Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gradun tehneet! Alaotsikoinnista

Vierailija
21.11.2014 |

Sain graduohjaajaltani viime hetken palautetta, että voisin muuttaa osan kolmannen tason otsikoista (esim. 5.2.4) otsikoiksi ilman numeroa. Nämä eivät siis näkyisi sisällysluettelossa. Mielestäni tämä kuulostaa oudolta  ja pohdinkin, että mahtaako olla yleinen käytäntö? Entä, jos arvostelija on eri mieltä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turha kysellä täällä, on niin alakohtaisa. Meillä ei näe graduissa ikinä kolmannen tason alaotsikoita koska tekstin tyyli on niin proosallista - vaikka sivumäärä onkin yleensä yli 100s.

Vierailija
2/5 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin yleistä. Se kolmannen tason otsikko laitetaan kursiivilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee makuasia ja riippuu vähän siitä, miten paljon sulla niitä kolmannen tason otsikoita on. Mulla ei olisi tullut niitä kuin muutamaan lukuun, ja siksi muutin ne vähät vaan otsikoiksi ilman numeroa, oli jotenkin selkeämpi sisällysluettelo niin. 

Mutta uskoisin että tuo on tosiaan makuasia lähinnä, tosin itse olen samaa mieltä, koska ainakin oman silmään pistää (liian) tiheä otsikointi, joten mieluummin minäkin käyttäisin ehkä numerottomia alaotsikoita kuin kolmannen tason otsikoita.

Vierailija
4/5 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
5/5 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuohon otsikointiin vaikuttaa se, kuinka symmetrinen ja harmoninen kokonaisuus alaotsikoista kaikkinensa suhteessa kokonaisuuteen tulee. Sisältö tietenkin keskeistä silti, mutta osakokonaisuuksien harmonisuus luo dynaamisen ja selkeän kokonaiskuvan.