Minä vuonna olisit syntynyt, jos äitisi olisi saanut sinut 29-vuotiaana?
Halutessasi voit sanoa myös oikean syntymävuotesi/montako vuotta eroa (suuntaan tai toiseen) on siihen, milloin olet syntynyt. Itse olisin syntynyt vuonna 1990, mutta saavuinkin maailmaan 5 vuotta myöhemmin. Olen esikoinen.
ps. ei mitään hajua miksi tunnen mielenkiintoa tähän aiheeseen, kiinnostaisi vain tietää montako vuotta teidän syntyminen poikkeaa suomalaisten ensisynnyttäjien keski-iästä :)
Kommentit (210)
Olisin syntynyt vuonna 1984 mutta synnyin vuonna 1991.
Olisin syntynyt vuonna 2000. Synnyin 1993. Ja olen ainut lapsonen.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:11"]Halutessasi voit sanoa myös oikean syntymävuotesi/montako vuotta eroa (suuntaan tai toiseen) on siihen, milloin olet syntynyt. Itse olisin syntynyt vuonna 1990, mutta saavuinkin maailmaan 5 vuotta myöhemmin. Olen esikoinen.
ps. ei mitään hajua miksi tunnen mielenkiintoa tähän aiheeseen, kiinnostaisi vain tietää montako vuotta teidän syntyminen poikkeaa suomalaisten ensisynnyttäjien keski-iästä :)
[/quote]
Tooooodella kiinnostavaa. Jos jos niin mitä jos. Not!
Olisin syntynyt 1998. Synnyin 94.
Olisi pitänyt syntyä 1995 , synnyin -94
Olisin syntynyt v.1944, mutta äitini oli tuolloin komennuksella hoitajana Viipurin sotilassairaalassa, jossa näki niin paljon sodan hirvittävää ,silpomaa jälkeä ,että päätti (omien sanojensa mukaan) ,ettei hän jatkuvasti ympärillään näkemäänsä tuhon ja kauheuksien maailmaan lasta halunnut synnyttääkään.
Sitä päätöstä kesti aina vuoteen -62 asti ,jolloin minä (äitini suureksi riemuksi) tyttö,putkahdin maailmaan (tai synnyin itseasiassa keisarileikkauksella). Muita sisaruksia ei sitten tullut ,joten elin melko yksin myös niiden, vanhempieni aikanaan rintama-alueella kokemien sotatraumojen parissa ,kun useimpien luokkakavereiden vanhemmat sen sijaan olivat olleet vain lapsia tai korkeintaan murrosikäisiä kotirintamalla. Puutteen ajan lapsia toki,mutta kuitenkin suojeltuina ja vailla kosketusta (onneksi)mihinkään tappotantereiden meininkiin ja niiden kauheuksien näyttämöjen päivittäiseen "lihasirkukseen".
Toivottavasti ei sitä touhua tule KOSKAAN ENÄÄ ! Sota myrkyttää henkisestikin pitkäksi aikaa- siitä ´ehjinä´ selvinneitäkin ihmisiä.
Oma esikoistyttöni syntyi kun olin 28-vuotias,v.1990 ja toinen tytär 1992 (alatiesynnytyksiä molemmat) ,enkä enempiä lapsia halunnutkaan. Vielä ei ole lastenlasta kuulunut, mutta enpä nyt usko että kovin montaa vuotta tarvitsisi tässä (ainakaan toisen kohdalla) odottamaan tyytyä-siltä tuo hänen seurustelunsa nyt minusta ainakin näyttää...
Ehti muuten omakin äitini sentään molemmat lapsenlapsensa näkemään ja vielä monet syntymäpäiväkakut ja piparkakkutalot jouluna heille ideoimaan ja leipomaan ja vielä rippilahjatkin molemmille antamaan, ennen kuin siirtyi enkelten pariin v.2007.
Mielestämme hän ei häviä koskaan.
2006 olisin syntyny... olen -95 syntynyt :D ja äitini oli 18 siis kun synnyin
Olisin syntynyt 1977, synnyin 1991
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:35"]Mikä ´taikaluku´ tuo 29 mahtaa olla ap:lle ? Synnyttikö lapsensa siinä iässä, vai oliko hänen äitinsä senikäinen kun synnytti hänet?
Ja nyt sitten tänne tarkastamaan,että oliko se keskimäärin liian vanhana vai liian nuorena saatu?! (ettei vain poikkeaisi keskiarvossta?)
29:hän on ihan normaali synnytysikä !.miinus tai plus kymmenen vuottakaan ei muuttaisi sitä yhtään sen ihmeellisemmäksi.Ap:llä on ilmeisesti huoli siitä onko hän keskivertotapaus. Mikä pointt muuten i tässä nimettömien ,kasvottomien ventovieraiksi jäävien ihmisten ikien tiedustelussa hänellä yleensä on?
Tännehän voi sitäpaitsi kirjoittaa syntyneensä vaikka 2042-joskus sekin tulee olemaan ihan ´keskiverto keskustelupalstalaisen syntymävuosii´ Vaikeampi tosin sanoa millä tekniikan välineillä silloin keskustellaan.
[/quote]
Luitko ap:n koko viestiä? Huomasitko jälkikirjoituksen: "ei mitään hajua miksi tunnen mielenkiintoa tähän aiheeseen, kiinnostaisi vain tietää montako vuotta teidän syntyminen poikkeaa suomalaisten ensisynnyttäjien keski-iästä". (Ap, 2014.)
Keski-ikä, eli keskiarvo, tarkoittaa keskimääräistä ikää. ihan normaali ikähän se on, mutta nyt ap:ta kiinnosti tietää, kuinka paljon palstalaisten syntymäajat "poikkeavat" tästä tämänhetkisestä keskiarvosta.
76, eli vuotta myöhemmin kuin nyt. Olen perheeni toinen lapsi.
vuonna 2000 :D oon syntynyt 1996
Olisin syntynyt vasta 2001. Eli olisin nyt 13.. :D
(Äitini sai minut 19 vuotiaana, 1991 )
itselläkin jo 2 lasta ja olen 23.. :)
Esikoiseni parhaan kaverin (myös esikoinen) äiti (minun ystäväni myös) taas edustaa sitä toista ääripäätä ,on nyt 43. Hän voisi ikänsä puolesta olla äitini :)
-78, olen synt. -79 ja perheen toinen lapsi
Olisin syntynyt v. 1980. Olen syntynyt -75. Olen esikoinen minäkin.
Olisin syntynyt 61, synnyin 71.
Oisin syntynyt -99, oon syntynyt -96.
Olisin syntynyt -73. Oikeasti olen syntynyt tänään tasan 31 vuotta sitten -83. :)
Olisin syntynyt 1997.. Olen syntynyt 1991 ja olen kolmas lapsi. Vanhin sisarus syntyi 1988
Olisin syntynyt -93 mutta synnyin -94.
-91 ja -91