Kaipaavatko naiset oikeasti miehiä?
Välillä tuntuu, että joka toinen biisi kertoo siitä, kuinka paljon mies haluaa naista, kaipaa naista ja tahtoo parisuhteeseen naisen kanssa. Samaa kertovat dokumentit, elokuvat, televisiosarjat. Naista kaivataan, naisystävää toivotaan, rakkaudentäyteistä parisuhdetta tavoitellaan. Tietysti tarinan kaareen kuuluu se, että mies pettyy etsimisessään, eikä löydä naista vierelleen. Samaistun näihin mieshahmoihin, vaikka olenkin parisuhteessa.
Pohdiskelen sitä, onko naisilla vastaavaa tarvetta tai kaipuuta miehiä kohtaan?
Kaipaavatko naiset miehiä ylipäätään elämäänsä?
Vai olisiko parisuhde miehen kanssa vaan "ihan kiva", tai "löytyy jos löytyy"?
Tuntuu, että nykyään juuri miehet ovat romanttista rakkautta kaipaavia ja tarvitsevia, naiset ovat vähemmän kiinnostuneita parisuhteesta miehen kanssa ja romanttisesta rakkaudesta, eivätkä näe sitä tavoittelemisen arvoiseksi.
Naiset, kaipaatteko oikeasti miestä vierellenne - parisuhdetta, romantiikkaa, rakkautta - vai olisiko sellainen asia vaan "ihan kiva"?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa, koska olen lesbo.
En kaipaa naisia enemmän, koska olen homo.
Kaipaisin kyllä, mutta en todellakaan ihan ketä vain. Ja olen kovin nirso. Ja mielihaluni ovat omanlaisiani.
En kuitenkaan vaivu epätoivoon. Elän vain parasta mahdollista elämääni ja sitä kautta mätsääntyy sitten oikea henkilö kyllä mukaan kuvioon jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kaipaavat edelleen parisuhdetta ja rakkautta. Miehet eivät koska saavat läheisyyttä naisilta ilman parisuhteen velvoitteitakin.. Jos yksi nainen kyllästyy niin aina on toinen ja taas seuraava ketä vedättää hetken aikaa.
Ovatko kaikki koirat villakoiria? Eivät ole. Kaikki villakoirat ovat koiria, mutta useimmat koirat eivät ole villakoiria.
Chadit ovat miehiä, mutta useimmat miehet eivät ole chadejä.
Chad = saat läheisyyttä melkein yhtä helposti kuin nainen
90% miehistä = saat läheisyyttä joskus, jos naista sattuu huvittamaan
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiopsykologiaa: emme polveudu niistä, joita ei pariutuminen kiinnostanut. Heidän geeninsä ovat karsiutuneet populaatiosta.
Vahinkolapsia syntyi erityisesti ennen pelkästä seksin harrastamisesta, ei välttämättä kiinnostuksesta parisuhteeseen. Jos mies on esimerkiksi komea, mutta ei halua parisuhteeseen niin yleensä ennemmin tai myöhemmin hän kuitenkin tekee vahinkolaukauksen ehkäisyn pettäessä, jos harrastaa seksiä ylipäätään. Evoluutio ei siis karsi hyvägeenistä, mutta pariutumishalutonta miestä, eikä myöskään pariutumishalutonta, mutta lapsia haluavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei taida tajuta, kuinka stressaavaa miehen läsnäolo on naiselle. Miehet ovat usein vaativia, jankkaavia sottapyttyjä tai vaihtoehtoisesti etäisiä ja puhumattomia riippakiviä. Usein miehet pyrkivät dominoimaan, ne vaativat seksiä, haisevat pahalle, jättävät kylppärin siivottomaksi ja ovat kiinnostuneita lähinnä itsestään. Miehen pitää olla uskomaton helmi, että sitä jaksaa katsella joka päivä.
En usko, että naisen läsnäolo on miehille keskimäärin yhtä rasittavaa. Ennemmin rauhoittavaa.
Tästähän on tutkimuksiakin, parisuhteessa oleva mies on onnellisempi ja elää pitempään kuin yksin elävä. Naisilla toisinpäin, mies lyhentää ikää ja alentaa onnellisuutta.
Omalla kohdallani voin sanoa että olen erittäin onnellinen ilman. Suhteessa olevat ja etenkin lapselliset kaverini ovat aina ihan loppu, koko ajan on työtä ja ongelmia. Itse taas saan nauttia jokaisesta päivästä rauhallisesti: kämppä on aina siisti ja kauniisti sisustettu, hemmottelen itseäni kauneushoidoilla, hieronnoilla, hyvällä ruoalla... Liikun, tapaan ystäviä, harrastan mitä haluan. Elämä on seesteistä ja draamatonta. Parasta :).
Olen elänyt koko tähän astisen aikuisikäni yksin. Edellinen deittiviritys oli 16 vuotta sitten.
Toivon toki, että voisin joskus löytää puolison, mutta koska en muista miltä edes kädestä pitäminen tuntuu, en kaipaa sitä ja toisen ihmisen läheisyyttä niin, että kokisin jääväni jostain paitsi. Kuten moni on sanonut täällä, että seksi lelujen kanssa ei ole yhtä mukavaa kuin toisen ihmisen kanssa, kun siinä on se läheisyys. En muista tällaista läheisyyttä, joten minulle riittää erinomaisesti hyvät lelut, eroottinen materiaalia ja vilkas mielikuvitus.
Asenteeni on kuten 1. sivulla vastanneen miehen, että olen tyytyväinen yksin, toivon puolisoa, mutta en aktiivisesti ole deittimarkkinoilla etsimässä ketään. Jos joku tulee ns. orgaanisesti vastaan omalla painollaan, hyvä. Jos ei, elämäni menee näinkin yksikseen hyvin. Rauhallisesti, siististi, draamattomasti, levänneenä, hyvinvoinvana, taloudellisesti hyvin toimeentulevana.
N38
Tonne kaivataan omillaan toimeentulevia naisia: Millionairematch. Ajattelin vinkata :)
Voisin kuvitella, että kaipaisin miestä johon olen syvästi rakastunut. En tosin koskaan ole ollut rakastunut, vaikka olen kohta jo keski-ikäinen.
Epäilen, että en ole pystynyt kehittämään lämpimiä tunteita miehiä kohtaan negatiivisten kokemusteni takia. Liian moneen varoittavaan esimerkkiin olen lähipiirissäni törmännyt.... on pettäjää, väkivaltaisia juntteja, addiktioita, lusmuja jotka kaataa enemmän vastuuta puolisonsa niskaan jne.
Omalle tielleni sitten osunut paljon sellaisia pinnallisia haukkujia ja vähättelijöitä. 🙄 Tiedän kyllä, että on paljon hyviäkin miehiä olemassa, mutta valitettavasti niitä ei ole kohdalleni pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiopsykologiaa: emme polveudu niistä, joita ei pariutuminen kiinnostanut. Heidän geeninsä ovat karsiutuneet populaatiosta.
No kuule lisääntyminen on aika harvan lemmenhetken päämotiivi.
Toki ihminen toista kaipaa, mutta koska miesten valtaosa on alle kaiken arvostelun ja ne parhaat varattuja, niin mieluummin olen yksin.
Naiset ovat sillä tavoin jänniä, että pärjäävät hienosti ilmankin miestä. Miehillä tuntuu kova poru olevan naisettomuudesta, ihan mikä tahansa reikä kuulemma riittäisi. No naiselle ei riitä pelkkä muna, vaan miehellä pitää olla myös aivot ja sydän. Eli nainen tosiaan kaipaa IHMISTÄ, kun mies kaipaa runkkureikää.
Semmoisen eron olen palstalta huomannut.
Palstalla ei saa realistista kuvaa siitä, millaisia miehet tai naiset ovat.
Palstalla saa realistisen kuvan otoksesta, joka ei kuitenkaan tilastollisesti edusta kokonaisväestöä
- eri
Ehkä kysytty jo mutta mitä ovat nämä laulut yms mistä ap puhuu?
Joku esimerkki olisi kiva niin voisi ottaa jotain kantaa aloitukseen.
Onhan sitä kirjallisuus, elokuvat ja muu kulttuuri TÄYNNÄ tarinoita miestä ja romantiikkaa kaipaavasta naisesta. Ehkä olemme katsoneet eri elokuvat, lukeneet eri kirjat?
Kyllä minä ainakin kaipaan nimenomaan sitä romantiikkaa ja henkistä yhteyttä, rakkautta.
En tiedä mutta minä olen mies enkä kaipaa naisia. En tee naisella mitään. Halua olla ja viihdyn parhaiten yksin :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta minä olen mies enkä kaipaa naisia. En tee naisella mitään. Halua olla ja viihdyn parhaiten yksin :)
Tai paremmin muotoiltuna en tarvitse naista mihinkään :)
En tarvitse miestä suhteeseen enkä seksiin. Kaveriksi voisi olla hyvä.
Jotkut bi naiset ovat kertoneet suuntautuvansa miehiin lähinnä seksimielessä. Naisten kanssa voi seksin lisäksi syventyä helpommin henkiseen yhteyteen ja läheisyyteen. Orgasmejakin osa saanut naisten kanssa helpommin.
Nykyinen miesten haukkuminen ja lyttääminen median siunauksella ei ainakaan itseäni saa myötämieliseksi vastasukupuolisia kohtaan. Teoilla on seurauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen miesten haukkuminen ja lyttääminen median siunauksella ei ainakaan itseäni saa myötämieliseksi vastasukupuolisia kohtaan. Teoilla on seurauksensa.
Voi herkkistä.
Eiköhän jokainen mielellään haluaisi rakkautta elämäänsä ja hyvää parisuhdetta. Joten siinä mielessä kyllä. "Mitä tahansa miestä" en tosiaankaan kaipaa, olen mieluummin yksin.
En tarvitse (paitsi pippelille on aina käyttöä, leluilla ei tod. saa samanlaista tyydytystä), enkä ole edes parisuhdeihminen, mutta kun aikoinaan rakastuin, huomasin elämäni olevan rakkauden verran parempaa ja tyydyttävämpääkin, kun ei tarvinnut etsiä fwb:ää. Jos joskus ero tulisi, niin eläisin kuten ennen tätä parisuhdetta - onnellisena yksin. En kuitenkaan halua luopua tästä rakkaudesta, en siksi, että tarvitsentai kaipaan miestä, vaan siksi, että kestävä molemminpuolinen rakkaus ja rakkaudenkohde tyydyttää sekä henkisesti ja fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herkkistä.
Nyt ymmärrän, miksi naiset edellä kutsuvat romanttisiksi nimenomaan niitä miehiä, jotka ovat realisteja
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet naista romantiikan ja rakkauden takia kaipaa, vaan seksin ja parisuhdestatuksen. (Kaunis) kumppani on miehelle miehisyyden merkki, saavutus ja meriitti. Naisilla taas sellaista tarvetta ei läheskään samassa mittasuhteessa ole, joten kumppanin tulee olla jotakin nimenomaan romanttisesti sopivaa, että se huolitaan rinnalle.
Laulut ja leffat tehdään markkinamiesten toimesta naisten tarpeeseen. Ei ne miesten tunteista mitään todista, vaan vain siitä, mitä nimenomaan naiset haluaisivat kuulla ja mitä siten kuluttavat.
Olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan saman viestin.
Pieni huomio; nyt aikuisena olen tajunnut, että jos ikäiseni miehet sanovat etteivät ole saaneet läheisyyttä pitkään aikaan, tai että kaipaavat läheisyyttä, he eivät tarkoita läheisyyttä niin kuin nainen sen ymmärtää. Miehille läheisyys tarkoittaa seksiä.Olen menettänyt kunnioitukseni miehiä kohtaan. Tahtoisin kyllä tavata miehen jota voisin kunnioittaa, mutta voinhan haaveilla myös kohtaavani yksisarvisen.
Et tietenkään osaa ajatella että miehet voivat kaivata hellyyttä että seksiä? Mikä ihme huono asia se on että haluaa seksiä? Ihan kuin miesten halut olisivat alempiarvoisia kuin omasi. Miehen on tuossa melko vaikeaa myös kunnioittaa sinua. Muista että suhteessa on aina kaksi osapuolta. Jos suhteet menee aina metsään, syyllinen löytyy kyllä ennemmin sieltä peilistä kun kokonaisesta sukupuolesta. Minun on vaikea kunnioittaa itsekkäitä ihmisiä sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en välttämättä kaipaa yhdessä asumista tai jatkuvaa näkemistä. Kaipaan silti läheisyyttä ja seksiä. On minulla vakipano ja sekin riittäisi, jos nähtäisi edes viikottain. Nyt kerran pari kuussa.
Täällä minä vakipano. Pahoittelen, kun en ehdi enempää käydä panemassa, mutta mulla on muitakin vastaavanlaisia, niin kiireitä pukkaa.
Harmi juttu, täytyy hankkia pari rakastajaa lisää, kun susta ei ole mihinkään.
Eikö miehet yleensä puhu isoista tisseistä? Harvemmin kuulee että haluavat syvää emätintä, vulvaa tms.