Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö maskit tänään kotiin?

Vierailija
01.10.2021 |

Yhä useampi kulkee ilman maskia myös kauppakeskuksissa.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa ei juuri maskeja pidetä, joten sairaalassa koronan takia hoidossa olevien määrä on nyt 215, joista ylivoimaisesti suurin osa rokottamattomia.

Väkilukuun suhteutettuna tuo määrä tarkoittaisi, että Suomessa olisi liki 900 koronapotilasta sairaalahoidossa.

Maski ja turvavälit säilyy meillä, eikä tapahtumiin taikka ravintoloihin mennä. Eikä Viroon.

Vierailija
82/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia yhä jatkossakin. Valtio ei ajattele puolestani. Lopetan käytön kun sille on perusteita, nyt ei ole, kun epidemia on jyrkässä kasvussa.

käytit maskia varmaan myös jo silloin kun valtio sanoi ettei maskit toimi?

Sama, kuulun niihin ensimmäisiin , joka käytti maskia ja jota katottiin "outona", eipä katota enää.

Eri,

Sama juttu, itse tilasin ffp2 maskeja nyt lisää siltä varalta, että joutuisi käyttämään julkisia. Ajattelin, että kun monet nyt lopettaa niin kannattaa itse vähän vielä panostaa.

Ihan jo sitäkin ajatellen, etten halua niitä muitakaan flunssia mitkä varmasti lähtee superhyvin nyt leviämään.

Lasten kautta on jo tullut ihan tarpeeksi tauteja tälle syksylle.

Mistä tilaat maskit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko pandemian pärjännyt ilman maskia. Säästö on ollut valtava rahallisesti. Lisäksi en ole luontoa kuormittanut, kuten muut. 

Vierailija
84/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ihmiset käyttävät tietysti edelleen maskia.

Huonompi aines ei, mutta täytyyhän niitäkin yrittää ymmärtää.

En ole yhtään sen huonompi ihminen vaikken ole käyttänyt maskia 1,5 vuoteen. Maski ei tee ihmisestä sen parempaa ja arvokkaampaa. Maskin käytöllä ei arvioida ihmistä!

Vierailija
85/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajakoulussa opetettiin maskinkäytöstä, että tulee laittaa puhdas maski desinfioiduin käsin ja olla koskematta siihen. Ja että se kontaminoituu eli likaantuu kostuessaan 15 minuutissa ja muuttuu bakteerien levittäjäksi. Se ei suojaa viruksilta. Kaikki nämä opit muuttuikin. Nyt hoitajat pitää likaisia maskeja koko päivän, koska he eivät toki saa vaihtaa sitä 15 min välein. Maskien alla monien iho tulehtuu ja bakteerien määrää voi vain arvailla. Naamaa tulee myös kosketeltua helpommin, kun maski kutittaa tms. Henki ei kulje vapaasti. Ehdottomasti pitäisi maskit poistaa kaikkialta. Ne ovat tulleet maksamaankin miljoonia ja saastuttavat luontoa.

Vierailija
86/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajakoulussa opetettiin maskinkäytöstä, että tulee laittaa puhdas maski desinfioiduin käsin ja olla koskematta siihen. Ja että se kontaminoituu eli likaantuu kostuessaan 15 minuutissa ja muuttuu bakteerien levittäjäksi. Se ei suojaa viruksilta. Kaikki nämä opit muuttuikin. Nyt hoitajat pitää likaisia maskeja koko päivän, koska he eivät toki saa vaihtaa sitä 15 min välein. Maskien alla monien iho tulehtuu ja bakteerien määrää voi vain arvailla. Naamaa tulee myös kosketeltua helpommin, kun maski kutittaa tms. Henki ei kulje vapaasti. Ehdottomasti pitäisi maskit poistaa kaikkialta. Ne ovat tulleet maksamaankin miljoonia ja saastuttavat luontoa.[/quot

Teille opetettiin kuinka maskia käytetään, siis missä tilanteessa? Ilmeisesti leikkaushuoneessa tjmv? Nyt maskia ei käytetä missään steriiliessä olosuhteissa, vaan tilanteissa, joissa ympärilläsi on laumoittain ihmisiä, jossa ei voi mitenkään olla steriilit olosuhteet, maski kyllä  suojaa käyttäjäänsä ja käyttäjän ympärilla olevia ihmisiä viruksilta ja varsinkin koronalta. 

Vierailija
87/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Aion käyttää niitä jatkossa kaupoissa ja liikenteessä, elokuvateattereissa yms paikoissa. Myös lentokoneissa.

Aion myös pestä käsiä, välttää ihmisten lähellä hönkimistä ja lotrata käsidesiä.

Minusta on kivaa, kun ei tule flunssaa enkä itsekään vie heiveröisemmän vastustuskyvyn omaaville taudinaiheuttajia kehossani.

Kai myös ymmärrät, että tuolla tavoin päädyt itse sinne heiveröisemmän vastustuskyvyn omaavien joukkoon? Voi olla hätä kädessä tavallisen flunssan kanssa kun olet puolustuskykysi tappanut ylihygieenisyydellä.

