Miehen kanssa ruma tappelu
Sanoin että en kestä hänen kohteluaan enää (esimerkiksi on minun vika jos uhmis tekee jotain kiellettyä). Hän sanoi että ei ole enää onnellinen minun kanssa ja jos pyydän eroa hän suostuu ja saa vihdoin oikean elämänsä takaisin. Minä sanoin että menettäisi kyllä lapsensa koska ne jäisivät ilman muuta minulle kun ei osaa heitä hoitaa. Mies sanoi että ok, ja on vielä niin nuori että voisi helposti saada vielä toisen perheen.
Todella ikävää ja vielä lasten edessä tuli tapeltua. Kaduttaa ja hävettää ja itkettää. Selitin kyllä lapsille myöhemmin että näitä sanoja ei tarkoitettu ja pyysin anteeksi. Että joskus aikuiset on eri mieltä asioista ja se ei johdu mitenkään heistä. :(
Miten tästä eteenpäin miehen kanssa, miten noin rumista sanomisita päästään eteenpäin? Tämä tapahtui eilen eikä olla pyydetty anteeksi koska mies ei kuulemma aiokaan, haluaa vain jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:16"]
Sanoin että en kestä hänen kohteluaan enää (esimerkiksi on minun vika jos uhmis tekee jotain kiellettyä). Hän sanoi että ei ole enää onnellinen minun kanssa ja jos pyydän eroa hän suostuu ja saa vihdoin oikean elämänsä takaisin. Minä sanoin että menettäisi kyllä lapsensa koska ne jäisivät ilman muuta minulle kun ei osaa heitä hoitaa. Mies sanoi että ok, ja on vielä niin nuori että voisi helposti saada vielä toisen perheen.
Todella ikävää ja vielä lasten edessä tuli tapeltua. Kaduttaa ja hävettää ja itkettää. Selitin kyllä lapsille myöhemmin että näitä sanoja ei tarkoitettu ja pyysin anteeksi. Että joskus aikuiset on eri mieltä asioista ja se ei johdu mitenkään heistä. :(
Miten tästä eteenpäin miehen kanssa, miten noin rumista sanomisita päästään eteenpäin? Tämä tapahtui eilen eikä olla pyydetty anteeksi koska mies ei kuulemma aiokaan, haluaa vain jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
[/quote]
miten voi menettää lapsensa???? miten sillä voit uhkailla????
eikö eron jälkeen vanhemmilla ole oikeus tavata lapsiaan jos nämä eivät asu luonaan.
vai aiotko tappaa lapset? vai estää heidän suhteensa isään???
t. m45
[/quote]
Sanoin näin koska mies on sanonut että jos erottaisiin hän lähtisi ehdottomasti ulkomaille jossa on alansa töitä, on täällä töissä jota inhoaa. On turhautunut elämäänsä ja täällä vain meidän takia, eli käytännössä jos erottaisiin menettäisi kyllä lapsensa elämästään. Se ei ollut uhkaus vaan tosiasian sanominen.
ap
Ja kun tilanne on tasaantunut, voitte jutella miehen kohtelusta ja siitä miten sinä sen koet. Ja miksi mies kokee, että hänen oikea elämänsä on viety. Rauhallisesti ja rakentavasti.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:16"]
[/quote]
miten voi menettää lapsensa???? miten sillä voit uhkailla????
eikö eron jälkeen vanhemmilla ole oikeus tavata lapsiaan jos nämä eivät asu luonaan.
vai aiotko tappaa lapset? vai estää heidän suhteensa isään???
t. m45
[/quote]
Sanoin näin koska mies on sanonut että jos erottaisiin hän lähtisi ehdottomasti ulkomaille jossa on alansa töitä, on täällä töissä jota inhoaa. On turhautunut elämäänsä ja täällä vain meidän takia, eli käytännössä jos erottaisiin menettäisi kyllä lapsensa elämästään. Se ei ollut uhkaus vaan tosiasian sanominen.
ap
[/quote]
Tuo kuulostaa kyllä ikävältä. Ikävää, että mies näkee perheen esteenä onnellisuudelle. Olette kuitenkin yhdessä hankkineet lapset. Eikö miehelläsi ole mahdollisuutta hakea miellyttävämpää työtä kotimaassa? Ei ole oikein syyllistää sinua ja lapsia - se on vastuun syysäämistä toisten päälle.
Miksette voisi lähteä ulkomaille koko perhe?
menettäminen on silti väärä sana. erossa asuminen on oikeampi termi. ja et tiedä kuinka kauan toinen olisi työn perässä ulkomailla jne... et voi uhata menettämisellä.
miksette muuta molemmat sinne ulkomaille miehen työn perässä.
mikä ala? joku ohjelmointi? pankkiala??? mikä ala on sellainen että ulkomailla saa parempaa liksaa kuin suomessa, ei ainakaan mikään matalapalkka-ala
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:01"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:16"] Sanoin että en kestä hänen kohteluaan enää (esimerkiksi on minun vika jos uhmis tekee jotain kiellettyä). Hän sanoi että ei ole enää onnellinen minun kanssa ja jos pyydän eroa hän suostuu ja saa vihdoin oikean elämänsä takaisin. Minä sanoin että menettäisi kyllä lapsensa koska ne jäisivät ilman muuta minulle kun ei osaa heitä hoitaa. Mies sanoi että ok, ja on vielä niin nuori että voisi helposti saada vielä toisen perheen. Todella ikävää ja vielä lasten edessä tuli tapeltua. Kaduttaa ja hävettää ja itkettää. Selitin kyllä lapsille myöhemmin että näitä sanoja ei tarkoitettu ja pyysin anteeksi. Että joskus aikuiset on eri mieltä asioista ja se ei johdu mitenkään heistä. :( Miten tästä eteenpäin miehen kanssa, miten noin rumista sanomisita päästään eteenpäin? Tämä tapahtui eilen eikä olla pyydetty anteeksi koska mies ei kuulemma aiokaan, haluaa vain jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. [/quote] miten voi menettää lapsensa???? miten sillä voit uhkailla???? eikö eron jälkeen vanhemmilla ole oikeus tavata lapsiaan jos nämä eivät asu luonaan. vai aiotko tappaa lapset? vai estää heidän suhteensa isään??? t. m45 [/quote] Sanoin näin koska mies on sanonut että jos erottaisiin hän lähtisi ehdottomasti ulkomaille jossa on alansa töitä, on täällä töissä jota inhoaa. On turhautunut elämäänsä ja täällä vain meidän takia, eli käytännössä jos erottaisiin menettäisi kyllä lapsensa elämästään. Se ei ollut uhkaus vaan tosiasian sanominen. ap [/quote] Tuo kuulostaa kyllä ikävältä. Ikävää, että mies näkee perheen esteenä onnellisuudelle. Olette kuitenkin yhdessä hankkineet lapset. Eikö miehelläsi ole mahdollisuutta hakea miellyttävämpää työtä kotimaassa? Ei ole oikein syyllistää sinua ja lapsia - se on vastuun syysäämistä toisten päälle.
[/quote]
Mies on yrittänyt hakea muita hommia jo kolme vuotta, jokaiseen avoimeen paikkaan tulee 100-200 hakemusta. Ei ole varmaan myös ainoa. Hän on yhä täällä meidän takia, mutta lähtisi jos erottaisiin. Tuo jatkuva työstressi on kyllä vaikuttanut miehen mielialaan ja koko perheen elämän laatuun. Minulla on taas täällä työ enkä halua lähteä ulkomaille kotirouvaksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:27"]
Miksette voisi lähteä ulkomaille koko perhe?
