Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin miehelleni..

Vierailija
22.11.2014 |

ja hänen mielestään turhaan. Olen 24v nainen ja minulla todettiin tyypin 2 diapetes.
Häpeän sitä todella paljon, ja kihlatulleni sanoin että en halua että kukaan tietää. (Ainakaan vielä.)
Itse kerroin omalle äidilleni sekä isovanhemmilleni (koska heillä molemmilla myös diapetes.) Enkä muille ole vielä edes ajatellut kertoa, edes veljeni ei tiedä.
Tässä tuli taas pari päivää sitten tuli puhetta mieheni (24v myös) hyvästä ystävästä jonka äidiltä huomattiin vakava diapetes. (Meni siis huonoon kuntoon ja yms.) ja mieheni meni sitten kertomaan ystävälleen että minullakin on kyseinen sairaus. Kun sain siitä selville kyllä suutuin ja annoin miehen kuulla suuttumuksestani. Vastaukseksi sain "Anteeks, kulta. Mä unohdin."
Minusta ei hänellä ollut oikeutta mennä siitä kertomaan.
Suutuinko muka turhasta?
Onko teillä mies mennyt paljastelemaan ns. "Salaisuuksia" ja oletteko sitten suuttuneet vai ylireagoinko minä?
Mieheni ystävä ei siis ole minun ystäväni, tunnen hänet kyllä, ihan mukava tyyppi muttei olla kuitenkaan tavattu kuin joku 5 kertaa ihan kunnolla.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvapa aikuiseksi, noin aluksi. Miksi sitä pitää hävetä?

Vierailija
2/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes. Anteeksi, pakko korjata kun toistuvasti oli väärin kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä salaisuus se on??

Vierailija
4/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pitäisi?
Täysin omaa syytänihän se on että siihen sairastuin.

Ap

Vierailija
5/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin miehesi mielestä suutuit turhaan, jos hän kerran pyysi anteeksi ja myönsi mokansa?

Vierailija
6/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:36"]Miten niin miehesi mielestä suutuit turhaan, jos hän kerran pyysi anteeksi ja myönsi mokansa?
[/quote]

Ensin sanoi että suutuin aivan turhaan mutta pyysi sitten anteeksi koska minun mielestäni se oli täysin oikeutettua.

Ap

Vierailija
7/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.

Vierailija
8/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.
[/quote]

Ei. Minulla on ilmeisesti ollut se jo vuosia tietämättäni enkä ole ennenkään "nuupahtanut." (Mikäli tarkoitat nyt pyörtymistä, heikotuksen tunnetta yms yms.)

Ap

Vierailija
9/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:36"]Miksei pitäisi?

Ap
[/quote]

Eipä sekään aina ole omaa syytä. Onko lääkäri todennut tämän vaivan mitenkä? Onko haima ja maksa kuvannettu? Olet todella nuori ja mielestäni lääkärin tulisi ehdottomasti sulkea pois harvinaisemmat diabeteksen muodot. Tai ettei d ole oire jostakin muusta ongelmasta. Eikä d2 aina silti ole elämäntapa sairaus. Joillakin on esim pcos tai vain voimakas geneettinen taipumus. Ja mielestäni ylireagoit pahasti, pyydä mieheltäsi anteeksi. Mikä 5v supattaa, että minulla on SUURI salaisuus...

Vierailija
10/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.
[/quote]

Ei. Minulla on ilmeisesti ollut se jo vuosia tietämättäni enkä ole ennenkään "nuupahtanut." (Mikäli tarkoitat nyt pyörtymistä, heikotuksen tunnetta yms yms.)

Ap
[/quote]

Ei se kuule meinaa, että niin ei voisi tulevaisuudessa käydä.

Vierailija
11/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:36"]Miksei pitäisi?

Ap
[/quote]

Eipä sekään aina ole omaa syytä. Onko lääkäri todennut tämän vaivan mitenkä? Onko haima ja maksa kuvannettu? Olet todella nuori ja mielestäni lääkärin tulisi ehdottomasti sulkea pois harvinaisemmat diabeteksen muodot. Tai ettei d ole oire jostakin muusta ongelmasta. Eikä d2 aina silti ole elämäntapa sairaus. Joillakin on esim pcos tai vain voimakas geneettinen taipumus. Ja mielestäni ylireagoit pahasti, pyydä mieheltäsi anteeksi. Mikä 5v supattaa, että minulla on SUURI salaisuus...
[/quote]

Lääkäri totesi vaivan verikokeilla, ja koska pitkä sokeri oli niin korkealla sanoi että olen diabeetikko.

Miksi ylireagoin pahasti?
Miehen kanssa keskusteltiin ja ns sovittiin ettei kerro kenellekään ja sitten "unohti".
Unohdin aloituksessa mainita että puolusti itseään sanomalla että hänenkin täytyy puhua siitä jollekin. En ymmärrä miksei voi puhua sitten minulle, minun sairaushan se on, ei hänen.

Ap

Vierailija
12/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Onko sinulla sitten jotain oma kohtaista kokemusta siitä että joka ikinen diabeetikko jonka tiedät (tai yleensäkään) tulee nuupahtamaan jossain elämän vaiheessaan?

Ap

Vierailija
13/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Onko sinulla sitten jotain oma kohtaista kokemusta siitä että joka ikinen diabeetikko jonka tiedät (tai yleensäkään) tulee nuupahtamaan jossain elämän vaiheessaan?

Ap
[/quote]

Kyllä jokainen diabeetikko jonka tunnen on useamminkin kuin kerran tipahtanut. Pahin oli todistaa kuinka oma mummoni meni shokkiin. Mutta tapa se on tuokin omalla terveydellä leikkiä.

Vierailija
14/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttais suunnattomasti, jos toinen juoruilisi mun henkilökohtaisia asioita eteenpäin.

Vierailija
15/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja.
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Ap
[/quote]

Kyllä jokainen diabeetikko jonka tunnen on useamminkin kuin kerran tipahtanut. Pahin oli todistaa kuinka oma mummoni meni shokkiin. Mutta tapa se on tuokin omalla terveydellä leikkiä.
[/quote]

No sitten taidat tuntea heikkoa porukkaa.
Meidän suvussa on vain yksi diabeetikko joka on menettänyt tajuntansa ja hänellä on tyypin 1 diabetes, ja oli silloin todella nuori 11-12v.

Ap

Vierailija
16/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:36"]

Miten niin miehesi mielestä suutuit turhaan, jos hän kerran pyysi anteeksi ja myönsi mokansa?

[/quote]

Ensin sanoi että suutuin aivan turhaan mutta pyysi sitten anteeksi koska minun mielestäni se oli täysin oikeutettua. Ap

[/quote]

Eli miehesi pyysi anteeksi vaikka hänen mielestään siihen ei olisi ollut aihetta? Onpa sulla jalo mies kun myöntää mokan ilman että tietää tehneensä mitään väärin. Taisit sitten rähjätä oikein kunnolla.

Ehkä tässä on kyse siitä mitä "suuttuminen" tarkoittaa. Itkupotkuraivari vai napakka huomautus? Mielestäni miehesi lipsautus ei ole minkään itkupotkuraivarin arvoinen. Kaikkihan me mokailemme, eikä joka mokasta ole oikeutta raivota toiselle ihmiselle. Tuo lipsautus voi olla jopa hyväksi sinulle, jotta pääset häpeästäsi eroon, johon mielestäni ei ole aihetta. Diabetes on hyvin yleinen sairaus. Voisi kutsua jopa kansantaudiksi.

Vierailija
17/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:59"]Mua vituttais suunnattomasti, jos toinen juoruilisi mun henkilökohtaisia asioita eteenpäin.
[/quote]

Kiitos, ainakin yksi on sitä mieltä että ei toisten asioista mennä kertomaan ulkopuolisille.

Ap

Vierailija
18/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa suutuit mun mielest..jos nyt vahingos kerto ja anteekski pyys ni ihan hyvin vois antaa olla .. tuskin kumminkaa enää "mokaa"

Vierailija
19/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]Eikö sinun itsesi kannalta olisi nimenomeen hyvä/turvallista että ihmiset joiden kanssa olet tekemisissä tietäisivät ? Osaisivat sitten auttaa jos yhtäkkiä nuupahdat. Amiksessa aikanaan eräällä kaverilla oli diabetes ja vaikka hän osasikin pitää huolen itsestään niin kyllä sitä tuli monesti juostua keittiöltä sokeripaloja. [/quote] Ei. Minulla on ilmeisesti ollut se jo vuosia tietämättäni enkä ole ennenkään "nuupahtanut." (Mikäli tarkoitat nyt pyörtymistä, heikotuksen tunnetta yms yms.) Ap [/quote] Ei se kuule meinaa, että niin ei voisi tulevaisuudessa käydä. [/quote] Onko sinulla sitten jotain oma kohtaista kokemusta siitä että joka ikinen diabeetikko jonka tiedät (tai yleensäkään) tulee nuupahtamaan jossain elämän vaiheessaan? Ap

[/quote]

Nuupahduksella viitataan tässä varmasti verensokerin laskuun vaarallisen alas, ja tätä riskiähän ei ole hoitamattoman diabeteksen kanssa, vaan vasta kun sitä aletaan hoitaa lääkkeillä. Voi tapahtua varsinkin tyypin 1 diabeteksessä jota hoidetaan insuliinipistoksilla. Oletko saanut millaisen lääkityksen nyt kun sairautesi todettiin?

Vierailija
20/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:36"]

[/quote]

Ensin sanoi että suutuin aivan turhaan mutta pyysi sitten anteeksi koska minun mielestäni se oli täysin oikeutettua. Ap

[/quote]

Eli miehesi pyysi anteeksi vaikka hänen mielestään siihen ei olisi ollut aihetta? Onpa sulla jalo mies kun myöntää mokan ilman että tietää tehneensä mitään väärin. Taisit sitten rähjätä oikein kunnolla.

Ehkä tässä on kyse siitä mitä "suuttuminen" tarkoittaa. Itkupotkuraivari vai napakka huomautus? Mielestäni miehesi lipsautus ei ole minkään itkupotkuraivarin arvoinen. Kaikkihan me mokailemme, eikä joka mokasta ole oikeutta raivota toiselle ihmiselle. Tuo lipsautus voi olla jopa hyväksi sinulle, jotta pääset häpeästäsi eroon, johon mielestäni ei ole aihetta. Diabetes on hyvin yleinen sairaus. Voisi kutsua jopa kansantaudiksi.
[/quote]

Ei ollut kumpikaan, enemmänkin vihainen ilmoitus (korotetulla äänellä) ettei hänellä ollut oikeutta kertoa siitä eteenpäin kuten sovimme.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän