Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kävisitkö miesgynellä? Miksi/mikset?

Vierailija
22.11.2014 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama kumpaa puolta on, kunhan osaa asiansa ja on asiallinen. Ihan yhtä hyvää on ollut ammattitaito, ei eroja. Aika monta kertaa olen gynellä käynyt kun ikääkin on jo 40 vuotta, joten en ihan untuvikko ole.

Vierailija
2/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kunhan osaa asiansa eikä ole kovakourainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen käynytkin. Koska tarvitsi käydä.

Vierailija
4/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynytkin ja täytyy rehellisesti sanoa että olivat paljon hellempiä käsittelyssään kuin naiset. 

Vierailija
5/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mieluiten miesgynellä. Oma kokemus naisista on kovakouraisempi!

Vierailija
6/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on ammattitaitoinen, niin ei ole väliä onko mies vai nainen

Vierailija
7/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi. On ollut liikaa uutisia asemaansa väärin käyttävistä miesgyneistä. Lisäksi tuntisin oloni kiusalliseksi. En tajua, miksi joku mies valitsee sen ammatin... Outoina pidän.

Vierailija
8/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet elämäni gynekologeista ovat olleet miehiä. Ei ole tullut mieleenkään että pitäisi sukupuolen perusteella ryhtyä valitsemaan. Suosikkini tosin sattuu olemaan nainen.

Vierailija
9/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt varmasti epäsuosittu vastaus, mutta en halua mennä miesgynelle. Jostain syystä se tuntuisi kiusalliselta. Mulla on raskauteen ja synnytykseenkin liittyneet lääkärit olleet naisia. En oikein itsekään ymmärrä tätä ajatusmaailmaani, kiusallistahan sitä alapäätä on esitellä kelle tahansa. Esim. fysioterapeutin kohdalla ihan sama, kumpaa sukupuolta.

Vierailija
10/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko, mutta mielelläni en.

Vierailija
11/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on parempia jos minulta kysytään, kävisin eikä asiassa ole mitään ongelmaa.

Vierailija
12/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:08"]

Miehet on parempia jos minulta kysytään, kävisin eikä asiassa ole mitään ongelmaa.

[/quote]

Kerro, millä tavalla parempia, kun mä en oo ikinä käynyt miesgynellä!

9

Vierailija
13/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Liikaa pervoja papparaisia koko alalla.

Vierailija
14/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koska minulle piti tehdä eräs gynekologinen operaatio, ja tämä asiaan erikoistunut dosentti sattuu olemaan mies. Sen jälkeen olen käynyt tarkastuksissakin hänellä koska on vaan niin asiantunteva ja asiallinen. Ajattelin että sitten kun on vaihdevuosihoitojen aika, voisin mennä naisgynelle - jotenkin tuntuu että nainen ossisi paremmin asettua potilaan asemaan tässä asiassa, ja jos olisi vielä sen ikäinen että on omakohtaista kokemusta. ..

Vierailija
15/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:09"]

[/quote]

9

[/quote]

Miehet ovat olleet ystävällisiä, asiantuntevia, rautaisia ammattilaisia. Mitä muuta voi vaatia, jos haluaa apua johonkin ongelmaan.

Vierailija
16/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. Ja käyn. Yksi ainoa asiallinen naisgyne on sattunut kohdalleni. Vakituinen gyneni parinkymmenen vuoden ajalta jäi eläkkeelle, ja vaihdoin nyt nuorempaan :)) Mieheen tietysti. Pointtina tuo, että oli dosentti, työskenteli myös sairaalassa ja huippumukava. Jutteli lapsenlapsistaan ihan kuin mummotkin. Leikkasi minut kerran kerran lähetti kollegalleen toimenpiteeseen. 

Vierailija
17/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:09"]

[/quote]

9

[/quote]

Miehet ovat olleet ystävällisiä, asiantuntevia, rautaisia ammattilaisia. Mitä muuta voi vaatia, jos haluaa apua johonkin ongelmaan.

[/quote]

Mulla ihan sama kokemus naisgyneistä, yhtä lukuun ottamatta! Ei taida siis olla sukupuolests kiinni?

9

Vierailija
18/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki tietävät että on myös mieskätilöitä eikä synnytystilanteessa välttämättä paljon ole varaa valita - enemmän kätilö näkee ja tonkii kuin lääkäri joten totutelkaa herran tähden niihin miesgynekologeihin niin voitte keskittyä olennaiseen sitten synnytyssairaalassa...

Vierailija
19/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:36"]

Kai kaikki tietävät että on myös mieskätilöitä eikä synnytystilanteessa välttämättä paljon ole varaa valita - enemmän kätilö näkee ja tonkii kuin lääkäri joten totutelkaa herran tähden niihin miesgynekologeihin niin voitte keskittyä olennaiseen sitten synnytyssairaalassa...

[/quote]

Kyllä mä tiedän, että mieskätilöitä on, mutta niitä taitaa Suomessa olla alle 10, joten todennäköisyys kohdalle sattumisesta on aika pieni... Jos mulle olisi sattunut mieskätilö kohdalle (ei kyllä olisi voinut, koska sairaalassamme ei työskentele yhtään mieskätilöä), niin mitä siitä, sittenpä olisi ollut mies. Olishan mulle voinut sattua mieslääkärikin, kun molemmissa synnytyksissä on ollut lääkäreitä paikalla. Ei se olisi ollut mulle mikään ongelma, mutta kun itse varaan gynen vastaanoton, niin menen naiselle, koska haluan mennä naisgynelle.

9

Vierailija
20/24 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpin häpeäminen ja muu alastomuuden pelkääminen on kyllä naisilla yksi vitsaus, josta pitäisi päästä eroon. Kauheaa, jos lääkäri on mies, saunassa vilahtaa pakara tai sivutissi vilahtaa kesätopin alta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi