Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla

Vierailija
30.09.2021 |

Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.

Kommentit (426)

Vierailija
121/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pystyi työpaikalla kehaisemaan naispuolisen kollegan ulkonäköä tai jotain vaatetta. Nykyisin se on ahdistelua. Tästä naisten itse aiheuttamasta tilanteesta huolimatta ovat nyt naama norsunvitulla kun heitä ennen kehunut mieskollega ei enää sanokaan mitään.

Vierailija
122/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että kaikki voittavat kun miehet, jotka eivät erota ahdistelua aloitteista, eivät tee mitään. Vilpittömästi.

Ja ei, en ole huomannut minkäänlaista muutosta omassa ympäristössäni.

Ei kysymys ole edelleenkään tästä. Ahdisteleviin miehiin metoo ei vaikuta mitenkään, mutta fiksut ja pärjäävät miehet ovat nykyään jäykän asiallisia.

Höpö höpö. Fiksut ja mukavat miehet ovat edelleen fiksuja ja mukavia. Olet hulvaton... :D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö on totta, meillä kiva 30v naislähetti käy työpaikalla silloin tällöin, jätin sanomatta viimeksi mitään koska Tinder turvallisempi tapailla naisia :) M37

Kysy onko naisella kiireistä töissä.

Vierailija
124/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut aloittajan kuvaamaa ilmiötä.

Sen sijaan koronan takia kokemani seksuaalinen häirintä on vähentynyt merkittävästi, mikä on ainoastaan hyvä asia.

Kivat, asialliset aloitteet ovat lisääntyneet: ihmiset ovat oppineet sanallistamaan toiveitaan. Tämäkin on minusta yksinomaan hyvä asia.

N42

Vierailija
125/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pystyi työpaikalla kehaisemaan naispuolisen kollegan ulkonäköä tai jotain vaatetta. Nykyisin se on ahdistelua. Tästä naisten itse aiheuttamasta tilanteesta huolimatta ovat nyt naama norsunvitulla kun heitä ennen kehunut mieskollega ei enää sanokaan mitään.

Voi älyn jättiläinen taas. Ei näiden uunojen päähän mene IKINÄ se, että siellä töissä ei kaivata jonkun random Peran kehaisuja. Tee työsi, mulqvisti. Piste. Norsunvittunaaman aiheuttaa vain kaltaisesi typerykset joille tämä asia ei mene edes ratakiskosta vääntämällä sinne tyhjyyttään kumisevaan kaaliin.

Vierailija
126/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman pikkujouluista lähdin viimeksi 2019 klo 22 tapaamaan kavereita ettei tule ahdistelusyytteitä

Metoo on ajanut asiansa, jos sen avulla olet saanut niskalenkin tuosta itsekontrollin puutteesta! Hyvä sinä! 🤩

Vierailija
127/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi älyn jättiläinen taas. Ei näiden uunojen päähän mene IKINÄ se, että siellä töissä ei kaivata jonkun random Peran kehaisuja. Tee työsi, mulqvisti. Piste. Norsunvittunaaman aiheuttaa vain kaltaisesi typerykset joille tämä asia ei mene edes ratakiskosta vääntämällä sinne tyhjyyttään kumisevaan kaaliin.

Kyllä muuten kaivataan. Sinun pitäisi opetella käytöstapoja.

Vierailija
128/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minua ei ole töissä isketty. Kaikki muut on vähintään 15 vuotta vanhempia. Useimmat 25.

Niillä on varmaan rahaa, eikö houkuttele yhtään?

Vierailija
129/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään asiallista aloitetta ei ole töissä tai kaupassa tullut, nyt tai aiemminkaan. Törkeyksiä sen sijaan on tullut vastaan molemmissa, nuorempana toki enemmän kuin nykyään. Työkaverimiesten käytöksessä en ole kyllä huomannut mitään eroa, ihan rennosti vitsaillaan ja jutellaan edelleen. Nykytyöpaikassa kaikki miehet on onneksi juuri niitä fiksuja ja asiallisia. Mitään seksuaalissävytteistä läppää ei onneksi heitä kukaan, se ei minusta kuulu työpaikalle.

Vierailija
130/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti käytöstavat ja normaalin sosiaalisen pelisimän omaavan miehen tarvitse metoota pelätä. Työpaikka on kyllä sikäli huono paikka tehdä aloite, että jos tulee torjutuksi niin tilanne voi olla kiusallinen - kannattaa siis miettiä aika tarkkaan ennen kuin sille tielle lähtee.

Niin jos maailma toimii täydellisesti. Nykyäänhän katsominenkin voi olla ahdistelua ja jos todistustaakka on syytetyllä, voi olla aika vaikeaa. 

Vierailija
131/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät koskaan ole huomiota saaneet väittävät näin. Tilanne muuttuu sillä hetkellä jos saavat huomiota itseään kiinnostavalta mieheltä.

Vierailija
132/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että kaikki voittavat kun miehet, jotka eivät erota ahdistelua aloitteista, eivät tee mitään. Vilpittömästi.

Ja ei, en ole huomannut minkäänlaista muutosta omassa ympäristössäni.

Ei kysymys ole edelleenkään tästä. Ahdisteleviin miehiin metoo ei vaikuta mitenkään, mutta fiksut ja pärjäävät miehet ovat nykyään jäykän asiallisia.

Ne jäykän asialliset miehet ovat nimenomaan jäykän asiallisia eivätkä osaa lähestyä naisia kuin töksäyttämällä. Sosiaaliset, hauskat, fiksut miehet ovat ihan yhtä sosiaalisia ja hauskoja kuin ennenkin.

Vierailija
133/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ahdistele ketään. Mitäpä jos kerran juuri sinun kehujasi niin kaivataan siellä teidän työpaikalla, toimisit seuraavanlaisesti:  Kysyt heti aamupalaverissa kovaan ääneen, että kuka haluaisi tänään kuulla limaisen vitsin omasta kehostaan? Jos joku nostaa kätensä, niin menet sitten sille naiselle/miehelle laukomaan alatyylistä läppääsi, kun olet ihan luvan saanut. Näin muut saavat tehdä työtään rauhassa ilman asiattomuuksia.

Vierailija
134/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tainneet kovin asiallisia ap:n aloitteet olla koskaan, jos me too:ta pitää nyt pelätä.

Metoossa ei ole kyse asiallisuudesta vaan naisten henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ja varsinkin siitä, että kaikenlaisia miesten esittämiä kommentteja naisten ulkonäöstä ja seksuaalisuudesta pyritään vähentämään ja tekemään niistä poliittisesti epäkorrekteja. Missä ollaan myös sangen hyvin onnistuttu: tämän päivän kulttuuri näiden asioiden suhteen on jotain aivan muuta kuin esimerkiksi 1 vuotta sitten.

Minkä ihmeen takia sun pitäisi ylipäätään kommentoida naisen seksuaalisuutta, kun yrität päästä treffeille? Miksi ei toimi pelkkä "lähtisitkö joku päivä kahville, ois mukava jutella sun kanssa lisää työajan ulkopuolella"?

Tuollaista ei kukaan täyspäinen mies lähde tänä päivänä ehdottamaan työpaikan tiloissa.

Vierailija
135/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ahdistele ketään. Mitäpä jos kerran juuri sinun kehujasi niin kaivataan siellä teidän työpaikalla, toimisit seuraavanlaisesti:  Kysyt heti aamupalaverissa kovaan ääneen, että kuka haluaisi tänään kuulla limaisen vitsin omasta kehostaan? Jos joku nostaa kätensä, niin menet sitten sille naiselle/miehelle laukomaan alatyylistä läppääsi, kun olet ihan luvan saanut. Näin muut saavat tehdä työtään rauhassa ilman asiattomuuksia.

Miten limainen vitsi tähän liittyy?

Vierailija
136/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät koskaan ole huomiota saaneet väittävät näin. Tilanne muuttuu sillä hetkellä jos saavat huomiota itseään kiinnostavalta mieheltä.

Kuulehan jannu. Minä olen saanut sitä huomiota siitä lähtien kun täytin 9 vuotta. Ja voin kertoa, että se huomio, joka SINUN mielestäsi on mukavaa, ei ole sitä minun mielestäni. Olen törmännyt itsensäpaljastajiin, kourijoihin, raiskauksen yrittäjiin, ehdottelijoihin, huutelijoihin, autonsa kanssa hidastelijoihin... Älä sinä tule mulle länkyttämään, saatanan qusipää.

Vierailija
137/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran meille tuli kesätöihin nuori mies, jolla ei työpaikan säännöt meinanneet mennä jakeluun. Työpaikalla oli suunnilleen hänen ikäinen, oikein viehättävä nuori nainen. Mies kulki kuin koiraa kieli ulkona roikkuen naisen perässä. Alkuaikoinan nainen laittoi töihin puolireiteen ulottuvan hameen, jota hän oli pitänyt joskus aikemminkin töissä. Voi luoja, että se päivä oli kiusallinen kaikille. Juttelin naisen kanssa, mies tuli siihen lähelle silmäilemään naista, nyökki tyytyväisenä, kehui naisen sääriä ja sanoi, että hänen pitäisi käyttää joka päivä minihametta. Sitä hametta ei naisen päällä sinä kesänä näkynyt, maksimekko kylläkin. Esimies piti pojalle puhuttelun, että toisille pitää antaa työrauha.

Vierailija
138/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan jannu. Minä olen saanut sitä huomiota siitä lähtien kun täytin 9 vuotta. Ja voin kertoa, että se huomio, joka SINUN mielestäsi on mukavaa, ei ole sitä minun mielestäni. Olen törmännyt itsensäpaljastajiin, kourijoihin, raiskauksen yrittäjiin, ehdottelijoihin, huutelijoihin, autonsa kanssa hidastelijoihin... Älä sinä tule mulle länkyttämään, saatanan qusipää.

Alkaa olemaan rikollista tuollainen nimittely. Sinun pitäisi opetella käytöstapoja. Sekä itsehillintää.

Vierailija
139/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aloittaja käyttää sekä metoota että asiallisia miehiä samassa yhteydessä. Eihän asiallinen mies lähentele, ahdistele sanallisesti tai käyttäydy muutenkaan asiattomasti työpaikalla. Vai lähestytkö mielestäsi "asiallisesti" edellä mainitusti?

Asialliselle ja asiattomalle ei ole mitään yksiselitteisiä, yleismaailmallisia kriteereitä. Viime kädessä on kyse siitä, miten kohde asian kokee. Jonkun mielestä katse on raiskaus, joku toinen menee toiseen ääripäähän.

Miksi ottaa riskiä reaalimaailmassa, kun netin treffipalstoilla on lukemattomia naisia, joista jokainen on siellä seuraa etsimässä?

Sosiaaliset käytännöt eivät ole yksiselitteisiä ja yleismaailmallisia, vaan kontekstisidonnaisia ja liukuvia. Terveen sosiaalistumisen läpikäynyt yksilö ymmärtää tämän ja osaa luotsia tiensä läpi erilaisten tilanteiden aiheuttamatta pahennusta tai syyllistymättä rikoksiin.

Mutta aina on jokin prosentti naisia, jotka eivät ole käyneet läpi sitä tervettä sosiaalistumista. Täytyy tuntea aika hyvin, jotta heidät tunnistaisi. Eli riskiä ei kannata ottaa.

Vierailija
140/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti käytöstavat ja normaalin sosiaalisen pelisimän omaavan miehen tarvitse metoota pelätä. Työpaikka on kyllä sikäli huono paikka tehdä aloite, että jos tulee torjutuksi niin tilanne voi olla kiusallinen - kannattaa siis miettiä aika tarkkaan ennen kuin sille tielle lähtee.

Niin jos maailma toimii täydellisesti. Nykyäänhän katsominenkin voi olla ahdistelua ja jos todistustaakka on syytetyllä, voi olla aika vaikeaa. 

Usko vaan, sen tuijottamisen huomaavat muutkin. Ei se pysy salassa.