Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin mukaan hyvinvointiyhteiskunta on historiaa.

Vierailija
01.10.2021 |

Maksumuurin takana. Voiko joku kertoa mihin artikkeli perustaa väitteensä?

Kommentit (279)

Vierailija
261/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim yritysten veronkierto ja tukeminen on kallista hubaa jos vertaa työttömyyteen. Kunnalliset työt on silti myös jonkun tehtävä. Aina voi unelmoida mutta nämä ovat ne huomioon otettavat asiat. Keskiluokan kannattaa siis maksaa veroja ja hyväksyä että ovat osa tätä kaikkea. 

Ai että. Että keskiluokka saa vaan hyväksyä, että ainoa tehtävä maailmassa on maksaa veroja. Ei kuulu meille elämän ilot, itsensä toteuttaminen, harrastukset, luonnonrauhasta nauttiminen, itsestä huolen pitäminen ei. Meidän kuuluu maksaa veroja ja elättää työtätekemättömien herrakansaa nyt ja aina ja iankaikkisesti.

No haloo? Onko jäänyt yhteiskunnan perusteet ymmärtämättä? Itse keskiluokkaisena käyn urheilemassa laitan ruokaa harrastan kalastamista opin uutta ja maksan veroni. Verot eivät ole minua rajoittava asia kuten ei kalastusmaksukaan tai urheilu lisenssi vaan mahdollistavia.  Kannattaisi hieman miettiä että pureeko sitä kättä joka sinua ruokkii. Toki oikeisto yritää yllyttää heikommin ajattelevat toisiaan vastaan ja esittää että syy on tänne muuttajissa tai työttömissä tai valtiossa, kun todellisuus on se että keskiluokkaan kuuluva maksaa jokaisessa yhteiskunnassa lasketun osuutensa veroja ja kuinka paljon veroja maksetaan sen parempi yhteiskunnan laatu saavutetaan. 

Olen eri, mutta keskiluokankin veronmaksukyky on rajallinen. Ja jos töissä joutuu jatkuvasti ylittämään oman jaksamisensa, vapaa-aika menee lähinnä toipumiseen ja selviytymiseen. Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä tilanne, että veroja kyllä nostetaan ja veropohjaa laajennetaan mutta samaan aikaan palveluita heikennetään. Ei kovinkaan kannustava tilanne maksajan näkökulmasta. Mielestäni peiliin katsomisen paikka ei kuitenkaan ensisijaisesti ole työttömillä, joista suurin osa menisi riemusta kiljuen töihin, jos vain saisi työpaikan.

Edelleen toimintaympäristömme ja mahdollisuutemme suomessa noihin asioihin joista valitat ovat erinomaiset.... Kiitos siitä kuuluu verotukselle. Toki voit saada enemmän käteistä muttei se sinun oloasi paranna niinkuin kuivittelet kulutat sitten sen rahan kohonneisin maksuihin ja kuluihin. Ihmettelen että vertaat ristiriitaisesti näitä asioita haluat paremman yhteiskunnan ja vähemmän veroja muttet tunnu ymmärtävän että nämä on toisiaan pois sulkevia asioita. 

Kuten jo viestini aluksi kirjoitin, olen eri eli en kirjoittanut viestiä, johon aiemmin vastasit.

Ja: Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä tilanne, että veroja kyllä nostetaan ja veropohjaa laajennetaan mutta samaan aikaan palveluita heikennetään.

Sivuhuomautuksena, olen jo pitkään asunut ulkomailla, Suomea vauraammissa Euroopan maissa. Näissä verotus on ollut vähäisempää kuin Suomessa, mutta palvelut paremmat. Eikä vain keskiluokalla vaan kaikilla. Suomen erinomaisuus on osittain propagandaa.

No annappa joku vertaileva esimerkki liittyen sanomaasi. Aihe voi olla mikä vaan yhteiskunnallinen, mutta sen täytyy olla jotain muuta muin mutuasi. Jos olet pitkään asunut ulkomailla on Suomen palvelut varmasti monipuolisesti sinulla hallussa. Muuten tämä viestisi jää vain propagandaksi ilman katetta.

Olen tämän esimerkin ennenkin kertonut tällä palstalla. Puolisoni yli 90-vuotias mummi joutui odottamaan 9 tuntia päivystyksessä Helsingissä (eikä ollut huvikseen paikalla vaan hyvästä syystä).

Siskoni tuli käymään meillä Sveitsissä asuessamme ja sairastui akuutisti, mutta ei vakavasti. Veimme hänet sairaalan ensiapuun, jossa hän sai oman huoneen alle viidessä minuutissa (mitään jonoa ei ollut) ja lääkäri ja hoitajat kävivät tiheästi huoneessa hoitamassa tilanteen alle tunnissa. Kunnallinen sairaala, ei mikään yksitysklinikka.

Muutenkin Sveitsissä tutkittiin hyvin kaikki terveyshuolet. Vaikka systeemi on vakuutuspohjainen, maan kautta linjan hyvät palkat ja todella matala verotus mahdollistavat vakuutuksen maksun helposti myös muille kuin keskituloisille. Toki nämä tapaukset ja Sveitsi ovat hieman ääriesimerkkejä, mutta suunnilleen koko Länsi- ja Keski-Eurooppassa on Suomea parempi terveydenhuolto.

Suomessa luullaan, että vain siellä on maksuton/edullinen koulutus, terveydenhuolto jne. Todellisuudessa nämä löytyvät muualtakin.

Esimerkkisi evät ole kovin tarkkoja. Esim helsingissä ei joudu jonottamaan kuin viikonloppupäivystyksessä ja luulempa että jos menet yöllä viikonloppuna vaikka zurihissa päivystykseen tai muualla keskieuroopassa, joudut jonottamaan kuten muutkin. Kuka maksaisi tyhjästä niin sanotusti? Odottavatko tyhjät huoneet sveitsissä ja hoitajat sekä lääkärit pyörittelevät korkealla palkalla peukaloitaan toivoen että pääsevät töihin? En oikein usko tuota. 

Suomessa ei luulla että vain täällä on maksuton koulutus tai terveydenhuolto, tuo on propagandaa taholtasi. Korkeintaan Persut kuvittelvat suomessa että muissa maissa ei asu saman arvoisia ihmisiä samanlaisine tarpeine ja yhteiskuntineen.

Työn puolesta olen 30 vuotta reissannut maailmalla. Hyvin olen hoitoa saanut kun on tapaturma sattunut tai sairaus iskenyt missä olen ollut. Hyvin huolellista hoitoa olen aina saanut ilman odotteluja. Suomessa taas ei pääse julkiseen hoitoon ja on jätetty hoitamatta pyörällä kaatumisesta aiheutunut keuhkoverenvuoto. Onnekseni en kuollut. Suomessa kannattaa olla omat vakuutukset niin pääsee yksityiselle.

ins. PS

Ihme juttu olen Suomessa päässyt hoitoon julkiselle aina ja niin on kaikki tuttunikin. Olet poikkeus. Olen samoin tarvittaessa päässyt ulkomaillakin tai tuttuni ovat päässeet. Mutta pointti on siinä että aina kun olen tarvinnut apua tai joku tuttuni on, on sitä Suomessa saanut. Asutte varmaan eri Suomessa.

Toki moni kuuluu työpaikkaterveydenhuollon piirin ja moni sellainen tuttuni ihmettelee että kun joiutuvat yllätävän tarpeen vaatiessa julkiselle sinne pääseekin ihan mutkattomasti jutuistanne huolimatta.

Ei nyt taida olla ihan poikkeus. Terveydenhoidon tietojärjestelmien suunnittelussa esim. Apotti, on kammattu paljon tapauksia joissa osa on päätynyt hoitomattomana hoitovirheeseeen ja osassa hoitamaton ei ole tehnyt ilmoitusta. Virheisiin on sekä inhimillisiä että järjestelmän toiminnasta johtuvia syitä. Arkistotapauksia löytyy useammalta vuosikymmeneltä.

No tuo nyt ei muuta sitä faktaa että Suomessa pääsee hoitoon tarvittaessa ja kiitos siitä kuuluu verotukselle. Apotti on potilasjärjestelmä. Hoitovirheet eivät ole yleisiä. Pääsääntöisesti pääset hoitoon ja saat palvelua nopeasti ja laadukkaasti. Se ei ole poikkeus. 

Hoitovirhe tappaa Suomessa useammin kuin liikenne – ”Ovat nämä karmeita lukuja”

Satoja ihmisiä kuolee vuodessa hoitovirheisiin, mutta tilastoja asiasta ei kuitenkaan kerätä. IS

Ei suomessa vaan...

Arvioissa on päädytty laajaan haarukkaan 700–1 700, joka perustuu muissa maissa tehtyihin potilasturvallisuuskartoituksiin

Samasta iltasanomien jutusta vuodelta 2018. Eli ainakin muissa maissa hoitovirhe tappaa noin paljon Suomesta tilastoa ei ole. 

”Kaikki IS:n haastattelemat asiantuntijat uskovat, että SUOMESSA kuolee hoitovirheiden seurauksena satoja ihmisiä.”

SUOMESSA, etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
262/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se, että artikkeli on maksumuurin takana kertoo asiasta enemmän kuin itse artikkeli koskaan voisi. :D Ihana ironia.

Asia on mielenkiintoinen, mutta ei Hesari ilmaiseksi voi tehdä juttuja, ja suuri osa mielenkiintoisista jutuista näyttää muutenkin olevan maksumuurin takana oman kokemukseni perusteella ainakin, joten en sitä ihmettele. Olisi silti kiva lukea tuo juttu...

Tyypillinen suomalainen kommentti. Jonkun muun pitäisi maksaa paitsi palvelun käyttäjän. Oletko huomannut, että kauppojen tavaroihinkin on maksumuuri? Et saa niitä mukaasi ilman maksua.

Miksi on niin vaikeaa tajuta, että se kaupallisen median tarjoamien sisältöjen tekeminen maksaa ja käyttäjät maksaa ne siinä missä muutkin kaupalliset palvelunsa???

Kun olin lapsi niin kaikkien kotiin tuli aamuisin Hesari. Ja ymmärtääkseni kaikki vieläpä maksoivat siitä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se, että artikkeli on maksumuurin takana kertoo asiasta enemmän kuin itse artikkeli koskaan voisi. :D Ihana ironia.

Asia on mielenkiintoinen, mutta ei Hesari ilmaiseksi voi tehdä juttuja, ja suuri osa mielenkiintoisista jutuista näyttää muutenkin olevan maksumuurin takana oman kokemukseni perusteella ainakin, joten en sitä ihmettele. Olisi silti kiva lukea tuo juttu...

Tyypillinen suomalainen kommentti. Jonkun muun pitäisi maksaa paitsi palvelun käyttäjän. Oletko huomannut, että kauppojen tavaroihinkin on maksumuuri? Et saa niitä mukaasi ilman maksua.

Miksi on niin vaikeaa tajuta, että se kaupallisen median tarjoamien sisältöjen tekeminen maksaa ja käyttäjät maksaa ne siinä missä muutkin kaupalliset palvelunsa???

Kun olin lapsi niin kaikkien kotiin tuli aamuisin Hesari. Ja ymmärtääkseni kaikki vieläpä maksoivat siitä! 

Hesari oli vielä tuolloin oikestolainen lehti. Nyt se on punavihreä sosialistilehti.

Vierailija
264/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari oli vielä tuolloin oikestolainen lehti. Nyt se on punavihreä sosialistilehti.

Minun vasemmistolainen isäni tilasi Hesaria vielä 10 vuotta sitten. Nykyään ei suostu enää lukemaan.

Vierailija
265/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim yritysten veronkierto ja tukeminen on kallista hubaa jos vertaa työttömyyteen. Kunnalliset työt on silti myös jonkun tehtävä. Aina voi unelmoida mutta nämä ovat ne huomioon otettavat asiat. Keskiluokan kannattaa siis maksaa veroja ja hyväksyä että ovat osa tätä kaikkea. 

