pakastimessa broileria viim.käytt.pvä 10/13. söisitkö?
Pakastimeen oli unohtunut pari rasiaa broileria, joiden viimeinen käyttöpäivä on 23.10.2013. Laittaisitko nuo vielä ruuaksi? Mä olen jo päätökseni tehnyt, nyt kiinnostaa kuulla onko palsta kanssani samaa mieltä :)
Kommentit (19)
Söisin jos on ollut pakastimessa koko ajan:D
en tietenkään. Hirvenlihaa kyllä ehkä muttei kanaa...
Kyllä sen voi syödä (ei siitä saa ruokamyrkytystä), mutta maku voi olla kärsinyt (rasva vähän härsiintynyt).
Varmaan testaisin, onko maku jotenkin kärsinyt noin pitkästä pakastamisesta. Söisin jos ei.
Sulattaisin, haistelisin. Jos on koko ajan ollut umpijäässä, voi olla ihan ok. Ei noita päivämääriä ennen ollut ruoissa ja ihan aistinvaraisesti piti tehdä päätös. Itse en muista laittaa päiväyksiä jos pakastan jotain, saattaapi olla vanhaakin kun otan sen pakkasesta. Pakastin on itse sulattava, niin ei tule pestyäkään usein.
No, jos ei ole marinoitu, söisin. Jos on marinoitu, en söisi.
En söisi. Ei se kana vuotta säily pakkasessa(kaan). Muutaman kuukauden vanhaa voisin syödä, max. 6kk.
On marinoimaton punaisen lapun paketti. Laitettu kaupasta oston jälkeen suoraan pakastimeen. Ap
Jos on yhtään kuivan näköinen, en syö. Kuiva kana on pahaa.
En vissisti söisi, sehän on ollut käyttökelvottomuuden rajoilla jo ennen pakastamista (punainen tarra). Ja varsinkin kun ei ole mitään tietoa, onko kylmäketju ollut katkeamaton ennen kauppaan tuontia.
Paistoin broilerin, paloin sen, sotkin peston, paprikan ja pastan kanssa ja söin hyvällä ruokahalulla. Oli oikein maistuvaa :) Ap
En söisi. Ei välttämättä ole pilalla niin, että siitä vaaraa aiheutuisi, mutta on pilalla pitkästä pakastusajasta niin, että ruuasta ei tule hyvää.
Riippuu tietysti siitä montako päivää ennen viimeistä käyttöpäivää se on pakastettu. Ja onko kylmäketju ollut kunnossa koko ajan.
100 pv pakkasessa vastaa suunnilleen yhtä päivää jk:ssa. Eli jos pakastettu vähintään 4 pv ennen pakastamista niin on ihan uuden veroista vielä. Siitä vaan herkuttelemaan.
En söisi. Pelkkä ajatus noin vanhasta lihasta ällöttää :(