Miksi naiset ei käytä enää hameita?
Kommentit (118)
Käyttäisin jos olisi varaa ostaa hameen tai leningin kanssa käytettäviä pidempiä takkeja, ja kauniita kenkiä + talvella saapikkaita. Housut tulevat halvemmaksi, niiden kanssa käy mitkä tahansa nilkkurit ja anorakit.
Hai kyl myö käytetää! Just käytiin Allanin kanssa hakemassa uudet hammeet Kelan laskuu!
Vierailija kirjoitti:
Ketkä naiset? Mulla on lähes aina hame. Kovimmilla pakkasilla ei.
Tietyn kansanryhmän naisilla pitkät samettiset hameet ovat erittäin suosittuja, mutta kauppiaat eivät oikein pidä siitä muodista.
Mieti minkä näköinen ja miten epämukava hame on lihavalle! Trikoot ja tunika ei ahdista eikä kirraa makkaroiden välissä.
Itse olen käyttänyt töissä aina jakku- tai housupukuja tai kotelomekkoja. Kotioloissakin mieluiten mekkoja kesät talvet. Tykkään pukeutua kauniisti
Käytän kyllä silloin kun se on ajankohtaista ja turvallista. Hameet viehättävät miehiä väärällä tavalla joten pääasiassa välttelen niiden käyttöä sellaisten miesten lähettyvillä, ketä en todellakaan halua viehättää
Sisäistettyä misogyniaa. Suomessa naiset häpeävät olla feminiinisiä. Jos ovat, niin tyypillisesti sekin vedetään överiksi tekokynsillä ja pistoksilla, koska nykymies on niin asdiktoituinut aikuisviihteeseen, että ei muuten syty.
Onneksi näkyy vielä perintekkäitä rahtihameita.
Hameessa on hankala pyöräillä. Lyhyt nousee entistä lyhyemmäksi ja pitkä ja leveä jää pinnojen väliin.
Kyllä mulla on aina hame, paitsi metsässä ja kalassa. Oikeasta materiaalista kelin mukaan se on vaatteista mukavin, kesällä viileä, talvella lämmin. Et tosin laske mua naiseksi, olen jos sen verran iällä, että tytärkin on jo luojan kiitos ohittanut salitrikooiän.
Käytän, kesällä ja juhlissa. Talvella ja tässä arjessa ei tule muuten käytettyä, kuin kotimekkona on yksi neulemekko. Mutta läheppä tuonne lumeen ja pakkaseen heilumaan hame päällä, ei kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävele yksi päivä hameessa, niin ymmärrät.
Sukkisten kanssa hameet menevät jotenkin syksyllä ja talvella. Kesällä mekot. Runsaiden menkkojen aikaan ei ole kiva pitää hametta.
Eli keväällä hame ei mene. Miksi just silloin ei?
Entä miten menkat ja hameet liittyvät toisiinsa? Luulin että asia on päinvastoin.
Vähensin hameiden käyttöä vaihdevuosien aikaan. Kun menkat loppuivat.
Mutta syy voi olla siinäkin, että nykyään on enemmän housuja, jotka joustavat ja joissa on kuminauhavyötärö. Airmmin oli vaikea löytää housuja, jotka sopivat omalle vartalolle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on aina hame, paitsi metsässä ja kalassa. Oikeasta materiaalista kelin mukaan se on vaatteista mukavin, kesällä viileä, talvella lämmin. Et tosin laske mua naiseksi, olen jos sen verran iällä, että tytärkin on jo luojan kiitos ohittanut salitrikooiän.
Mä olen 50v ja käytän salitrikoita. Mikä se on se ikä, missä se pitää ohittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50v ja käytän salitrikoita. Mikä se on se ikä, missä se pitää ohittaa?
No kai sä 50 vnä jo tiedät ettei sellaista ole? Mun silmään ne eivät näytä hyvältä, ja mielipidehän on kuin pyllyreikä, jokaisella omansa.
Käytän hameita/mekkoja useammin kuin housuja. Lasten ollessa päiväkodissa saattoivat hoitajat kysyä viedessä, että onko juhlapäivä. Salitrikoot on vain siellä salilla. Omistan yhdet farkut, mutta olen viimeksi käyttänyt ehkä vuosi sitten.
Vyötärölihavana tykkään käyttää hameita ja mekkoja mukavuuden takia. :) Hameen vyötärö ei purista istuutuessa, koska se liikkuu vapaasti riippumatta siitä, missä asennossa reidet ovat. Housut tuppaavat painamaan ikävästi vyötäröä, kun istuutuu.
Mutta en mäkään varmaan normaalipainoisena käyttäisi hametta. Normaalipainoiselle housut ovat ihan yhtä mukavat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas kun tuli syksy niin mekot ja hameet hävinneet katukuvasta täysin.
Oiskohan kylmyydellä jotain tekemistä asian kanssa. Käytän hameita ja mekkoja kesällä. En tykkää että palelee.
Pakkasella horoskooppi jäätyy.