Minä vuonna päätit peruskoulun?
Itse pääsin ysiltä keväällä 1992. Eli olen 38-vuotias nyt.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:09"]
En koskaan päättänyt peruskoulua. Päätin oppikoulun. Se on eri asia.
[/quote]
alapeukuttajille, täti avautuu: oppikoulun opetussuunnitelma oli hieman eri kuin peruskoulun. Itse olen saanut peruskoulun päästötodistuksen, mutta maininnalla 'keskikoulun opetussuunnitelman mukaisesti', koska Helsingissä ehdin aloittaa oppikoulun ennen kuin peruskoulu tuli Helsinkiin. Hämeenlinnalaiset samanikäiset serkkuni kävivät peruskoulua ja ihmettelin heidän valinnaisaineitaan tyyliin konekirjoitus ja puutarhanhoito, itselläni valinnaiset aineet olivat ranska ja musiikki. englannin oppikirja oli sama serkullani, mutta peruskoulun tasokurssien mukaisesti hänen kirjassaan tekstikappaleet olivat lyhennettyjä ja yksinkertaistettuja ja minun enkunkirjassani oli about kymmenkertaisesti eri sanoja ja vaikeampia lauserakenteita jne.
Kysyn vaan että millä perusteella tämän ketjun viestejä oikein (ala)peukutetaan?
t. se 2012 peruskoulun päättänyt
Mikäköhän olisi arvoisalle alapeukuttajalle sopiva vuosi? "Liian" vanhat ja "liian" nuoret saavat negatiivisen reaktion. Oikea vastaus taitaa olla vain sama, kuin oma päättövuotesi.
Ja niin: 2011
2009