Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla

Vierailija
30.09.2021 |

Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.

Kommentit (426)

Vierailija
101/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää me too:ta on jo tehnyt tai aikonut tehdä jotain, josta sietäisikin tulla seurauksia. Ja nämä miehet tiedostavat kyllä asian. Seurauksien pelossa sitten vänisevät lupalapuista ja miten on taas naisten vika.

Eli puhukaa siellä työpaikallakin omilla kasvoilla mahdollisimman monelle, miten pelottaa. Näin me naiset tiedämme, kenen kanssa ei missään tapauksessa tule jäädä kaksin...

Olen joillekin olen puhunutkin hyvin yleisellä tasolla, eikä kukaan ole hätkähtänyt, tai edes hirveästi reagoinut. Eivät varsinkaan ole alkaneet kartella.

Vierailija
102/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi tehdä enemmän aloitteita eikä jättää kaikkea miesten kontolle!!!

Kyllä naiset tekeekin, kun mies on tarpeeksi kiinnostava. Harmillisesti miesten kannalta naiset ei halua kovin paljon irtoseksiä ihan keneltä tahansa munalliselta, miehille kelpaa ihan kuka tahansa suostuvainen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se johtuu vaan siitä että ikää on kertynyt.

Mutta voihan sen noinkin selittää itselleen.

Naisella ikä vaikuttaa asiaan. Miehenä mahdollisuuteni löytää naisseuraa työpaikalta ovat parantuneet kymmenen vuoden aikana huimasti (urakehitys) mutta aloitteideni määrä on romahtanut nimenomaan siihen liittyvän me too riskin takia. Ei tulisi mieleenkään yrittää firman pikkujouluista tai muista yhteistyökumppaneiden tapahtumista iskeä naisseuraa ja ottaa riskiä tuhota työurani. 

Hulluhan se olisi, joka tuollaista yrittäisi! Ainoa turvallinen tila pariutumisyrityksille on nykyään netti. Onneksi siellä on aika monta palvelua mistä valita. Tuntuu toimivan!

Vierailija
104/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aloittaja käyttää sekä metoota että asiallisia miehiä samassa yhteydessä. Eihän asiallinen mies lähentele, ahdistele sanallisesti tai käyttäydy muutenkaan asiattomasti työpaikalla. Vai lähestytkö mielestäsi "asiallisesti" edellä mainitusti?

Asialliselle ja asiattomalle ei ole mitään yksiselitteisiä, yleismaailmallisia kriteereitä. Viime kädessä on kyse siitä, miten kohde asian kokee. Jonkun mielestä katse on raiskaus, joku toinen menee toiseen ääripäähän.

Miksi ottaa riskiä reaalimaailmassa, kun netin treffipalstoilla on lukemattomia naisia, joista jokainen on siellä seuraa etsimässä?

Vierailija
105/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aloittaja käyttää sekä metoota että asiallisia miehiä samassa yhteydessä. Eihän asiallinen mies lähentele, ahdistele sanallisesti tai käyttäydy muutenkaan asiattomasti työpaikalla. Vai lähestytkö mielestäsi "asiallisesti" edellä mainitusti?

Asialliselle ja asiattomalle ei ole mitään yksiselitteisiä, yleismaailmallisia kriteereitä. Viime kädessä on kyse siitä, miten kohde asian kokee. Jonkun mielestä katse on raiskaus, joku toinen menee toiseen ääripäähän.

Miksi ottaa riskiä reaalimaailmassa, kun netin treffipalstoilla on lukemattomia naisia, joista jokainen on siellä seuraa etsimässä?

Sosiaaliset käytännöt eivät ole yksiselitteisiä ja yleismaailmallisia, vaan kontekstisidonnaisia ja liukuvia. Terveen sosiaalistumisen läpikäynyt yksilö ymmärtää tämän ja osaa luotsia tiensä läpi erilaisten tilanteiden aiheuttamatta pahennusta tai syyllistymättä rikoksiin.

Vierailija
106/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa metoon jälkeen on käynyt kaksi kertaa niin että minua on lähestytty kadulla.

Ennen saattoi tulla jotain vihellyksiä tai huutelua mutta ne ei ole aloitteita. Nyt kun mietin niin en ole sellaista saanut osakseni vähään aikaa (voi myös johtua siitä että kuljen kuulokkeet päässä).

