Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AHDISTAA! Jos meinaa selvitä laskuista pitää olla töissä aina

Vierailija
14.11.2022 |

Päivällä, lisänä iltoja ja viikonloppuja. Vapaat on ihan minimissä ja olen henkisesti todella väsynyt. Mutta koska töitä löytyy, on pakko tehdä. Sähkö, lainat, teinien harrastukset, ruuat jne. kaikki maksaa :(. Auto pitää korjata.

Miten te muut selviätte?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tästä selviää. Sama tilanne eli teen normityöpäivät + viikonloput päälle ja oon ihan uupunut. 

Vierailija
2/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ettei tämä ole mitään elämää. Vaikka jaksaisi niin milloinkaan ei ole aikaa. Ei aikaa lepoon, ei ystäville, ei liikuntaan. Työtä vaan koska on pakko-pelkään että tulee burn out. Jos en toisaalta tee, niin sitten loppuu rahat. Melkoinen oravanpyörä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vain 25 tuntista työviikkoa 8-13/5pv/vk farmaseutti, mies tekee n.30t/vk, keskimäärin 9-15 + yhden viikonlopun kuukaudessa(hammaslääkäri).

Nettopalkassa ei ole niin suurta eroa, että sen takia viritettäisiin perhe-elämä liian tiukkaan aikatauluun.

Vierailija
4/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja puoliso pienipalkkainen. Ihan hyvin riittää rahat.

Vierailija
5/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, teillä ei varmaan ole tulossa 1500e sähkölaskua ja saman verran lainakuluja kk?

Vierailija
6/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi tehdä enempää töitä pitää vähentää laskujen määrää. Eli lopeta krääsän ostaminen.

Vierailija
7/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, teillä ei varmaan ole tulossa 1500e sähkölaskua ja saman verran lainakuluja kk?

Tarkoititko minua, työtöntä?

Ei todellakaan tule 1500e sähkölaskuja tai saman verran lainaa.

Nyt on pakko käyttää inhokkisanontaa, elämä on valintoja.

Vierailija
8/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen kohtalaisesti, vaikka pieni palkka, mies tällä hetkellä työttömänä ja joudun auttamaan aikuista lasta taloudellisesti ajoittain. Joka kuukausi on pärjätty. Tosin luottokorttivelkaa on pari tonnia kertynyt valitettavasti

Vierailija
9/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin varmaan liian kireälle vedetty talous, jos käy niin, että nyt ei meinaa rahat riittää? Tai siis tiukempaa on meilläkin, mutta olen nyt ainakin väliaikaisesti vähentänyt säästämistä (eli laitetaan 100 euroa kuussa vähemmän rahastoon ja 50 euroa kuussa vähemmän säästötilille, sille siis joka on äkillisiä menoja jne varten) ja katson tarkemmin että mitä kaupasta ostan. Me saadaan puolison kanssa yhteensä nettopalkkaa noin 4000 euroa/kk. Ei siis olla mitenkään hyvätuloisia ja on eletty aina sen mukaan.

Vierailija
10/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äidin vinkit:

- edullinen vuokra-asunto läheltä työpaikkaa

- ei autoa

- ei lainoja, kaikki käteisellä

- ei kalliita harrastuksia

- ei heräteostoja

Hyvin pärjää!

Vierailija
11/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ostovoima on ollut pitkään aivan naurettava. Esimerkiksi tuotteista maksettava alv on täällä 24%, ruuasta 14%, kun Saksassa tuotteista 19% ja ruuasta 7%. Lisäksi esim. autoilusta saa pulittaa paljon enemmän Suomessa. Palkat Suomessa ja Saksassa on karkeasti samaa tasoa (jotain alakohtaista vaihtelua).

Tämä tarkoittaa sitä, että kun vaikka sähkön hinta ja lainakorot koko Euroopassa nousee, saksalaiset vielä selviää, mutta suomalaisilta tavallisilta kansalaisilta loppuu ostovoima kokonaan.

Meidän verotetaan hengiltä, ja tätä tapahtuu monelta suunnalta, ei pelkästään ansiotuloverotuksen kautta. Kellään ei ole varaa ostaa tuotteita ja palveluita, joten kaikki niitä tekevät ja tarjoavat menevät konkkaan ja kurjuutta kaikille on lopputulema.

Vierailija
12/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan oravanpyöräksi, jota kokoomuslaiset ajavat täydellä teholla Suomeen.

Vierailija
13/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laskuja?

Sähkölasku. Vesilasku. Puhelinlaskut. Nettilasku.

Vuokra tai yhtiövastike.

Kerran vuodessa vakuutukset.

Jos sairastuu, sitten siitä kulut/laskut.

Bussilippu, joka maksetaan etukäteen, ei laskulla. Tai autosta tietenkin kuluja vuosittain, kuukausittain ja bensaan viikottain. Onko auto todella välttämätön, se on jokaisen perheen mietittävä erikseen omalta kohdaltaan.

Mitä muita laskuja voi ihmisellä olla?

Kertokaa minulle tyhmälle, kun en ymmärrä sitä, kun aina käytetään ilmaisua "jää laskujen jälkeen sen ja sen verran rahaa".

Vierailija
14/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan oravanpyöräksi, jota kokoomuslaiset ajavat täydellä teholla Suomeen.

Ei kyllä ne on sieltä vasemmalta puolelta ne, ketkä nyhtää työssäkäyvän kansalaisen kaikki rahat, jotta voivat ylläpitää kankeita, hitaita, toimimattomia ja tuottamattomia virastojaan, jonne voivat palkata kavereitaan. Samat asiat saisi tehtyä paljon kustannustehokkaammin, jolloin verotusta voitaisiin keventää ja syntyisi enemmän tuottavia yrityksiä, kun ihmisillä olisi varaa maksaa niistä tuotteista ja palveluista. Siitä syntyisi hyvinvointia. Nyt kellään ei jää mitään käteen, vaikka kuinka tekisi töitä. Kommunismia.

Vierailija
15/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin elämän realiteetit jo parikymppisenä opiskelijana. Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi