Rintaliivien koot, tuumaympärysmitta. En ymmärrä.
Eli tuumakoko 32 pitäisi vastata meikäläisten liiviympärysmittaa 70. 32 tuumaa on kuitenkin n. 80cm??
Kommentit (37)
Mä oon tilannu monet rintsikat ja bikinit netistä, kun ulkomailla parempi tarjonta ympärysmitalla 70. 32 on vastannut hyvin kokoa 70. Mitään logiikkaa siinä ei kyllä oo
"European band sizing technically seems more easy - measure your underbust and the closest size to your underbust in cm is your band size.
But... EU band sizes basically have +4 built in. I don't know why, how or when this happened but that's how things are. If you go for your underbust in cm band size you will get riding up, instantly."
Vierailija kirjoitti:
"European band sizing technically seems more easy - measure your underbust and the closest size to your underbust in cm is your band size.
But... EU band sizes basically have +4 built in. I don't know why, how or when this happened but that's how things are. If you go for your underbust in cm band size you will get riding up, instantly."
Eli tarkoittaa mitä? Mikä on +4? Eihän liivikoko ole sama kuin rinnanalusmitta, ainakaan mulla, pitää ottaa pienempi että mitään ne tukee. Ap
Parhaimat liivit on urheiluliivit.Ei paina ei kiristä.
Ei tästä näköjään tullut hullua hurskaammaksi. Hankalaa on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/comments/9v3o1d/why_inch_based_ba…
Eli tuumakoko on venytetyn ympärysnauhan mitta? Ap
Haha! Ilmeisesti: miten pitkäksi ympärysmateriaalin saa joustamaan! 😄😁
Itse olen niin mukavuudenhaluinen, että valitsen liivit, joiden ympärysnauha riittää yhtään venyttämättä ympäri, ekaan hakaseen. Onneksi ei ole isoja, hyllyviä hinkkejä.
Mulla liivejä väliltä 75B - 85 C. Että revi siitä oikeaa mittaa.
Rintsikat jos mitkä on aina sovitettava. Riippuu mallista, mikä koko istuu hyvin.
Ap, koot 32" ja 70cm vastaavat toisiaan liivien merkinnöissä. Eli osta liivit sen mukaan.
Älä tuijota niitä tosiasiallisia mittoja, ne eivät ole realistisia.
Vierailija kirjoitti:
Rintsikat jos mitkä on aina sovitettava. Riippuu mallista, mikä koko istuu hyvin.
Ei tässä niinkään ole kyse siitä istuvuudesta, vaan yleensäkin siitä miksi ihmeessä UK ympärysmitta 32 tuumaa (=80cm) on sama kuin EU 70 senttiä ympärys. Kun tuo ilmoitetaan ihan kaikissa mittataulukoissa mistä voi katsoa ne muiden maiden kokojen vastaavuudet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä mieltä minäkin. Ainoastaan täysin samaa merkkiä ja mallia voi uskaltaa tilata, pienellä varauksella.
Olen liikkeessä kokeillut täysin samaa merkkiä ja mallia olevia liivejä samalla käyntikerralla, eri värisinä. Ja ne olivat keskenään eri kokoiset. Toiset istuivat täydellisesti, toiset puristivat. Myyjän mukaan värjäysprosessi voi muuttaa materiaalin rakennetta. Ne hyvät olivat tummat, vaaleat olivat tiukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintsikat jos mitkä on aina sovitettava. Riippuu mallista, mikä koko istuu hyvin.Tätä mieltä minäkin. Ainoastaan täysin samaa merkkiä ja mallia voi uskaltaa tilata, pienellä varauksella.
Olen liikkeessä kokeillut täysin samaa merkkiä ja mallia olevia liivejä samalla käyntikerralla, eri värisinä. Ja ne olivat keskenään eri kokoiset. Toiset istuivat täydellisesti, toiset puristivat. Myyjän mukaan värjäysprosessi voi muuttaa materiaalin rakennetta. Ne hyvät olivat tummat, vaaleat olivat tiukat.
Yleensä mustat liivit on saman mallisia vaaleita kireämmät. Just kun se värjäys muuttaa kankaan joustavuutta.
Vierailija kirjoitti:
"One very prominent discrepancy between the sizing systems is the fact that the US band sizes, based on inches, does not correspond to its centimeter based EU counterpart. E.g. 30in equals 76 cm which would suggest that US band size 30 is equivalent EU band size 75. However, this is not correct. Instead, US band size 30 corresponds to EU band size 65 and UK band size 34. This discrepancy stems from the fact that US band sizes were originally based on above bust and under armpit measurement while EU and UK band sizes are based on under bust measurement. This causes confusion and is what led to the Underbust +4 measuring method."
Tuossa on väärää tietoa, us 30 on myös uk 30. Numerot on samoja ja vastaa samaa kokoa, kuppikoot siis ne kirjaimet menee erilailla.
Teit niin tai näin, naisilla on yleisesti hieman liian pienet liivit käytössä. On se kumma ettei osata merkitä yksinkertaista asiaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintsikat jos mitkä on aina sovitettava. Riippuu mallista, mikä koko istuu hyvin.Tätä mieltä minäkin. Ainoastaan täysin samaa merkkiä ja mallia voi uskaltaa tilata, pienellä varauksella.
Yleensä mustat liivit on saman mallisia vaaleita kireämmät. Just kun se värjäys muuttaa kankaan joustavuutta.
Ne tummat olivat tummansinertävänharmaat ja vaaleat joitain shampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista koista ymmärrä muutkaan. Sovita, sillä se selkenee.
Meinasin tilata. Ap
Tilaa kahdet mahdollisesti sopivat vierekkäiset koot. Toiset palautat.
Olisi vaan ihan kiva tietää mikä logiikka tuossa on takana? Siis noissa koissa. Ap
Lähdetään liikkeelle siitä, että logiikkaa voi olla hyvin vaikeaa löytää. Kokosysteemi vaihtelee niin maiden, valmistajien kuin yksittäisten tuotteiden välillä ja suorat vertailut ovat vaikeita.
Liivien kokolappuun merkitään kuitenkin koot jossa on esim UK32 ja samassa lapussa on myös se EU70. Ap
Älä edes yritä löytää mitään logiikkaa siitä, että erään nimeltämainitsemattoman liikkeen liiveissä on "imarteleva" mitoitus. Onhan se ehkä jollekin kiva, kun voi kertoa miesystävälle, että kuppikoko on J. Mutta pettymys se on sellaiselle, joka menee suurin toivein liiviostoksille eikä löydä sopivia, vaikka koko on G. On myös erikseen UK ja EU mitoitus kupeissa, mikä tekee homman vielä sekavammaksi.
En tiedä mitä tarkoitat reilusti pidemmällä, kyllä se ympärysnauhanmitta ainakin laatuliiveissä vastaa sen lapun ilmoittamaa aika tarkkaan, parin kolmen sentin heittoa maksimissaan ollut..