[/quote]
Olemme kyllä tätäkin vaihtoehtoa miettineet, annamme vielä jonkin verran aikaa jos vaikka työnhaussa tärppäisi. Ei ole poissuljettu ajatus. Meillä ei vaan ole siellä minkäänlaisia kontakteja, perhe ja ystävät ja minun työni täällä.
ap
Meilläkin ennen riidoissa sanottu toiselle että en rakasta sua ja erotaan, kuitenkaan sitä tarkoittamatta. Meillä on vaan molemmilla niin tuittupää luonteet että tulee sanottua riidan aikana mitä sattuu. Kyllä tilanne vielä rauhoittuu, mutta pidemmän päälle suosittelisin pariterapiaa.
Voivoi. Ketju on taas "nainen on aina uhri" - ajattelua, voi naisparkaa, ja vielä äitimyytti päälle.
Mistä kirjoittajat tietää, millainen hirviö aloittaja on miestään kohtaan? Ei tule mieleen viime aikaisia sekopäisiä naisia, joista on uutisoitu?
Ei tietenkään, nainen on uhri ja äiti haluaa aina vain lapsensa parasta?
Mikä on uhmis? Eläin? Kasvi? Esine?
Tuo on kyllä onneton periaate ihmisellä, että laukoo suustaan mitä sattuu, mutta ei suostu sitten seisomaan sanojensa takana TAI pyytämään anteeksi. Onhan siinä toki sekin vaihtoehto, että kokee valehtelevansa jos pyytää anteeksi, mutta sitten on lähdettävä erittelemään sitä, miksi niin on. Että mitä tarvitsisi elämäänsä enemmän ja mitä vähemmän, jotta olo olisi edes vähän parempi.
Moni yrittää kitkutella elämässään niin, että vuoronperään soittaa suuta tuittupäissään ja sitten häpeää ja peruuttaa kaikki haaveensa, kunnes taas tuittuenergiaa alkaa kertyä, kun on tullut uhrattua niiiiiin paljon, vaikkei kukaan itse asiassa olisi sitä pyytänytkään tai edes halunnut.
Ehkä tästä asiasta pitäisi piirtää kaavakuva, jonka jokainen tuittu saisi sitten ristipistoilla kirjailla huoneentaulukseen.
Mutta sitten toisaalta on niinkin, että jos miehen mielestä uhmiksen kohtaus on äidin käsialaa, niin se ei ole huonoa kohtelua vaan mielipide, josta pitäisi olla kiinnostunut. Jos teillä ollaan menossa siihen, että vanhemmat yrittävät osoittaa toisilleen kilpaa miten lapsia pitäisi kasvattaa, seuraavaksi tarvitaan supernanny paikalle, koska lapset oireilevat riehumalla. Lapsi ei ole sukka eikä vanhemmat ole terrierejä, jotka kiskovat sitä välissään ja murisevat innoissaan. Vaikuttaa siltä, että kasvamista riittäisi molemmilla.
Perseestähän tuo tilanne on ka aikuiset ovat laskeutuneet lapsen tasolle. Mutta päätellen avioerotilastoista ja omasta kokemuksesta ette ole yksin.
Voimia ap!
Jos lapset kuulivat kaiken tuon, juttele vielä uudemmankin kerran heidän kanssaan. Sano, ettei heillä ole mitään hätää.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:33"]Mies on sanonut että ei halua erota. Mutta eihän näinkään voida elää. ap [/quote] Mies ei halua sitä ja tätä. Hänkö kaiken päättää?
[/quote]
Mies ei saa kaikesta päättää, on esimerkiksi vielä täällä suomessa koska minä ja lapset haluavat jäädä. Olen kuitenkin hyväksynyt että yleisesti ottaen minun on soviteltava tässä elämäntilanteessa enemmän koska hän voi huonosti. Nyt on minun vuoroni kantaa vastuuta perheemme hyvinvoinnista, mutta olen varmaan että pitkään avioliittoon mahtuu hänenkin vuoronsa, jos vaan sinne asti päästään.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:33"]Mies on sanonut että ei halua erota. Mutta eihän näinkään voida elää. ap [/quote] Mies ei halua sitä ja tätä. Hänkö kaiken päättää?