Ai että. Että keskiluokka saa vaan hyväksyä, että ainoa tehtävä maailmassa on maksaa veroja. Ei kuulu meille elämän ilot, itsensä toteuttaminen, harrastukset, luonnonrauhasta nauttiminen, itsestä huolen pitäminen ei. Meidän kuuluu maksaa veroja ja elättää työtätekemättömien herrakansaa nyt ja aina ja iankaikkisesti.

No haloo? Onko jäänyt yhteiskunnan perusteet ymmärtämättä? Itse keskiluokkaisena käyn urheilemassa laitan ruokaa harrastan kalastamista opin uutta ja maksan veroni. Verot eivät ole minua rajoittava asia kuten ei kalastusmaksukaan tai urheilu lisenssi vaan mahdollistavia.  Kannattaisi hieman miettiä että pureeko sitä kättä joka sinua ruokkii. Toki oikeisto yritää yllyttää heikommin ajattelevat toisiaan vastaan ja esittää että syy on tänne muuttajissa tai työttömissä tai valtiossa, kun todellisuus on se että keskiluokkaan kuuluva maksaa jokaisessa yhteiskunnassa lasketun osuutensa veroja ja kuinka paljon veroja maksetaan sen parempi yhteiskunnan laatu saavutetaan. 

Olen eri, mutta keskiluokankin veronmaksukyky on rajallinen. Ja jos töissä joutuu jatkuvasti ylittämään oman jaksamisensa, vapaa-aika menee lähinnä toipumiseen ja selviytymiseen. Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä tilanne, että veroja kyllä nostetaan ja veropohjaa laajennetaan mutta samaan aikaan palveluita heikennetään. Ei kovinkaan kannustava tilanne maksajan näkökulmasta. Mielestäni peiliin katsomisen paikka ei kuitenkaan ensisijaisesti ole työttömillä, joista suurin osa menisi riemusta kiljuen töihin, jos vain saisi työpaikan.

Edelleen toimintaympäristömme ja mahdollisuutemme suomessa noihin asioihin joista valitat ovat erinomaiset.... Kiitos siitä kuuluu verotukselle. Toki voit saada enemmän käteistä muttei se sinun oloasi paranna niinkuin kuivittelet kulutat sitten sen rahan kohonneisin maksuihin ja kuluihin. Ihmettelen että vertaat ristiriitaisesti näitä asioita haluat paremman yhteiskunnan ja vähemmän veroja muttet tunnu ymmärtävän että nämä on toisiaan pois sulkevia asioita. 

Kuten jo viestini aluksi kirjoitin, olen eri eli en kirjoittanut viestiä, johon aiemmin vastasit.

Ja: Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä tilanne, että veroja kyllä nostetaan ja veropohjaa laajennetaan mutta samaan aikaan palveluita heikennetään.

Sivuhuomautuksena, olen jo pitkään asunut ulkomailla, Suomea vauraammissa Euroopan maissa. Näissä verotus on ollut vähäisempää kuin Suomessa, mutta palvelut paremmat. Eikä vain keskiluokalla vaan kaikilla. Suomen erinomaisuus on osittain propagandaa.

No annappa joku vertaileva esimerkki liittyen sanomaasi. Aihe voi olla mikä vaan yhteiskunnallinen, mutta sen täytyy olla jotain muuta muin mutuasi. Jos olet pitkään asunut ulkomailla on Suomen palvelut varmasti monipuolisesti sinulla hallussa. Muuten tämä viestisi jää vain propagandaksi ilman katetta.

Olen tämän esimerkin ennenkin kertonut tällä palstalla. Puolisoni yli 90-vuotias mummi joutui odottamaan 9 tuntia päivystyksessä Helsingissä (eikä ollut huvikseen paikalla vaan hyvästä syystä).

Siskoni tuli käymään meillä Sveitsissä asuessamme ja sairastui akuutisti, mutta ei vakavasti. Veimme hänet sairaalan ensiapuun, jossa hän sai oman huoneen alle viidessä minuutissa (mitään jonoa ei ollut) ja lääkäri ja hoitajat kävivät tiheästi huoneessa hoitamassa tilanteen alle tunnissa. Kunnallinen sairaala, ei mikään yksitysklinikka.

