Miksi rokotekieltäytyjät hermostuvat, jos joku kertoo vakavasta sairastumistapauksesta? Minusta tuntuu, että rokotekieltäytyjät oikeasti pelkäävät tartuntaa?
On ehkä vapauttavaa saada itsensä uskomaan, että kova sairastuminen ei voi osua omalle kohdalle, mutta valitettavasti sillä ei ole mitään tekemistä virologian kanssa ja esim. influenssa voi jysähtää omalle kohdalle kovana niin kuin kävi tautiin menehtyneelle rokottamattomalle tuttavalleni. :(
Miksi rokotekieltäytyjät syyttelevät pelottelusta, jos kertoo pahasta sairastumistapauksesta? Miksi he pelästyvät, jos eivät muka pelkää? Eikö sairastumisjutut pitäisi kuitata olankohtautuksella?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä hermostu. En ole enkä aio ottaa rokotetta. Olen normaalipainoinen ja omaan hyvän vastustuskyvyn. Luotan mielummin siihen kuin rokotteeseen. Jos kuolen koronaan niin voi harmi.
Miksi tätäkin on alapeukutettu.
Itsekin olen sen hyväksynyt että jos kuolen koronaan niin ei voi mitään. Huono tuuri mutta enpä voi siitä ketään muuta syyttää.
Miksi niin moni yrittää jotenkin hallita ja syyllistää muita ihmisiä?
Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä ettekä voi hallita kaikkia ja kaikkea.
Mä en yhdellekään rokotteen ottaneelle ole kommentoinut asiasta mitään.
Sen sijaan monet rokotteen ottaneet uhkailee, haukkuu, syyllistää.
En hermostu. Pelkään tartuntaa, ja niin kauan kuin voin sitä vältellä, en myöskään ota riskiä rokotehaitoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos loisin bioaseen, pitäisin älykkäämpänä tehdä sen juuri siitä vastalääkkeestä, jonka saamisesta ihmiset alkuun kilpailee. Kunnes...
Minä taas loisin piikikkään koronaviruksen ja rukoilisiin ettei siihen kehitetä rokotetta, tai ettei sitä ainakaan otettaisi. Sitten loisin satoja valesivuja joissa kertoisin rokotteiden kamalista sivuvaikutuksista ja vihjailisin massiiviseen salaliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos loisin bioaseen, pitäisin älykkäämpänä tehdä sen juuri siitä vastalääkkeestä, jonka saamisesta ihmiset alkuun kilpailee. Kunnes...
Minä taas loisin piikikkään koronaviruksen ja rukoilisiin ettei siihen kehitetä rokotetta, tai ettei sitä ainakaan otettaisi. Sitten loisin satoja valesivuja joissa kertoisin rokotteiden kamalista sivuvaikutuksista ja vihjailisin massiiviseen salaliittoon.
Olet nero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää lähinnä siksi, kun se vaikuttaa propagandalta. Ei influenssarokotettakaan "markkinoitu" kauhutarinoilla otsikoissa, vaikka varmasti niitäkin vuosittain oli, kun kerran siihen joka vuosi on menehtynyt ihmisiä. Nyt sitten tää korona on muka jotenkin valtavan poikkeava. Kyllä minäkin alkuun säikähdin, olimme monta kuukautta hyvin eristyksissä, mutta ruumiskasojen puuttuminen herätti epäilykset. Tämä kaikki siis vielä silloin, kun rokotteesta sanottiin, että voi mennä 10 vuotta, ennen kuin sopiva saadaan. Sitten mystisesti olikin puolessa vuodessa käytössä.
Ei pitäisi ärsyyntyä varmaan, että ihmisiä pidetään typerinä, kun näkyy suurimman osan kohdalla olevan ihan paikkansapitävä oletus.
Ja mikä hauskinta, rokotemarkkinointi on siirtymässä seuraavaan vaiheeseen.
Toisen iltapäivälehden lööpissä jo luotiin kauhuskenaariota siitä, että korona ja influenssa yhdessä ne vasta pahoja ovatkin.
En nyt ihan ymmärtänyt, mikä tässä on hauskaa. Mutta mukavaa, että rokotedenialistilla on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskittomat ja rokottamattomat menevät jumalattomaan defenssitilaan. Paetaan uskomaan satuja, leikitään kaiken olevan valhetta, nauretaan muille ja haukutaan muita. Psyyke ei kestä todellisuutta. Siksi väkisinkin tunnen vähän sääliä heitä kohtaan.
Olen maskiton ja rokottamaton. Tiedän silti, että korona on totta eikä kenenkään keksimä asia. En myöskään usko mihinkään salaliitoteorioihin.
Mutta kuitenkin päätit olla ottamatta rokotetta?
Tottakait ne pelkää, viimeistään sitten kun makaavat teholla ja lääkäri kertoo että nyt pistetään jannu tajuttomaksi ja hengityskoneeseen. Sitten itkua tuhertaen anelevat koronarokotusta ja sanovat että kukaan ei ole kertonut että tämä on näin vakava tauti.
