Olenko jo pilannut vauvan mahdollisuudet oppia nukahtamaan ilman minua?
Menty tähän mennessä siitä mistä aita on matalin, eli päiväunille ja yöunille nukutetaan tissillä. Jopa niin, että nukutan meidän sänkyymme ja joko siirretään omaan sänkyyn tai saa nukkua siinä. Nyt on yritetty siirtää edes osan yöstä nukkumaan omaan sänkyyn laihoin tuloksin, kun minun on alkanut olla vaikea nukkua kun vauva on välissä. Herää heti huutamaan, kun omaan sänkyyn laitetaan. Olen välillä yrittänyt nukuttaa ilman tissiä, mutta homma päättynyt ains huutoon, kärsimykseen ja siihen, että annan periksi, kun ei halua huudattaa lasta. Homma olisi ok, mutta alkaa ahdistaa ajatus töihin menosta tammikuussa, kun miehen pitäisi saada lapsi unille. Ja jos siirtäminen onnistuisi omaan sänkyyn, niin saisi edes alkuyöstä itsekin paremmin unta. Sekä vauvakin näyttää saavan silloin, kun hänet sinne on saanut. Eli hänenkin unet häiriintyvät kun pyörimme miehen kanssa samassa sängyssä ja minä tuoksun maidolle. Tuttia ei suostu ottamaan, on yritetty monet keinot ja edelleen tarjotaan, joskaan en ole päivittäin enää jaksanut tuhrata siihen tuntikausia. Eikä se haittaa, mutta siitä ei saa ratkaisua ongelmaan. Tuttinaanhan vauva minua varmaan käyttää. Ahdistaa että on pilannut varmaan kaiken. On yritetty jopa niin, että minä olen poissa kotoa ja mies nukuttaa. Lapsi syö isältä mielellään pullosta, mutta nukkumaan ei käy. Kun tulin kotiin, oli hirveä huutosirkus päällä... :( Lapsi on kohta 5 kk. Ajan kanssa saattaa helpottaa, mutta pelottaa ettei helpota, mitäs sitten? Eikä tästä asiasta ahdistuminen juuri auta siihen, että saisi unta itsekään.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:22"]"Ajan kanssa saattaa helpottaa, mutta pelottaa ettei helpota, mitäs sitten? "
Ihan varmasti helpottaa, olen varma että vaikka 15-vuotiaana se ei taatusti halua enää noin nukkua, jos on edes suunnillleen normaalisti kehittynyt ;)
Itse kun olin yh, nukuin aina lapsen kanssa johonkin 4-vuotiaaksi, sitten hän alkoi haluta omaan sänkyyn kun tulee kuuma jne. Eipä tuosta mitään haittaa ole ollut.
[/quote]
Lähinnä siis se, että voisin ennen kun lapsi on 4 tai 15 olla edes kerran illalla muissa menoissa ja vaikkapa mies voisi nukuttaa lapsen. Okei, imetyksen loppuminen väistämättä auttaa. Myös se, että saisi siirrettyä lapsen alkuyöstä omaan sänkyyn olisi hyvä, koska oikeasti kumpikaan ei saa nukuttua hyvin näin. Ja jos pitää neljä vuotta odottaa että saa unta, niin pää leviää. Sehän on fine, jos saa unta. Mutta minä en saa ikävä kyllä. Loppuyö menee itseltäkin ok, mutta ennen nukahtamistani pyörin jonkun verran, eikä se onnistu vauva vieressä, jota pitää varoa ja joka heräilee jatkuvasti kun pyörin. Pahimmillaan herännyt siihen, kun kyynärpääni osuu vauvan päähän. :/
"Ajan kanssa saattaa helpottaa, mutta pelottaa ettei helpota, mitäs sitten? "
Ihan varmasti helpottaa, olen varma että vaikka 15-vuotiaana se ei taatusti halua enää noin nukkua, jos on edes suunnillleen normaalisti kehittynyt ;)
Itse kun olin yh, nukuin aina lapsen kanssa johonkin 4-vuotiaaksi, sitten hän alkoi haluta omaan sänkyyn kun tulee kuuma jne. Eipä tuosta mitään haittaa ole ollut.