Muutenkin Sveitsissä tutkittiin hyvin kaikki terveyshuolet. Vaikka systeemi on vakuutuspohjainen, maan kautta linjan hyvät palkat ja todella matala verotus mahdollistavat vakuutuksen maksun helposti myös muille kuin keskituloisille. Toki nämä tapaukset ja Sveitsi ovat hieman ääriesimerkkejä, mutta suunnilleen koko Länsi- ja Keski-Eurooppassa on Suomea parempi terveydenhuolto.

Suomessa luullaan, että vain siellä on maksuton/edullinen koulutus, terveydenhuolto jne. Todellisuudessa nämä löytyvät muualtakin.

Esimerkkisi evät ole kovin tarkkoja. Esim helsingissä ei joudu jonottamaan kuin viikonloppupäivystyksessä ja luulempa että jos menet yöllä viikonloppuna vaikka zurihissa päivystykseen tai muualla keskieuroopassa, joudut jonottamaan kuten muutkin. Kuka maksaisi tyhjästä niin sanotusti? Odottavatko tyhjät huoneet sveitsissä ja hoitajat sekä lääkärit pyörittelevät korkealla palkalla peukaloitaan toivoen että pääsevät töihin? En oikein usko tuota. 

Suomessa ei luulla että vain täällä on maksuton koulutus tai terveydenhuolto, tuo on propagandaa taholtasi. Korkeintaan Persut kuvittelvat suomessa että muissa maissa ei asu saman arvoisia ihmisiä samanlaisine tarpeine ja yhteiskuntineen.

Työn puolesta olen 30 vuotta reissannut maailmalla. Hyvin olen hoitoa saanut kun on tapaturma sattunut tai sairaus iskenyt missä olen ollut. Hyvin huolellista hoitoa olen aina saanut ilman odotteluja. Suomessa taas ei pääse julkiseen hoitoon ja on jätetty hoitamatta pyörällä kaatumisesta aiheutunut keuhkoverenvuoto. Onnekseni en kuollut. Suomessa kannattaa olla omat vakuutukset niin pääsee yksityiselle.

ins. PS

Ihme juttu olen Suomessa päässyt hoitoon julkiselle aina ja niin on kaikki tuttunikin. Olet poikkeus. Olen samoin tarvittaessa päässyt ulkomaillakin tai tuttuni ovat päässeet. Mutta pointti on siinä että aina kun olen tarvinnut apua tai joku tuttuni on, on sitä Suomessa saanut. Asutte varmaan eri Suomessa.

Toki moni kuuluu työpaikkaterveydenhuollon piirin ja moni sellainen tuttuni ihmettelee että kun joiutuvat yllätävän tarpeen vaatiessa julkiselle sinne pääseekin ihan mutkattomasti jutuistanne huolimatta.

Ei nyt taida olla ihan poikkeus. Terveydenhoidon tietojärjestelmien suunnittelussa esim. Apotti, on kammattu paljon tapauksia joissa osa on päätynyt hoitomattomana hoitovirheeseeen ja osassa hoitamaton ei ole tehnyt ilmoitusta. Virheisiin on sekä inhimillisiä että järjestelmän toiminnasta johtuvia syitä. Arkistotapauksia löytyy useammalta vuosikymmeneltä.

No tuo nyt ei muuta sitä faktaa että Suomessa pääsee hoitoon tarvittaessa ja kiitos siitä kuuluu verotukselle. Apotti on potilasjärjestelmä. Hoitovirheet eivät ole yleisiä. Pääsääntöisesti pääset hoitoon ja saat palvelua nopeasti ja laadukkaasti. Se ei ole poikkeus. 

Hoitovirhe tappaa Suomessa useammin kuin liikenne – ”Ovat nämä karmeita lukuja”

Satoja ihmisiä kuolee vuodessa hoitovirheisiin, mutta tilastoja asiasta ei kuitenkaan kerätä. IS

Ei suomessa vaan...

Arvioissa on päädytty laajaan haarukkaan 700–1 700, joka perustuu muissa maissa tehtyihin potilasturvallisuuskartoituksiin

Samasta iltasanomien jutusta vuodelta 2018. Eli ainakin muissa maissa hoitovirhe tappaa noin paljon Suomesta tilastoa ei ole. 

”Kaikki IS:n haastattelemat asiantuntijat uskovat, että SUOMESSA kuolee hoitovirheiden seurauksena satoja ihmisiä.”

SUOMESSA, etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Sinä et osaa lukea juttua jossa vastaus oli etkä minun viestiäni  jossa tämä selitettiin sinulle. Ei Suomessa KUN SUOMESTA EI OLE TIETOJA, vaan arviossa, joka on tehty muiden maiden tilastoisjen pohjalta. Eli muissa maissa kuolee ainakin suhteessa noin paljon jota asiantutijat arvioivat suomessakin tapahtuvan.

Ajattelin huutaa sinulle tapasi mukaan, se ei ole minun tapani, mutta ehkä se herättää huomiosi olennaiseen kohtaan artikkelissa jota siteeraat väärin huutaessasi suomea isoin kirjaimin.  

Vierailija
266/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

annas kun arvaan: välittömästi miljardi mamhua ja kansanvaihdos

me suomalaiset olemme kuolleita tapahtui se sitten syntyvyyden laskun kautta tai väestönvaihdoksella

Vierailija
267/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee ollut tavoitteena, hyvinvointiyhteiskunnan alasajo,  kun jo pari vuosikymmentä sitten  varakkaat ja rikkaat ovat saaneet tahtonsa läpi erilaisista verohelpotuksista, itselleen.

Vierailija
268/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä että miten esim Sveitsissä verovaroin tuotetut palvelut paranevat jos veropohjaa kevennetään tai miten Suomessa verovaroin tuotetut palvelut paranevat jos verotusta kevennetään? 

Hankala kysymys siinä mielessä, miten Suomessa verotusta koko ajan kiristetään ja pohjaa laajennetaan, silti palvelut jatkuvasti huononevat ja rahaa ei kuulemma ole.

Johonkin ne rahat kuitenkin menevät, mutta minne?

Sveitsistä en tiedä.

Suomessa tosin palvelut paranevat koko ajan, laitteistot uudistuvat koulutus paranee tieto lisääntyy. Toki taitaa jutussasi aika kullata muistot. Milloin mielestäsi Suomessa oli parasta palvelua julkisella? Mikä vuosi oli huippu sen suhteen? Sinulla varmaan on jokin statistiikka olemassa aiheesta etkä vain sano että palvelut huononevat, mielipiteenäsi.

Olen 70-luvun lapsi, ihan kokemus puhuu puolestaan. Aika ei kaikkea kultaa.

Pitäsikö sen olla joku meriitti? no minäökin olen 70 luvun lapsi. Silti nykään palvelu on paljon parempaa kuin lapsuudessa. Siis tarkoitan ihan palvelun tasoa  hoidon laatua ja ammattitaidon määrää. Myös tehokkuus ja laitteet ovat paremmat. Ohjeitakin saa paremmin itsehoitoon. 

Ennen tosiaan hoidettiin sairaalassa ihminen kuntoon. Nyt lähetetään keskenkuntoisena kotiin itsehoito-paketin kanssa.

Ei lähetetä yhtään ennekuin se on varma että potilas on toipunut. Siellä kyllä mangutaan, "lääkäri koska pääsen kotiin", kuin lapset jankkaisivat, muttei sieltä pääse ennenkuin on kunnossa. 

Vierailija
269/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vasemmistolainen isäni tilasi Hesaria vielä 10 vuotta sitten. Nykyään ei suostu enää lukemaan.

Minä, herra Sipilän aikaansaama vasemmistolainen, en enää lue Aamulehteä.

Vierailija
270/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä että miten esim Sveitsissä verovaroin tuotetut palvelut paranevat jos veropohjaa kevennetään tai miten Suomessa verovaroin tuotetut palvelut paranevat jos verotusta kevennetään? 

Hankala kysymys siinä mielessä, miten Suomessa verotusta koko ajan kiristetään ja pohjaa laajennetaan, silti palvelut jatkuvasti huononevat ja rahaa ei kuulemma ole.

Sveitsistä en tiedä.

Suomessa tosin palvelut paranevat koko ajan, laitteistot uudistuvat koulutus paranee tieto lisääntyy. Toki taitaa jutussasi aika kullata muistot. Milloin mielestäsi Suomessa oli parasta palvelua julkisella? Mikä vuosi oli huippu sen suhteen? Sinulla varmaan on jokin statistiikka olemassa aiheesta etkä vain sano että palvelut huononevat, mielipiteenäsi.

Pitäsikö sen olla joku meriitti? no minäökin olen 70 luvun lapsi. Silti nykään palvelu on paljon parempaa kuin lapsuudessa. Siis tarkoitan ihan palvelun tasoa  hoidon laatua ja ammattitaidon määrää. Myös tehokkuus ja laitteet ovat paremmat. Ohjeitakin saa paremmin itsehoitoon. 

Meriitti? Itse kysyit, koska on mielestäni ollut paras palvelu julkisella.

Taidat nyt seota omaan näppäryyteesi.

Vierailija
271/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri nollaus tulee ja pelastaa. Omaisuus siirretään isorikkaille, meille köyhille jää orjan osa.

Vierailija
272/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsistä en tiedä.

Meriitti? Itse kysyit, koska on mielestäni ollut paras palvelu julkisella.

Taidat nyt seota omaan näppäryyteesi.

Okei sinun saavutus on se että olet syntynyt 70 luvulla kaikki kumartamaan hullua messiasta. 

Vierailija
273/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltosuhde on kohta 1:1 eli yksi työikäinen suhteessa lapsiin ja vanhuksiin. Ja etenkään kun kaikki työikäiset eivät kanna korttaan kekoon. Työväestö ei yksinkertaisesti pysty elättämään näin massiivista määrää työtätekemättömiä.

Ongelma on, että työikäinen väestö kutistuu huonon syntyvyyden takia.

Ompahan ainakin työvaihtoehtoja valikoitavaksi asti näin nelikymppiselle ja koko aikuisikänsä töitä tehneelle.

Suuret massat eläköityy ja samaan aikaan työmarkkinoille pyrkivästä somesukupolvesta ei tule olemaan puoliinkaan vaativista perustöistä.

Ei se niin mene. Kun maksurasitus kasvaa mm. kasvavien eläkemaksujen ja paisuvien hoivamenojen vuoksi, ei kulutukseen jää rahaa ja paljon työpaikkoja katoaa. Tämä aiheuttaa kurjistumisen kierteen.

Entistä pienempi joukko joutuu maksamaan kasvavat menot, mikä vähentää yritystoiminnan mahdollisuuksia. Lisäksi jo pelkästään työikäisen väestön merkittävä supistuminen tietää vähemmän uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja innovaatioita.

Povaat asian väärinpäin. Jos katsoo maita kuten Etelä-Koreaa tai Japania ja niiden vanhustilannetta, huoltosuhteen heikkeminen on näkynyt siinä että vanhusten elämä on muuttunut kurjemmaksi, ei niinkään nuorten työssäkäyvien. Se tarkoittaa sitä että nykyinen työtätekevä sukupolvi ei saa samoja eläke-etuja ja joutuu tekemään töitä reippaasti vanhempaan ikään asti.

Vierailija
274/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltosuhde on kohta 1:1 eli yksi työikäinen suhteessa lapsiin ja vanhuksiin. Ja etenkään kun kaikki työikäiset eivät kanna korttaan kekoon. Työväestö ei yksinkertaisesti pysty elättämään näin massiivista määrää työtätekemättömiä.

Ongelma on, että työikäinen väestö kutistuu huonon syntyvyyden takia.

Jälkeläisten tuottaminen ei innosta tulevaan muslimivaltaan.  EK:lle kelpaa työvoimareserviin mikä sakki vaan.  Maamme kansallisena valtiona menetetään.  Maahamme lappaa vain tyhjätaskuja taakkaväeksi.

Maamme väkimäärä ei vähene, mutta suomalaiset jyrätään.

Vierailija
275/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan liikaa kallispalkkaisia puhuvia päitä ja yli-ali-keskijohtoa alaisineen . 25 miljoonalle ainakin on johtajia etuineen . Miksi ne ei siivoojiksi ja muihin oikeisiin töihin lähde ? Liikaa helsingin herroja etuuksineen ? Mahdoton paikka elättää nuo ?

Vierailija
276/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ins. PS

-Kaupungin terveyskeskuksiin jopa 90 päivän jono, ulkoistettuun kolme päivää.-

Verkkouutiset 2020

Sellainen ”poikkeus”. Pääsee kyllä, kunhan malttaa odottaa vaivoineen kuukausikaupalla.

Soitat aamulla, niin saat ajan parin tunnin päähän. Tämä on fakta en tiedä mistä ihmeestä nuo sinun lukusi ovat. Jostain propaganda lehtisestä varmaan. 

Onko ihmiset näin tyhmiä?? Julkinen varmaan toimii jossain peräkylällä, mutta esim. Turussa tilanne on ihan katastrofaalinen. Viikko sitten 6v lapselle iski aamulla korvatulehdus. Sietämätön kipu. Lapsi reagoi kipuun huudon lisäksi oksentamalla kaiken. Myös veden. Kipulääke ei auttanut. Koitin soittaa tk:een. Kuuntelin 5min litanian ja nyt sentään pystyi jättämään takaisinsoittopyynnön. (Tämä palvelu oli välillä pois käytöstä!) Tässä kohtaa tajusin, että turhaan soitan sinne ja soitin korvapolille. Tyhmänä en tajunnut, että 24h päivystävä korvahoitaja oli väärä taho. Sitten soitin päivystykseen, jossa kehoitetettiin antamaan särkylääkettä. Lapsi uikutti ja oksensi sohvalla. Ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin varata Mehiläisestä ensimmäinen vapaa -aika.

Aikaa kului hukkaan 45min ja rahaa meni 120e kaikkineen. Sitä takaisinsoittoa ei ole vieläkään tullut. Loistavasti toimii julkiset palvelut.

Suomessa lapsi tai akuutti hoidontarve aina yksityiseen. Kukaan ei ole niin hullu että odottaa julkisten aikoja päivien päähän. Lapselle ehdottomasti yksityinen vakuutus.

Ei kiireeliset joissa voi olla kuukausienkin jono voi mennä julkiseen.

Totta, ottaakaa lapselle vakuutus, jos mahdollista.

Esikoiseni syntyi -94, päästiin vielä nopeasti ja helposti lääkäriin julkiselle, lapset laitettiin vielä etusijalle.

Kuopus syntyi -00, aina piti viedä yksityiselle, jos akuutti vaiva, ei mahdollisuutta odottaa päiviä kipeän lapsen kanssa.

Jotakin tuossa aikajanassa on tapahtunut ja nopeasti.

Vierailija
277/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on ollut jo kauan.

Vierailija
278/279 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin pääsee ainakin helsingissä samanpäivän aikana oikeastaan aina. Ainoa poikkeus on jos soitat vasta kun puhelinaika on ihan lopuillaan. Silloin voi olla että joutuvat siirtämään sinut seuraavaan päivään. Tietenkin jos vammasi sitä vaatii pääset heti hoitoon. Eri asia on jos haluat tietyn lääkärin hoitamaan jotain spesifistä erikoisalaa. Silloin voit joutua odottamaan. 

Kyllä se on hyvinvointia edelleen.

Vierailija
279/279 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee ollut tavoitteena, hyvinvointiyhteiskunnan alasajo,  kun jo pari vuosikymmentä sitten  varakkaat ja rikkaat ovat saaneet tahtonsa läpi erilaisista verohelpotuksista, itselleen.

Sanna ja muu vasemmisto viimeistelevät homman. Kiitos äänestäjät, itse aiheutettu ongelma.  Sanna kiittää ja sammuttaa valot vihreiden, vasemmiston ja kepun tuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme