Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on 55 000 pedofiiliä

Vierailija
22.01.2015 |

Ja kuvitelkaapa kuinka monta jotka eivät ole tilastoissa, kokonaisen porvoon verran asukkaita. Sairasta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:14"]

Tiedän itse ainakin 3 pedofiiliä, jotka ovat syyllistyneet vakaviin rikoksiin mutta kun todisteitakaan ei ole niin "rikosta" ei ole tapahtunut siis lain mukaan.

[/quote]

Kolme hämärää tapausta yhden ihmisen tietämänä on aika paljon. Missä ympyröissä oikein pyörit, vai kylältä kuultua? Itse en tietoisesti tiedä yhtään kiinni jäänyttä tai ei jäänyttä pedofiilia.

[/quote]

Tiedän koska olin itse uhri/näin/kuulin. Sattuivatpa olemaan lähipiiristä ja olin lapsi. En ole näiden ihmisten kanssa enää tekemisissä. Lapsena kun ei voinut tietää mihin sitä sattuikaan syntymään.

Vierailija
2/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tuossa nyt oikeita pedofiilejä vai mediapedofiilejä? Mediapedofiilejä ovat alaikäisten nuorten kanssa jotain tehneet tai kiinnostuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla miesten ja naisten välinen suhde tässä?

50:50?

Vierailija
4/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä rikos.

Harrastin 14-15-vuotiaana seksiä 18-30-vuotiaiden miesten kanssa ja samaa teki ikätoverini.. ja aina tuli huono olo. Nyt parikymppisenä olen vasta alkanut miettimään miten sairasta. Mutta itse olin kuitenki suostuvainen, miutta ne touhut oli vastenmielisiä ja tein sitä vain ollakseni cool yms

Vierailija
5/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:14"]

Tiedän itse ainakin 3 pedofiiliä, jotka ovat syyllistyneet vakaviin rikoksiin mutta kun todisteitakaan ei ole niin "rikosta" ei ole tapahtunut siis lain mukaan.

[/quote]

Kolme hämärää tapausta yhden ihmisen tietämänä on aika paljon. Missä ympyröissä oikein pyörit, vai kylältä kuultua? Itse en tietoisesti tiedä yhtään kiinni jäänyttä tai ei jäänyttä pedofiilia.

[/quote]

Tiedän koska olin itse uhri/näin/kuulin. Sattuivatpa olemaan lähipiiristä ja olin lapsi. En ole näiden ihmisten kanssa enää tekemisissä. Lapsena kun ei voinut tietää mihin sitä sattuikaan syntymään.

[/quote]

Miksi asia ei edennyt mihinkään? Vaan nämä pääsi kun koira veräjästä.

Vierailija
6/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko lähteen? Olen järkyttynyt tuosta luvusta. Sehän on prosentti Suomen väestöstä! Ja siinäkin vain mukana tapaukset, jotka ovat tulleet ilmi...

Vierailija
7/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on mediapedofiili?

17, kyllä sinua kohtaan on tapahtunut rikos, vaikka olitkin suostuvainen.

Vierailija
8/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuleeko sitä lähdettä?

Vierailija
9/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voisi sanoa olevani yllättynyt, jos exäni olisi yksi heistä.

Vierailija
10/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  tekijöitä on noin paljon (hatusta vetäisty luku?) niin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota kohteiden suojelemiseen. Ihan koko elämän ajan.

Vierailija
11/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 On tuo rikos.

Vierailija
12/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:00"]

Enpä voisi sanoa olevani yllättynyt, jos exäni olisi yksi heistä.

[/quote]

Ei kai tykännyt alle 180 cm ja alle 60v naisista?

Sehän se av:n mukaan on varma pedon merkki :D

Vierailija
13/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:32"]

17 On tuo rikos.

[/quote]

... ja syytteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tai alle 18 vuotiaan raiskauksesta voi rikoksen uhri nostaa koska tahansa siihen asti, kun täyttää 28 vuotta. Tämä kannattaa pitää mielessä.

Vanhenemisajaltaan tuota pidempiä rikoksia ovat vain tappo (20 vuotta) ja murha (ei vanhene). Törkeä pahoinpitelykin vanhenee kymmenessä vuodessa.

Vierailija
14/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:11"]

Ja kuvitelkaapa kuinka monta jotka eivät ole tilastoissa, kokonaisen porvoon verran asukkaita. Sairasta.

[/quote]

Kuinka suuri osa pedofiileistä lopulta syyllistyy seksirikoksiin? Pedofiliahan ei itsessään ole rikos vaan pikemminkin seksuaalisen suuntautumisen vääristymä, joka sitten joidenkin osalta johtaa rikollisiin tekoihin ja toisten kohdalla ei johda mihinkään laittomaan toimintaan. Pedofiili ja lapsenraiskaaja (kuten ihmissaasta MW) eivät ole synonyymejä.

