Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla
Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Itse annan nykyään naisten tehdä aloitteet, en meetoo aikana viitsi itse tehdä niitä.
M33
Itse narauttaisin aloitteen tekevän naisen hr:lle
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa tehdä aloitetta ilman ahdistelua niin parempi ollakin ilman.
Pointti on se, että sorrettulla ryhmällä (naiset) on yksinoikeus määritellä se, että mikä lasketaan ahdisteluksi. Etuoikeutetuilla (patriarkaatti) ei ole tätä oikeutta.
Ahdistelua voi olla mitä tahansa minkä joku nainen kokee negatiiviseksi.
Ei se nyt herranjumala voi olla niin vaikeaa. Ihan järkyttävän yksinkertaista pitää suunsa kiinni ulkomuotoon, seksuaalisuuteen ja seksuaaliseen viehättävyyteen liittyvissä asioissa. Muita ihmisiä ei tuijoteta, seurata tai kosketa ilman lupaa. Jos he pyytävät sinua jättämään heidät rauhaan, jätät heidät rauhaan. Ihan tavalliset käytöstavat siis. Juuri tämän takia jotkut suhtautuvat jopa lähtökohtaisen varautuneesti, kun ei ikinä voi tietää että ovatko tällaiset aivan perustavanlaatuiset rajat jollekulle hullulle ihan hepreaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että sorrettulla ryhmällä (naiset) on yksinoikeus määritellä se, että mikä lasketaan ahdisteluksi. Etuoikeutetuilla (patriarkaatti) ei ole tätä oikeutta.
Ei se nyt herranjumala voi olla niin vaikeaa. Ihan järkyttävän yksinkertaista pitää suunsa kiinni ulkomuotoon, seksuaalisuuteen ja seksuaaliseen viehättävyyteen liittyvissä asioissa. Muita ihmisiä ei tuijoteta, seurata tai kosketa ilman lupaa. Jos he pyytävät sinua jättämään heidät rauhaan, jätät heidät rauhaan. Ihan tavalliset käytöstavat siis. Juuri tämän takia jotkut suhtautuvat jopa lähtökohtaisen varautuneesti, kun ei ikinä voi tietää että ovatko tällaiset aivan perustavanlaatuiset rajat jollekulle hullulle ihan hepreaa.
Nämä asiat pitäisi opettaa pojille jo koulussa. Tyttöjä/naisia ei vilkuilla eikä varsinkaan kommentoida kaverille heidän ulkonäköään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Ehkä ympärilläni on sitten vain fiksuja miehiä, jotka osaa ne käytöstavat muutenkin. Jos ei tajua eroa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä, sietääkin olla ilman.
Tämä palstajankkaus on täyttä sontaa.
Kun samaan aikaan naiset pitää katsetta tai samalla puolella katua kävelemistä raiskauksena.
Ja drinkin tarjoaminen yökerhossa on seksuaalista häirintää.
Kukaan ei pidä katsetta tai kadulla kävelyä r aiskauksena. Keskusteluissa voi toki yleistää tai liioitella pointin selventämiseksi, mutta tällaisen väittäminen on naurettavaa.
Drinkin tarjoaminen ei ole myöskään häirintää, kunhan sen tekee kohteliaasti vaikkapa jutustelun jälkeen. Se sen sijaan on häirintää, että tungetaan iholle ja jankataan siitä drinkistä useita kertoja, vaikka on jo sanottu ei kiitos ja sitten suututaan kun ei "hyvän miehen" seura kelpaa.
Et ole vissiin aikaasi oikein seurannut? Tisseihin vilkaisu nimenomaan on häirintää, siitähän oli monet artikkelit muutama vuosi sitten.
Drinkin tarjoaminen paljasti kyllä freudilaisittain mistä tässä on kyse eli miehiltä halutaan resursseja.
Jos tisseihin tuijottaminen on häirintää. On niiden esittely sukupuolisiveellisyyden loukkaus.
Tästä päästäänkin sulavasti burkapakkoon.
Enpä ole huomannut.
Normaalit ihmiset osaa flirttailla niin, että kyse ei ole ahdistelusta :) Sitten jos ymmärrys ei tällaiseen riitä, kannattaa jättää flirttailut väliin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu johtaja kertoi että ei enää mene edes kauniin naisen viereen istumaan
Jos ei osaa ajatella naisesta muuten kuin alapäällään, onkin hyvä pysytellä erossa naisista. Hieno juttu, ettei enää saa sanoa seksistisiä vitsejä naisista. Varatut naisia ahdistelevat miehet vaviskaa, teidän aikanne on vihdoin ohi. Yrittäkää käyttäytyä. Jos et miehelle puhuisi tyhmiä niin miksi puhuisit naisillekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat pitäisi opettaa pojille jo koulussa. Tyttöjä/naisia ei vilkuilla eikä varsinkaan kommentoida kaverille heidän ulkonäköään.
Tyttöjä/naisia ei vilkuilla huhhuh.
Koskisiko tämä vain sitten vain poikia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet jotka saa naisia Tinderistä ei enää ota riskiä livenä
Ja ne miehet jotka eivät saa naisia Tinderistä ovat sitten ilman naista. Mikä näkyy mm. romahtaneina syntyvyyslukuina.
Syntyvyysluvut ei ole kyllä mitenkään romahtaneet "metoo" aikana, eikä sinkkutalouksien määrä ole lisääntynyt merkittävästi. Nämä muutokset on tapahtunut jo paljon aikaisemmin, ja johtuvat ihan muista syistä kun siitä, että ahdistelusta saa puhua. Mutta voithan toki kuvitella näiden välille yhteyden...
No hohhoi. Flirttailu työkavereiden (mulla on 2 työkaverimiestä, joiden kanssa tulee joskus lirkuteltua) kanssa on ainakin minun tapauksessani sellaista kevyttä kinastelua ja leikin laskua. Ap taitaa pitää aloitteina sellaisia lääh puuh suoraan asiaan ja puristan vähän tuosta - lähestymisiä, jotka toivon mukaan ovat tosiaan jääneet vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole tainneet kovin asiallisia ap:n aloitteet olla koskaan, jos me too:ta pitää nyt pelätä.
Metoossa ei ole kyse asiallisuudesta vaan naisten henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ja varsinkin siitä, että kaikenlaisia miesten esittämiä kommentteja naisten ulkonäöstä ja seksuaalisuudesta pyritään vähentämään ja tekemään niistä poliittisesti epäkorrekteja. Missä ollaan myös sangen hyvin onnistuttu: tämän päivän kulttuuri näiden asioiden suhteen on jotain aivan muuta kuin esimerkiksi 1 vuotta sitten.
Aivan oikein. Kumpikaan noista ei kuulu työpaikoille. Hyvä, että alatte vihdoinkin tajuta asian.
Hmm. Joskus 10v sitten tosiaan tuli muutama ahdistelija vastaan, yksi työpaikalla (ensin ihmettelin miksi paikan muut naiset vältteli kyseisen tyypin seuraa, oli mukava ja supliikki kaveri, no pian selvisi että hän otti perus ystävällisyyden ja läpän heiton flirttailuna ja alkoi pyrkiä iholle), onneksi kyseessä oli vaan kesätyö niin pääsin tyypistä eroon, muutaman joku juoppo asiakas on alkanut ehdotella, baarissa sitten tuli vastaan lukemattomia kertoja erilaista perseenpuristelijaa ja muuta limanuljastaa. Nykyään ei ole enää tullut mutta johtuu ehkä että olen 10v vanhempi, naimisissa enkä juuri käy baareissa. Mukavia ja asiallisia miehiä kyllä tulee vastaan, mutta vaikka olisin sinkku niin tuskin mitään työpaikkaromanssia haluaisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annan nykyään naisten tehdä aloitteet, en meetoo aikana viitsi itse tehdä niitä.
M33
M37
Kun naapurin sinkkunainen kysyy haluatko joskus lähteä hänen kanssaan kahville, sinä käyt kertomassa asiasta hr:lle. Mitäpä luulet hänen tekevän?
Jaa. Syynä varmaan enemmän korona ja vähentyneet sosiaaliset tilanteet kun jonkun vajakin huono ymmärrys siitä mikä seksuaalista ahdistelua ja mikä normaali lähestyminen ja sen oman huonon ymmärryksen vuoksi uhriutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa tämä ilmiö. Se oli hyvää aikaa kun ihan arjen tilanteista saattoi kehkeytyä vaikka mitä. Nyt kaikki pysyy seipään mitan päässä jäykän asiallisina ja jos joku uskaltaa pyytää numeroa tai kehua niin vaaditaan sen seitsemänkymmentä lupalappua, ettei vain jouduta oikeuteen tai someryöpytykseen. Some on pilannut elämän.
Fiksuille miehille tarjontaa on Tinderissä, työpaikan sutinat kannattaa unohtaa Nimim KTM
Harmi kun ei voi laittaa kun yhden alapeukun. Tinder on pahinta mitä 'pariutumiselle' on tapahtunut tunnetun historian aikana.
Sitä saa mitä tilaa.
M G T O W . . . ! ! !
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa tämä ilmiö. Se oli hyvää aikaa kun ihan arjen tilanteista saattoi kehkeytyä vaikka mitä. Nyt kaikki pysyy seipään mitan päässä jäykän asiallisina ja jos joku uskaltaa pyytää numeroa tai kehua niin vaaditaan sen seitsemänkymmentä lupalappua, ettei vain jouduta oikeuteen tai someryöpytykseen. Some on pilannut elämän.
Tuollaista aikaa minäkin elän parhaillaan. Arjen tilanteissa on tullut tutustuttua miehiin, ja miehet lähestyy esim. ihan vaan ruokakaupan hyllyllä tai bussipysäkillä.
En tunnista yhtään tuollaista, ettei muka nykyään tapahtuisi. Tapahtuu jatkuvasti.
N28
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
M G T O W . . . ! ! !
No tätähän teille uuleille on tilattu jo vuosikausia. Kiva että alkaa mennä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
M37
Kun naapurin sinkkunainen kysyy haluatko joskus lähteä hänen kanssaan kahville, sinä käyt kertomassa asiasta hr:lle. Mitäpä luulet hänen tekevän?
Nainen tekee tietysti kostoksi metoo-ilmon puolestaan siitä miehestä. Ja kun hr-osaston pöydällä on kaksi ristiriitaista metoo-ilmoa joista toinen on miehen tekemä ja toinen naisen tekemä, niin kumpaa ilmoa luulet että hr-johtaja uskoo, eli kumpi saa potkut ja julkisen nöyryytyksen? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
M G T O W . . . ! ! !
Tilattu on ja ainakin kirjainyhdistelmän mukaan olet viestin ymmärtänyt, mutta palaat aina vaan. 😂
Tuo muuten on surullista mutta totta: näille ahdistelijoille kelpaa vain toisen miehen kautta tuleva kielto. Naisen oma tahto ei merkkaa mitään.