Sen muutaman kerran mitä on juhlimassa käynyt on kanssakäyminen miesten kanssa ollut kohteliasta ja keskustelupainotteista.

Kukaan ei ole puristanut perseestä yms mutta nekään ei ole lähestymisiä.

Mutta siis aloituksen aihe eli lähestymiset ovat lisääntyneet. Asiaton käytös vähentynyt.

Ulkkarit ja köyhät uskaltaa lähestyä kun ei menetettävää

Vierailija
107/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan livenä asiallisia aloituksia tullut. Ainoastaan umpihumalaiset ja 60+ sedät (valkoiset kantasuomalaiset) ovat lähennelleet epäasiallisesti. Onneksi iän myötä on vähän vähentynyt, pahimmillaan ahdistelu oli (esi)teini-iässä.

Vierailija
108/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla jo sanoikin, että antaa varmuuden vuoksi naisten tehdä aloitteet, ja sekin on minusta todella hyvä kehityssuunta!

Tämä toki perustuu vain omiin kokemukseeni, mutta ainakin työpaikoilla ja harrastusryhmissä ym. naiset tapaavat lähestyä miehiä asiallisemmin kuin miehet naisia. Minusta naiset ovat myös usein sosiaalisesti "parempia" lukemaan tilannetta, siis siinä mielessä että ymmärtävät antaa olla jos eivät saa vastakaikua ja tuntuvat olevan herkempiä huomaamaan jos mies ei vaikuta kiinnostuneelta. Jos siis näistä asiallisista työ- ja arkitilanteista on kysymys, kännissä baarissa tms. naiset näyttävät olevan ihan yhtä tökeröitä kuin miehetkin.

Ei siis ole ollenkaan huono idea odotella naisen aloitetta tuollaisessa ympäristössä. Itse naisena olen muutenkin aina pitänyt siitä, että lähestyn itse kiinnostavaa miestä eikä toisinpäin. En koe minkäänlaista intoa saada tietooni, että joku mies on ollut kiinnostunut minusta jo ennen kuin minä hänestä - siis edes sellainen mies, josta olen itse kiinnostunut. Se ei ole tarpeellista eikä imartelevaa, että tietäisin viehättävän miehen pitäneen minua viehättävänä. En minä siitä mitään kiksejä saa, mielummin teen itse aloitteen ja siinä se sitten selviää että mitä mies on mieltä.

Kymmenet naiset on vuosien aikana lähestyneet, yksikään ei edes lähellä ulkonäöllisesti naisia joita tapailen

Vierailija
109/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin naisten ahdistelun tai kontaktin oton noin 20 vuotta sitten, koska olen jotenkin sosiaalisesti kömpelö ja aika kriittinen itseäni kohtaan. Nyt sitten tapasin jo myös vanhentuneen perheellisen naisen jonka tunsin nuorempana. Hän syytti minua itsekkääksi kun en ole perustanut perhettä. No kiva, nyt olen sitten naisten ahdistelija, itsekäs ja perheetön sanalla sanoen luuseri.

Tässäpä tyyppi joka ei ilmeisesti edes tajua mitä eroa on ahdistelulla ja kontaktin otolla...

Eppäilen, että olet sellainen korppikotka johon kukaan ei vahingossakaan ota yhteyttä.

Soppiihan tuota eppäillä, sosiaalisesti kömpelön tumpelon eppäilyksillä ei ole juuri väliä.

Vierailija
110/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat vaan suuremmissa määrin ymmärtäneet etteivät tarvitse naista.

Vierailija
111/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITE

Mies: Lähdetkö ulos kanssani?

Nainen: Ei kiitos

Mies: Ok * Lähtee pois*

AHDISTELU

Mies: Lähdetkö ulos kanssani?

Nainen: Ei kiitos

Mies: Häh mikset? Lähde nyt vaan.

Nainen: Sori ei kiinnosta

Mies: Miksei muka? Kamaan lähe nyt

Jne

Vierailija
112/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos aloitteet jätetään niille jotka ne osaa.

Vierailija
113/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä metoo on todellakin paha uhka. Valtaenemmistö kaveripiirini miehistä istuu tällä hetkellä linnassa, kun ovat vahingossa kävelleet samalla puolella katua kuin nainen tai heidän kätensä on julkisessa liikenteessä vahingossa hipaissut naista. Lopuistakin melkein kaikki ovat saaneet lopputilin, kun ovat kahvitauolla erehtyneet puhumaan naiskollegalle.

:D

Vierailija
114/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa metoon jälkeen on käynyt kaksi kertaa niin että minua on lähestytty kadulla.

Ennen saattoi tulla jotain vihellyksiä tai huutelua mutta ne ei ole aloitteita. Nyt kun mietin niin en ole sellaista saanut osakseni vähään aikaa (voi myös johtua siitä että kuljen kuulokkeet päässä).

Sen muutaman kerran mitä on juhlimassa käynyt on kanssakäyminen miesten kanssa ollut kohteliasta ja keskustelupainotteista.

Kukaan ei ole puristanut perseestä yms mutta nekään ei ole lähestymisiä.

Mutta siis aloituksen aihe eli lähestymiset ovat lisääntyneet. Asiaton käytös vähentynyt.

Ulkkarit ja köyhät uskaltaa lähestyä kun ei menetettävää

Olkoon sitten köyhiä mutta sitä ei kysytty. Minun kohdallani lähestymiset ovat lisääntyneet ja se oli se mitä kysyttiin. Aiemmin ei ole yksikään mies tullut kysymään kahville kadulla keskellä päivää.

Vierailija
115/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että kaikki voittavat kun miehet, jotka eivät erota ahdistelua aloitteista, eivät tee mitään. Vilpittömästi.

Ja ei, en ole huomannut minkäänlaista muutosta omassa ympäristössäni.

Ei kysymys ole edelleenkään tästä. Ahdisteleviin miehiin metoo ei vaikuta mitenkään, mutta fiksut ja pärjäävät miehet ovat nykyään jäykän asiallisia.

Vierailija
116/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tainneet kovin asiallisia ap:n aloitteet olla koskaan, jos me too:ta pitää nyt pelätä.

Metoossa ei ole kyse asiallisuudesta vaan naisten henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ja varsinkin siitä, että kaikenlaisia miesten esittämiä kommentteja naisten ulkonäöstä ja seksuaalisuudesta pyritään vähentämään ja tekemään niistä poliittisesti epäkorrekteja. Missä ollaan myös sangen hyvin onnistuttu: tämän päivän kulttuuri näiden asioiden suhteen on jotain aivan muuta kuin esimerkiksi 1 vuotta sitten.

Minkä ihmeen takia sun pitäisi ylipäätään kommentoida naisen seksuaalisuutta, kun yrität päästä treffeille? Miksi ei toimi pelkkä "lähtisitkö joku päivä kahville, ois mukava jutella sun kanssa lisää työajan ulkopuolella"?

Vierailija
117/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minua ei ole töissä isketty. Kaikki muut on vähintään 15 vuotta vanhempia. Useimmat 25.

Vierailija
118/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Ehkä ympärilläni on sitten vain fiksuja miehiä, jotka osaa ne käytöstavat muutenkin. Jos ei tajua eroa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä, sietääkin olla ilman.

Tämä palstajankkaus on täyttä sontaa.

Kun samaan aikaan naiset pitää katsetta tai samalla puolella katua kävelemistä raiskauksena. 

Ja drinkin tarjoaminen yökerhossa on seksuaalista häirintää. 

Ei ole.

Ei pidetä.

Ei ole.

Vierailija
119/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että kaikki voittavat kun miehet, jotka eivät erota ahdistelua aloitteista, eivät tee mitään. Vilpittömästi.

Ja ei, en ole huomannut minkäänlaista muutosta omassa ympäristössäni.

Ei kysymys ole edelleenkään tästä. Ahdisteleviin miehiin metoo ei vaikuta mitenkään, mutta fiksut ja pärjäävät miehet ovat nykyään jäykän asiallisia.

Me too on saanut niin pitkään ja niin hartaita itkupotkuraivareita aikaan miehissä, että aivan varmasti on vaikuttanut. Hyvä niin. Ja kyllä, fiksut miehet tapaavat olla asiallista laatua :D Miksi se sinulle näyttäytyy jäykkyytenä?

Vierailija
120/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä taannoin kirjoitin, kuinka miehenä en ole koskaan kostunut livenä tehdyistä iskuyrityksistä muuta kuin eriasteisia neutraaleja tai häpeällisiä pakkeja. Tapaaminen ja tutustuminen kännykän välityksellä on minulle toimiva konsti, jos joskus koen tarvitsevani etsiä puolisoa.