Vierailija
15/32 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kuvitelkaapa, että ennen vanhaan näitä ei tilastoitu yhtään mitenkään. Naiset käänsi vaan päänsä pois, kun eivät halunneet nähdä. 

Iso osan tämänkin ketjun kirjoittajien isoisistä ja isoisoisistä, on ihan surutta polkenut pikkutyttöjä ja poikia, saamatta minkäänlaista rangaistusta.

Vierailija
16/32 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/joka_kymmenes_pedofiili_on_nainen/6472199

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/viime-vuonna-ennatysmaara-lapsiin-kohdistuvia-seksirikoksia/1280018

Noin yksi prosentti miehistä ja 0.1 prosenttia naisista arvioidaan olevan pedofiilejä. Kun Suomen väkiluku on noin 5 miljoonaa niin tästä tulee 25000 miespuolista pedofiilia ja 2500 naispuolista pedofiilia. Lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttäviä eli rikoksiin syyllistyviä on tuosta porukasta tietenkin vain osa samalla lailla kuin alkoholismiin taipuvaisista vain osa lopulta päätyy alkoholisteiksi.

Vierailija
17/32 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:59"]

[/quote]

Ja kuvitelkaapa, että ennen vanhaan näitä ei tilastoitu yhtään mitenkään. Naiset käänsi vaan päänsä pois, kun eivät halunneet nähdä. 

Iso osan tämänkin ketjun kirjoittajien isoisistä ja isoisoisistä, on ihan surutta polkenut pikkutyttöjä ja poikia, saamatta minkäänlaista rangaistusta.

[/quote]

Sitä tapahtuu edelleenkin, varsinkin eräissä uskonnollisissa yhteisöissä. Niissä ajatellaan, että ulkoinen häpeä asian tuomisesta julki on suurempi haitta kuin se, että jätetään noudattamatta Suomen lakia. Viimeksi esille otettiin tässä suhteessa Jehovan todistajat.

Oikeusoppineet: Jehovan todistajien ohjekirjassa ollaan paikoin Suomen lain rajamailla

http://www.hs.fi/sunnuntai/a14219845020715.

[quote author="HELSINGINSANOMAT" time="25.01.2015 klo 12:00"]

Suurimmat ongelmat liittyvät lasten seksuaalisen hyväksikäytön käsittelyyn yhteisön sisällä.

Jehovan todistajat päivittivät tätä koskevat ohjeensa lokakuussa 2012 vanhimmistoille osoitetussa kirjeessä. HS pyysi oikeusoppineita tutustumaan myös tähän kirjeeseen.

Kangas kiinnittää huomiota siihen, että Jehovan todistajat käsittelevät lasten hyväksikäyttöä lähinnä siltä kannalta, voiko syyllinen jatkaa seurakunnassa. "Syntyy vaikutelma samantyyppisestä kollektiivisesta salaamisesta, joka on paljastunut katolisen kirkon piirissä", hän sanoo.

Kirjeen mukaan seurakunnan kahden vanhimman pitää soittaa "viipymättä haaratoimiston lakiosastolle" ja pyytää "lainopillisia neuvoja", jos tietoon tulee syytöksiä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

"Jos epäillään hyväksikäyttöä, siitä pitää heti tehdä ilmoitus viranomaisille eikä mihinkään haaratoimistoon", Ojanen sanoo. "On poliisin asia selvittää, onko hyväksikäyttöä tapahtunut. Sisäinen tutkintaprosessi ei voi sitä korvata."

"Jos ei kerro epäilyistään viranomaiselle ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, voi syyllistyä törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämiseen", Lavapuro ja Scheinin muistuttavat.

Seurakuntien vanhimpia käsketään myös tutkimaan jokainen hyväksikäyttösyytös. Mustasaaren mielestä se on pulmallista, koska selvittely voi olla lapselle traumaattista. Se voi myös johtaa siihen, ettei lapselta myöhemmin saada sellaista kertomusta, jota tuomioistuin voi pitää luotettavana.

Seurakuntien vanhimpia käsketään soittamaan yhteisön lakiosastolle myös silloin, kun alle 18-vuotiaat "syyllistyvät väärään sukupuoliseen kanssakäymiseen keskenään". Sen jälkeen heille "annetaan apua", niin että mukana ovat myös lasten vanhemmat.

Mustasaaren mukaan tämäkin on ongelmallista, koska seksuaalinen itsemääräämisoikeus koskee myös alaikäisiä.

[/quote]

Vierailija
18/32 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 78 000 pedofiiliä.

Vierailija
19/32 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lähde?