Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiraa ulkoiluttaa humalassa?

Vierailija
01.10.2021 |

Siis ei missään räkäkännissä, vaan esimerkiksi viinipullollisen jälkeen?

Minulla on tänään illalla tilanne, kun koiralle ei ole ketään selvää iltalenkittäjää, vaan kaikki (me molemmat) ottavat alkoholia.

Jos juhlat alkavat klo 18, niin olisiko järkevää käyttää koira pitkällä lenkillä klo 17, jotta iltamyöhällä riittäisi pelkkä pissatus? Saako koiraa viedä humalassa ulos edes pissalle?

En käytä normaalisti alkoholia siten, että menisin humalaan, mutta tänään haluan varautua siihen.

Vai pitäisikö koiralle etsiä illaksi hoitaja?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira tykkää kun olen pöhnässä. Tietää, että olen silloin hövelillä tuulella ja annan koiralle herkkuja. Joskus sammun sohvalle niin koira tulee nuolemaan naamaa 🤗

Koiran ylivireys, "kohkaaminen" ympäriinsä ikäänkuin iloisena ja nuoleminen sopivat myös stressikäytökseen. Koirasi ihmettelee, mikä sinulla on kun olet niin outo ja pörrää ympärilläsi ja nuolee kun haluaa varmistella että olet ok.

Ihmiset tulkitsee koiria monesti niin väärin... "Koirani tykkää kun olen humalassa"

Juupa juu, TODELLA vaikea uskoa.

Meillä koira tykkää paljon enemmän kuin emäntä kun tulen kännissä kotiin

Vierailija
42/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi asiallista jos myos koira olisi kännissä.

Kyllä koirallekkin voi juottaa. Ja koira voi tulla känniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi COOL kun tulisi todella känninen koira, ja ulkoiluttaja vastaan!

Nauraisin seuraavat kaksi viikkoa!

Vierailija
44/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä veisi humalaista koiraa ulos, voi alkaa rähjäämään vastaantulijoille.

Vierailija
45/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä veisi humalaista koiraa ulos, voi alkaa rähjäämään vastaantulijoille.

Eiköhän tää vitsi nyt ala olla jo aika vanhentunut, kun tullut jo varmaan 10 kertaa tässä ketjussa.

Vierailija
46/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira tykkää kun olen pöhnässä. Tietää, että olen silloin hövelillä tuulella ja annan koiralle herkkuja. Joskus sammun sohvalle niin koira tulee nuolemaan naamaa 🤗

Koiran ylivireys, "kohkaaminen" ympäriinsä ikäänkuin iloisena ja nuoleminen sopivat myös stressikäytökseen. Koirasi ihmettelee, mikä sinulla on kun olet niin outo ja pörrää ympärilläsi ja nuolee kun haluaa varmistella että olet ok.

Ihmiset tulkitsee koiria monesti niin väärin... "Koirani tykkää kun olen humalassa"

Juupa juu, TODELLA vaikea uskoa.

Tämä on niin totta. Meillä ei käytetä alkoholia, mutta välillä riidellään aika pahasti miehen kanssa. Aina kun tulee sellainen riita, että huudetaan toisillemme, niin koira pyörii meidän välissä, heiluttaa häntää ja vuoronperään nuolee kummankin käsiä. Ei varmaan kuitenkaan voi tehdä päätelmää että koira tykkää kun riitelemme? Kyllä tuo on stressikäytöstä. P.s. yritämme tietty välttää tuollaista riitelyä mutta ei se aina onnistu...

Vierailija
47/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa

Vierailija
48/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpi on humalassa? Otsikossa ei selvinnyt. Parasta kai olisi, jos molemmat olisi humalassa samaan aikaan. 

Vierailija
49/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää vainota jotain. Jos ei tupakkaa niin viinaa tai läskiä. Vikojen etsintä on ajanhaaskausta .

Vierailija
50/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat tykkää oluesta kyllä.

Vierailija
51/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi COOL kun tulisi todella känninen koira, ja ulkoiluttaja vastaan!

Nauraisin seuraavat kaksi viikkoa!

Herätys pentu. Alkoholin juottaminen koiralle on eläinsuojelurikos, luku 2 siinä jo ensimmäisissä pykälissä.

"Eläimen on saatava riittävästi sille sopivaa ravintoa, juotavaa ja muuta sen tarvitsemaa hoitoa. Eläimen sairastuessa sen on saatava asianmukaista hoitoa. Eläimen hyvinvointi ja olosuhteet on tarkistettava riittävän usein."

Sääliksi käy koiria, jotka eivät voi omistajiaan valita ja kanssaihmisten hyväksyntä tuollaiselle vajaamieliselle toiminnalle. Koirasta ei ole hauskaa, kun omistaja on räkäposkella, ja /tai juottaa koirallensa alkoholia.

Vierailija
52/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien koiran aina lyhyelle lenkille kun tulen kännissä baarista, en tiedä miksi se olisi ongelma. Tietysti jos on joku hihnassa villisti reuhtova 80-kiloinen roikale niin ei ole kovin turvallista mutta en tajua miksi humalassa ei voisi ulkoiluttaa omaa koiraansa.

Vierailija
53/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos lähden bilettämään varmistan että koiralla ex tai joku muu hoitamassa. Pari viikkoa sitten kävi niin että koiranhopitaja  sai koronan juuri ennen h-hetkeä. Päätin kuitenkin lähteä radalle ja tulla vain kotiin kohtuulisessa ajassa. No, kohtuulisessa ajassa toki tulin mutta olin aivan ympäripäissäni. Siitä huolimatta vein koiran ulos vaikka korkokengillä oli hieman haastavaa aika vahvan koiran kanssa. Balanssi kun ei ollut ihan parasta laatua. Tsemppasin kovasti ulkoilutuksen ajan ja se olikin viimeinen minkä sitten muistan. Aamulla herään sohvalta  (johon ilmeisesti olin sammunut) koira kainalossa. Mielestäni koira ulkoilee vaikka sitten konttaisin jos olen ollut poissa pidemmän aikaa mutta silti en kyllä enää kovin herkästi lähde ryypiskelemään ilman että koiralla on se joku selvä ihminen lähellä pitämässä huolta.

Vierailija
54/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni sammui kännissä kesken lenkin ja koira karkasi. Oli kadoksissa tunteja, ennenkuin tuttuni heräsi ja tajusi tilanteen. Tapauksella oli onnellinen loppu ja koira löytyi, mutten suosittele silti humalassa ulkoiluttamissa. Voi käydä hassusti ja jälkikäteen kaduttaa. Pieni huppeli on asia erikseen.

Vierailija
56/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Käytin koiran viideltä ennen juhlia pitkällä lenkillä. Illalla olin tosiaan aika humalassa, mutta kiersin koiran kanssa korttelin ympäri.

Koira oli selvin päin…

Kun kysyin, että ”saako” ulkoiluttaa, tarkoitin tietysti, että onko arveluttavaa tai moraalisesti väärin tai jopa potentiaalisesti vaarallista käyttää koiraa ulkona, kun ulkoiluttaja on kännissä. En ajatellut, että se olisi laitonta.

Kiitos vastanneille. Kaikki meni hyvin.

Ap

Vierailija
57/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi kyllä tietää, että olet kännissä, ja tulkitsee tilanteen niin, että sen on pidettävä tilanne hallinnassa, koska sinä et välttämättä siihen pysty.

Vierailija
58/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei räkäkännissä, mutta muutaman bissen jälkeen voi ihan hyvin käyttää. Meillä koira ei tosin tykkää jos ottaa olutta ja on yhtään "hiprakassa". Tai se menee mököttämään eikä tule samalla tavalla luokse. Kai ne jotenkin huomaa sen muutoksen eikä oikein pidä siitä. 

Vierailija
59/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, miten olet koirasi kouluttanut/opettanut.

Jos koirasi on tottunut ulkoilemaan naru kireällä, voit olla sen kanssa ongelmissa, jos olet siinä kunnossa, ettet pysty edes itseäsi kontrolloimaan, saati koiraasi.

Jos taas talutushihna on teillä vain ulkopuolisten silminnäkijöiden mielenrauhan vuoksi, pärjäät sen kanssa paljon paremmin.

Vierailija
60/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan pakko. Koira kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi