punkku avattu viikko sitten, voiko juoda sen vielä?
Siis jääkaapissa säilytetty, jäljellä on n. puol pulloa.
Onkohan vielä juotavaa ja mistä tunnistan jos ei ole. Tuoksu on normi ja makukin ihan jees. Oisko vanhentunut punkku niin pahaa että maistaessa ei voi olla huomaamatta huonontumista?
Kommentit (18)
No ei pitäis noin kauan kyllä säilyä, ainoastaan päivän pari jos sitäkään. Itse voisin käyttää ruoanlaitossa jos maistuu / tuoksuu ok. Pistä pastakastikkeeseen. Jos on mennyt pahaksi, niin siinä kuumennettaessa bakteerit yms häviää.
Voi juoda !!!! Olen usein juonut vanhempaakin.
Kyllä sä maistat jos se on etikoitunut. Eikä se myrkyllistä ole vaikka joisit pois, eikä vaikuta sen kummemmin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:17"]
Voi juoda !!!! Olen usein juonut vanhempaakin.
[/quote]
Miten sulla säilyy JUOMATTOMANA avattu viini noin kauan? Ei tajuu
Säilyy. Itsellä säilynyt parikin viikkoa jääkaapissa.
Maista. Jos se maistuu hyvältä niin se on hyvää. :D
Kyllä itse heitän jämät menemään jos on yli 2 päivää kaapissa. Köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät selälleen.
Vain av-yh tenukeppi juo viikon hapettunutta viiniä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:21"]Säilyy. Itsellä säilynyt parikin viikkoa jääkaapissa.
[/quote]Se tais olla jaloviinaa
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:14"]No ei pitäis noin kauan kyllä säilyä, ainoastaan päivän pari jos sitäkään. Itse voisin käyttää ruoanlaitossa jos maistuu / tuoksuu ok. Pistä pastakastikkeeseen. Jos on mennyt pahaksi, niin siinä kuumennettaessa bakteerit yms häviää.
[/quote]
Ei siihen mitään bakteereja tule. Jos ei ole etikoitunut, niin sen kun juot. Ei se etikoitunutkaan vaarallista ole, mutta maku ei ole häävi.
Säilyttääkö ap. AVATTUA viinipulloa jääkaapissa?
Jääkaappi pilaa viinin aivan varmasti. Ei se ehkä ole myrkyllistä, mutta maku kärsii. Tosin jos sen juo kännitarkoituksessa, niin siitä vaan.
Varmasti on hyvää edelleen, mutta tosiaan punkkua ei jääkaappiin.
Just luin et avatut viinit Pitää säilyttää jääkaapissa ja mieluiten ilmata. Jos meinaa juoda jääkaapissa säilytettyä viiniä se pitäisi ottaa lämpiämään huoneenilmaan.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:30"]Säilyttääkö ap. AVATTUA viinipulloa jääkaapissa?
Jääkaappi pilaa viinin aivan varmasti. Ei se ehkä ole myrkyllistä, mutta maku kärsii. Tosin jos sen juo kännitarkoituksessa, niin siitä vaan.
[/quote]
Jääkaappi on ainut oikea paikka avatulle punkulle. Ja eihän punkkua edes juoda huoneenlämpöisenä +23.
Voit juoda, muttei se hyvää enää ole. Kermaperse mieheni ei suinsurminkaan joisi yhtä yötä vanhempaa punkkua (ilmattu ja jääkaapissa säilytetty). Itsellä menisi ilmattu parin päivän vanhana.
No, ihan hyvältä maistuu ja vielä oon hengissä. Maistoin vähän annettuani viinin hetken "lämmetä" huoneen lämmössä ja Ihan hyvältä maistuu. Ei oo etikkainen. Enkä oo mikään doku, vaan sisko on tulossa syömään ja unohdin käydä Alkossa ja mietin uskaltaako ottaa lasilliset tuosta ruuan kanssa....:)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:49"]Voit juoda, muttei se hyvää enää ole. Kermaperse mieheni ei suinsurminkaan joisi yhtä yötä vanhempaa punkkua (ilmattu ja jääkaapissa säilytetty). Itsellä menisi ilmattu parin päivän vanhana.
[/quote]
Mutta kumpikaan teistä ei sokkotestissä huomaisi eroa juuri korkatun ja vrk:n säilytetyn välillä.
Ja jos on mennyt huonoksi niin miten pahasti voi sairastua vai meneekö vaan enemmän känniin?