Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla
Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.
Kommentit (426)
Ei oikeasti käytöstavat ja normaalin sosiaalisen pelisimän omaavan miehen tarvitse metoota pelätä. Työpaikka on kyllä sikäli huono paikka tehdä aloite, että jos tulee torjutuksi niin tilanne voi olla kiusallinen - kannattaa siis miettiä aika tarkkaan ennen kuin sille tielle lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Ehkä ympärilläni on sitten vain fiksuja miehiä, jotka osaa ne käytöstavat muutenkin. Jos ei tajua eroa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä, sietääkin olla ilman.
Tämä palstajankkaus on täyttä sontaa.
Kun samaan aikaan naiset pitää katsetta tai samalla puolella katua kävelemistä raiskauksena.
Ja drinkin tarjoaminen yökerhossa on seksuaalista häirintää.
Kukaan ei pidä katsetta tai kadulla kävelyä r aiskauksena. Keskusteluissa voi toki yleistää tai liioitella pointin selventämiseksi, mutta tällaisen väittäminen on naurettavaa.
Drinkin tarjoaminen ei ole myöskään häirintää, kunhan sen tekee kohteliaasti vaikkapa jutustelun jälkeen. Se sen sijaan on häirintää, että tungetaan iholle ja jankataan siitä drinkistä useita kertoja, vaikka on jo sanottu ei kiitos ja sitten suututaan kun ei "hyvän miehen" seura kelpaa.
Et ole vissiin aikaasi oikein seurannut? Tisseihin vilkaisu nimenomaan on häirintää, siitähän oli monet artikkelit muutama vuosi sitten.
Drinkin tarjoaminen paljasti kyllä freudilaisittain mistä tässä on kyse eli miehiltä halutaan resursseja.
Jos tisseihin tuijottaminen on häirintää. On niiden esittely sukupuolisiveellisyyden loukkaus.
Tästä päästäänkin sulavasti burkapakkoon.
Ja tästä päästään kätevästi joidenkin miesten itsekeskeisyyteen. Mikä ihme siinä on, että nämä sankarit kuvittelevat, että kun nainen yksinkertaisesti on olemassa tisseineen = nainen esittelee tissejään minulle?
Isorintaisena ja hoikkana koko elämäni on yhtä tissien piilottelua, koska jos menen ulos normaalissa tyköistuvassa teepaidassa, lukuisat miehet kuvittelevat että esittelen itseäni heille - ja sitten ärsyyntyvät tai jopa suuttuvat kun oikeasti en halua enkä koskaan halunnutkaan heiltä mitään. En ole katsonut heihin päinkään ja silti minua on syytetty keimailusta (ja "jos antaa ymmärtää..." hyi yrjö!).
Pidän siis vain löysiä mustia paitoja ja minimiser-liivejä, mutta sehän ei myöskään ole hyvä juttu. Olen nimittäin saanut kommentteja siitä kuinka minun pitäisi pitää tiukempia vaatteita ja ilahduttaa miehiä muodoillani - siis esitellä itseäni heille. Ei jumankauta oineasti loppuu huumori näiden kanssa!
Annetaan vaan kaiken muotoisten kroppien olla rauhassa!
Itse asiassa metoon jälkeen on käynyt kaksi kertaa niin että minua on lähestytty kadulla.
Ennen saattoi tulla jotain vihellyksiä tai huutelua mutta ne ei ole aloitteita. Nyt kun mietin niin en ole sellaista saanut osakseni vähään aikaa (voi myös johtua siitä että kuljen kuulokkeet päässä).
Sen muutaman kerran mitä on juhlimassa käynyt on kanssakäyminen miesten kanssa ollut kohteliasta ja keskustelupainotteista.
Kukaan ei ole puristanut perseestä yms mutta nekään ei ole lähestymisiä.
Mutta siis aloituksen aihe eli lähestymiset ovat lisääntyneet. Asiaton käytös vähentynyt.
En kyllä 44v miehenä koe metoon mitenkään vaikuttavan elämääni. Osaan keskustella kanssaihmisille ilman ongelmia.
Asiallinen aloite työpaikalla on semmoinen missä henkilöt tuntevat toisensa ja heillä on normaali tasa-arvoinen suhde. Jos pomo ei enää tee aloitetta jokaiselle 20 vuotta nuoremmalle naiselle, niin silloin 100% kadonneista aloitteista oli asiattomia aloitteita, vaikka se tarkoittaisikin sitä että aloitteita ei tapahdu lainkaan. Lisäksi tuhannen kännissä tehdyt aloitteet saavatkin kadota kokonaan.
Jos sais mennä baariin tiukoissa farkuissa ilman, että kukaan puristaa perseestä niin olisihan se kiva. Ei tule ainakaan ikävä tuommoisia "lähestymisiä" jos ne metoon myötä on vähentyneet (en tiedä kun en kohta kahteen vuoteen ole käynyt baarissa).
No ei minua ainakaan ole häirinnyt, että työkaverimiehet on pari kertaa drinkin tarjonnut. Ei ne mitään muuta edes yrittänyt, meillä on asiallisia tyyppejä töissä. Ihan duunarihommissa, ehkä juuri siksi. Toisessa työpaikassa sain parikin kahvittelukutsua ja toisesta kieltäydyin kohteliaasti. Enkä tehnyt siitä mitään numeroa. Toisen kanssa päädyttiin naimisiin.
Ei oo vähentyny edes etätöiden aikana. Päivittäin saattaa tulla kymmeniltä eri miehiltä Teamsissa viestejä "näytä tissit" tai "laita kamera päälle ja näytä" -viestejä.
Kyllä ne asialliset miehet edelleen uskaltaa lähestyä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vähentyny edes etätöiden aikana. Päivittäin saattaa tulla kymmeniltä eri miehiltä Teamsissa viestejä "näytä tissit" tai "laita kamera päälle ja näytä" -viestejä.
Missä ihmeessä sinä olet töissä?!
Vierailija kirjoitti:
Brasilian kullankaivajat noutavat suomalaisia miehiä. Nämä naiset ovat kiinnostuneita tuhoamaan ihmishenkiä ja saamaan rahaa suomalaiselta mieheltä. Tämä tapahtuu Tampereella.
Joten kerro minulle, onko näiden brasilialaisten kullankaivajien ja prostituoitujen välillä eroa?
Voisit mennä muualle pohtimaan asiaa. M ja TOW ja sitä rataa. Take your time!
Vierailija kirjoitti:
No ei minua ainakaan ole häirinnyt, että työkaverimiehet on pari kertaa drinkin tarjonnut. Ei ne mitään muuta edes yrittänyt, meillä on asiallisia tyyppejä töissä. Ihan duunarihommissa, ehkä juuri siksi. Toisessa työpaikassa sain parikin kahvittelukutsua ja toisesta kieltäydyin kohteliaasti. Enkä tehnyt siitä mitään numeroa. Toisen kanssa päädyttiin naimisiin.
Ei kai kukaan kahvikutsua pidäkään ahdisteluna, jos se esitetään asiallisesti ja vastapuoli ymmärtää mitä tarkoittaa ei. Ahdistelua on se, jos kieltäytymisestä huolimatta jäädään jankkaamaan että miksi ei ja lähtisit nyt.
Lopetin naisten ahdistelun tai kontaktin oton noin 20 vuotta sitten, koska olen jotenkin sosiaalisesti kömpelö ja aika kriittinen itseäni kohtaan. Nyt sitten tapasin jo myös vanhentuneen perheellisen naisen jonka tunsin nuorempana. Hän syytti minua itsekkääksi kun en ole perustanut perhettä. No kiva, nyt olen sitten naisten ahdistelija, itsekäs ja perheetön sanalla sanoen luuseri.
Isot tissit on kyllä hankalat. Vaikka miten litistää ne kaksiin sporttiliiveihin ja pitää väljää yläosaa niin silti niitä kuulemma esittelee ja niillä kerjää huomiota. Kesti vuosia harjoitella uutta käsivarsien asentoa fyssarin kanssa kun koko yläasteen ja amiskan tuli käveltyä niin että veti käsiä tissien eteen. Muuten niissä oltiin kiinni tai leivottiin huulia samalla tuijottaen. Sitten oli hartiat ja niskat jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin naisten ahdistelun tai kontaktin oton noin 20 vuotta sitten, koska olen jotenkin sosiaalisesti kömpelö ja aika kriittinen itseäni kohtaan. Nyt sitten tapasin jo myös vanhentuneen perheellisen naisen jonka tunsin nuorempana. Hän syytti minua itsekkääksi kun en ole perustanut perhettä. No kiva, nyt olen sitten naisten ahdistelija, itsekäs ja perheetön sanalla sanoen luuseri.
Tässäpä tyyppi joka ei ilmeisesti edes tajua mitä eroa on ahdistelulla ja kontaktin otolla...
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit on kyllä hankalat. Vaikka miten litistää ne kaksiin sporttiliiveihin ja pitää väljää yläosaa niin silti niitä kuulemma esittelee ja niillä kerjää huomiota. Kesti vuosia harjoitella uutta käsivarsien asentoa fyssarin kanssa kun koko yläasteen ja amiskan tuli käveltyä niin että veti käsiä tissien eteen. Muuten niissä oltiin kiinni tai leivottiin huulia samalla tuijottaen. Sitten oli hartiat ja niskat jumissa.
Mulla on myös huono ryhti :(. Se tulee automaattisesti kun koko elämän on joutunut piilottelemaan itseään. T. Hoikka mutta rintava
Entisenä miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi tehdä enemmän aloitteita eikä jättää kaikkea miesten kontolle!!!
Mielestäni tämä kehitys on aivan oikein. Jokaisen täytyy saada tehdä työnsä rauhassa ilman häiriköintiä. Töissä tehdään töitä eikä isketä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
No en oo huomannut kyllä.
Koska olet viimeksi poistunut kotoa? Minkä ikäinen olet?
Jos pelkää me too:ta on jo tehnyt tai aikonut tehdä jotain, josta sietäisikin tulla seurauksia. Ja nämä miehet tiedostavat kyllä asian. Seurauksien pelossa sitten vänisevät lupalapuista ja miten on taas naisten vika.
Eli puhukaa siellä työpaikallakin omilla kasvoilla mahdollisimman monelle, miten pelottaa. Näin me naiset tiedämme, kenen kanssa ei missään tapauksessa tule jäädä kaksin...