Missä vietät joulua?
Kommentit (16)
Lapset taitavat olla tänä jouluna minun kanssa, joten käymme varmaan äidilläni syömässä ja muuten kotoilemme. Joulupäivänä lapset menevät äidilleen viettämään joulua.
Lähden etelään, kun koronahysteria alkaa olla taputeltu.
Meillä on aika traditiotuneet jouluperinteet, ja ne hyvin perinteiset. Kotona varmaan olemme tänä vuonna , viime vuonna olimme mökillä, mutta nyt taidetaan mennä vasta uudeksi vuodeksi.
En tiedä onko nyt eka kerran joulu jolloin olemme lapseni kanssa eri paikoissa. Hän saattaa mennä avopuolisonsa luo. Vähän haikeaa, mutta ihan ymmärrettävää toki.
Jouluun on vielä lähes kolme kuukautta. Tosi pitkä aika käytännössä.
Varmaankin kotona puolison kanssa ellemme vuokraa mökkiä jostain. Viime vuonna sitä mietimme, mutta tulimme siihen tulokseen, että kun kotonakin on sauna ja takka, niin mitä oikeastaan hyödymme siitä, että vuokraisimme.
Vielä vuosi sitten haaveilin viettäväni tulevan joulun jossain kaukana, mutta en pidä sitä enää realistisena vaihtoehtona. Vaikka rajat olisivat auki, niin elämä ei ole vieläkään täysin vapaata.
(Sekin vaihtoehto on mahdollinen, että puoliso haluaa mennä viettämään joulua sisarustensa kanssa ja minä vietän joulun kaksin koiran kanssa. Hän kun selkeästi kaipaisi isomman porukan kanssa olemista jouluna ja sekin on ok. Tarjosin sitä vaihtoehtoa jo viime jouluna.)
En kai minä nyt vielä tiedä. Kotona varmaan osittain ja osittain äitini luona. Tyttö käy varmaan myös isänsä luona ja/tai toisessa mummolassa.
Toivon, että rauhallisesti kotona ja kaikki terveinä.
Miehen ja lapsen kanssa kotona. Katsotaan, joko se tänä vuonna onnistuisi ilman sukulaisten loukkaantumisia.
Lokakuu on pahin. Se kun saadaan lusittua, alkaa marraskuu ja siitä jouluvalmistelut. Kotona vietän, se on parasta.
Kotona puolison ja kissan kanssa. Ehkä voisi käydä lasillisella jossain paikallisessa, ja kävelyllä ainakin käydään, ellei ihan kaatamalla sada vettä. Jos kavereita on maisemissa, niin heitäkin voisi tavata jossain, mutta aika moni pakenee kaupungista joulun aikaan. Asumme Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja lapsen kanssa kotona. Katsotaan, joko se tänä vuonna onnistuisi ilman sukulaisten loukkaantumisia.
Sama suunnitelma meilläkin. Ja toiveet siitä, ettei kukaan jaksaisi tänä vuonna loukkaantua. Viime joulu oli ensimmäinen joulu moneen vuoteen, kun asuimme lähellä sukulaisia. Meitä yritettiin repiä joka suuntaan ja kaikki jaksoivat loukkaantua. Joulu on kuitenkin meille rauhoittumisen ja hiljaisuuden aikaa eikä iso sukujoulu nappaa yhtään. Pyhien jälkeen näemme mielellämme sukulaisia.
Anoppilassa, kuten aina ennenkin. Uusi vuosi mun vanhassa kotipaikassa. Näin on tehty meillä iät ja ajat. Kotona ei tule joulutunnelmaa, sen tekee omaiset ja yhdessä tekeminen. Emme näe heitä liian usein, koska asumme kaukana kotiseuduiltamme.
Todennäköisesti töiden merkeissä menee, koska olin viime jouluna vapaalla.