G: Milloin Sinä aikuistuit?
Kommentit (26)
Aattelin tässä ihan kohta kyllä aikuistua, ihan kohta, voisin aloittaa vaikka... ensi viikolla. Ensi vuonna?
t. 40v
Ei ole vielä tapahtunut sitä. T:29v.
Määritä aikuistuminen, niin voin vastata.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:06"]
Määritä aikuistuminen, niin voin vastata.
[/quote]
Jätän aikuistumisen määrittelyn jokaiselle itselle. Jotkut sanoo olevansa aikuisua ja kypsiä, ja silti tiuskii ja tylyttää ilman syytä.
Mä aikuistuin kun pääsin poikuudestani eroon 28vuotiaana!!!
Kun sain toisen lapseni ja tajusin eläväni huonossa parisuhteessa, 22-vuotiaana.
Oikeastaan eroprosessi aikuisti minut.
Kun hautasin äitini ollessani 22 v.
En oikeastaan koe olevani aikuinen vieläkään, mutta kypsyin ja kasvoin ihmisenä hurjasti raskausaikana ja vauvan synnyttyä. Nyt ajattelen monista asioista aivan erilailla kuin ennen lasta, ja välillä oikein huvittaa miten typerän lapsellinen olin ennen.
Olin 25-vuotias kun lapsi syntyi.
15v. kun muutin kotoa omilleni Helsinkiin. Se oli pakko, vaikka olen kyllä aina ollut itsenäinen ym.
No enköhän silloin aikuistunut kun 18-vuotiaana valmistuin lähihoitajaksi, muutin omaan yksiöön ja aloin käydä töissä säännöllisesti. Oli niin aikuista ja hienoa. Kyllä sitä biletettyä tuli ja muuta mitä nuoret nyt tekeekään, mutta tunnollinen olin. Myöhemmin aloin opiskelemaan ja nykyään 25-vuotiaana asun kämppiksen kanssa ja vietän huolettomampaa opiskelijaelämää. Kyllä tätä arvostaa usean työssäolovuoden jälkeen. Eli taannuttu vähän elämässä verrattuna tuohon aikuisuuden kynnykseen. Hehe.
Nelikymppisenä alkoi tuntua siltä että nyt on aikuisuus saavutettu. Ainakin siinä määrin mitä itse ajattelen aikuisuutena. Toki pientä takapakkia tulee aina ajattelussa ja suhtautumisessa asioihin...mutta voiton puolella ollaan.
Aikuisuuteen liitetään turhaan negatiivisia piirteitä - ei se elämänilo, uteliaisuus ym. mukavat asiat ole mitenkään poissuljettuja.
18 v kun muutin kotoa ja sain lapsen, 20 v kun pääsimme asumaan kahdestaan, 25 kun menin avioon, 31 kun olin parhassa iässä ja nyt uudelleen 4-kympin ja rapian kieppeillä. Hitaammin kuin ennen, mutta viimeiset 2 vuotta ovat olleet mielestäni hedelmällisen kypsyttäviä.
Välillä koin jonkinlaisia valeaikuistumisia, mutta ne olivat enemmän psyykkisiä kyljenkäännähdyksiä, eivät kypsymistä.
mitääääääääääää, onx pakko. Kohta 73 lasissa ja ei tietoakaan asiasta
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan koe olevani aikuinen vieläkään, mutta kypsyin ja kasvoin ihmisenä hurjasti raskausaikana ja vauvan synnyttyä. Nyt ajattelen monista asioista aivan erilailla kuin ennen lasta, ja välillä oikein huvittaa miten typerän lapsellinen olin ennen.
Olin 25-vuotias kun lapsi syntyi.
Miten niin kasvoit ihmisenä raskausaikana?
nosto