Jätättekö maskit tänään kotiin?
Yhä useampi kulkee ilman maskia myös kauppakeskuksissa.
Kommentit (115)
Käytän ja luulenpa , että pitää käyttää muutamakin vuosi vielä. Ja näin sivu huomautuksena, katotaan , kuinka kauan tää keskusteluketju on , kunnes poistetaan. Täällä, kun ei saa kirjoitella maskeista eikä ro kot teista. Vain tuo yksi keskusteluketju on ja pysyy( Aiotko ottaa ... , jossa taistellaan rokotteista. Luulen, että yksittäinen henkilö poistattattaa näitä keskuteluja, ilmoittaa asiattomaksi ja luulen ,että ilmoittaja on sen yhden keskusteluketjun jäsen tai aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia yhä jatkossakin. Valtio ei ajattele puolestani. Lopetan käytön kun sille on perusteita, nyt ei ole, kun epidemia on jyrkässä kasvussa.
käytit maskia varmaan myös jo silloin kun valtio sanoi ettei maskit toimi?
Minä ainakin käytin.
Eri
Minusta on ollut ihana pitää maskia kaupoissa! Olenko sitten vähän introvertti. Maskin takana olen vähän omissa oloissani.
Ei tarvitse hymyillä kuin silmillä,
ei kulu huulipunaa,
henki ei haise kuin itselle,
ihon rasvaisuus ei näy kuin otsassa,
nenän punotus ei näy,
hyvän tuoksuinen huulirasva tuoksuu itselle,
kaksoisleuka on piilossa,
pyöreät posket on piilossa,
ja maski lämmittää!
Käytän työmatkat ja töissä, koska se on talon sanelema pakko.
..ja sitäpaitsi nyt auringonvalon vähetessä ja kylmyyden kasvaessa uskon, että vakavat tartuntamuodot lähtee taas kasvuun, ja se näkyy heti meillä duunissa.
Turun koulut jatkavat maskin käyttöä ainakin syyslomaan asti konsultoituaan vastaavan tartuntatautilääkärin kanssa. Koronatiimi tekee uudet päätökset siihen mennessä kertyneistä tiedoista loman aikana.
Onnea vaan muulle Suomelle ja toivotaan, ettei syyslomanne mene karanteenissa.
En missään nimessä. Käytän kaupassa ja julkisissa tiloissa. Pidän kaikkia näin toimivia ihmisiä fiksuina, muista välittävinä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan maskin normaaliin tapaan, koska olen menossa metrolla Hulluille päiville.
Muistakaa kuluttaa ja tuhlata muutoin ei saada ilmastonmuutosta!
Ilmastonmuutos tulee itsestään ja on ollut käynnissä koko maapallon historian ajan. Mutta sepä vasta temppu olisi jos joku ihminen sen asian voisi pysäyttää.
Venäläiset ja muut itä-eurooppalaiset käyttää maskia vain suun päällä, nenä on maskin ulkopuolella.
Tosi tyhmän näköistä! Siis ihan älyttömän tyhmän näköistä! Onko niillä sitten joku identiteettikriisi omasta venäläisyydestän vai mikä siinä on? Vaiko vain yksinkertaisesti he ovat vain tyhmiä?
Suomessakin tulee vastaan näitä itä-blokkaajia nenä punaisena maskin päällä honottaen.
hyh hyh
Vierailija kirjoitti:
Voi se tarttua rokotettuihinkin eikä korona ole kivaa lievänäkään. Lahdessa ainakin on nyt niin paljon koronaa liikkeellä että käytän.
Mut eihän se maski vaikuta taudin tarttumiseen?
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Käytän kaupassa ja julkisissa tiloissa. Pidän kaikkia näin toimivia ihmisiä fiksuina, muista välittävinä ihmisinä.
Erikoista miten ennen kevättä 2020 kukaan ei välittänyt muista Suomessa. Kaikki menneet vuosikymmenet ja erilaiset virukset. Mutta ei vaan välitetty muista kun ei luikittu menemään maskit naamalla ja käsidesit kämmenissä. Sinäkään et tainnut olla fiksu ja muista välittävä vielä silloin?
Vierailija kirjoitti:
Turun koulut jatkavat maskin käyttöä ainakin syyslomaan asti konsultoituaan vastaavan tartuntatautilääkärin kanssa. Koronatiimi tekee uudet päätökset siihen mennessä kertyneistä tiedoista loman aikana.
Hyvinhän ne maskit on estäneet tautia tarttumasta 😄. Tiukkojen maskipakkomaiden (esim italia) koronatapaukset jäivät tosi vähäisiksi, kun taas maskiton suomi kärvisteli ruumiskasojen kanssa silloin pahimpina hetkinä ... eiku mitenkäs se menikään
Lähden tekemään maskin kanssa viikonlopun ostokset, kun saan kahvit juotua ja vasta sitten töihin. Välttää pahimmat ihmismassat, kassajonot ja ajanhukan. Seuraavan kerran kauppaan maanantaina.
Julkinen ÄO testi.
Tavataan teholla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia yhä jatkossakin. Valtio ei ajattele puolestani. Lopetan käytön kun sille on perusteita, nyt ei ole, kun epidemia on jyrkässä kasvussa.
Sama, kuulun niihin ensimmäisiin , joka käytti maskia ja jota katottiin "outona", eipä katota enää.
Jätän maskia pois sillä lääkärini mukaan maski ei estä tartuntoja. En ole juurikaan käyttänyt.
Moro,
Kävin jo eilen kaupassa ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Julkisissa ja kaupoissa käytän maskia edelleen. Itselle tulee turvallisempi olo.
Hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän ne maskit on estäneet tautia tarttumasta 😄. Tiukkojen maskipakkomaiden (esim italia) koronatapaukset jäivät tosi vähäisiksi, kun taas maskiton suomi kärvisteli ruumiskasojen kanssa silloin pahimpina hetkinä ... eiku mitenkäs se menikään
Ota huomioon, että kaikki rajoitteet oli VAIN suosituksia. Suomessa ei sakoilla tai muullakaan uhkailtu eikä mihinkään pakotettu, paitsi, ravintolat sai pakko rajoitteet ja festarit ja suuret kokoontumiset kiellettiin. Näitä hälläväliä ihmisiä, kun suomessa riittää. Nyt, kun rokotusohjelma alkoi niin tartunnat lisääntyi. Nyt, kun maskisuositus poistui, tartunnat tuplaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Osa ajattelee ihan itse. Moni myös hoksasi, että lapset sairastuvat ja tartuttavat. Ihan itse.
En,mulla on nuha ja se on maskilla helppo peittää.