Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiraa ulkoiluttaa humalassa?

Vierailija
01.10.2021 |

Siis ei missään räkäkännissä, vaan esimerkiksi viinipullollisen jälkeen?

Minulla on tänään illalla tilanne, kun koiralle ei ole ketään selvää iltalenkittäjää, vaan kaikki (me molemmat) ottavat alkoholia.

Jos juhlat alkavat klo 18, niin olisiko järkevää käyttää koira pitkällä lenkillä klo 17, jotta iltamyöhällä riittäisi pelkkä pissatus? Saako koiraa viedä humalassa ulos edes pissalle?

En käytä normaalisti alkoholia siten, että menisin humalaan, mutta tänään haluan varautua siihen.

Vai pitäisikö koiralle etsiä illaksi hoitaja?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira tykkää kun olen pöhnässä. Tietää, että olen silloin hövelillä tuulella ja annan koiralle herkkuja. Joskus sammun sohvalle niin koira tulee nuolemaan naamaa 🤗

Vierailija
22/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä ei voisi?

On tämä outo palsta.

Jos vaikka laki kieltää?

Julkisella paikalla ei saa esiintyä selvästi päihtyneenä.

Mikäs laki tuo on? Oletko koskaan käynyt baarikadulla? Missään? Järjestyshäiriötä ei saa aiheuttaa, muuten poliisit eivät kyllä känniläisiä kaitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei mene rikki, jos siltä jää 1 tai 2 päivän pitkä lenkitys väliin, kunhan pääsee tarpeille eli juuri ennen, kuin lähdette ja sitten, kun palaatte ja sitten krapulassa myös aamulla se on noustava. Ja kyllä koiraa saa lenkittää kännissä - tosin suosittelen laittamaan hyvät kengät jalkaan, heijastimet ja pyörimään vain tutulla lähireitillä.

Vierailija
24/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juottaa koiralle viinaa?

Vierailija
25/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä ei voisi?

On tämä outo palsta.

Jos vaikka laki kieltää?

Julkisella paikalla ei saa esiintyä selvästi päihtyneenä.

Mikäs laki tuo on? Oletko koskaan käynyt baarikadulla? Missään? Järjestyshäiriötä ei saa aiheuttaa, muuten poliisit eivät kyllä känniläisiä kaitse.

Meillä on vanhahtavia lakeja, joita ei ihan kirjaimellisesti tarvitse noudattaa.

Vierailija
26/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira tykkää kun olen pöhnässä. Tietää, että olen silloin hövelillä tuulella ja annan koiralle herkkuja. Joskus sammun sohvalle niin koira tulee nuolemaan naamaa 🤗

Koiran ylivireys, "kohkaaminen" ympäriinsä ikäänkuin iloisena ja nuoleminen sopivat myös stressikäytökseen. Koirasi ihmettelee, mikä sinulla on kun olet niin outo ja pörrää ympärilläsi ja nuolee kun haluaa varmistella että olet ok.

Ihmiset tulkitsee koiria monesti niin väärin... "Koirani tykkää kun olen humalassa"

Juupa juu, TODELLA vaikea uskoa.

Vierailija
27/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kännissä kotiin niin akka haukkui mutta koira heilutti häntää ja tuli vastaan 😄

M34

Vierailija
28/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa olla humalassa.

Vierailija
29/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkäkännissä en ulkoiluttaisi koiraa, ja jos näen jonkun puliämmän ulkoiluttamassa kännissä koiraa, teen ilmoituksen.

Jos juot kuusi annosta alkoholia (viinipullo) niin voit ulkoiluttaa koiraa, jos koira ei ole pentu tai muuten arvaamaton.

Ilmoituksen minne? Ja mitä luulet että ilmoituksellesi tehdään? Lemmikki rinnastetaan laissa esineeseen. Tee se ilmoitus kun joku EI ulkoiluta koiraa.

Täällä päin lähes kaikilla lähiöjuopoilla on koira. Vähän aikaa sitten näin nuoren naisen joka ulkoilutti koiraa ihan etukenossa painovoimaa uhmaten. Kun tää tyttö istui penkille, hän laittoi talutushihnan polviensa väliin niin että koira olisi halutessaan voinut helposti kiskaista itsensä irti. Sen sijaan koira istui viereen odottamaan. Päättelin ettei koiralla voi olla kaikki huonosti kun halusi olla omistajansa kanssa.

Vierailija
30/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räkäkännissä en ulkoiluttaisi koiraa, ja jos näen jonkun puliämmän ulkoiluttamassa kännissä koiraa, teen ilmoituksen.

Jos juot kuusi annosta alkoholia (viinipullo) niin voit ulkoiluttaa koiraa, jos koira ei ole pentu tai muuten arvaamaton.

No hyvähän se on, että vaikka baari-illan jälkeen käy ulkoiluttamassa koiran vaikka sitten räkäkännissä. 

Tässä yhdellä juopolla on koira, mutta säännöllisesti kuitenkin ulkoiluttaa ja koira on tosi hyvässä kunnossa ja tuntuu tykkäävän isännästään. 

Jep, ei ole olemassa mitään hihnajuopumusta joka katsottaisiin laittomaksi :D Eikä eläimen valvominen kännissä mikään eläinsuojeluilmoituksen paikka (kuten lasten kanssa), jos eläin huolehditaan asianmukaisesti. Kai se on ajateltu, ettei lemmikki saa psyykkisiä traumoja lasten lailla, vaikka omistaja vähän hupeltaisi. Kun miettii joitain syvien metsien metsästäjäkoiria, tuskin ovat nähneet omistajaa selvinpäin koskaan.

Hihna voi jäädä päälle kyllä!

Vierailija
31/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vakava rikos nimeltä Hihnajuoppous. Vankeutta siitä ropsahtaa vähintään.

Vierailija
32/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utahissa ei koska mormonit. Ei saa myöskään nauttia kahvia ennen ulkoilutusta. Ei olla esiaviollisia suhteita mutta moniavioinen saa taluttaa.

Vierailija
33/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se lauloikaan että

Niin monen hihna katkeaa....? Mutta ei se selvin päin ollutkaan koskaan .

Vierailija
34/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin koiraani useinkin lenkillä enemmänkin kuin pikkuhiprakassa. Alkoholiongelmastani huolimatta tunnollisesti käytin lenkillä sen 3-4 kertaa päivässä (en siis kyllä joka päivä ollut kännissä, mutta pari kertaa viikossa). Illan viimeisen lenkin saatoin käydä aika silmät ristissä, mutta eipä se koiraa haitannut :D kerran tuli joku toinen känniläinen valittamaan että ilmoittaa meistä eläinsuojeluun kun kävin koiran kanssa kännipizzan hakemassa, en sitten tiedä mitä olisi muka ilmoittanut.

Vierailija
35/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksen minne? Ja mitä luulet että ilmoituksellesi tehdään? Lemmikki rinnastetaan laissa esineeseen. Tee se ilmoitus kun joku EI ulkoiluta koiraa.

Täällä päin lähes kaikilla lähiöjuopoilla on koira. Vähän aikaa sitten näin nuoren naisen joka ulkoilutti koiraa ihan etukenossa painovoimaa uhmaten. Kun tää tyttö istui penkille, hän laittoi talutushihnan polviensa väliin niin että koira olisi halutessaan voinut helposti kiskaista itsensä irti. Sen sijaan koira istui viereen odottamaan. Päättelin ettei koiralla voi olla kaikki huonosti kun halusi olla omistajansa kanssa.

No justhan sitä Briania jahdataan just siksi kun se Gppy ei halunnut erota siitä edes poliisin erottamana (mikä onnistuu Suomessakin).

Vierailija
36/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kävelee mutkille joka tapauksessa, joten ei haittaa mitään. Lisäksi on synergiahyöty, kun molemmat kusee samoihin tolppiin.

Kiitoksia näistä nauruista paskan työpäivän päätteeksi. Pitääpä kokeilla illalla.

Vierailija
37/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti humalainen taluttelee poliisiakin ja antisynergia rätisee.

Vierailija
38/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisit pysäyttää ja puhalluttaa menetät koira-ajokorttisi ja saat sakot humalassa koirailusta

Vierailija
39/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, mutta talvella kotiuduttiin miehen kanssa yksistä juhlista ja minä olin se parempikuntoisempi, joten koiran pissatus lankesi minulle (asuimme tuolloin kerrostalossa, joten se oli oikeasti lähdettävä kadulle ulkoiluttamaan). Oli ihan hirveä lumipyry! Muistan sen epätoivon tunteen, kun katsoin hissin peilistä naamaani. Olin oikeasti todella humalassa ja vatsassakin alkoi kiertää. Mutta koira on pakko ulkoiluttaa.

Siellä pyryssä puskettiin menemään ja muistan, kuinka kaaduin korollisilla nilkkureillani (en älynnyt vaihtaa kenkiä) ja oli ihan maailmanlopun meininki ja tunsin itseni kunnon selviytyjäksi. Pakko oli myös oksentaa kinokseen ja sinnekin lopulta lensin naamalleni. Koira pissasi ja kakkasi tyytyväisenä ja minä haukoin happea, kun en tiedä tukehdunko siihen sankkaan lumisateeseen ja selviydynkö himaan takaisin. Se lenkitys tuntui joltain tunnin elämästä kamppailulta, vaikka todellisuudessa oli max. 10 min.

Selviydyttiin takaisin alaovelle, kunnes hokasin, että v**** AVAIMET! Ne jäi sinne pikkulaukkuun kotiin enkä älynnyt niitäkään ottaa mukaan. Rämpytin meidän summeria, mutta mies oli sammunut eikä kuullut. Tämä selviytymistaisto ei ollutkaan vielä ohi. Purskahdin itkuun ja taas tuli olo, että täytyy oksentaa ja yrjösin siihen vieressä olevaan pusikkoon.

Jostain taivaasta putosi meidän seinänaapuri siihen viereeni ja hänkin melkoisessa kondiksessa ja alkoi kaivamaan avaimiaan... Ei, ei... Se kesti ja kesti... Ei hän tiennyt missä ne on... Etsi ja etsi... Lopulta ne sitten ONNEKSI löytyi hänen takin povitaskusta, jonka hän kyllä oli ainakin 10 kertaan siinä tarkistanut. Päästiin hissiin ja taas katsoin hissin peilistä naamaani ja taas tunsin sen epätoivon... Meikit pitkin naamaa, tukka litimärkä, näytin hirveältä! Polveen ja päähän särki. Koira vaan heilutti häntää. Miten pääsen kotiin? Jos mieheni ei herää, kun soitan ovikelloa?

Päästiin kotiovelle ja naapuri painui omaan asuntoonsa. Jäin sitten rimpsuttelemaan ovikelloa. Jollain ihmeen kaupalla mies heräsi ihan parin rimpautuksen jälkeen ja pääsin sisälle! Oli kyllä melkoinen taistelu ja siitä lähin päätin, että JOS koira on kotona eikä hoidossa meidän juhlimisten aikaan, niin a) ei voi juoda itseään siihen kuntoon b) se en ole minä, joka lähtee seuraavaksi lumipyryyn ulkoiluttamaan koiraa humalassa.

Vierailija
40/65 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei tykkää omistajan humalaisuudesta. Piste. Humalassa ihminen käyttäytyy epäjohdonmukaisesti, monesti horjuu, voi olla yltiöpäisen kiinnostunut koirasta tai sitten tavanomaista etäisempi, on ennalta arvaamaton. Kaikki tämä aiheuttaa koiralle tyypillisesti epävarmuutta ja stressiä. Moni koira joko yrittää vetäytyä humalaisen omistajan seurasta tai sitten hakeutuu koko ajan viereen "liehittelemään" ja yrittää ratkaista stressaavaa tilannetta olemalla mielin kielin. Tällaisen sitten joku toki tulkitsee siksi että koira tykkää kun olen humalassa. Sitten on toki ne rapajuoppojen koirat, jotka ei enää reagoi mitenkään vaan istuu passiivisina omistajan vieressä.

Satunnainen alkonkäyttö ei mitään hallaa tee koiralla. Mutta nää säännöllisesti kännäilijät, jotka itselleen ja muille selittelevät että koira tykkää, voisivat oikeasti herätä. Sen alkon vähentäminen tekisi tosi hyvää niin sinulle kuin koiralle.

Veljeni on alkoholisti, ollut juomatta pian 2 vuotta. Hänellä saksanpaimenkoira. Muutos koirassa oli dramaattinen, kun veljeni lopetti (lähes päivittäisen, vähintään viikoittaisen) juomisen. Passiivisesta ("se on vain rauhallinen luonteeltaan") möllöttäjästä tuli jälleen leikkisä ja huoleton koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän