Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielestä Jamie Oliver on ällöttävä?

Vierailija
22.11.2014 |

En ole ikinä tajunnut, miksi Jamie Oliver on joidenkin mielestä sympaattinen. Minulle tulee aina ällöttävä olo, kun näen sen pyörivän telkkarissa.

Ensinnäkin Jamie puhuu sössöttävästi.

Toisekseen hän on tekevinään hyvää työtä lasten kouluruokailun parantamiseksi, mutta aina kyseistä aihetta käsittelevissä ohjelmissa päätyy vain siunailemaan ja päivittelemään ylipainoisia ihmisiä. Tuntuu, että motiivina auttamiseen on ilmeisesti vain henkilökohtainen esteettinen inho läskiä kohtaan.

Kolmanneksi en ole kauhean vakuuttunut hänen lastenkasvatusmetodeistaan: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288777380744.html

Olenko ainoa, joka ajattelee näin?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hän on ohjelmissaan heittänyt joitain todella typeriä lausahduksia, kuten "Jos et tätä osaa tehdä, sinun ei kannata leipoa ollenkaan."

Jotenkin muutenkin huokuu kamala kiireisyys siitä ruuanteosta. Miksi kaikki pitäisi aina tehdä mahdollisimman nopeasti? En arvosta myöskään hänen vähärasvaista linjaansa.

Vierailija
2/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään! Selostaaa sekavasti ja liikaaa, höseltää sen ruuanlaiton kanssa. Ihan hengästyy ku yrittää katsoa. Toisekseen sen ohjelmia ja kirjoja tursuaa joks tuutista, pöh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllisesti hän muistuttaa hiukan mongoloidia, en tajua hypetystä.

Vierailija
4/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit roskaruoan mussuttajat kriittisinä. Oikein pitää ulkonäkökin arvostella.

Vierailija
5/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on suloinen. Tykkään katsoa sen ohjelmia. Se on aina kympillä messissä, tekee innolla niitä safkoja. Ja brittien kouluruoka on ihan hirveää mättöä. Hyvä Jamie <3

Vierailija
6/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään ällöttävä mutta en silti tykkää. En tykkää kun se kokkaa niin kauhealla kiireellä. Ei sillai tule hyvää ja huolellista.

Vierailija
7/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:53"]

En ole ikinä tajunnut, miksi Jamie Oliver on joidenkin mielestä sympaattinen. Minulle tulee aina ällöttävä olo, kun näen sen pyörivän telkkarissa.

Toisekseen hän on tekevinään hyvää työtä lasten kouluruokailun parantamiseksi, mutta aina kyseistä aihetta käsittelevissä ohjelmissa päätyy vain siunailemaan ja päivittelemään ylipainoisia ihmisiä. Tuntuu, että motiivina auttamiseen on ilmeisesti vain henkilökohtainen esteettinen inho läskiä kohtaan.

Kolmanneksi en ole kauhean vakuuttunut hänen lastenkasvatusmetodeistaan: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288777380744.html

[/quote]

Ei se puhu sössöttävästi vaan sen dialect on ns. Estuary English'iä, joka kuulostaa just tolta. Seksikäs pikku mussukka, ottaisin omaan keittiöön ja makkariinkin. Tykkään siitä, kun se on niin iloinen ja leikkaa kaikki kasvikset isoiksi paloiksi rennolla otteella. Se myös näyttää aina just heränneeltä :D 

t. englannin filologi

Vierailija
8/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-kokeista jamie on piristävä poikkeus siinä, ettei ne reseptit yleensä ole niin tarkkoja. Toisaalta välillä käy purkistakin otetut aineet, sen sijaan että esim. jotain hiton risottoa varten pitäisi joka kerta kehittää se liemi itse keittämällä. Vertaa vaikka h. välimäkeen tai t. björkkiin niin asenne on hieman tavis-ystävällisempi.

Jamielta olen oppinut esim. joidenkin taikinoiden veivaamisen yleiskoneella sen käsin nysväämisen sijaan (murotaikinat, pizzataikinat). Lisäksi yleiskoneella saa kätevästi salaatit silputtua juureksista todella nopeasti.

Jamien elämänasenteesta en sano mitään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että brittijulkkisten perässä roikkuu paparazzeja ja jutut on välillä huhuineen mitä sattuu. Kaikkea ei kannata uskoa mitä lehdistä lukee.

En myöskään oikein ymmärrä miksi yhden ihmisen pitää edes yrittää parantaa jonkun brittien tai usa:n kokoisen maan kouluruokailua. Vähän sama kuin kaveri tulisi suomeen ja mainostaisi tekevänsä sote-uudistuksen 4:n kuvatun ohjelman aikana kuukaudessa, yksinään, ilman poliittista tukea mistään :)

Vierailija
9/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää katsoa Jamien kokkausta, hän laittaa ruokaa kuin hänellä olisi ADHD. Paiskomista, heittelyä ja harppomista vauhdilla paikasta toiseen, hosuu koko ajan.

Vierailija
10/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse lösö, kun noin on kolahtanut arvostelu?

Vierailija
11/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössötys kuuluu siihen aksenttiin, senkin höpsöt. Mä tykkään tollaisesta hulettomssta kokkaustyylistä, en itsekään tee koskaa kirjasta ohjetta jatkuvasti seuraten eli "huolellisesti". Vapaalla kädellä tehdyt on aina parempia. Tykkään erityisesti siitä 30 minute meals -sarjasta, joka täällä varmaan just leimataan kiireeksi ja häseltämiseksi - ei mulla ole AIKAA kokata joka päivä kahta tuntia :D ja kokkaan kuitenkin kaiken itse koska en halua syöttää lapsilleni einespaskaa.

Sitä en sen sijaan ymmärrä, että miksi pitää katsoa jos ei tykkää? Onko kaukosäädon hukassa kun ei voi kanavaa vaihtaa? :D

Vierailija
12/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole itsekään mitenkään erityisen hyvässä kunnossa. Vähän plösö ehkä. Ärsyttää myöskin Jamien hosuva tyyli, kun tavaroita paiskotaan pöydille yms. Puhuu myös sössöttäen, vaikka sille ei oikeastaan mitään voikaan. Reseptit vaikuttaa ihan hyviltä ja varmasti osaa työnsäkin hyvin.

Vierailija
13/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin amiksen näköinen ja oloinen. Meil oli amiksessa just tuollasia poikia eikä ne ollut mitenkään ihquja.

Vierailija
14/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on söpö ja hottis.

Vierailija
15/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:21"]Ei nyt sentään ällöttävä mutta en silti tykkää. En tykkää kun se kokkaa niin kauhealla kiireellä. Ei sillai tule hyvää ja huolellista.
[/quote]

Ammattikokki on hiukan eri asia kuin kotikokki. Ei siellä ravintolakeittiössä auta tehdä hitaasti ruokaa ja vauhti jää päälle myös kotioloissa, mutta silti ammattilainen saa tehtyä ruoan huolellisesti ja hyvin vauhdillakin.

Vierailija
16/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:38"]

Onko ap itse lösö, kun noin on kolahtanut arvostelu?

[/quote]

Olen normaalipainoinen. Miksi minuun saisi kolahtaa LASTEN ulkonäköön kohdistuva arvostelu. :o Toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai et ole heidän kanssaan tekemisissä muutenkaan elämässäsi.

Ap

Vierailija
17/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

olen mies. asiasisältö on ok, hyvää ja helppoa terveellistä ruokaa. kritisoi eineksiä ja mössöpaskaa.   

ei sillä ole kiire vaan se opettaa miten ruoanlaitto voi olla helppoa ja siihen ei mene oikeasti paljon aikaa, ei tekosyitä paskaeineksien käytöllä koska loistavaa terveellistä ruoka saa helposti.  

en näe syytä miksi sen ulkonäköä tms pitäisi erityisesti arvostella... ok perusmies. älykäskin.  

Vierailija
18/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:23"]

Ei se puhu sössöttävästi vaan sen dialect on ns. Estuary English'iä, joka kuulostaa just tolta. Seksikäs pikku mussukka, ottaisin omaan keittiöön ja makkariinkin. Tykkään siitä, kun se on niin iloinen ja leikkaa kaikki kasvikset isoiksi paloiksi rennolla otteella. Se myös näyttää aina just heränneeltä :D 

t. englannin filologi

[/quote]

Ei johdu murteesta, vaan Jamiella on selvä s-äännevirhe. Luullakseni interdentaalinen (hampaidenvälinen) s-äänne. Olet varmasti filologina opiskellut jonkin verran fonetiikkaa?

Vierailija
19/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn asiaan jota hän tuo esille, enkä henkilöön.

Vierailija
20/71 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:23"]

[/quote]

t. englannin filologi

[/quote]

ei se ole mikään estuary english murre mitä se puhuu. ihan perinteinen puhevika.  

googleta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi