Miksi ihmiset flirttailevat?
Jos eivät aio mennä pidemmälle?
Tapasin todella charmantin vanhan miehen töiden kautta. Flirttaili oikein urakalla ja se tuntui ihan piristävältä tämän koronan ja metoon keskellä. Hän on parisuhteessa, samoin minä eikä mitään muuta välillämme ole tapahtumassa tietenkään.
Rupesin vain miettimään että mitä ihmettä tuollaisen flirtin takana loppujen lopuksi on? Testataanko siinä vain omaa viehätysvoimaa? Saadaan toinen tuntemaan olonsa mukavaksi? Vai mitä ihmettä?
Kommentit (13)
Kyllä, flirttailu on viehätysvoiman testausta. Katsotaan etttä olenko viehättävä toisen silmissä, saanko vastakaikua.
Miksi muuten usein ajatellaan, että naisten tekemänä flirtti on pahasta? Tuli vain mielen, miten usein syytetään flirttailusta, vaikken tarkoittaisi niin? Ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, flirttailu on viehätysvoiman testausta. Katsotaan etttä olenko viehättävä toisen silmissä, saanko vastakaikua.
Ei läheskään aina. Minä flirttailen myös sellaisten vanhojen pappojen kanssa, joiden mielipide viehätysvoimastani ei kiinnosta ollenkaan. En tiedä, mitä ap flirtillä tarkoittaa, mutta itselleni se tarkoittaa small talkia, jonka tarkoitus on vain tuottaa sille toiselle hyvä fiilis. Repla tai pari sopivassa tilanteessa. Esimerkkinä tämä, joka ei kyllä ollut omani vaan ystäväni heittämä: Hän ohitti liukuportaissa miehen, jolla oli suloinen koira sylissä ja sanoi ohittaessaan, että "voi miten ihana (tai jotain)... eikö koirakaan ole hassumpi". Olen oikein odottanut, että pääsisin itse käyttämään jotain samanlaista.
Hyvässä flirtissä tulee mukava mieli molemmille, ei sen tarvitse siitä jatkua välttämättä mihinkään. Espanjassa asuessani kadulla tuli ihan vastaantulijoilta monta pientä kehua ja toki niihin sitten usein vastasinkin, joko hymyllä tai kommentilla ja sitten matka jatkui.
Tiedän kyllä, ettei perinteisesti oikein istu suomalaiseen kulttuuriin, mutta miksipäs ei. Itse olen yrittänyt piristää kanssaeläjien päivää esim. kommentoimalla upeita kenkiä tai hiusväriä, eli jotain sellaista, minkä eteen henkilö on jotenkin nähnyt vaivaa (valinnalla tai muuten). Treenituloksia (=lihaksiakin) voi kommentoida silleen kehuen, ei limaisesti, tyyliin: "näkyy että oot treenannu".
Kyllä, mielenvirkistykseksi. En minä toimistossa ole etsimässä parisuhdetta, kun minulla sellainen jo on. Mielenvirkistykseksi hauskojen tyyppien kanssa heitän läppää, toisten kanssa vähän säihkyvämmin silmin kuin toisten.
Meillä esim. oli työpersoonaltaan tosi ärsyttävä vanhempi mieshenkilö myyjänä, hän jaksoi vääntää ja kääntää kaikki asiat, että saisi myytyä enemmän. Hyvä suustaan oli kyllä, joten aina kun hän soitti, huokaisin turhautuneena ja antauduin flirttiin, jonka lomassa ammuin alas kaikki hänen typerät vaatimuksensa.
Minusta on typerää flirttailla muille jos on jo parisuhteessa. Flirttailu liittyy kuitenkin toisen iskemiseen ja kiinnostuksen osoittamiseen. Hauska ja kohtelias voi olla myös muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on typerää flirttailla muille jos on jo parisuhteessa. Flirttailu liittyy kuitenkin toisen iskemiseen ja kiinnostuksen osoittamiseen. Hauska ja kohtelias voi olla myös muulla tavalla.
Ei liity. Minulle flirtti tarkoittaa vain ja ainoastaan hyvän mielen tuottamista toiselle ihmiselle. Sitä, että ilmaisee huomanneensa hänet positiivisella tavalla. Flirttailla voi vaikka puliukolle Alkon kassalla. Kyse on siitä, että antaa hänelle hetken huomiota ja jonkun positiivisen kommentin. Ei yhtään sen enemmästä.
Jos tulkitsee jotkut silmäniskut ja huulten lipomiset tai muut vastaavat flirttailuksi, niin menee pieleen. Silloin on kyse iskuyrityksistä, ei flirtistä.
Usein flirtti on viatonta eli tehostaa vain itsensä parhaita puolia että tälläinen olen ja osaan monia asioita lapsetkin osaa esitellä taitojaan katso miten hyvä olen ei se mitään seksuaalista tarkoita .
Vähän outoa että kun itsestä tuntuu ettei mikään ole hyvin ja ei tunne olevansa kaunis tai muuta niin silloin kimppuun iskee joku sanomaan voi kun oot ihana. Että katsojan silmissä voi olla ihan toisin kuin miltä itsestä tuntuu.
Ihmisillä tuntuu olevan ihme käsityksiä siitä mitä flirttailu on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä tuntuu olevan ihme käsityksiä siitä mitä flirttailu on.
No mitä se sitten on?
On kai yhtä monta tapaa flirttailla kuin on flirttailijaakin.
Mielestäni on olemassa kahta erilaista flirrtailua.
Sellaista, jonka toivotaan johtavan johonkin ja sellaista, jonka ei edes toivota johtavan mihinkään sen hetken jälkeen.
Baarissa nämä ”oletpa kaunis, käytkö täällä usein”-jutut ovat sellaisia, joiden heittäjä toivoo johtavan johonkin lähempään kanssakäymiseen. Ne ovat kuin pelinaloitus, katsotaan miten toinen vastaa ja onko mahdollisuuksia muuhun.
Sitten toinen flirtti on sellaista, jonka heittäjä haluaa antaa heiton kohteelle ja itselleen hyvän, positiivisen fiiliksen ja minuutin kuluttua koko homma on jo unohdettu. Tai korkeitaan siitä on jäänyt hymyn kare huuleen.
Flirttailu on elämän suola. Siis sillä yritetään hetkeksi tehdä kummankin olo mukavammaksi.
Miehet ei ehkä kaiken me-too kohun jälkeen oikein uskalla lähteä leikkiin mukaan?