Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi alle kouluikäistä lasta löytyi kuolleena Kuopiossa.

Vierailija
22.11.2014 |

JJärkyttävä tapaus paljastui, kun poliisi sai hälytyksen lauantai-iltana n. klo 18.00 Kuopion Itkonniemelle yksityisasuntoon.
Asunnosta löytyi menehtyneinä kaksi alle kouluikäistä lasta.

Poliisi on aloittanut asiassa esitutkinnan, ja tapausta tutkitaan henkirikoksena. Teoista epäillään poliisin mukaan perheen äitiä.

Kommentit (944)

Vierailija
441/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teitä koskettaa näin paljon jotkut randomit murhat? Entä nälkä- ja malariakuolemat Afrikassa? Entä liikenneonnettomuudet? Entä ? Entä ? 

Vierailija
442/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:33"]

En ymmärrä miksi joissain rikoksissa tekijän henkilöllisyyttä suojellaan niin kovasti? Ja sitten taas on tapauksia missä tekijän henkilöllisyys paljastetaan lehdissäkin, kuten Laajasalon pyjamasurmassa. Mun mielestä murhaajia ei pidä suojella.

[/quote]

Vielä kerran: ei sitä murhaajaa niinkään suojella, vaan hänen viatonta sukuaan ja muita läheisiään. Ihmiset käyttäytyvät uskomattoman idioottimaisesti myös tekijän perhettä kohtaan, tulee mm. tappouhkauksia, valokuvaajat lymyää pihapusikoissa vain saadakseen kuvan lehteen, ilkivaltaa omaisuudelle jne. Ja siis täysin asiaan osattomille omaisille kaikki tämä ja paljon muutakin.

Koettu on, noin sukulaisen vinkkelistä.

[/quote]

Näin juuri, ihmiset voivat olla uskomattoman törkeitä omaisia kohtaan jotka ovat tilanteeseen täysin syyttömiä. Ei heitä saa mukaan vetää myllytykseen, kärsivät jo muutenkin liikaa.

Olen sitä mieltä, että näistä uutisoinnit saisi laittaa minimiin koska moni muu voi saada näistä ideoita. Lieneekö sattumaa, että kaksi tapausta näin peräkkäin, ehkä kun ihminen on tarpeeksi sekaisin niin voi ajatella että tuossa on keino ja nähdä sen ratkaisuna kun joku muukin niin tekee.

[/quote]

Näitä on KOLME peräkkäistä. Rautavaara, Kaavi ja Kuopio

[/quote]

Mitä Kaavilla on tapahtunut?
[/quote]

Kaavilla on kahden lapsen äiti tehnyt itsemurhan. Näistä ei uutisointia ole. Yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään teiniäitiyttä kannata vaan sellaista luonnollista lasten saamista 23-30 vuotiaana. Kun aletaan olla nelissäkymmenissä niin mummoikä on jo lähellä, ei kaikki jaksa enää, eikä kaikki edes raskaudu ilman hoitoja. Itse tulin mummoksi reilu nelikymppisenä enkä olisi voinut kuvitella enää lapsia hankkivani. Kun kuvaa katsoin niin olisin luullut että siinä on mummo ja lapsi, itse nuoremman näköinen mummeli. Jotainhan siellä on pielessä ollut kun lastensuojelu kuvioissa.

Vierailija
444/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:29"]

"Isä lähti ulos kaverinsa kanssa" No just. Minnekäs sillä ukolla olikaan kiire, vissiin hautajaisia järjestämään, ei vaan ryyppäämään, tuskin se tuttelia lähti kaverinsa kanssa ostamaan - ja taaaas syy on vain naisen.

[/quote]

Kalpa pelasi Bluesia vastaan. Syyllistäkö isän lisäksi vielä muitakin?

Isähän on menettänyt tässä kaksi lastaan.

Vierailija
445/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä "minä itse" -viestejä. Että kun sinä itse olet saanut nuorempana lapsia, niin ei kenenkään muun tule eikä varsinkaan jaksa enää vanhempana saada lasta. SINÄ olet tehnyt juuri oikeat valinnat elämässä. Oikeasti, kaksi lasta on murhattu ja muutamat idiootit tulevat palstalle kehumaan itseään. Oletteko omasta mielestänne ihan normaaleja?

