Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin kyllästynyt puolison syyllistävään puhetyyliin...

Vierailija
29.08.2022 |

Ei varmaan itse tajua lainkaan miten puhuu minulle. Eli vaikka huomautan, hän ei näe puheissaan mitään vikaa. Melko usein pahoitan mieleni. Sitten uhriudutaan kun ei mulle kuulemma voi enää mitään sanoa kun kaikesta loukkaannutaan.
Alleriginen syyllistämiselle, ehkä siksi että isäni harrasti sitä koko lapsuuteni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti arvostelua pitäisi pystyä esittämään jotenkin fiksusti, mutta erilaisiahan me ollaan.

Sanotaan, että asiat riitelee, ei ihmiset. Vaikea oikeastaan muuta nyt sanoa sulle ap, kun ei tietoa siitä,mitkä asiat teillä kiikastavat.

Vierailija
2/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti arvostelua pitäisi pystyä esittämään jotenkin fiksusti, mutta erilaisiahan me ollaan.

Sanotaan, että asiat riitelee, ei ihmiset. Vaikea oikeastaan muuta nyt sanoa sulle ap, kun ei tietoa siitä,mitkä asiat teillä kiikastavat.

Miksi pitäisi ylipäätään arvostella?

Palaute on taas eri asia, senkin pitäisi pystyä esittämään rakentavasti. Tai että se edes joskus olis positiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele suuttumaan. Ärähdä, että nyt loppuu vitttuilu, et enää yhtään kuuntele tuollaista pa skaa. Jos ei ole hyvää sanottavaa, voi pitää tu rpansa kiinni. Ja sit pois tilanteesta.

Vierailija
4/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä olet alitajuisesti hakeutunut parisuhteeseen tällaisen ihmisen kanssa. Tunnet vetoa ihmiseen joka on kuin kasvattajasi. Tuntuu tutulta, samaa tunnelmaa.

Oletko koskaan käynyt terapiassa purkamassa lapsuutesi kokemuksia? Muutamakin käynti voisi auttaa ymmärtämään itseäsi vähän paremmin. Voisit välttää jatkossa sudenkuoppia elämässä.

Tuo sinun miehesi ei taida olla oikein kunnossa. Hän ei taitaisi olla hyvää seuraa kenellekään naiselle tuollaisena. Oletko miettinyt, miksi haluat olla suhteessa hänen kanssaan?

T. Kantapään kautta asioita oppinut N34, ollut miesten kanssa jotka ovat henkisesti etäisiä, tylyttäviä ja/tai manipuloivia

Minusta ap:n muutaman rivin aloitus ei antanut ihan riittävästi tietoa noin pitkälle menevien tulkintojen tekemiseen.

Vierailija
5/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaminen ei näköjään riitä vaan asiasta pitää keskustella vakavasti. Luultavasti monta kertaa.

Vierailija
6/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tää viikko hänelle samalla tavalla, ehkä sitte huomaa oman käytöksensä.

Vierailija
7/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoit siis eilen Tv 11,cantalien perhe. OLI IHAN SAMA ASIA. Katso seuraavatkin jaksot aukee mitä tehdä?

Vierailija
8/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisista asioista tuo tyyli alkaa kuulumaan?

Ymmärrän miestä oikein hyvin, jos olet todella käsi ja et saa tehtyä mitään kunnolla tai itsenäisesti. Tosin en jaksaisi kauan katsoa tuollaista, vaan hän saisi jäädä itsekseen.

Vierailija
9/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano takaisin? En tarkoita riitaa mutta älä niele kaikkea soopaa. Minä olen rauhaa rakastava mutta kun mies alkaa kukkoilla on aika pudottaa se maanpinnalle.

Vierailija
10/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen parisuhteen yksi ongelma on puhumattomuus eli taito osata keskustella juuri kipeistä asioista. Toisen kuunteleminen on tärkeää.

Vierailija
11/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoit siis eilen Tv 11,cantalien perhe. OLI IHAN SAMA ASIA. Katso seuraavatkin jaksot aukee mitä tehdä?

Taitaa olla ohjelmasta kopioitu tilanne... Se sarja on muuten ihan luvattoman huono.

Vierailija
12/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sano takaisin? En tarkoita riitaa mutta älä niele kaikkea soopaa. Minä olen rauhaa rakastava mutta kun mies alkaa kukkoilla on aika pudottaa se maanpinnalle.

Ehkäpä ap on ärsyttävä? Ehkä mies on häneen oikeasti todella kyllästynyt.se ei olisi ollenkaan mahdoton asia.

Vierailija
13/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en, en katso televisiota juuri lainkaan.

Vierailija
14/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli vaikka huomautan, hän ei näe puhetyylissään mitään vikaa"  Tuosta voit päätellä että sanon asiasta. Eikä syyllistäminen ole kukkoilua, ainakaan tässä tapauksessa. 

ap

Vierailija
15/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ap on ärsyttävä? Ehkä mies on häneen oikeasti todella kyllästynyt.se ei olisi ollenkaan mahdoton asia.

Ehkäpä olen ärsyttävä, luultavasti kaikki on joskus. Mutta jos olen koko ajan ja aina ärsyttävä, eikö fiksumpaa olisi pistää lusikat jakoon eikä olla piiloagressiivinen, syyllistää ja piikitellä muka huumorin varjolla.

Ja lähteä etsimään sitä täydellistä ja juuri sopivaa matskua.

ap

Vierailija
16/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mitenkään kyseessä olla hyväntahtoinen kiusoittelu, jonka sinä taustasi vuoksi tulkitset syyllistämiseksi?

Vierailija
17/19 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mitenkään kyseessä olla hyväntahtoinen kiusoittelu, jonka sinä taustasi vuoksi tulkitset syyllistämiseksi?

Usein tapahtuva hyväntahtoinen kiusoittelu on kiusaamista.

Onpa ap:n miehen kohdalla kyse mistä tahansa, luulisi hänen jo tajuavan, että jotain hän tekee väärin.

Vierailija
18/19 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntahtoinen kiusoittelu on oikeasti tyhmää ja ala-arvoista käytöstä...

Vierailija
19/19 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sä olet vain virittänyt ittes niin herkäksi loukkaantumaan että tiedostamattasi etsit jatkuvasti arvostelun merkkejä.

Lapsuuden perheessäni oltiin sitä mieltä että kaikki kaupankassoista, hyvänpäivän tuttuihin ja sukulaisiin saakja vain vi***ilivat moittivat ja arvostelivat jatkuvasti. Oli todella vaikea opetella pois tuosta asenteesta.