lääkäriksi?
kertokaapa mielipiteenne asiasta, että takaraivossani on jo usean vuoden kytenyt ajatus vaihtaa alaa ja hakea lääkikseen, mutta olenko jo liian vanha, ikää 32 v??
Kommentit (84)
Se varmasti helpottaa urakkaa. Voisitko käydä lukion matikkaa/kemiaa/fysiikkaa iltalukiossa tms. talven aikana, sillä se voisi helpottaa urakkaa? Tai mennä esim. valmennuskurssille..?
Kannattaahan sitä yrittää, jos motivaatio on korkealla ja tiedostat lähtökohdat. Onnea yritykseen!
-67
en todellakaan koe hyötyä peräpukamia tutkiessani siitä, että olen rekrytoinut ihmisiä töihin, laskenut palkkoja, ollut asiakaspalvelutyössä. Hyöty minulle itselleni tulee siitä, että olen nähnyt elämää.
Fysiikka ja kemia ovat seuraavaksi tärkeimmät.
Vierailija:
Hyöty minulle itselleni tulee siitä, että olen nähnyt elämää.
lääkärin työssä? Tiedätkö että lääkärit ne vasta elämää ja sen kirjoa näkee. Sä oot pelkkä hupsuttelija.
lääkiksen pääsykoekysymykset ovat nykyään integroituja eli ei sanota tehtävän alussa että tämä tehtävä on fysiikkaa, vaan tehtävissä pitää osata yhdistellä kaikkien kolmen aineen osaamista (ke, fy, anat.)
Vierailija:
lääkärin työssä? Tiedätkö että lääkärit ne vasta elämää ja sen kirjoa näkee. Sä oot pelkkä hupsuttelija.
tarkoittaa sitä että voin todellakin täysillä keskittyä siihen mitä tulevaisuudessa alan tekemään, toivon mukaan. en kuvittele olevani ainoa, ja kysymys onkin siitä että oma kokemukseni auttaa minua itseäni eteenpäin.
hakijoiden joukossa kun on varmasti ääretön määrä ihmisiä joilla kemia, fysiikka, matikka ja pääsykoekirjat hallussa. Aika suuret luulot sulla ap itsestäs, mutta tsemppiä!
Kyllä siitä elämänkokemuksesta on hyötyä.
Ei ehkä kemiassa ja fysiikassa, mutta muuten kyllä.
Harmi vain, että iso osa lääkäreistä on kaltaisiasi (?) toimenpidekeskeisiä idiootteja, jotka eivät tajua arvostaa elämänkokemusta ja taitoa tulla toimeen ihmisten kanssa. Sosiaalisia taitoja jos jotain pitäisi lisätä runsaasti lääkärin koulutukseen.
t. sh
Vierailija:
Siellä ison, hienon lääkiksen pääsykokeissa on PALJON ihmisiä jotka koko lukion ajan on tähdänny tähän päämäärään. Mutta mee siinne jotta niiden mahikset kasvaa!
huomaa kyllä " pientä" katkeruutta puheissanne. Tsemppiä ap:lle! Mikään ei todellakaan ole mahdotonta!
Jo tuo henkinen asenne kertoo kuinka väärä ala lääkis sinulle olisi, tradenomi AP.
Lääkärit tekevät paljon toimenpiteitä - se on OLEELLINEN osa työtä. Jos et tuotakaan hahmota, ei pitkän fyssan ulkoaopettelu auta. Mene vaikka kirkon srk-piireihin askartelemaan ihmisten kanssa, siellä sunkaltaiselle on tilausta.
Vierailija:
Kyllä siitä elämänkokemuksesta on hyötyä.
Ei ehkä kemiassa ja fysiikassa, mutta muuten kyllä.
Harmi vain, että iso osa lääkäreistä on kaltaisiasi (?) toimenpidekeskeisiä idiootteja, jotka eivät tajua arvostaa elämänkokemusta ja taitoa tulla toimeen ihmisten kanssa. Sosiaalisia taitoja jos jotain pitäisi lisätä runsaasti lääkärin koulutukseen.
t. shVierailija:
tietysti puolison pitää olla valmis muuttoon. Kaksi kaveria jotka eivät päässeet Suomessa Lääkikseen, ovat opiskelleet Baltiassa.
Tradenomihan on hyvä pohjakoulutus, sillä sinullahan on jo korkeakoulututkinto ja muistaakseni olet siis opiskellut ainakin tilastotieteitä, taloushallintoa, henkilöstöhallintoa jne. Mun mielestä ne tukevat lääkärin ammattia, joku toinen voi olla toista mieltä. Itse kun olen juristi niin voisi olla vielä kauempaa haettu mun ruveta lääkäriksi!
Toimi näin:
-Hanki tieto kaikista lääkiksistä ja niiden pääsykokeista (löytyy netistä)
-Hanki pääsykoekirjat ja tee lukusuunnitelma
-Osallistu mahdollisimman monelle valmennuskurssille (onkohan lääkiksellä omaa, jos niin mene sille + esim. valmennuskeskus)
-Täydennä iltalukiossa matikkasi ja fysiikkasi pitkäksi ja osallistu myös kemian opiskeluun.
-Muista, että pääsykoeluku on kokopäivätyötä. Lapset hoitoon ja toivottavast voit ottaa työstäsi vuoden palkattoman vapaan / opiskeluvapaan?
-Älä lannistu jos et ekalla pääse sisään
-Kun pääset sisään, kaikki helpottuu ja asiat järjestyvät.
tsemppiä
Lääkärin ammattihan on asiakaspalvelua, ei pelkkiä toimenpiteitä. Osa ei sitä ymmärrä ja moni potilas kokee jäävänsä vaille todellista hoitoa ja huolenpitoa, kun lääkäri kohtelee pelkkänä seiskan kakkosena tai keuhkoemboliana.
t. 106
Koska ne lääkiksen pääsykokeet onkaan?