Vierailija
446/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien mittaan olen tullut vakuuttuneeksi siitä että mm. näihin new age -elämänhallintajuttuihin hurahtavat sellaiset ihmiset, joilla ei ole elämänsä hallinnassa ja sitten 'alan opintojen' jälkeen kuvittelevat ja uskovat olevansa elämänhallinnan guruja ja alkavat opettaa muita. Kamalintahan tietysti on se vahva usko omaan ylivertaiseen kykyyn hallita elämäänsä niin että oikeanlaista apua ei voida itse pyytää kun silloinhan joutuisi tunnustamaan että ko opinnot menivät hukkaan. 

Olen nähnyt näitä muutamia, mutta aina on onneksi ollut hyvä turvaverkko ja asioihin on osattu puuttua riittävän ajoissa.

Vierailija
447/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää rakkaat ihmiset sekaantuko noihin tarot-kortteihin, reikihoitoihin ja vastaaviin. Ne ovat portti pimeyden voimille. Hyvää oloa kaupittelevat uskomushoitajat voivat jopa tappaa.

Vierailija
448/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, siis todella sairaita idiootteja sitä aina kaivautuu jostain esiin kommentoimaan kun jotain pahaa tapahtuu. Ihan kuin naisen ikä olisi syynä siihen että pimahtaa ja lahtaa omat lapsensa. Kuinka saatanan tyhmiä te olette? Tuossa teossa on taustalla vakava mielenterveydenongelma, nainen oli luultavasti psykoosissa. Mielenterveysongelmia on ihan kaikenikäisillä, nainen olisi voinut olla kaksi tai kolmekymppinen. Minkä takia aina pitää päästä naista lyömään hänen ikänsä takia?? Milloin on liian nuori ja milloin liian vanha. Nelikymppisenä mummous on ihan helvetin kaukana vielä vaikka isoäiti voisikin jo olla.

Vierailija
449/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:16"]Vuosien mittaan olen tullut vakuuttuneeksi siitä että mm. näihin new age -elämänhallintajuttuihin hurahtavat sellaiset ihmiset, joilla ei ole elämänsä hallinnassa ja sitten 'alan opintojen' jälkeen kuvittelevat ja uskovat olevansa elämänhallinnan guruja ja alkavat opettaa muita. Kamalintahan tietysti on se vahva usko omaan ylivertaiseen kykyyn hallita elämäänsä niin että oikeanlaista apua ei voida itse pyytää kun silloinhan joutuisi tunnustamaan että ko opinnot menivät hukkaan. 

Olen nähnyt näitä muutamia, mutta aina on onneksi ollut hyvä turvaverkko ja asioihin on osattu puuttua riittävän ajoissa.
[/quote]

Sillä oli ollut burn out jo aikaisemmin ja ollut uraohjus.
Nää muut jutut ei oo sitä aiheuttanut.

Vierailija
450/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:01"]

Miten teitä koskettaa näin paljon jotkut randomit murhat? Entä nälkä- ja malariakuolemat Afrikassa? Entä liikenneonnettomuudet? Entä ? Entä ? 

[/quote]

Afrikan lapsia olen surrut jo 50 v ja toki myös omantuntoni rauhoittamiseksi taloudellisesti 'auttanut' (lainausmerkit, koska en tiedä onko apuni oikeasti auttanut). Tämä Kuopion tragedia kuohuttaa, koska se taas kerran osoittaa, että systeemimme ei toimi. Hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi toimia niin että lapsilla olisi kotonaan turvallista.. 

Vierailija
451/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää av-palsta on kyllä kumma paikka. Nyt kun äiti oli 40-vuotias, onkin syy murhaan äidin ikä. Kun selvisi, että lapset ovat alle 3 vuoden ikäerolla, oli tämä ikäero joidenkin mielestä syy murhaan.

Hyvä äiti voi olla jotain suunnilleen 16-46 ikävuoden väliltä. Myös pahoinvoivat äidit voivat olla nuoria tai vanhoja.

Tämä ei ole ikäkysymys. Tämä ei ole lasten ikäerosta johtuvaa. Tämä ei ole isän vika. Ei pikkujoulukauden vika. Nämä ovat naurettavimpia ja mustavalkoisimpia selityksiä murhalle, mitä olen lukenut.

Vierailija
452/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:16"]Vuosien mittaan olen tullut vakuuttuneeksi siitä että mm. näihin new age -elämänhallintajuttuihin hurahtavat sellaiset ihmiset, joilla ei ole elämänsä hallinnassa ja sitten 'alan opintojen' jälkeen kuvittelevat ja uskovat olevansa elämänhallinnan guruja ja alkavat opettaa muita. Kamalintahan tietysti on se vahva usko omaan ylivertaiseen kykyyn hallita elämäänsä niin että oikeanlaista apua ei voida itse pyytää kun silloinhan joutuisi tunnustamaan että ko opinnot menivät hukkaan.  Olen nähnyt näitä muutamia, mutta aina on onneksi ollut hyvä turvaverkko ja asioihin on osattu puuttua riittävän ajoissa. [/quote] Sillä oli ollut burn out jo aikaisemmin ja ollut uraohjus. Nää muut jutut ei oo sitä aiheuttanut.

[/quote]

Eihän tuossa niin väitettykään että ne muut jutut olisivat vaikuttaneet asiaan muuten kuin ettei ole suostunut tunnistamaan tarvettaan ulkopuoliseen apuun. Aikaisemminhan on ilmeisesti kuitenkin osannut loppuunpalamiseensa hakea apua - mistä muuten diagnoosinsakaan tietäisi vai onko kenties itse keksinyt?

Vierailija
453/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Afrikan lapsia olen surrut jo 50 v ja toki myös omantuntoni rauhoittamiseksi taloudellisesti 'auttanut' (lainausmerkit, koska en tiedä onko apuni oikeasti auttanut). Tämä Kuopion tragedia kuohuttaa, koska se taas kerran osoittaa, että systeemimme ei toimi. Hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi toimia niin että lapsilla olisi kotonaan turvallista.. 
[/quote]

Terve, normaali ihminen torjuu ja suojautuu ajatuksilta kaukana maailmalla tapahtuvasta pahuudesta. Jos näitä ei osaa torjua, ahdistuu. Ihmisen mieli ei kestä murehtia kaikkia maailman murheita.

Terve ja normaali ihminen sen sijaan järkyttyy lähellä tapahtuvista kauheuksista. Omassa kotimaassa tai omassa kaupungissa tapahtuvista asioista. Olisin enemmän huolissani siitä tyypistä, joka ei järkyty lähellä olevista kauheuksista. Se osoittaa jo tunnekylmyyttä.

Vierailija
454/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:01"] Miten teitä koskettaa näin paljon jotkut randomit murhat? Entä nälkä- ja malariakuolemat Afrikassa? Entä liikenneonnettomuudet? Entä ? Entä ?  [/quote] Afrikan lapsia olen surrut jo 50 v ja toki myös omantuntoni rauhoittamiseksi taloudellisesti 'auttanut' (lainausmerkit, koska en tiedä onko apuni oikeasti auttanut). Tämä Kuopion tragedia kuohuttaa, koska se taas kerran osoittaa, että systeemimme ei toimi. Hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi toimia niin että lapsilla olisi kotonaan turvallista..  [/quote] Terve, normaali ihminen torjuu ja suojautuu ajatuksilta kaukana maailmalla tapahtuvasta pahuudesta. Jos näitä ei osaa torjua, ahdistuu. Ihmisen mieli ei kestä murehtia kaikkia maailman murheita. Terve ja normaali ihminen sen sijaan järkyttyy lähellä tapahtuvista kauheuksista. Omassa kotimaassa tai omassa kaupungissa tapahtuvista asioista. Olisin enemmän huolissani siitä tyypistä, joka ei järkyty lähellä olevista kauheuksista. Se osoittaa jo tunnekylmyyttä.

[/quote]

Onpa hyvä että joku tietää mitä terveen ja normaalin kuuluu ajatella ja mistä olla huolissaan/kauhuissaan. Itse olen varmaan aivan epänormaali ja sairas kun lasten kohtalot kauhistuttavat minua poikkeuksetta riipppumatta siitä mistä päin maailmaa uutiset tulevat. Itku auttaa ahdistukseen.

Vierailija
455/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta netistä lainattua:

"Muistan että kesällä surman jälkeen jossain radio-ohjelmassa oli joku psykologi/psykiatri"kallokutistaja" joka kertoi, että kun vanhempi surmaa lapsensa on se äärimmäinen itserangaistusmuoto. Eli ei haluta kostaa toiselle vanhemmalle, vaan itselleen. Mikäänhän ei ole kauheampaa kuin se, että oma lapsi kuolee. "

Jos pelkää eniten maailmassa tekevänsä jotakin lapsilleen, äärimmäisessä ahdistuksessa ja psykoosissa voi nopeuttaa pahaa, jotta pääsee käsittelemään tekonsa. Käsittelya seuraa sitten viha, suru jne. kaikki surun vaiheet ja lopulta tekonsa hyväksymisen kautta rauha, mitä surmaaja hakeekin. Näin toimii sairas mieli. Voi tuntua karmealta, mutta tuossa piilee logiikka. Teko on tavallaan väistämätön jo ennen sen suorittamista, surmaaja tuominnut itsensä jo ennen tekoaan. Sairas mieli ei näe vaihtoehtoja vaan katsoo mustan putken läpi, hakee vain rauhaa ja helpotusta oloonsa.

En yritä puolustella tekijää, vaan ymmärtää sairaan ihmisen mieltä. 

Vierailija
456/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vangittu.

Vierailija
457/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:08"]

Joo kyllä nelikymppisenä voisi jo ruveta odottelemaan vaan lapsenlapsia ja unohtaa jo omien tekeminen.

"juna meni jo....."

[/quote] Ihan mielenkiinnosta: mitä ihmeen lapsenlapsia sitä voi nelikymppisenä odotella, jos ei lapsia ole tehnyt? [/quote]

Kyseessä on vertauskuva,että mummoikä rupeaa lähenemään seuraavaksi.

[/quote]

Hyvin ontuva vertauskuva. Aika monella nelikymppisellä lapsettomalla saattaisi olla huuli aika pyöreänä, jos heidän käskisi odotella lapsenlapsia.

[/quote]

No olisiko  kirjoittajan pitänyt suoraan sanoa,että 40v on jo liian vanha akka lisääntymään.

Syytä jättää se touhu suosiolla nuoremmille.

Ei ilmeisesti halunnut loukata ketään,niin käytti tälläistä muotoa.

Mutta väänsin sen nyt sinulle rautalangasta hänen puolestaan,niin voit lopettaa nyt kinaamisen asiasta.

[/quote]

Sinun kaltaisesi ilkeän äksyilijän ei sen sijaan kannattaisi lisääntyä ollenkaan ihan iästäsi riippumatta. 

Vierailija
458/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tapaus.
Oletukseni että oli jotenkin okkultismiin sekaantunut ( kortit ym )
osui oikeaan, kokemusta on itsellänikin joogaa ja muuta tuon kaltaista puuhastelleiden väkivaltaisesta ja arvaamattomasta käytöksestä, valitettavasti.

Osanottoni.

Vierailija
459/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:57"]

Kauhea tapaus.
Oletukseni että oli jotenkin okkultismiin sekaantunut ( kortit ym )
osui oikeaan, kokemusta on itsellänikin joogaa ja muuta tuon kaltaista puuhastelleiden väkivaltaisesta ja arvaamattomasta käytöksestä, valitettavasti.

Osanottoni.

[/quote]

Toivoisin melkein että osasyyksi mielenterveyden romahtamiseen paljastuisivat nämä new age -sekoilut. Kyseessä ei tosiaan ole mikään harmiton huuhaa vaan oikeasti vaaralliset asiat - enkä tarkoita nyt mitenkään kristilliseltä, vaan puhtaasti mielenterveyden kannalta.

Vierailija
460/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:19"]

Älkää rakkaat ihmiset sekaantuko noihin tarot-kortteihin, reikihoitoihin ja vastaaviin. Ne ovat portti pimeyden voimille. Hyvää oloa kaupittelevat uskomushoitajat voivat jopa tappaa.

[/quote] itse en usko moiseen

Ketju on lukittu.