Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla
Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Ei, se johtuu vaan siitä että ikää on kertynyt.
Mutta voihan sen noinkin selittää itselleen.
Naisella ikä vaikuttaa asiaan. Miehenä mahdollisuuteni löytää naisseuraa työpaikalta ovat parantuneet kymmenen vuoden aikana huimasti (urakehitys) mutta aloitteideni määrä on romahtanut nimenomaan siihen liittyvän me too riskin takia. Ei tulisi mieleenkään yrittää firman pikkujouluista tai muista yhteistyökumppaneiden tapahtumista iskeä naisseuraa ja ottaa riskiä tuhota työurani.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet jotka saa naisia Tinderistä ei enää ota riskiä livenä
Ja ne miehet jotka eivät saa naisia Tinderistä ovat sitten ilman naista. Mikä näkyy mm. romahtaneina syntyvyyslukuina.
Vasta etätyö on vähentänyt minuun kohdistunutta seksuaalista häirintää, metoo auttoi vain sen verran, että sen jälkeen kukaan ole yllättäen napannut genitaaleihin tai suudellut väkisin firman pikkujouluissa.
Ennen koronaetätöitä sain osakseni mm. jokapäiväisiä "mennäänkö panemaan" -mukavitsejä. Nyt lähestyvät enää vain harvoin ja sekin tapahtuu viestillä.
Asiallisia aloitteita minulle on tehty viime vuosina ihan entiseen tahtiin.
Metoo on naisten rosvosektori. No onneksi on kaikkien rakastama Tinder.
Joku tuolla jo sanoikin, että antaa varmuuden vuoksi naisten tehdä aloitteet, ja sekin on minusta todella hyvä kehityssuunta!
Tämä toki perustuu vain omiin kokemukseeni, mutta ainakin työpaikoilla ja harrastusryhmissä ym. naiset tapaavat lähestyä miehiä asiallisemmin kuin miehet naisia. Minusta naiset ovat myös usein sosiaalisesti "parempia" lukemaan tilannetta, siis siinä mielessä että ymmärtävät antaa olla jos eivät saa vastakaikua ja tuntuvat olevan herkempiä huomaamaan jos mies ei vaikuta kiinnostuneelta. Jos siis näistä asiallisista työ- ja arkitilanteista on kysymys, kännissä baarissa tms. naiset näyttävät olevan ihan yhtä tökeröitä kuin miehetkin.
Ei siis ole ollenkaan huono idea odotella naisen aloitetta tuollaisessa ympäristössä. Itse naisena olen muutenkin aina pitänyt siitä, että lähestyn itse kiinnostavaa miestä eikä toisinpäin. En koe minkäänlaista intoa saada tietooni, että joku mies on ollut kiinnostunut minusta jo ennen kuin minä hänestä - siis edes sellainen mies, josta olen itse kiinnostunut. Se ei ole tarpeellista eikä imartelevaa, että tietäisin viehättävän miehen pitäneen minua viehättävänä. En minä siitä mitään kiksejä saa, mielummin teen itse aloitteen ja siinä se sitten selviää että mitä mies on mieltä.
En ymmärrä miksi aloittaja käyttää sekä metoota että asiallisia miehiä samassa yhteydessä. Eihän asiallinen mies lähentele, ahdistele sanallisesti tai käyttäydy muutenkaan asiattomasti työpaikalla. Vai lähestytkö mielestäsi "asiallisesti" edellä mainitusti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Ehkä ympärilläni on sitten vain fiksuja miehiä, jotka osaa ne käytöstavat muutenkin. Jos ei tajua eroa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä, sietääkin olla ilman.
Tämä palstajankkaus on täyttä sontaa.
Kun samaan aikaan naiset pitää katsetta tai samalla puolella katua kävelemistä raiskauksena.
Ja drinkin tarjoaminen yökerhossa on seksuaalista häirintää.
Kukaan ei pidä katsetta tai kadulla kävelyä r aiskauksena. Keskusteluissa voi toki yleistää tai liioitella pointin selventämiseksi, mutta tällaisen väittäminen on naurettavaa.
Drinkin tarjoaminen ei ole myöskään häirintää, kunhan sen tekee kohteliaasti vaikkapa jutustelun jälkeen. Se sen sijaan on häirintää, että tungetaan iholle ja jankataan siitä drinkistä useita kertoja, vaikka on jo sanottu ei kiitos ja sitten suututaan kun ei "hyvän miehen" seura kelpaa.
Et ole vissiin aikaasi oikein seurannut? Tisseihin vilkaisu nimenomaan on häirintää, siitähän oli monet artikkelit muutama vuosi sitten.
Drinkin tarjoaminen paljasti kyllä freudilaisittain mistä tässä on kyse eli miehiltä halutaan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa tämä ilmiö. Se oli hyvää aikaa kun ihan arjen tilanteista saattoi kehkeytyä vaikka mitä. Nyt kaikki pysyy seipään mitan päässä jäykän asiallisina ja jos joku uskaltaa pyytää numeroa tai kehua niin vaaditaan sen seitsemänkymmentä lupalappua, ettei vain jouduta oikeuteen tai someryöpytykseen. Some on pilannut elämän.
En halua, että työpaikalla pyydetään kotinumeroani tai kommentoidaan ulkonäköäni. Toki vanha tuttu työkaverimies saa sanoa vaikka että hei, sulla on uusi kampaus mutta turhaampa näitä selitän jos sosiaalinen silmäsi on ruskea ja istut sen päällä.
Työkavereille ei aloitteita tehdä muutenkaan,kiusallista olisi jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Ehkä ympärilläni on sitten vain fiksuja miehiä, jotka osaa ne käytöstavat muutenkin. Jos ei tajua eroa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä, sietääkin olla ilman.
Kun samaan aikaan naiset pitää katsetta tai samalla puolella katua kävelemistä raiskauksena.
Kukaan ei pidä katsetta tai kadulla kävelyä r aiskauksena. Keskusteluissa voi toki yleistää tai liioitella pointin selventämiseksi, mutta tällaisen väittäminen on naurettavaa.
Drinkin tarjoaminen ei ole myöskään häirintää, kunhan sen tekee kohteliaasti vaikkapa jutustelun jälkeen. Se sen sijaan on häirintää, että tungetaan iholle ja jankataan siitä drinkistä useita kertoja, vaikka on jo sanottu ei kiitos ja sitten suututaan kun ei "hyvän miehen" seura kelpaa.
Et ole vissiin aikaasi oikein seurannut? Tisseihin vilkaisu nimenomaan on häirintää, siitähän oli monet artikkelit muutama vuosi sitten.
Drinkin tarjoaminen paljasti kyllä freudilaisittain mistä tässä on kyse eli miehiltä halutaan resursseja.
Drinkki on sinulle resurssi? OK. No saattaahan se köyhälle peräkammarin pojalle olla. Älä sitten tarjoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella ikä vaikuttaa asiaan. Miehenä mahdollisuuteni löytää naisseuraa työpaikalta ovat parantuneet kymmenen vuoden aikana huimasti (urakehitys) mutta aloitteideni määrä on romahtanut nimenomaan siihen liittyvän me too riskin takia. Ei tulisi mieleenkään yrittää firman pikkujouluista tai muista yhteistyökumppaneiden tapahtumista iskeä naisseuraa ja ottaa riskiä tuhota työurani.
Tämähän on yksinomaan hyvä. Pitäisikö tässä nyt sun mielestä purskahtaa itkuun ja huutaa että pliis kourikaa perseitä ja puhukaa pikkutuhmia ja vongatkaa työkavereilta? Voi vaan kuvitella mikä riesa olet ollut työpaikallasi, jos (ilman vastakaikua jääneiden) aloitteidesi määrä on romahtanut. Ja olen ihan tosissani.
En ole huomannut. Edelleen asialliset miehet osaa olla asiallisia ja sikailijat sikailee.
Kaksi asiaa sen sijaan on lisääntynyt huomattavasti:
- Miesten tekemä naisten ahdistelu netissä, missä sen voi tehdä "turvallisesti"
- Miesten valitus netissä, miten "mitään ei enää saa tehdä" kun huomautetaan naisten ahdistelusta livenä
En ole huomannut muutosta viime vuosina, mutta pidemmällä aikavälillä olen. Johtuuko se siitä, että olen itse vanhentunut, vai siitä, että epätoivottuja kommentteja ja kontakteja harrastaneet, ovat jo eläkkeellä tai muuten vaan vähemmistössä työpaikoilla?
Nuorempi polvi osaa pääasiassa käyttäytyä, ainakin minun kokemuspiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä sääli, että tarvittiin metoo, että jotku miehet tarjusivat niiden työpaikan naisten olevan töissä eikä pokattavana.
En ole kyllä huomannut. Normaalia älykästä flirttailua on ihan siinä missä ennenkin. Samoin asiallisia kehuja.
Ulkonäön kommentointi on kyllä sen sijan vähentynyt, samoin muu asiaton ehdottelu ja lähentely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa tehdä aloitetta ilman ahdistelua niin parempi ollakin ilman.
Pointti on se, että sorrettulla ryhmällä (naiset) on yksinoikeus määritellä se, että mikä lasketaan ahdisteluksi. Etuoikeutetuilla (patriarkaatti) ei ole tätä oikeutta.
Ahdistelua voi olla mitä tahansa minkä joku nainen kokee negatiiviseksi.
No ei se kyllä mene näin.
Olen 18-vuotias ja parisen viikkoa sitten olin kävelemässä yo-kirjoituksista autolleni ja minut pysäytti joku vanha mies (ehkä 80) kysyäkseen mitä kirjoitin tänään. Olin varautunut ja hämilläni, mutten silti koe, että hän ahdisteli minua.
Tässä ahdistelu kokemus:
Olin Tokmannilla ostamassa siteitä ja joku kolmekymppinen mies lähti seurailemaan. Hän ei siis koskaan ostanut mitään, mutta kassallekin jonotti takanani. Ulkona kysyi, että lähdenkö hänen mukaansa, koska hän pitää kropastani. Sanoin, että en. Arvatkaa lähtikö se? No ei, vaan jankkasi, että tule nyt. Vasta kun sanoin, että mulla on poikaystävä asia oli hänelle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisu ei ole häirintää, jatkuva tuijotus kielloista huolimatta on.
Ja drinkit otit puheeksi sinä :D. Mulle ei ole koskaan mies ostanut drinkkiä, ajattele. Itse sen sijaan olen tarjonnut miehille, myös illallisia olen maksanut. Miten on mahdollista, huhhuh??! Voisiko olla että todellisuus on monimuotoisempaa kuin harhaiset kuvitelmasi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä selität, tuossahan puhuttiin siitä että onko tissien katsominen naisten mielestä R AISKAUS. Ja sinä tulit sössöttämään jotain omiasi häirinnästä.
Drinkin tarjoamisen taas otti puheeksi tuo edellinen kommentoija, joka tuntui olevan pahoillaan ettei naisille "uskalla" enää tarjota drinkkejä.
Olit sitten nainen tai mies, niin kannattaa hakeutua avun piiriin. Naisten vihaaminen tai heidän seksuaalisen itsemääräämisoikeutensa ja vallankäyttönsä halveksuminen ei ole tasapainoisen ihmisen tunnemaailmaa.
Uuuuli pojat taas täällä vänkkäämässä, että "katsokaa nyt naiset, kukaan ei enää tee aloitteita, kun me emme saa enää puristella perseitä ja huudella törkeyksiä! Siitäs saitte!"
Ja näyttävät vielä kuvittelevan, että se olisi jotenkin naisilta pois... :D :D :D