Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsesi luistella ilman kypärää?

Vierailija
22.11.2014 |

Luistelukausi lähestyy, ja muistan viime vuodesta, miten koulussa väännettiin siitä, että jokaisella pitäisi olla kypärä päässä luistellessa. Kun iso osa lapsista ei omistanut muuta kuin luistimet eikä vanhemmat suostuneet sitä kypärää hankkimaan, niin koulu hankki sitten kypäriä, joita voi käyttää luistelutunneilla.

Siitä alkoi lappusota eli vanhemmat kirjoittivat opettajalle lappuja, miten heidän lapsensa ei tarvitse käyttää kypärää. Oma tyttö kertoi, että puolet liikuntaryhmästä istui sitten luistinkentän reunalla kännyköitään selaamassa, kun eivät suostuneet niitä kypäriä käyttämään ja opettaja ei antanut tulla jäälle ilman kypärää.

Miksi lapsesi ei tarvitse käyttää kypärää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on pakko käyttää ristikkokypärää koska se ehkäisee monta murhetta alkaen kasvoihin tulevista haavoista  ja pahimmassa tapauksessa turhan kuoleman. Samasta syystä käytetään myös viiltosuojaa kaulassa.

Kuinka vanhemmilla riittää rahaa Alkon ja tupakkaan mutta lapsen suojaksi ei millään voida ostaa kypärää vaikka kirppikseltä? Kaulasuojakin maksaa alle 20€ ja sitä voi käyttää monta vuotta.

Vierailija
22/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni saa luistella ilman kypärää, mutta hän omistaa sellaisen kyllä ja ottaa kouluun mukaan. Älyvapaata kieltäytyä koulun tarjoamasta kypärästä, tuollaisesta en ole koskaan kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käyttävät ristikko kypärää. Mielestäni tarpeellinen ja hyötynsä nähden hintakin ihan ok.

Vierailija
24/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas muuten mulle, millaista kypärää luistellessa käytetään? Esikoiseni on 3-vuotias, ja ehkä tänä talvena kokeillaan ensimmäistä kertaa luistelua. Onko pyöräilykypärä ihan vääränlainen?

Vierailija
25/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 15:55"]

Meillä lapset käyttävät ristikko kypärää. Mielestäni tarpeellinen ja hyötynsä nähden hintakin ihan ok.

[/quote]

Tarjouksessa uutena 25€.

Vierailija
26/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärä ajaa asiansa okein hyvin, kunhan ei pelaa jääkiekkoa se päässä. Kypärän tarkoitus on estää päävammat kaatuessa, ristikkokypärä estää kiekkoa runtelemasta kasvoja.

Laita vain se pyöräilykypärä 3-vuotiaasi päähän, niin ei tarvitse sitten koulussakaan riidellä:)

Vierailija
27/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käyttää kypärää. Itse kyllä suosittelen luistelukypärän hankkimista, pyöräilykypärä ei suojaa niin hyvin ja usein niitä näkee lapsilla liian löysällä päässä.

Meillä on lapsilla joka lajiin omat kypäränsä. Löytyy pyöräilykypärät, luistelukypärät, laskettelukypärät ja lisäksi skoottaukseen ja ratsastukseen löytyy kypäriä myös. Ja kun vielä meillä aikuisillakin on kypärät, niin meiltä löytyy tästä taloudesta yli 20 kypärää

Vierailija
28/31 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:42"]naurettavaa että täytyy olla kypärä. laitetaan samantien kaikille liikkatunneille kypäräpakko. jalkapallossa voi sattua, hiihdossa, juoksussa, ihan missä tahansa!
[/quote]

Mun serkku ajatteli näin. Yksi kaatuminen luistimilla riitti ja oli karusti sanottuna lappu varpaassa tunti myöhemmin. Eli joo, kun mulla on lapsia ne todellakin saa luvan käyttää kypärää tai myyn luistimet tarpeettomina.

Vierailija
29/31 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 15:56"]

kertokaas muuten mulle, millaista kypärää luistellessa käytetään? Esikoiseni on 3-vuotias, ja ehkä tänä talvena kokeillaan ensimmäistä kertaa luistelua. Onko pyöräilykypärä ihan vääränlainen?

[/quote]

Osta kalterikypärä jos ehjät kasvojenluut, arvettomat kasvot ja suussa pysyvät hampaat ovat sinulle tärkeät. Lapsellehan ne ovat mutta tuskinpa hän voi vaikuttaa ostopäätökseesi.

Vierailija
30/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse äitini pakottaa pitämään kypärää ja se puristaa minua ja laittaisin sen pois mutta heti jos äiti saa tietää että olen luistellut ilman kypärää tulee raivarit ja kotiarestia. miten saisin hänet suostumaan siihen etää olen yksi luokan parhaista luistelijoista ja ilman kypärää luistelu olisi mukavampaa ja päätä ei puristaisi niin paljoa

Vierailija
31/31 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on pakko käyttää ristikkokypärää koska se ehkäisee monta murhetta alkaen kasvoihin tulevista haavoista  ja pahimmassa tapauksessa turhan kuoleman. Samasta syystä käytetään myös viiltosuojaa kaulassa.

Kuinka vanhemmilla riittää rahaa Alkon ja tupakkaan mutta lapsen suojaksi ei millään voida ostaa kypärää vaikka kirppikseltä? Kaulasuojakin maksaa alle 20€ ja sitä voi käyttää monta vuotta.

Maksan 500€ kuukaudessa lapseni luistelusta jossa on kiellettyä käyttää kypärää koska se estää tiettyjen temppujen teon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan