lääkäriksi?
kertokaapa mielipiteenne asiasta, että takaraivossani on jo usean vuoden kytenyt ajatus vaihtaa alaa ja hakea lääkikseen, mutta olenko jo liian vanha, ikää 32 v??
Kommentit (84)
Onko lääkärien pakko päivystää paljon? On varmaan mahdollista tehdä normaalityöajan verran töitä halutessaan?
lukioaikana keskityin juhlintaan. jaaha, se teilaus sitten alkoi, pitkällehän tämä ketju menikin ilman näitä kommentteja. mutta kiitos asiallisista vastauksista ja hyvää jatkoa.
terveyskeskuksessa... Hoitamaan mummojen peräpukamia, vuotavia säärihaavoja, kestämään jonkun narkin reseptin ruinaus yritykset, tutkimaan haisevan ja humalaisen pultsarin päässä olevaa haavaa...
Jossakin tulevaisuudessa sitten häämöttää erikoistuminen; ehkä iholääkäriksi jossa saat tutkia ihmisten ihottumia, tai syöpälääkäriksi joka näkee kuolemaa viikottain...
Minä todella arvosta lääkäreitä ja heidän työtään, itse en siihen koskaan pystyis!:(
oletan että matikka, fyssa ja kemma ovat vahvat alueesi?
niin mikäpä ettei. Lääkärin ammatti on kutsumusala jos mikä.
Työ on erittäin kuluttavaa ja palkka on tosi huono.
t. th
lukiossa minulla oli lyhyt matikka, en lukenut fysiaa enkä kemiaa, keskityin bilettämiseen, ja tiedän että minulla on iso urakka edessä molekyylien ja solujen ja atomien parissa.
kemia ja fysiikka olivat mun huonoimmat aineet koulussa :) ja tein ne lyhyinä :)
esimerkillä vain kerroin että aloitan todellakin kaikki aivan nollatasosta.
Tervetuloa irrottamaan peräsuolta haisevasta ruumiista ja muuta mukavaa! Taitaa olla kaukana kuvitelmistasi, ap?
omassa elämässään ja tulemaan toimeen itsensä kanssa. Ihmisen keho ja sen toiminta kiinnostaa yleisesti todella paljon.
lääkinnälliset alat vaatii vahvaa osaamista fysiikassa ja kemiassa kuten tuolla joku sanoi.
Mä oon aina luullut, että lääkikseen ei ole mitään asiaa ilman pitkää matikkaa ja terävää fysiikka- ja kemiapäätä (ja tietysti hyvin menneitä pääsykokeita) :o
Itse olen onneton noissa jokaisessa, siksi minusta ei lekuria tullutkaan. Eikä minusta siihen työhön edes olisi. Kunnioitusta kyllä löytyy sitten sitäkin enemmän :)
Olet 45 kun olet valmis. Lisää tuohon ne 10 vuotta jotka menevät kun ENNEN pääsykokeita OPETTELET pitkän matikan, fyssan, kemman!
sairauden selvittämistä ja tutkimista, hoitoa, myös niitä peräpukamia, jatkuvaa kouluttautumista, kiirettä, liian vähän aikaa potilasta kohden, ihmisläheistä työtä.
että totaalinen alanvaihdos.