[/quote]
Mies ei saa kaikesta päättää, on esimerkiksi vielä täällä suomessa koska minä ja lapset haluavat jäädä. Olen kuitenkin hyväksynyt että yleisesti ottaen minun on soviteltava tässä elämäntilanteessa enemmän koska hän voi huonosti. Nyt on minun vuoroni kantaa vastuuta perheemme hyvinvoinnista, mutta olen varmaan että pitkään avioliittoon mahtuu hänenkin vuoronsa, jos vaan sinne asti päästään.
ap
[/quote]
Itse pelkäisin lähteä ulkomaille vain, jotta mies olisi paremmalla tuulella. Jos sinulla tulee siellä paha olla (kun ei ole työtä eikä läheisiä), niin mitäs mies siihen tuumaa? Sanoisiko, että "lähde lasten kanssa takaisin Suomeen, niin minä saan olla vapaa."?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:29"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:33"]Mies on sanonut että ei halua erota. Mutta eihän näinkään voida elää. ap [/quote] Mies ei halua sitä ja tätä. Hänkö kaiken päättää? [/quote] Mies ei saa kaikesta päättää, on esimerkiksi vielä täällä suomessa koska minä ja lapset haluavat jäädä. Olen kuitenkin hyväksynyt että yleisesti ottaen minun on soviteltava tässä elämäntilanteessa enemmän koska hän voi huonosti. Nyt on minun vuoroni kantaa vastuuta perheemme hyvinvoinnista, mutta olen varmaan että pitkään avioliittoon mahtuu hänenkin vuoronsa, jos vaan sinne asti päästään. ap [/quote] Itse pelkäisin lähteä ulkomaille vain, jotta mies olisi paremmalla tuulella. Jos sinulla tulee siellä paha olla (kun ei ole työtä eikä läheisiä), niin mitäs mies siihen tuumaa? Sanoisiko, että "lähde lasten kanssa takaisin Suomeen, niin minä saan olla vapaa."?
[/quote]
Ap:n mukaan miehellä ei olisi paha olla jos hänellä olisi töitä, jos se on tosiaan miehen ainoa ongelma.
Miten sinä, ap, reagoisit työttömyyteen tai muita kun oman alan töiden tekemiseen? Reagoisitko paremmin kuin miehesi? Teillä on paljon mietittävää. Itse en kuitenkaan lähtisi varsinkaan lasten kanssa ennen kun jommallakummalla on varma työtarjous. Muuten joudutte sinne molemmat ilman toimeentuloa ja mahdollisesti ilman sosiaaliturvaa.
No onpa teillä melkoinen tapahtumatiheys, toivottavasti potkuista selvitään helpohkosti. Mietin vain yhtä asiaa. Jos mies riehaantuu, kun viinipullo räsähtää lattiaan hänen pelatessaan ja sinun vahtiessasi, siinä kiukussa on mukana iso annos syyllisyydentuntoa. Eli hyökkäys on paras puolustus myös omantunnonpistoa vastaan. Älä ota sitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä, mikä on tosiasiassa sumutusta ja itseinhoa.
No se on ero sitten. Tietysti. Mitä järkeä olla naimisissa ja perheenä, kun miestä ei kiinnosta? Olisihan se ukko nyt muuten anteeksi pyytänyt.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:57"]Mies lähti tänään mökille yksin. Soitin hänelle juuri ja sanoin että haluan tietää vain kaksi asiaa: rakastaako minua vielä ja haluaako eron. Sanoi että rakastaa eikä halua eroa. Sanoin ok ja että puhutaan myöhemmin. Mutta ei ole hyvä olo ja olen edelleen todella huolestunut perheemme tulevaisuudesta.
ap
[/quote]
Teillä ei ole hätää. Välitätte molemmat toisistanne. Yllä oleva viestisi osoittaa sen. Ja molemmilla on paha olla, koska on riita päällä. Se on normaalia. Toivottavasti saatte illaksi järjestettyä aikaa puhumiselle. Silloin on hyvä olla avoin ja pyytää anteeksi niitä sanottuja asioita, joita ette oikeasti tarkoittaneet.
Tsemppiä teille!