Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka jatkoitte yhdessä pettämisen jälkeen

Vierailija
23.11.2014 |

Miten onnistuitte? Mitä keinoja yrititte? Kauanko meni saada luottamus takaisin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ole kauhean lohdullista sanottavaa. 1,5v takana kun miehen pitkäaikainen sivusuhde paljastui. Vieläkin ajoittain vituttaa. Ja luottamus, ei Ole palannut. Suurin onhelma on kuitenkin kuinka paljon vähemmän kunnioitan miestäni nykyisin. Hos olisin tiennut, kuinka rankkaa tämä tulee olemaan olisin varmaan valinnut suoraa erron, nyt ainakin tuntuu että diihen tää johtaa lopulta kuitenkin.

Vierailija
2/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:15"]Ei Ole kauhean lohdullista sanottavaa. 1,5v takana kun miehen pitkäaikainen sivusuhde paljastui. Vieläkin ajoittain vituttaa. Ja luottamus, ei Ole palannut. Suurin onhelma on kuitenkin kuinka paljon vähemmän kunnioitan miestäni nykyisin. Hos olisin tiennut, kuinka rankkaa tämä tulee olemaan olisin varmaan valinnut suoraa erron, nyt ainakin tuntuu että diihen tää johtaa lopulta kuitenkin.
[/quote]

Voi ei, näitä vastauksia ahdistaa lukea. Pelkään kuinka hulluksi tulen jos jatkan, mutta samalla mietin että mun on pakko vielä yrittää, muuten kadun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

palattiin joo yhteen peräti viideksi vuodeksi ja tehtiin lapsikin laastariksi siitä, että mies petti ja syntyi lapsi naisen kanssa, jota ei edes tuntenut. Eipä oikeasti olisi kannattanut. Kyllä se taitaa olla ihan totta, että jotkut vaan pettää aina - ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
4/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin naimisiin eli mies sitoutui julkisesti. Vuoden verran oltiin erossa siinä välissä mun aloitteestani.

Vierailija
5/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti saamasi vastaukset ovat ikäviä mutta vaikuttavat ainakin aidoilta ja rehellisiltä. Odotettavissa on varmasti vielä "olemme onnellisempia kuin koskaan" -henkinen vastaus, jossa aina myös muistetaan ennustaa, että vielä se pettäminen tulee eteen kaikilla muillakin :D.

Vierailija
6/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olen yrittänyt sinnitellä, välillä on parempia hetkiä, välillä tekis mieli hypätä jyrkänteeltä. Tiedän ettei tästä enää mitään tule, mutta en ole vielä kyennyt tekemään päätöstä. Mies on muuten täydellinen, mutta en vaan pysty enää luottamaan.

Vierailija
7/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä palsta petä? Siinä oli jo tarpeeksi kun mies petti :(

Vierailija
8/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini antoi isälleni, joka petti, toisen mahdollisuuden. Erosivat sitten myöhemmin äitini onneksi lopullisesti. Äitini on sittemmin löytänyt uskollisen hyvän puolison (yhteiselämää heillä jo 18-vuotta takana). Myöhemmin kun ollaan keskusteltu äitini kanssa isäni pettämisestä, niin hän sanoi että iljetti koskea koko äijään sen tempun jälkeen.

Alunperin äiti jäi isäni kanssa suhteeseen meidän lasten takia, että meillä olisi "ehjä" perhe. Nyt itse aikuisena ajattelen, että olisi vain heti pelastanut itsensä siltä huoraavalta äijältä.

Vierailija
9/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu. Aina. Pettämisen jälkeenkin.

On turha haikailla vanhaa takaisin. Sen sijaan kannattaa keskittää energia parempaan tulevaan. Mahdollisuus siihen meinaan on.

On typerää ajatella, että maailma loppuu yhteen yksittäiseen asiaan/tapahtumaan/erehdykseen yms.

Jos päätät jatkaa, niin otat vastuun siitä omalta osaltasi. Toista on aivan turha leimata läpipaskaksi pettämisen takia. Elämä on kummallista ja ihmiset ovat heikkoja. Virheitä sattuu kaikille.

Ota oma osasi vastuusta jos päätät jatkaa. Suhde ei palaa täysin ennalleen koskaan, mutta voi tulla myös paremmaksi.

Unohtaa ei tarvi koskaan, mutta anteeksianto tulisi löytää. Se olisi itsellesikin edullista.

Itse olen tiellä anteeksiantoon. En tiedä pääsenkö sinne, mutta yritän kaikkeni. Aika arvokas palkinto odottaa jos sinne pääsen. Lasten tulevaisuus, ehjä koti, hyvä parisuhde jne..

Mikäli en löydä itsestäni anteeksiantoa, niin en jatka suhdetta.

Monia asia on muuttunut myös paremmaksi pettämisen jälkeen, mutta en laita sen ansioksi kyllä paskan palaakaan. Asiat olisivat selvinneet puhumallakin.

Turha kuitenkin itkeä maahan läikkynyttä maitoa.

Nyt mennään näillä.

Tsemppiä :)

T:Kohtalotoveri (pettämisestä hieman vajaa vuosi)

Vierailija
10/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saakkaan takaisin. Ainut motiivi on ettei ukko pääse vapaalle kun ei näköjään osaa itse lähteä.

Vierailija
11/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoverisi ilmoittautuu. Pettäminen tuli ilmi vajaa vuosi sitten helmikuussa. Viime syyskuussa mies jätti erohakemuksen. Haluaa olla mieluummin tämän toisen kanssa. Yritin kovasti pelastaa suhteen mutta yksi ihminen ei riitä siihen. Mies oli tavallaan jo hyvästellyt meidän suhteen kun ryhtyi avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. 

Uskoin ja toivoin suhteen ja perheemme pelastamiseen. Mutta näin meillä kävi.

Voimia!

Vierailija
12/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoimme pettämisen jälkeen kaksi vuotta, kunnes jäi taas kiinni. Itkin kaksi viikkoa ja totesin, että ei enää koskaan petturia. Harmi että annoin toisen tilaisuuden. Itsetunto oli riekaleina pitkään.

Vierailija
13/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkea ja eroa. Itsellesi vain teet karhunpalveluksen jatkaessasi. Sydän kovettuu.

Vierailija
14/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi.

Teit kuitenkin minkä voit, eikä tarvi siis jossitella.

Elämä on joskus julmaa. Julminta se on silloin, kun se kylmyys tulee niiltä läheisimmiltä ihmisiltä.

Niin veemäistä kun se onkin, niin tämä elämä jatkuu silti.

Toivotan sulle oikein hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää elämässä. Se yllättää sut vielä joskus :)

Vierailija
15/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietää noin 2 kk sitten. Mies humalassa teki virheen. 3 ensimmäistä päivää puhuttiin koko tapahtuma läpi. Melkeimpä tunti tunnilta. Mitä tapahtui ja miksi. Minun on siksi vaikea käsittää pettämistä, sillä meillä oli oikeasti aivan täydellinen suhde! Minä olin kaikenlisäksi se seksuaalisempi osapuoli! Olen katkera, koska mies oli niin tyhmä, että jonkun huonon kännipanon takia pilasi meidän suhteen! Tiedän kuitenkin, että mies rakastaa minua ja minä häntä. Jos rakkaus on tarpeeksi vahvaa, se kyllä kestää yhden hairahduksen. Mies ei ole päässyt todellakaan helpolla. Tämä sanonta on kyllä ihan totta: kun kerran pettää niin rakkaus puolittuu ja kun luottamus rikotaan uudelleen niin kohta sitä rakkautta ei enää ole. Nyt tämä on meillä vielä ylä ja alamäkeä. 3 kertaa ollaan harrastettu seksiä tuon pettämisuutisen jälkeen....tuntuu, että mies alkaa nyt ällöttää enemmän ja enemmän. Halusin antaa mahdollisuuden, koska niin moni ihminen tekee virheitä ja minun miesystävä on muuten aivan täydellinen ja niin samanlainen kuin minä. Tunnen itseni rakastetuksi pettämisestä huolimatta. 

Vierailija
16/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:18"]

Itse sain tietää noin 2 kk sitten. Mies humalassa teki virheen. 3 ensimmäistä päivää puhuttiin koko tapahtuma läpi. Melkeimpä tunti tunnilta. Mitä tapahtui ja miksi. Minun on siksi vaikea käsittää pettämistä, sillä meillä oli oikeasti aivan täydellinen suhde! Minä olin kaikenlisäksi se seksuaalisempi osapuoli! Olen katkera, koska mies oli niin tyhmä, että jonkun huonon kännipanon takia pilasi meidän suhteen! Tiedän kuitenkin, että mies rakastaa minua ja minä häntä. Jos rakkaus on tarpeeksi vahvaa, se kyllä kestää yhden hairahduksen. Mies ei ole päässyt todellakaan helpolla. Tämä sanonta on kyllä ihan totta: kun kerran pettää niin rakkaus puolittuu ja kun luottamus rikotaan uudelleen niin kohta sitä rakkautta ei enää ole. Nyt tämä on meillä vielä ylä ja alamäkeä. 3 kertaa ollaan harrastettu seksiä tuon pettämisuutisen jälkeen....tuntuu, että mies alkaa nyt ällöttää enemmän ja enemmän. Halusin antaa mahdollisuuden, koska niin moni ihminen tekee virheitä ja minun miesystävä on muuten aivan täydellinen ja niin samanlainen kuin minä. Tunnen itseni rakastetuksi pettämisestä huolimatta. 

[/quote]

Hyvin lyhyt aika tapahtuneesta. Älä vedä liian pitkiä johtopäätöksiä vielä. Aikaa ei voi kiirehtiä. Katselet rauhassa ja puhutte aivan helvetisti. Kukaties hyvä vielä tulee. Ei edelleenkään samanlainen, mutta erilainen hyvä. Jopa parempi kuin edellinen.

Mikäli menee mönkään, niin sitten menee.

Luottamus on pyhä asia. Sen rikkominen aiheuttaa väistämättä pysyvän muutoksen.

Muutoksen hyvyydestä tai huonoudesta vastaatte te pariskuntana..

Vierailija
17/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ole ikinä petetty tietääkseni. Suhdetta en antaisi IKINÄ anteeksi, koska siinä kumppani loukkaa omaa "rakasta" joka ikinen päivä ja tunteita voi olla mukana suhteen toiseen osapuoleen. Kännihairahduksen voisin antaa, sillä ihmisen harkintakyky on silloin niin erilainen ja silloin ei tajua niin hyvin mitä on tekemässä tai ei tajua miettiä seurauksia. Pettäminen pitää vaan puhua läpi ja yrittää antaa anteeksi ja jos ei pysty niin sitten ero. Miehen pitää tietysti myös yrittää saada luottamusta takaisin. Ja jos pettäminen on tapahtunut humalassa, niin silloin mies ei enää menisi mihinkään yksin, missä juodaan. Tai ainakaan niin pitkään aikaan kunnes luottamus on palautunut edes hieman.v

Vierailija
18/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus ja kunnioitus on mennyt. Lähinnä siedämme toisiamme jotenkuten.

Vierailija
19/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se paha ihminen, eli minä petin. Nainen siis. Siitä on todella kauan. Jatkoimme pariterapian ja todella vaikeiden aikojen jälkeen. Halusimme molemmat jatkaa, mutta välillä olen miettinyt, että ero olisi voinut olla parempi ratkaisu. En olisi ottanut toista miestä, vaan olisin elänyt yksin. Olisin säästynyt epäilyksen ilmapiiriltä, syyllistämiseltä. Ei sitä luottamusta ikinä saanut kokonaan takaisin. Tai pitkään aikaan. Nyt luottamus taas pelaa kun ollaan 50+, ja elämässä on ollut paljon suurempiakin ongelmia. Hyvä on se, että lapset eivät joutuneet kokemaan eroa, ja voimme toivottavasti kohta kokea isovanhemmuuden yhdessä. Kuitenkin aika ison hinnan maksoin erehdyksestäni - olin jollain lailla aina se huonompi ihminen meistä kahdesta.

Vierailija
20/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:18"]

[/quote]

Hyvin lyhyt aika tapahtuneesta. Älä vedä liian pitkiä johtopäätöksiä vielä. Aikaa ei voi kiirehtiä. Katselet rauhassa ja puhutte aivan helvetisti. Kukaties hyvä vielä tulee. Ei edelleenkään samanlainen, mutta erilainen hyvä. Jopa parempi kuin edellinen.

Mikäli menee mönkään, niin sitten menee.

Luottamus on pyhä asia. Sen rikkominen aiheuttaa väistämättä pysyvän muutoksen.

Muutoksen hyvyydestä tai huonoudesta vastaatte te pariskuntana..

[/quote] Olemme puhuneetkin. Nyt tullut minulle sellainen vaihe, että haluaisin vaan unohtaa! Tulee vain aivan kauhea olo, kun sitä tapahtunutta ajattelee. Tiedän tapahtuneesta kaiken ja olen käynyt sitä päässä läpi tuhannet kerrat. Tietysti myös miehelle puhunut. Mutta nyt en enää jaksaisi ajatella sitä!