Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö maskit tänään kotiin?

Vierailija
01.10.2021 |

Yhä useampi kulkee ilman maskia myös kauppakeskuksissa.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia yhä jatkossakin. Valtio ei ajattele puolestani. Lopetan käytön kun sille on perusteita, nyt ei ole, kun epidemia on jyrkässä kasvussa.

käytit maskia varmaan myös jo silloin kun valtio sanoi ettei maskit toimi?

Sama, kuulun niihin ensimmäisiin , joka käytti maskia ja jota katottiin "outona", eipä katota enää.

Eri,

Sama juttu, itse tilasin ffp2 maskeja nyt lisää siltä varalta, että joutuisi käyttämään julkisia. Ajattelin, että kun monet nyt lopettaa niin kannattaa itse vähän vielä panostaa.

Ihan jo sitäkin ajatellen, etten halua niitä muitakaan flunssia mitkä varmasti lähtee superhyvin nyt leviämään.

Lasten kautta on jo tullut ihan tarpeeksi tauteja tälle syksylle.

Vierailija
42/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yhä pakko pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Influenssakausi on alkanut. Ja lisäksi 80% rokotekattavuutta ei edelleenkään ole saavutettu.

Vierailija
44/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sairastettu korona laskee kognitiivisia kykyjä 0.2 yksikköä.

En.

Vierailija
45/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ollut ihana pitää maskia kaupoissa! Olenko sitten vähän introvertti. Maskin takana olen vähän omissa oloissani.

Ei tarvitse hymyillä kuin silmillä,

ei kulu huulipunaa,

henki ei haise kuin itselle, 

ihon rasvaisuus ei näy kuin otsassa,

nenän punotus ei näy,

hyvän tuoksuinen huulirasva tuoksuu itselle,

kaksoisleuka on piilossa,

pyöreät posket on piilossa,

ja maski lämmittää!

- Onko ”nenän valkaisu” päivät menossa?

- Oman hengityksen haisteleminen ei mitenkään miellyttävää kun sama hengitys kiertää maskin sisällä.

- Miehenä vähemmän käytän huulipunaa joskus kotona viikonloppuna piristän itseäni kirkkaan punaisella.

Vierailija
46/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun koulut jatkavat maskin käyttöä ainakin syyslomaan asti konsultoituaan vastaavan tartuntatautilääkärin kanssa. Koronatiimi tekee uudet päätökset siihen mennessä kertyneistä tiedoista loman aikana.

Onnea vaan muulle Suomelle ja toivotaan, ettei syyslomanne mene karanteenissa.

Hyvinhän ne maskit on estäneet tautia tarttumasta 😄. Tiukkojen maskipakkomaiden (esim italia) koronatapaukset jäivät tosi vähäisiksi, kun taas maskiton suomi kärvisteli ruumiskasojen kanssa silloin pahimpina hetkinä ... eiku mitenkäs se menikään

Pakko kysäistä, että etkö löydä maitten väliltä muita eroja? Edes pieniä? Onko porukkaa enemmän/vähemmän? Asutaanko tiiviimmin/väljemmin? Puhutaanko kovaa/hiljaa/paljon/vähän? Halit/pysytään etäällä? Poskisuukot/viileä käytös kaikkiin? Sukuillalliset/ kalsarikännit? Turistimäärät esim. Rooma tai Venetsia/Vammala tai Lieksa?

Ja kaikki on kiinni vain maskeista. Ahaa.

Vierailija
47/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin jo viime keväänä. Se rätti mitään suojaa.

Vierailija
48/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun koulut jatkavat maskin käyttöä ainakin syyslomaan asti konsultoituaan vastaavan tartuntatautilääkärin kanssa. Koronatiimi tekee uudet päätökset siihen mennessä kertyneistä tiedoista loman aikana.

Onnea vaan muulle Suomelle ja toivotaan, ettei syyslomanne mene karanteenissa.

Voi hevonp miten typerä päätös. Nimenomaan THL ohjeisti, ettei suositus koske enää kouluja.

Miten joku aikuinen voi uskoa, että sairastuminen on jostain naurettavasta kirurgisesta maskista kiinni.

Vierailija
49/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jättää vähitellen pois. Huomenna on työväenopiston kurssi sisätiloissa ja siitä tulee mielenkiintoista, onko porukalla maskit vai ei. Mielelläni olisin itse ilman.

Vierailija
50/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hölmöt ihmiset käyttävät maskia. He ovat kuin pässit narussa vedettäviä itse en kuulu tähän hölmöläisiin. Mikäli päättäjät sanoisi ”hyppää kaivoon” niin hölmöt hyppäisivät käskystä. Järki päähän ja oman järjen käyttö sallittua ja jossakin tilanteessa suotavaa.

Vierailija
51/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ole oppinut tykkäämään maskissa. On kiva mennä sen taakse "piiloon", saa olla rauhassa.

Vierailija
52/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,sairastukaa  koronaan ja kuole,oma valinta,luonto karsii heikot yksilöt!

Vierailija
53/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nolottaa jättää maski pois kun pelottaa että yhdistetään niihin rokotevastaisiin juntteihin sitten :(

Vierailija
54/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maskia kiitos kirjoitti:

Vain hölmöt ihmiset käyttävät maskia. He ovat kuin pässit narussa vedettäviä itse en kuulu tähän hölmöläisiin. Mikäli päättäjät sanoisi ”hyppää kaivoon” niin hölmöt hyppäisivät käskystä. Järki päähän ja oman järjen käyttö sallittua ja jossakin tilanteessa suotavaa.

Jo ulkoisesta habituksesta näkee että maskittomat eivät ole niitä penaalin teävimpiä kyniä.

Vierailija
55/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä et oo viel kuullu, maskisuositusta puretaan nyt.

Joten oikeastaan ne jotka ei maskia käytä on nyt niitä pässejä ja lampaita 🤦‍♀️

Vierailija
56/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen ÄO testi.

Tavataan teholla!

Mites,kun mä olen elänyt ihan normaalisti koko korona-ajan. Käynyt ravintoloissa, kauppakeskuksissa ja esim laivalla useean kertaan. Maskia en ole käyttänyt. Milloin joudun teholle? Mites muissa maissa joissa maskeista on luovuttu jo ajat sitten. Sinun mukaasi siellä pitäisi nyt maata tuhanisia tehoilla,mutta mites kun näin ei ole?

Vierailija
57/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän edelleen koska astmaatikko ja pienikin räkätauti vakava.

Vierailija
58/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo ulkoisesta habituksesta näkee että maskittomat eivät ole niitä penaalin teävimpiä kyniä.

Siinä yksi pässi jota vedetään narussa. Taitaa olla se penaalin terävin kynä vai?🤔

Vierailija
59/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt maskin kokonaan pois esim ruokakaupassa. käydessäni, tähän saakka olen pitänyt. Jos menen täpötäyteen konserttiin tai leffaan, niin laitan maskin. Joukkoliikennettä en käytä.

Vierailija
60/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä maskifanaatikkojen kommentit "Nähdään teholla!". Kun muuta ei keksitä =) Ihan kuin se maski yksin suojaisi kaikelta pahalta.