Olen puhelinmyyjä ja huomasin asian..
Olen soitellut enimmäkseen aika vanhoille ihmisille viime päivinä ja huomannut kuinka yksinäisiä suuri osa heistä on. Monet avautuvat minulle, ihan tuntemattomalle soittajalle elämästään hyvinkin avoimesti kun saavat viimein vain jutella jonkun kanssa. yksi mies kertoi mulle sodasta pitkästi ja meinasi alkaa itkemään kun aloin kuunneltuani lopettamaan puhelua ja toivotin hyvät päivänjatkot, sanoi ettei hän löydä elämästään mitään hyvää kun on hoitokodissa. Jotenkin on tullut tosi paha mieli tästä vanhusten tilanteesta nyt kun olen itse päässyt kuulemaan tätä ihan läheltä, aiemmin en oikein ymmärtänyt kun tästä on paasattu mediassa yms koska olen itse nuori ja ketään sukulaisia ei ole vanhainkodissa tms.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:53"]Ja sinä julmuri käytät heidän tilannettaan karusti hyväksesi, myyt heille kalliit lehdet. Häpeä!
Irtisanoudu, etsi parempi duuni/kouluttaudu ja ala vapaaehtoiseksi ihmiseksi, joka pitää vanhuksille seuraa.
[/quote]
En käyttänyt, monelle en myynyt mitään. Enimmäkseen vain kyselen ovatko tyytyväisiä liittymiinsä ja juttelen vähän aikaa, mua ei kieltävät vastaukset haittaa enkä ala pakkomyymään :) Moni työkaveri on huomannut saman tässä ja alettiin jo miettiä mitä voitaisiin ihan oikeasti tehdä ettei vanhukset olisi noin yksinäisiä.
Olen tehnyt samaa työtä ja samat on aatokset. Sitten menin kotihoitoon töihin ja siellä törmäsin samaan asiaan. Meillä hoitajilla on mitättömän pieni aika ihan keskusteluun, vaikka moni vanhus sitä kovasti toivoo.
Silloin kun vielä siivottiin tai suihkutettiin asiakas kaksi kertaa viikossa, niin monesti sanoivat että jutellaan mieluummin.
En usko että ap pakkomyy kenellekään. Itse olen samanlainen. Ikävä vaan, kun joutuu poikkaseen puhelun jossakin välissä, kun työtä on tehtävä.
t. Entinen puhelimitse myyntityötä tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:58"]En usko että ap pakkomyy kenellekään. Itse olen samanlainen. Ikävä vaan, kun joutuu poikkaseen puhelun jossakin välissä, kun työtä on tehtävä.
t. Entinen puhelimitse myyntityötä tehnyt.
[/quote]
Toi minustakin on surullista että jossain vaiheessa on pakko lopettaa se puhelu vaikka toisella olisi vielä vaikka kuinka paljon asiaa. Saan varmasti potkut vielä tämän takia koska en ala etenkään vanhoille ihmisille jankkaamaan "että ota nyt Tää, tää on tosi hyvä, ota ota!! Maksat vaa 1000€/kk"
Ap
Ja ap tietää itsekkin olevansa ihan väärällä alalla, olen aivan liian herkkä tuollaiseen pakkomyyntiin, mutta muuta työtä en saanut tähän hätään ja tuolla olen niin kauan kunnes saan potkut tai löydän uuden paikan :)
Eikö teillä ap ole ikäraja että minkä ikäisille saa myydä? Itse myyn kuluttajille (en liittymiä) puhelimitse, yli 80-vuotiaille emme myy, sekä muillekkin vanhemmille ihmisille oman harkinnan mukaan. Että kuulostella vähän onko ihan järjissään ja vaikka olisikin, niin 70-vuotiaille ja sen yli ei tehdä pitkiä sopimuksia, vaan esim kertalähetyksiä vain. Ja tulee noottia jos ei mene noiden ohjeiden mukaan.
Mene spr:n ystäväpalveluun kaveriksi vanhuksille:) muitakin vapaaehtoismuotoja löytyy.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:25"]Eikö teillä ap ole ikäraja että minkä ikäisille saa myydä? Itse myyn kuluttajille (en liittymiä) puhelimitse, yli 80-vuotiaille emme myy, sekä muillekkin vanhemmille ihmisille oman harkinnan mukaan. Että kuulostella vähän onko ihan järjissään ja vaikka olisikin, niin 70-vuotiaille ja sen yli ei tehdä pitkiä sopimuksia, vaan esim kertalähetyksiä vain. Ja tulee noottia jos ei mene noiden ohjeiden mukaan.
[/quote]
Me ei varsinaisesti myydä mitään, päivitellään vanhoja liittymiä uusiin ja kaikki sopimukset mitä tehdään niin on toistaiseksi voimassa olevia. Ja tietenkin omaa järkeä saadaan käyttää siellä puhelimessa :) Ja ikinä en ole mitään kalliimpaa päivittänyt asiakkaalle käyttöön kuin tämän nykyinen liittymä on aiemmin ollut ellei tämä ole erikseen pyytänyt jotain tiettyä ominaisuutta ja tiennyt itse valitsevansa kalliimman kuin mitä tarjosin ensin.
Saan varmasti potkut vielä tämän takia koska en ala etenkään vanhoille ihmisille jankkaamaan "että ota nyt Tää, tää on tosi hyvä, ota ota!! Maksat vaa 1000€/kk"
No tosta ymmärsin vähän toisin. Jos halvemmaksi päivität nin ei kai se väärin ole? Päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:28"]
Mene spr:n ystäväpalveluun kaveriksi vanhuksille:) muitakin vapaaehtoismuotoja löytyy.
[/quote]Yllättävän vaikeaa saada tuollaista työtä, siis ilmaistyötä. SPR:ssä sanottiin, että miestä harvemmin halutaan ystäväksi. Aika moneen hoitokotiin piti kirjettä lähettää, ennen kuin yksi vastasi. SPR ja seurakunta eivät huhuilleet vuosien jälkeenkään. Naisten kannattaa kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:34"]Saan varmasti potkut vielä tämän takia koska en ala etenkään vanhoille ihmisille jankkaamaan "että ota nyt Tää, tää on tosi hyvä, ota ota!! Maksat vaa 1000€/kk"
No tosta ymmärsin vähän toisin. Jos halvemmaksi päivität nin ei kai se väärin ole? Päinvastoin.
[/quote]
Moni ei ymmärrä että puhelinmyyjä voi olla ihan hyvällä asialla, päivitetään lähes aina halvempaan (vanhat, siis oikeesti TOSI vanhat) liittymät voi olla yli 10€ kalliimpia ja huonoilla ominaisuuksilla kuin mihin päivittäisin liittymän :) Eniten olen pettynyt siihen että kyseisen operaattorin jolle työskentelen, myymälät kusettavat asiakkaita välillä ihan satasella silmään. Turhia maksullisia palveluita ei muka tarvitse karsia vaikka ne eivät ole maksaneet itseään kertaakaan takaisin ja asiakas maksaa 20€/kk tyhjästä. Toiselle oli myyjä liikkeessä sanonut et liittymä on kunnossa ja mies maksoi tyytyväisenä 70€ liittymästä josta mä olisin saanut yli 50€ pois ja edut parantuneet mutta kun myyjät olivat sanoneet että liittymä on kunnossa... Tuntuu ettei monellakaan ole mitään moraalia näissä töissä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:40"]Saunalahti vai Dna?
[/quote]
En kerro :)
Sanon vaan että kannattaa suhtautua tarkasti omalla järjellä siihen mitä liikkeistä sanovat mikä on hyvin.. Valitettavasti vanhemmat ihmiset eivät kaikki ymmärrä teknologiasta niin paljoa vaan uskovat sitten "asiantuntijoita" :(
Ap
Kiitos, kun olet kiltti ja kuuntelet heitä. :)
Monesta puhelinmyyjästä pidetään, koska he ovat ystävällisiä vanhuksille.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:47"]Kiitos, kun olet kiltti ja kuuntelet heitä. :)
Monesta puhelinmyyjästä pidetään, koska he ovat ystävällisiä vanhuksille.
[/quote]
Tosta osasta työtäni nautin suuresti :)
Ap
Suosittelen, että otat yhteyttä veteraanien hoitolaitoksiin. Miespuoliselle ystävälle on varmasti kysyntää.
Iäkäs isäpuoleni käy rotarikokouksissa ja tapaa siellä pitkäaikaisia tuttaviaan. Hän ilahtuisi varmasti, jos joku kävisi juttelemassa hänen kanssaan kotona. Onneksi kotipalvelun hoitajat ovat hänelle ystävällisiä.
Olet todella mukava, kun juttelet iäkkäiden ihmisten kanssa.
No kyllä niissä puhelinmyyjissäkin riittää jos kuinka huonon sopimuksen myyviä, tiedän yhden joka menee jatkuvasti lankaan ja ottaa liittymiä joissa maksaa siitä mitä ei käytä. Sitten puhistaan kun "se myyjä lupasi että tämä tulee halvemmaksi kuin nykyinen pakettisi mutta nyt onkin moninkertaiset laskut".
Ihmettelen vain kuinka tarkat tiedot näillä myyjillä on kyseisen asiakkaan nykyisestä liittymän käytöstä, jos osataan sanoa millainen puhepaketti kellekin olisi edullisin, ainakaan tuttavan kohdalla ei vaikuttaisi olevan tietoa.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:01"]No kyllä niissä puhelinmyyjissäkin riittää jos kuinka huonon sopimuksen myyviä, tiedän yhden joka menee jatkuvasti lankaan ja ottaa liittymiä joissa maksaa siitä mitä ei käytä. Sitten puhistaan kun "se myyjä lupasi että tämä tulee halvemmaksi kuin nykyinen pakettisi mutta nyt onkin moninkertaiset laskut".
Ihmettelen vain kuinka tarkat tiedot näillä myyjillä on kyseisen asiakkaan nykyisestä liittymän käytöstä, jos osataan sanoa millainen puhepaketti kellekin olisi edullisin, ainakaan tuttavan kohdalla ei vaikuttaisi olevan tietoa.
[/quote]
Joillain myyjillä ei tosiaan ole mitään moraalia kuten sanoin. Me nähdään asiakkaan kaikki laskut koska on meidän nykyinen asiakas, niistä en tiedä jos myydään toisen operaattorin asiakkaalle uutta liittymää eri operaattorilta. Tuskin näkevät. Joten mä pystyn ainakin antamaan hyvin tarkan arvion siitä onko tarjoamani liittymä oikeasti edullisempi. Ikinä en lähtisi valehtelemaan, oma kunnia kyseessä myös mulla.
Ap
Ja sinä julmuri käytät heidän tilannettaan karusti hyväksesi, myyt heille kalliit lehdet. Häpeä!
Irtisanoudu, etsi parempi duuni/kouluttaudu ja ala vapaaehtoiseksi ihmiseksi, joka pitää vanhuksille seuraa.