Äiti pikkujouluissa, vauva kotona
Pienen 7 viikkoisen vauvan äiti lähti äitiyslomalta pikkujouluihin ja aikoo ottaa alkoholia. Oli jättänyt vauvan kotiin kuulemma isän hoitoon.
Mun mielestä tuon ikäisen lapsen voi jättää lyhyeksi ajaksi isälle. Se, että ottaa illan alkoholia ja vauva on kotona ilman rintaruokintaa yön ja varmaan seuraavan aamunkin on mielestäni todella vastuutonta.
Kommentit (29)
Olkoon vaan isänsä kanssa mutta äitiään noin pieni kaipaa jos on imetykseen tottunut. Meillä isä hoitaa vauvaa yhtä paljon kun minäkin mutta vielä pari kk. Oli isän seurassa todella itkuinen. Ei onneksi enää kun on totuteltu. Nro.20
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"]
Minä kävin ensikerran tanssimassa kun vauva oli kolmen viikon ikäinen.Tuntui vain siltä,että piti päästä hetkeksi ulos.Isä hoiti vauvaa,antoi lypsettyä maitoa ja korviketta kun mulla ei juuri rintamaitoa tullut..En tosin ottanut tippaakaan alkoholia kun pelkäsin että alan vuotamaan.Vuodot olivat loppuneet sitä ennen.Vauva ei siitä traumatisoitunut,on nyt 30,neljän lapsen äiti ja käy silloin tällöin baarissa,miehensä kanssa tai naisporukassa.Arvatkaa vaan kuka mielellään hoitaa lapsia ensiksimainitussa vaihtoehdossa.....
[/quote]
Ihana vastaus. Täällä aina riehutaan siitäkin, miten isovanhempia pakotetaan olemaan vauvojen kanssa ja vastuuttomat bilevanhemmat työtävät jälkikasvunsa niillle stressaantuneille mummille ja ukille. Ei se aina mene niin :) Jotkut isovanhemmat hoitaa mielellään. Teillä on varmasti kiva perhe.
Mulla oli niin hyvä mies isäksi, että lapsemme viihtyi jänen kanssaan itkuitta. Niinkuin minäkin:-)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:49"]Olkoon vaan isänsä kanssa mutta äitiään noin pieni kaipaa jos on imetykseen tottunut. Meillä isä hoitaa vauvaa yhtä paljon kun minäkin mutta vielä pari kk. Oli isän seurassa todella itkuinen. Ei onneksi enää kun on totuteltu. Nro.20
[/quote]
Toiset kun tekee alusta asti sen totuttelun. Toki siis imetyksen sallimissa rajoissa mutta ihan pienestä saakka niin että isä ja vauva viettävät kahdenkeskistäkin aikaa. Ei äiti ole mikään ylijumala.
T. täysimettänyt yh-äiti, joka arvostaa etäisän vaivannäköä tutustua täysillä lapseensa hyvän suhteen luomiseksi
Kiitos kivasta asenteesta.Kyllä hoidan mielelläni,toki sovitusti,onhan minullakin omat menoni.Mutta ainakin kerran kuussa pyrin hoitamaan heitä.Toinen mummo asuu niin kaukana,itä-Suomessa että silloin hoitaa kun tulee etelään jälkeläistensä luo.Hänellä on toistakymmentä lastenlasta,minulla nämä neljä,kun ei ole kuin tuo yksi tytär.Vaarikin hoitaisi,mutta on pyörätuolissa,ei pysty muuta kuin olemaan seurana ja toki leikittämään.Vanhin poika on ollut hänen luonaan jo yökylässä,12-vuotias.Kun aikanaan saimme oman tyttömme,ei meillä ollut isovanhemmista apua.Miehen vanhemmat olivat kuolleet ja minulla huonokuntoiset.Kuolivatkin muutaman vuoden sisällä.Onneksi meillä oli ihana sukulaisrouva,joka mielellään hoiti tytärtämme,kun oli aika paljon yksinään,eikä halunnut käydä missään ulkona.Pääsimme vapaalle n.pari kertaa kuussa.Ilman häntä olisi ollut vaikeaa.Silloin päätin,että jos on lapsenlapsia milloin,huolehdin että vanhemmilla on omaakin aikaa.Niin jaksaa paremmin.
Heh, ei ole kyllä välttämättä isästä kiinni itkeekö lapsi vai ei. Mun kahdella ekalla on isä joka tuskin piti heitä sylissä ja oli todella harvoin keskenään näiden kanssa kun olivat vauvoja. Nuorimmaisen isä taas on todella huolentivainen ja vauvan tarpeet vaistoava mutta eipä vauva silti viihtynyt yksin isänsä kanssa edes pari tuntia itkeskelemättä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:49"]Olkoon vaan isänsä kanssa mutta äitiään noin pieni kaipaa jos on imetykseen tottunut. Meillä isä hoitaa vauvaa yhtä paljon kun minäkin mutta vielä pari kk. Oli isän seurassa todella itkuinen. Ei onneksi enää kun on totuteltu. Nro.20
[/quote]
Toiset kun tekee alusta asti sen totuttelun. Toki siis imetyksen sallimissa rajoissa mutta ihan pienestä saakka niin että isä ja vauva viettävät kahdenkeskistäkin aikaa. Ei äiti ole mikään ylijumala.
T. täysimettänyt yh-äiti, joka arvostaa etäisän vaivannäköä tutustua täysillä lapseensa hyvän suhteen luomiseksi
[/quote] Mekin totuttelimme koko ajan mutta vasta nyt toimii. Ja isä on todellakin ollut koko ajan täysillä mukana.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:40"]
Minusta olis vastuutonta, jos vauva olisi pikkujouluissa, äiti kotona!
[/quote] Tämä nauratti :) Mielikuva pikkujouluihin karkaavasta vauvasta.