Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen puhelinmyyjä ja huomasin asian..

Vierailija
22.11.2014 |

Olen soitellut enimmäkseen aika vanhoille ihmisille viime päivinä ja huomannut kuinka yksinäisiä suuri osa heistä on. Monet avautuvat minulle, ihan tuntemattomalle soittajalle elämästään hyvinkin avoimesti kun saavat viimein vain jutella jonkun kanssa. yksi mies kertoi mulle sodasta pitkästi ja meinasi alkaa itkemään kun aloin kuunneltuani lopettamaan puhelua ja toivotin hyvät päivänjatkot, sanoi ettei hän löydä elämästään mitään hyvää kun on hoitokodissa. Jotenkin on tullut tosi paha mieli tästä vanhusten tilanteesta nyt kun olen itse päässyt kuulemaan tätä ihan läheltä, aiemmin en oikein ymmärtänyt kun tästä on paasattu mediassa yms koska olen itse nuori ja ketään sukulaisia ei ole vanhainkodissa tms.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:01"]No kyllä niissä puhelinmyyjissäkin riittää jos kuinka huonon sopimuksen myyviä, tiedän yhden joka menee jatkuvasti lankaan ja ottaa liittymiä joissa maksaa siitä mitä ei käytä. Sitten puhistaan kun "se myyjä lupasi että tämä tulee halvemmaksi kuin nykyinen pakettisi mutta nyt onkin moninkertaiset laskut".
Ihmettelen vain kuinka tarkat tiedot näillä myyjillä on kyseisen asiakkaan nykyisestä liittymän käytöstä, jos osataan sanoa millainen puhepaketti kellekin olisi edullisin, ainakaan tuttavan kohdalla ei vaikuttaisi olevan tietoa.
[/quote]
Joillain myyjillä ei tosiaan ole mitään moraalia kuten sanoin. Me nähdään asiakkaan kaikki laskut koska on meidän nykyinen asiakas, niistä en tiedä jos myydään toisen operaattorin asiakkaalle uutta liittymää eri operaattorilta. Tuskin näkevät. Joten mä pystyn ainakin antamaan hyvin tarkan arvion siitä onko tarjoamani liittymä oikeasti edullisempi. Ikinä en lähtisi valehtelemaan, oma kunnia kyseessä myös mulla.
Ap
[/quote] tuttavalla myös ollut ihan oman operaattorin myyjät, silti on myyty kymppien kuukausihinnalla paketteja ihmiselle joka soittelee lähinnä satunnaisesti eikä käytä nettiä puhelimella, kun on niin sinisilmäinen että kun myyjä sanoi. Minä näitä asioita sitten oion ja vaihtelen tuttavan puolesta netissä. Itselläkin on joskus ollut tekemistä saada myyjä tajuamaan etten myymillään 4g:llä sun muilla tee mitään, kun ei toimi 3g:kään, ja muutenkin haluan miettiä omat tarpeeni rauhassa ajan kanssa kunhan päätän ensin oman laitekokoonpanoni ja operaattorini.
Joskus uskon myyjien kyllä pyörittelevän silmiään kun en ole heti just innosta kihisten huolimassa sitä mahtavaa tarjoustaan;)

Vierailija
22/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on.kaupassa toimin konsulenttina ja kuuntelen mielelläni vanhusten juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:01"]No kyllä niissä puhelinmyyjissäkin riittää jos kuinka huonon sopimuksen myyviä, tiedän yhden joka menee jatkuvasti lankaan ja ottaa liittymiä joissa maksaa siitä mitä ei käytä. Sitten puhistaan kun "se myyjä lupasi että tämä tulee halvemmaksi kuin nykyinen pakettisi mutta nyt onkin moninkertaiset laskut". Ihmettelen vain kuinka tarkat tiedot näillä myyjillä on kyseisen asiakkaan nykyisestä liittymän käytöstä, jos osataan sanoa millainen puhepaketti kellekin olisi edullisin, ainakaan tuttavan kohdalla ei vaikuttaisi olevan tietoa. [/quote] Joillain myyjillä ei tosiaan ole mitään moraalia kuten sanoin. Me nähdään asiakkaan kaikki laskut koska on meidän nykyinen asiakas, niistä en tiedä jos myydään toisen operaattorin asiakkaalle uutta liittymää eri operaattorilta. Tuskin näkevät. Joten mä pystyn ainakin antamaan hyvin tarkan arvion siitä onko tarjoamani liittymä oikeasti edullisempi. Ikinä en lähtisi valehtelemaan, oma kunnia kyseessä myös mulla. Ap [/quote] tuttavalla myös ollut ihan oman operaattorin myyjät, silti on myyty kymppien kuukausihinnalla paketteja ihmiselle joka soittelee lähinnä satunnaisesti eikä käytä nettiä puhelimella, kun on niin sinisilmäinen että kun myyjä sanoi. Minä näitä asioita sitten oion ja vaihtelen tuttavan puolesta netissä. Itselläkin on joskus ollut tekemistä saada myyjä tajuamaan etten myymillään 4g:llä sun muilla tee mitään, kun ei toimi 3g:kään, ja muutenkin haluan miettiä omat tarpeeni rauhassa ajan kanssa kunhan päätän ensin oman laitekokoonpanoni ja operaattorini. Joskus uskon myyjien kyllä pyörittelevän silmiään kun en ole heti just innosta kihisten huolimassa sitä mahtavaa tarjoustaan;)

[/quote]

Meillä kuuluu netti automaattisesti kaikkiin muihin liittymiin joita tarjotaan, paitsi minuuttivelotteiseen. Ja osassa on myös 4G tuki automaattisesti, näihin ei voida me vaikuttaa :) Ja nettihän ei maksa ylimääräistä vaikka se siinä paketissa olisikin, joillekkin jotka soittelevat paljon voi tuo nettipaketillinen liittymä olla silti puhepaketin takia parempi kuin se minuuttivelotteinen. Ja jos asiakas maksaa vaikka minuuttivelotteisesta liittymästään 10€/kk niin en todellakaan edes lähde tarjoamaan mitään 30€ jättipaketteja joille ei olisi käyttöä :D Monesti olen ihan suoraan sanonut joillekkin ettei heidän liittymiä kannata edes lähteä päivittämään koska en voi tarjota mitään parempaa joka olisi myös edullisempi. Meitä on ohjeistettu katsomaan vain laskun loppusummaa, ei käyttöä. Asiakas saattaa maksaa mm 30€ pelkästä puhepaketistaan ja soittelee vain 10min kuukaudessa. Mä kyllä katson käyttöä ja tarjoan sitten vielä edullisempaa liittymää joka kuitenkin kattaa asiakkaan puhelimen käytön täysin :)

ap

Vierailija
24/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ovelta ovelle myyjänä ja törmännyt samaan. Tuote oli sellainen, että ei sitä vanhuksille edes voinut myydä. Mutta lähes joka päivä tuli istuttua tunteroinen jonkun yksinäisen vanhuksen luona kaffilla. Jotain mitä en ennen tajunnut oli se.. että niitä on suomessa PALJON. Sitä ei vain hahmota kaduilla tmv.

Ja monet tapaukset on surullisia. Puolison kuolema voi jättää todella, todella yksinäiseksi. Tähän päälle vielä terveysongelmia ja vaikea talous.. :(

Valitettavan moni saa alkoholiongelman vielä osakseen vanhalla iällä kun on tuskaa muutenkin.

Monet odotti kuin kuuta nousevaa esim. sukulaisen vierailua.. kerran tai pari kuussa.

Mene ihmeessä tapaamaan sukulaisiasi jos sinulla on vielä elossa. Ei he välttämättä "osaa" näyttää innostuneelta ja kertoa miten paljon se merkitsee. Mutta se on tärkeää silti.

Vierailija
25/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:55"]

Olen tehnyt samaa työtä ja samat on aatokset. Sitten menin kotihoitoon töihin ja siellä törmäsin samaan asiaan. Meillä hoitajilla on mitättömän pieni aika ihan keskusteluun, vaikka moni vanhus sitä kovasti toivoo. 

Silloin kun vielä siivottiin tai suihkutettiin asiakas kaksi kertaa viikossa, niin monesti sanoivat että jutellaan mieluummin. 

[/quote]

Jätetäänkö nykyään siis vanhusten kodit siivoamatta ja vanhukset pesemättä?

Vierailija
27/27 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:53"]

Ja sinä julmuri käytät heidän tilannettaan karusti hyväksesi, myyt heille kalliit lehdet. Häpeä! Irtisanoudu, etsi parempi duuni/kouluttaudu ja ala vapaaehtoiseksi ihmiseksi, joka pitää vanhuksille seuraa.

[/quote]Lapseni opiskelee yliopistossa ja on puhelin myyjänä. Suuri osa puhelinmyyjistä on opiskelijoita jotka rahoittaa opiskelua .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi