Muita, joiden mielestä Jamie Oliver on ällöttävä?
En ole ikinä tajunnut, miksi Jamie Oliver on joidenkin mielestä sympaattinen. Minulle tulee aina ällöttävä olo, kun näen sen pyörivän telkkarissa.
Ensinnäkin Jamie puhuu sössöttävästi.
Toisekseen hän on tekevinään hyvää työtä lasten kouluruokailun parantamiseksi, mutta aina kyseistä aihetta käsittelevissä ohjelmissa päätyy vain siunailemaan ja päivittelemään ylipainoisia ihmisiä. Tuntuu, että motiivina auttamiseen on ilmeisesti vain henkilökohtainen esteettinen inho läskiä kohtaan.
Kolmanneksi en ole kauhean vakuuttunut hänen lastenkasvatusmetodeistaan: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288777380744.html
Olenko ainoa, joka ajattelee näin?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:58"]
Mun mielestä myös ärsyttävä sössöttäjä. Muka tekee terveellistä ruokaa. Noh, kuitenkin lösähti melko pahasti niillä terveysruoillaan yhteen väliin. Näyttää turvonneelta ja vaiktutaa ahneelta ruoan suhteen.
[/quote]
Luulenpa että stressi ja ikä ovat tehneet tehtävänsä. Näyttää silti edelleen kivan poikamaiselta.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:34"]
En tykkää katsoa Jamien kokkausta, hän laittaa ruokaa kuin hänellä olisi ADHD. Paiskomista, heittelyä ja harppomista vauhdilla paikasta toiseen, hosuu koko ajan.
[/quote]
Mutta hänellähän on ADHD. Hän on kertonut vapautuneesti siitä, miten vaikeaa hänellä oli koulussa ja hänen pelastuksensa oli nuorena herännyt kiinnostus ruuanlaittoon. Todennäköisesti vilkas poika olisi ajautunut hunningolle ilman hyvää harrastusta, josta sittemmin tuli hänen ammattinsa.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:53"]
En ole ikinä tajunnut, miksi Jamie Oliver on joidenkin mielestä sympaattinen. Minulle tulee aina ällöttävä olo, kun näen sen pyörivän telkkarissa.
Ensinnäkin Jamie puhuu sössöttävästi.
Toisekseen hän on tekevinään hyvää työtä lasten kouluruokailun parantamiseksi, mutta aina kyseistä aihetta käsittelevissä ohjelmissa päätyy vain siunailemaan ja päivittelemään ylipainoisia ihmisiä. Tuntuu, että motiivina auttamiseen on ilmeisesti vain henkilökohtainen esteettinen inho läskiä kohtaan.
Kolmanneksi en ole kauhean vakuuttunut hänen lastenkasvatusmetodeistaan: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288777380744.html
Olenko ainoa, joka ajattelee näin?
[/quote]
Ei se puhu sössöttävästi vaan sen dialect on ns. Estuary English'iä, joka kuulostaa just tolta. Seksikäs pikku mussukka, ottaisin omaan keittiöön ja makkariinkin. Tykkään siitä, kun se on niin iloinen ja leikkaa kaikki kasvikset isoiksi paloiksi rennolla otteella. Se myös näyttää aina just heränneeltä :D
t. englannin filologi
[/quote]
ei se ole mikään estuary english murre mitä se puhuu. ihan perinteinen puhevika.
googleta...
[/quote]
Riita poikki ja voita väliin. Hänellä on molemmat. On Essexistä kotoisin tai ainakin jotakin sukujuurta sekä s-vika.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:18"]
Tulee tosi huono ja "ällö"olo kun katon sitä...
[/quote]
So. Vaihda kanavaa.
No ei todellakaan ole ällöttävä. Mun mielestä sillä on hyvä asenne ruoanlaittoon, ja pidän tosi positiivisina sen yrityksia parantaa kouluruokailun tasoa. En mä tiedä, ollaanko nähty eri ohjelmia vai eri jaksoja, mutta mun mielestä pääpaino niissä mitä mä näin oli siinä, miten mahdottoman vaikea on yrittää vaikuttaa tollasiin asioihin, kun ne päätökset tehdään jossain paljon ylemmällä tasolla, eikä niillä kouluilla itselläänkään ole mitään sanottavaa asiaan, saati sitten keittäjillä. Ja sellaisia älyttömyyksiä, miten perunamuusijauhe ja valmiskalapuikot jne. on paljon halvempia noille suurtalouskeittiöille kuin halvimmatkaan peruskasvikset ja kuivatut pavut jne.
Mä nostan hattua Jamie Oliverille. Hänellä on ADD/ADHD ja dysleksia. Ongelmistaan huolimatta hän on päässyt huipulle ja yrittää auttaa myös muita, kuten fifteen-projektissa. Kokkaakin hyvää ruokaa ja ohjeet ovat hyviä.
Ei Jamie mun vinkkelistä ole ällöttävä, mutta epämies kuitenkin tuon kaiken lespauksen ja lovelylovelylovelyn takia. Eikä ole mun silmiin komea. Seksiä saa ettiä.
Upea hän on isänä, ruuan laittajana ja puutarhurina.
Mä en pidä hänen tavastaan tehdä miljoonasta asiasta ruokaa, pidän kuitenkin hänen rustiikkisuudestaan ja maaläheisyydestään. Aivan mahtavaa. Jamie Oliver on upea tyyppi. (se linkki oli jekku 12 vuotiaalle! :D)
Se sössöttäminen oli minulle jo yksinkertaisesti liikaa, en voi katsoa.
Minusta hän on hurjan kiva. Näyttää myös, että hyvän ja terveellisen ruoan laittaminen voi olla helppoa ja hauskaa. Ja halpaa. Valitettavasti ihan kaikki käyttämänsä raaka-aineet eivät tosin ole sitä täällä. Tai aina edes saatavilla. Mutta suurin osa on.
Hän on myös tehnyt paljon sosiaalisia projekteja laajalla skaalalla ja puuttunut esim. kouluruoan laatuun.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:02"]
Jamie Oliverin tomaattikeitto on ihan parhautta. Sen vuoksi voi antaa paljon anteeksi, mm. ADHD, sössötys, sormien imeskely. Pahin sormien imeskelijä on kyllä Tomi Björk.
[/quote]
Ja Tomin kurkkupuhe ja rotanhymy peittoaa Jamien 6 - 0.
[/quote]
Jamie on aito ja lämmin.Tomi on juppi, joka heitteli sylkisiä lusikoita ruokiinsa ja rääppi sormilla paljon törkeämmin.