Vierailija
88/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Käytin jo ennen suositustakin enkä muutenkaan ole sopuli joka tarvitsee "äidin" kertomaan miten milloinkin kuuluu toimia.

Vierailija
89/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitteko seuraavat 10 vuotta kulkea maski naamalla, ja jos niin miksi?

Vierailija
90/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio edelleenkään änkeä minnekään ihmismassoihin ja kaupassa/apteekissa/kirjastossa käydessä pidän maskia jatkossakin. 

Olen saanut siivottua tässä puolentoista vuoden aikana elämästäni sekä energiasyöpöt tavat/harrastukset että ihmiset enkä halua mitään näistä enää takaisin. Mihinkään ostoshlvetteihin, leffateattereihin, ravintoloihin ym mua ei saa enää mitenkään aikaani kuluttamaan koska tilalla on vihdoin aidosti omannäköinen elämä.

Vierailija
91/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasitteko seuraavat 10 vuotta kulkea maski naamalla, ja jos niin miksi?

Riskiryhmäläisenä ei ole vaihtoehtoja jos rokotteista ei saada tämän tehokkaampia eikä virus muutu vaarattomammaksi tai tukahdu kokonaan.

Vierailija
92/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa ei juuri maskeja pidetä, joten sairaalassa koronan takia hoidossa olevien määrä on nyt 215, joista ylivoimaisesti suurin osa rokottamattomia.

Väkilukuun suhteutettuna tuo määrä tarkoittaisi, että Suomessa olisi liki 900 koronapotilasta sairaalahoidossa.

Maski ja turvavälit säilyy meillä, eikä tapahtumiin taikka ravintoloihin mennä. Eikä Viroon.

Missään ei ole osoitettu, että maskittomuus on Viron tartuntojen syy.

Maskit ei säily kuin vouhottajilla. Muut luopuvat niistä pikkuhiljaa, kun sosiaalinen paine höllenee.

Vierailija
93/115 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa muuten kamalaa käydä elokuvissa tällä viikolla. Sali oli täpötäynnä ja kellään ei ollut maskia. Ensimmäinen tunti meni siihen, että juotiin limsaa, syötiin popcornia ja siirreltiin pulloja, tölkkejä ja astioita, sitten vähän irtokarkkia ja välillä piti tarkistaa kännykkä.

Ajattelin et kun on hyviä elokuvia tulossa niin kävisin siellä taas, mutta tuosta jäi sellainen fiilis, että mieluimmin istun kotona vaikka pöntöllä kuin röhkivien ja kännykän valoa heiluttavien ihmisten keskellä.

Siis se oli inhottavaa. Mun elokuva-, teatteri-, konsertti- ym käynnit taisivat loppua kokonaan.

Vierailija
94/115 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Aion käyttää niitä jatkossa kaupoissa ja liikenteessä, elokuvateattereissa yms paikoissa. Myös lentokoneissa.

Aion myös pestä käsiä, välttää ihmisten lähellä hönkimistä ja lotrata käsidesiä.

Minusta on kivaa, kun ei tule flunssaa enkä itsekään vie heiveröisemmän vastustuskyvyn omaaville taudinaiheuttajia kehossani.

Kai myös ymmärrät, että tuolla tavoin päädyt itse sinne heiveröisemmän vastustuskyvyn omaavien joukkoon? Voi olla hätä kädessä tavallisen flunssan kanssa kun olet puolustuskykysi tappanut ylihygieenisyydellä.

Tjaa, enpä usko. Minulla oli flunssa viimeksi joskus ysärillä. Olen ollut superhygieeninen aina, uutena nyt tulivat koronan myötä vain nämä maskit. Ja niillähän suojataan muita, ei itseä.

Vierailija
95/115 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan maskia mukana, niin voin pyyhkiä tippuvat räkäpisarat siihen. Viilentyvät kelit aiheuttaa joka vuosi tuon nuhaongelman, joten...

Vierailija
96/115 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä niillä maskeilla kotonani tekisin?

Vierailija
97/115 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä maskia käyttämättä kun olen yleisissä kulkuvälineissä, kaupassa tai jossain muualla "ihmisten ilmoilla".

Olen käyttänyt maskia keväästä 2020 asti ja onnistunut välttymään koronavirukselta. Käytän maskia niin kauan kuin tarvitsee, ihan sama mitä suositukset sanovat, päätän ihan itse.

Vierailija
98/115 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla on nyt voimassa maskisuositus. Liikaa tartuntoja. Käytän siis julkisissa, kaupoissa (jos pakko käydä, tilaan yhä noutona yleensä), kirjastossa, teattereissa jne.

Jatkossa aion käyttää myös pöly- ja siitepölyaikoina, flunssakausina ja jos liikun jossain missä paljon väkeä.

Vierailija
99/115 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska olen kipeänä. Ei kuitenkaan koronaa ollut.

Vierailija
100/115 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Flunssa ja influenssa kausi on alkamassa niin torjun myös niitä maskilla. Lisäksi töissä pitää vielä käyttää.