Miksi naiset ei käytä enää hameita?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kovasti hameista ja mekoista ja mielellään pukeutuisin pelkästään niihin, mutta nykyään on todella vaikea löytää sekä nättejä että käytännöllisiä mekkoja ja hameita arkikäyttöön. Valikoima tuntuu koostuvan lähinnä toimistotantta-kotelomekoista tai sitten sirkusteltan kokoisista hipster-kaavuista. Hameet niin ikään valmistetaan joko epäpukevassa mammamitassa tai sitten niin lyhyinä, että p*rse vilkkuu, kun vähän eteenpäin kumartuu.
Itse lisäisin myös, että niitä tehdään todella huonoista kankaista nykyään. Siis niitä pitkiä hameita. Siksi varjelen noita vanhoja hameitani käyttämällä niitä vain kotona ja korkeintaan kesäisin ulkona.
Käyttää ne. Jotkut vain tosi kamalia. Kaks teiniä lupas vasta bussissa heittää kaikki äitien kukkamekot roskiin ja ostattaa niille hienompia mekkoja. Kun ovat sen tehneet voisivat käydä mun naapurille ja sen sukulaisille tehdä saman.
Mun kohdalla säätila ratkaisee eli kesällä kuljen useimmiten hameessa/mekossa. Kylmällä ja sateisella ilmalla housut on paremmat. En käytä kalsaritrikoita mekkojen enkä tunikoiden kanssa. En myöskään tykkää sukkahousuista. Juhlissa on yleensä aina hame.
Tää on totta. Suomessa ei oikein myydä sellaisia asiallisia pitkiä arkihameita ja jos myydään, ne maksaa ihan älyttömästi koska ne on aina jotain merkkiä, eikä valtamuotia jolloin niitä myytäisi myös halpismerkkeinä. Halvemmalla ostaa sen tunikan ja laittaa leggarit alle. Tykkään käyttää kotona paria tuollaista pitkää hametta, ne on molemmat jo yli 20 vuotta vanhoja. Jos käyttäisin niitä julkisesti, niitä joutuisi pesemään jatkuvasti eikä ne silloin kestä kauaa, joten varjelen niitä koska tykkään niistä kovasti. Myös mökillä minulla on omat mökkimekot, joita pesen vain pari kertaa kesässä.[/quote]
Hameen pituuskin vaihtelee muodin mukaan, mutta juuri nyt ovat onneksi pidemmät hameet taas muotia. Olen tänä syksynä ostanut neljä, joista kaksi oli tyyriimpiä ja juhlallisempia, mutta kaksi edullisempaa löysin Indiskasta.
Minä haluaisin käyttää hameita enemmänkin, mutta töissä on työvaatteet ja työmatkan joko pyöräilen tai kävelen lenkkeilymielessä eli lenkkarit ovat tarkoituksenmukaisimmat kengät eli jalkojen peittona on joko tuulihousut, trikoot tai farkut. Autolla liikkuessani sen sijaan käytän hameita ja mekkoja, enkä menisi esim. kyläilemaan, teatteriin tai ravintolaan koskaan housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kovasti hameista ja mekoista ja mielellään pukeutuisin pelkästään niihin, mutta nykyään on todella vaikea löytää sekä nättejä että käytännöllisiä mekkoja ja hameita arkikäyttöön. Valikoima tuntuu koostuvan lähinnä toimistotantta-kotelomekoista tai sitten sirkusteltan kokoisista hipster-kaavuista. Hameet niin ikään valmistetaan joko epäpukevassa mammamitassa tai sitten niin lyhyinä, että p*rse vilkkuu, kun vähän eteenpäin kumartuu.
Samaa mieltä. Tykkään hameista ja käytänkin niitä kesällä. Talvella hameen käyttäminen vaatii paljon lämmittävää alusvaatetusta ja alushameja, lisäksi niiden helmat suttaantuu loskassa joten niitä joutuu pesemään ihan jatkuvasti, jolloin ne myös kuluu kohtuuttomasti verrattuna housuihin. Ja kun en kuulu siihen hameväkeen jolle mekot maksetaan sossusta, niin ei mulla ole varaa sellaiseen tyyliin. Liikun kuitenkin ulkona paljon. Kestävästä materiaalista tehdyt hameet on kalliita ja niissä on paljon materiaalia.
Ihan oikeasti. Hanki äijä elämä. Kokeile itse. Laita ensin sukkahousut ja sinne alle stringit jotka hinkkaa persvakoa. Kysy sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Hanki äijä elämä. Kokeile itse. Laita ensin sukkahousut ja sinne alle stringit jotka hinkkaa persvakoa. Kysy sitten uudestaan.
Onks niillä skoteillakin stringit? Edes mulla ei oo, naisena.
Vintage-harrastajana ilmoittaudun ilomielin hameen käyttäjäksi. Hameita ja mekkoja minulla onkin vaatekaapissa ihan hyvä valikoima, joita keräilty mm. second hand putiikeista. Joitakin hameita ja mekkoja olen perinyt äidiltäni ja isoäidiltänikin. Tyylikästä ja ekologista. :)
Minä käytän! Olen hieman pullea niin nämä ovat mukavampia, mutta tämä ei ehkä ollut se mitä haettiin...
Käytän kotivaatteena nilkkamittaista hametta. Kätevä sisällä, mutta ulkona rajoittava. En pidä lyhyistä hameista.
Mä käytän hametta tai mekkoa melkein aina. Riippumatta siitä onko hellettä tai paukkupakkaset. Sukkahousut ei oo mulle todellakaan ongelma, vaan pidän niistä ja niitähän saa vaikka millaisina. N30
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehet käytä enää mekkoja ja tunikoita? Olivat niin suosittuja keskiajalla...
Olen nähnyt Suomessa somalimiehiä, joilla on kapea valkoinen hame ja joku muslimilakki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta miehetkin saavat käyttää hameita, kun juridinen itsemäärittely astuu voimaan
Oliko keski-ajalla sitä ennen kaikki ihmiset naisia kun kukaan ei tuolloin käyttänyt nykyaikaisia housuja Esimerkiksi keski-ajalla miesten käyttänyt housut olivat sukkanauhaliivejä muistuttavia väkerryksiä.
Syy on yksinkertainen, niissä ei ole mukava olla. En tykkää että haarovali on paljaana. Epämukava olo. Muuten pidän kyllä miltä ne näyttää