Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€
Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.
Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.
Kommentit (434)
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruikuti, ruikuti....
Ei tsiisus, että ap.llä pokkaa valittaa. Elämä on.
Jo ensimmäisessä viestissä ap kertoi miehen onneksi maksavan ruoat ym. Mietippä ennenkun ruikutat, että joku yh joutuu pärjäämään tuolla summalla koko kuukauden....
Mä olen ollut opiskeleva yh eli elänyt alle köyhyysrajan joten todellakin tiedä mitä se on. Ihan turha viisastella. Silti mua saa veetuttaa kun palkkapäivänä melkein kaikki rahat menneet.
Et vielä vastannut, miksi pidät veroprosenttisi niin korkeana.
Ja se vesilasku oli 3kk:n lasku eikä mikään järjettömän iso koska on vesiosuukunnan. Kunnan vesilaskut olisi isompia.
Vierailija kirjoitti:
Ap yksinkertaisesti elää yli varojensa. Kuntoa voi hoitaa muutenkin, kuin käymällä salilla.
Jos ei ole rahaa käydä siellä niin ei voi käydä.
Mutta ap:lla on muka rahaa ja sitten kuitenkin valittaa rahattomuuttaan palstalla.Pelkkää paskaa koko tarina.
Opettele lukemaan ennen kuin tulet pätemään.
Juu juu, että elatusmaksutkin pystytään säästämään. Mites ne teinin vaatteet yms?
Vierailija kirjoitti:
Feel you, ap. Itselle kilahti 1200 € ja eihän sillä juhlita, kovassa harkinnassa lopputili. Työajatkin surkeat enkä joinakin iltoina näe lapsia lainkaan. Kannattaako uhrata aikaansa tällaiseen työhön?
Ei todellakaan kannata. Miten ihmeessä tollasesta edes jää "plussalle", ei mitenkään. Tuet sun muut tekevät paljon enemmän ja mikä parasta, ei tarvitse lahjoittaa omaa ainutta aikaansa raatamiseen. 8 tuntia unta & töitä & vapaata vai 8 tuntia unta ja 16 tuntia vapaata.
Todella hankala edes kuvitella tuollaista tilannetta, kun itse vakkarina 15 vuotta +3000€ nettopalkoilla. Mutta ei kyllä pystyisi... Propsit siitä että töissä vielä jaksat käydä.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, että elatusmaksutkin pystytään säästämään. Mites ne teinin vaatteet yms?
Niin on vain pakko pystyä säästämään. Teini ei onneksi tarvitse jatkuvasti vaatteita ja ostaa niitä lahjarahoillaan itsekin. Osaa etsiä aleista vaatteita ja kelpaa käytetytkin.
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kuussa jää 90e enemmän kun olet maksanut kuntosalikortin 7 kuukaudeksi :)
Tämä on totta. :) Eikä tällä tietoa ole hetkeen tulossa hammaslääkärissä käyntiä. Teinille toivottavasti ei tarvitse enää montaa kirjaa ostaa. Toki keväällä tulee sitten lasku kirjoituksista.
Teini saa varmaankin opintotukea ja oppimateriaalilisää. Voi myös mennä töihin.
Ei saa senttiäkään opintotukea mun ja aviomiehen tulojen takia. Ei tarvitse olla kummoiset bruttotulot kun jää ilman tukea.
No siinähän se tuli, että ei ne tulot niin huonot olekaan. Itse olen yh, 17v teini asuu kotona ja saa n. 134€ opintotukea. Mun netto on n. 1750€/kk ja Kelan elatustuki on 167€. Teini käy viikonloppuisin töissä muutaman tunnin.
Niin miehen tulot lasketaan koska olemme naimisissa. Mies ei ole teinin isä ja silti tulot vaikuttaa. Ei tarvitse olla mitkään järjettömän isot BRUTTOtulot, että tuet menee.
No ne mun BRUTTOTULOT on 2300€/kk. Entä sulla? Tiedän, että lähihoitajalla on muutaman satasen parempi liksa, jopa ilman lisiä. Kiinnostaa todella, miksi sulla on muka niin onneton liksa..
Mun bruttotulot on n. 28 000€. Ja toistan, että mies ei ole lapsen isä eikä elatusvelvollinen hänestä ja silti hänen tulonsa vaikuttaa opintotukeen. Ei ole reilua. Olen ollut myös todella pienituloinen yh joten ihan turha tulla siihen viisastelemaan.
28 000/12= noin 2 300. Miksi ihmeessä maksat melkein tonnin veroja kuussa???
No en todellakaan maksa melkein tonnia veroja. Tuo 1428€ on kuukausipalkka joka tuli tänään. Lisäksi tulee lisiä 15.päivä. Mitkään huipputulot ei ole siltikään.
Ja ne lisät oli jotain 200-300€ niin kuin kerroit. Eli veroja menee 600-700€/kk. Se on ihan älyttömän paljon noista tuloista.
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan töitä sä ap teet?
Lähihoitaja yksityisellä.
Hoitoalan palkat on huonoja sote-alalla. Joten kyllä pitäisi korottaa ehdottomasti. Raskasta ja vaativaa työtä. Lähihoitajien palkasta pitäisi jäädä käteen 2500€ ja sairaanhoitajien 3500€. Silloin oltaisiin ehkä hieman lähempänä muiden pohjoismaiden palkkatasoa. Kaikkea muuta mm. Ruotsista matkitaan mutta jos olisi jotain matkimista mistä kansalaiset hyötyisivätkin, niin niistä ei kyllä ääneen mainita politiikassa mm. palkat ja perintöveron poistaminen.
Koitin huvikseni laskea Kelan laskurilla asumistuen määrän 600€ vuokralla. Ei tulisi senttiäkään näillä tuloilla yhden lapsen yh:na.
Tympääntynyt kirjoitti:
Koitin huvikseni laskea Kelan laskurilla asumistuen määrän 600€ vuokralla. Ei tulisi senttiäkään näillä tuloilla yhden lapsen yh:na.
Koitapa laskea myös tt-tuki.
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Ei luoja. Ei todellakaan saisi näillä tuloilla toimeentulotukea. Mistä teitä viisastelijoita oikein sikiää??
Tympääntynyt kirjoitti:
Sittenhän sinulla on vallan hyvät tulot. Minä laskin omilla tuloillani esimerkkikunta Inkoossa (koska sanoit asuvasi pienellä paikkakunnalla) ja saisin vähän vajaa 190€
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Ei luoja. Ei todellakaan saisi näillä tuloilla toimeentulotukea. Mistä teitä viisastelijoita oikein sikiää??
Mitä sitten vikiset, kun ei edes ole pienet tulot? On vain ylisuuret menot.
Ap:n kannattaa hakeutua julkiselle puolelle hoitoalan hommiin, palkka nousee heti useita satasia!
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kuussa jää 90e enemmän kun olet maksanut kuntosalikortin 7 kuukaudeksi :)
Tämä on totta. :) Eikä tällä tietoa ole hetkeen tulossa hammaslääkärissä käyntiä. Teinille toivottavasti ei tarvitse enää montaa kirjaa ostaa. Toki keväällä tulee sitten lasku kirjoituksista.
Teini saa varmaankin opintotukea ja oppimateriaalilisää. Voi myös mennä töihin.
Ei saa senttiäkään opintotukea mun ja aviomiehen tulojen takia. Ei tarvitse olla kummoiset bruttotulot kun jää ilman tukea.
No siinähän se tuli, että ei ne tulot niin huonot olekaan. Itse olen yh, 17v teini asuu kotona ja saa n. 134€ opintotukea. Mun netto on n. 1750€/kk ja Kelan elatustuki on 167€. Teini käy viikonloppuisin töissä muutaman tunnin.
Niin miehen tulot lasketaan koska olemme naimisissa. Mies ei ole teinin isä ja silti tulot vaikuttaa. Ei tarvitse olla mitkään järjettömän isot BRUTTOtulot, että tuet menee.
No ne mun BRUTTOTULOT on 2300€/kk. Entä sulla? Tiedän, että lähihoitajalla on muutaman satasen parempi liksa, jopa ilman lisiä. Kiinnostaa todella, miksi sulla on muka niin onneton liksa..
Mun bruttotulot on n. 28 000€. Ja toistan, että mies ei ole lapsen isä eikä elatusvelvollinen hänestä ja silti hänen tulonsa vaikuttaa opintotukeen. Ei ole reilua. Olen ollut myös todella pienituloinen yh joten ihan turha tulla siihen viisastelemaan.
28 000/12= noin 2 300. Miksi ihmeessä maksat melkein tonnin veroja kuussa???
No en todellakaan maksa melkein tonnia veroja. Tuo 1428€ on kuukausipalkka joka tuli tänään. Lisäksi tulee lisiä 15.päivä. Mitkään huipputulot ei ole siltikään.
Paljonko niitä lisiä on tulossa? Jos vaikka 500, niin kuukausitulohan nousee kummasti.
Koko juttu taitaa olla provo nostattamaan keskustelua, ettei kannata tehdä töitä pienellä palkalla vaan olla mieluummin tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon oli noiden "muutaman laskun" yhteissumma ja mitä ne oli?
Tällaisten alkuperä monilla onkin mielenkiintoinen kun valitetaan ettei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen sulla menee noin paljon rahaa?
Mä saan 1100e ja jää aina säästöön 500-700e.
Miksi alapeukut?
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan töitä sä ap teet?
Lähihoitaja yksityisellä.
Mä olen laitoshuoltaja, mullakin jää enemmän käteen.
Onko autossa kuukausi lyhynnykset ja kasko-vakuutus?
Mitä ihmeen sekoilijoita täällä oikein taas on?!? Mä en ole valehdellut yhtään mitään. Lapsilisiä ei makseta yli 17-vuotiaista. Elatusmaksu menee tilille josta maksetaan teinin ajokortti koska siihen ei olisi muuten rahaa eli pakko se säästää sinne.
Ja mikä ihmeen selitys tuo oli tuosta vesilaskusta?? Mä maksoin nyt meidän vesilaskun joka on siis yhteinen. Vesilaskun maksaa yleensä mies yhteiseltä tililtä niistä rahoista mitä sinne kumpikin maksaa.