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaas joskus näitä rokotekeskusteluja täällä.
Kun joku tekee aloituksen, rokotemyönteiset, eli enemmistö kansasta antaa yläpeukkuja rokotemyönteisille viesteille.
Puolen tunnin sisällä ilmestyy äkkiä rypäs alapeukkuja. Rokotevastaiset kulkevat laumoissa, kuin lampaat.
En tiedä minkälainen hälytyssysteemi heillä on. Olisi kiva kuvitella heidät istumaan puumajoissaan, seinillä maskeja joiden päällä on iso ruksi. Majojen väliin viritetty lankaa, ja nämä istuvat tyhjä säilykepurkki korvalla.
Mutta tuskin se on mitään yhtä viihdyttävää.
Olen huomannut aivan saman :) Luulen, että palstalla päivystää aina yksi rokotekriittinen joka tarpeen tullen hälyttää kaverit peukuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan nää rokotelobbarit jaksaa jauhaa tota samaa sontaa päivästä toiseen?265
Hetken vielä mutta kun jälkihaitat ja massakuolemat alkaa myrkkypiikin ottaneissa niin tuolloin heistä tietysti yksikään ei ole koskaan kannattanut näitä myrkkyrokotteita, vaan ovat niitä aina jopa henkeen ja vereen vastustaneet.
En tiedä, voinko tuolloin olla näille idiooteille edes vahingoniloinen.
Mulla on kyllä viime aikoina ollut jotenkin oudon väsynyt olo....Toisesta rokotuksesta on kolme kuukautta, joten varmaan alkaa kroppa prakaamaan pikkuhiljaa. Voi kun en olis ottanut sitä myrkkypiikkiä! Multa jää kolme orpoakin. Ei kun ei jääkään, nehän on rokotetuja kans...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan nää rokotelobbarit jaksaa jauhaa tota samaa sontaa päivästä toiseen?265
Hetken vielä mutta kun jälkihaitat ja massakuolemat alkaa myrkkypiikin ottaneissa niin tuolloin heistä tietysti yksikään ei ole koskaan kannattanut näitä myrkkyrokotteita, vaan ovat niitä aina jopa henkeen ja vereen vastustaneet.
Mulla on kyllä viime aikoina ollut jotenkin oudon väsynyt olo....Toisesta rokotuksesta on kolme kuukautta, joten varmaan alkaa kroppa prakaamaan pikkuhiljaa. Voi kun en olis ottanut sitä myrkkypiikkiä! Multa jää kolme orpoakin. Ei kun ei jääkään, nehän on rokotetuja kans...
Harmin paikka, mutta menetys ei varmaan ole iso.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetut haluavat niin väen vängällä että muutkin ottavat rokotteet? Tälläkin palstalla esiintyvän vihan perusteella voisi kuvitella että tanssisitte ilosta aina kun rokottamaton kuolee koronaan. Ai niin, ettehän te saa tanssia ennen kuin 80% on rokotettu :(
Koska idioottimaisuus on niin ärsyttävää. Rokottamaton hekumoi oman jääräpäisyytensä tuomassa tyytyväisyydessä, tajuamatta lainkaan mistä on kyse. Kyse on pandemiasta. Nyt yritetään päästä tarpeeksi suureen rokotekattavuuteen, että oikeasti voitaisiin avata yhteiskuntaa. Rokotevastainen jääräpää ei käsitä, että korona on lievänäkin huomattavasti vaarallisempi, kuin rokote.
Samoin ärsyttää se suoranainen tyhmyys ja medialukutaidon totaalinen puutos, kun linkit "todisteisiin" ovat äärioikeistolaisten tai hurmoksellisten uskovaisten sivustoja. Jokainen satu, minkä joku amerikkalainen sekopää on nettiin postannut, on rokotekriittisen mielestä uskottavampi, kuin suomalaisten tiedemiesten yhdessä tuottamat lausunnot ja kokemukset rokotteesta ja koronasta.
Samasta syysta kun rokotettu ei hyvaksy rokotteen sivuhaittoja.
Meinasin kirjoittaa, etta pitakaa tunkkine, mutta..
Kiitos, juuri sinulle, rokotettu. Kiitos.
Kiitos, etta olet rohkea ja urhaudut suuremman hyvan vuoksi.
Itse olen ehka itsekas, ehka koska en halua lapsestani orpoa.
Toivon, etta olet oikeassa. Etta tauti on juuri niin kamalaa ja rokotteella siita paastaan.
Toivon, etta sinulle ei tule haittavaikutuksia.
Olet tarkea ja rakas!
Rakkautta ja rauhaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä hermostu. En ole enkä aio ottaa rokotetta. Olen normaalipainoinen ja omaan hyvän vastustuskyvyn. Luotan mielummin siihen kuin rokotteeseen. Jos kuolen koronaan niin voi harmi.
Itsekin olen sen hyväksynyt että jos kuolen koronaan niin ei voi mitään. Huono tuuri mutta enpä voi siitä ketään muuta syyttää.
Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä ettekä voi hallita kaikkia ja kaikkea.
Sen sijaan monet rokotteen ottaneet uhkailee, haukkuu, syyllistää.
Sitä on alapeukutettu sen takia, että sama juttu toistuu jatkuvasti. Rokotevastustajan ylivertainen vastustuskyky koronaa vastaan. Hän on joka kerta täysin varma siitä, että korona ei voi juuri häneen tarttua ja perustelut ovat usein esim. normaalipaino, hyvä ruokavalio, raitis ulkoilma ja d-vitamiini. Voisin kuvitella, että se naurattaa niitä, jotka ovat koronan sairastaneet huonoin tuloksin ja ovat aikaisemmin pitäneet itseään terveinä. Radio puheessa haastateltiin pari päivää sitten tällaista naishenkilöä. Hän oli nimenomaan terve ja liikuntaa harrastava ja nyt kärsi pitkittyneistä hengitysvaikeuksista ja muista long covid-oireista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehka itsekas, ehka koska en halua lapsestani orpoa.Toivon, etta olet oikeassa. Etta tauti on juuri niin kamalaa ja rokotteella siita paastaan.
Olet tarkea ja rakas!Rakkautta ja rauhaa <3
Kiitos, kiitos kauniista ajatuksistasi. Mutta minulle ei tullut mitään haittavaikutuksia! Ei myöskään sukulaisilleni, lapsilleni, työkavereilleni ja ystävilleni. Vissiin ollaan ihan täysin poikkeuksellisia, kun oikeastihan kaikki rokotetut on saaneet ihan hurjia sivuvaikutuksia. No, ei kannata vielä huokaista, koska se karmea rokotekuolemahan tulee tuossa parin vuoden sisällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, mutta menetys ei varmaan ole iso.
Ei varmaan olekaan :) Maailmasta poistuu yli 70% väestöstä, mutta onneksi ne ovat niitä lampaita ja jäljelle jäävät nämä "omilla aivoillaan ajattelevat". Nyt olisi kuitenkin sopiva aika alkaa opettelemaan medialukutaitoa. Olette nimittäin sitten omillanne parin vuoden kuluttua, kun meikäläiset on hautuumaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehka itsekas, ehka koska en halua lapsestani orpoa.Toivon, etta olet oikeassa. Etta tauti on juuri niin kamalaa ja rokotteella siita paastaan.
Olet tarkea ja rakas!Rakkautta ja rauhaa <3
Kiitos, kiitos kauniista ajatuksistasi Mutta minulle ei tullut mitään haittavaikutuksia! Ei myöskään sukulaisilleni, lapsilleni, työkavereilleni ja ystävilleni. Vissiin ollaan ihan täysin poikkeuksellisia, kun oikeastihan kaikki rokotetut on saaneet ihan hurjia sivuvaikutuksia. No, ei kannata vielä huokaista, koska se karmea rokotekuolemahan tulee tuossa parin vuoden sisällä...
Ei ollut ivailua multa. Ihan tosissani toivon etta nain on myos jatkossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan monet rokotteen ottaneet uhkailee, haukkuu, syyllistää.Sitä on alapeukutettu sen takia, että sama juttu toistuu jatkuvasti. Rokotevastustajan ylivertainen vastustuskyky koronaa vastaan. Hän on joka kerta täysin varma siitä, että korona ei voi juuri häneen tarttua ja perustelut ovat usein esim. normaalipaino, hyvä ruokavalio, raitis ulkoilma ja d-vitamiini. Voisin kuvitella, että se naurattaa niitä, jotka ovat koronan sairastaneet huonoin tuloksin ja ovat aikaisemmin pitäneet itseään terveinä. Radio puheessa haastateltiin pari päivää sitten tällaista naishenkilöä. Hän oli nimenomaan terve ja liikuntaa harrastava ja nyt kärsi pitkittyneistä hengitysvaikeuksista ja muista long covid-oireista.
Itse en ainakaan kuvittele että itselläni olisi ylivertainen vastustuskyky.
Juurihan sanoin että olen hyväksynyt sen että ihan itse olen valinnoistani vastuussa, eli jos sattuisin koronaan kuolemaan niin oma vikani.
Jännä juttu että kaltaisesi tuovat esille jonkun yhden tapauksen, mutta sama ei päde toisinpäin. Rokotteestahan on täysin mahdotonta saada vakavia sivuvaikutuksia, niitä ei ole teille olemassa.
Ai jaa. Mun tuttavapiirin rokottamattomat eivät suutu mistään koronajutuista paitsi siitä, että tätä vouhotusta jatketaan ja eivät saa olla rauhassa. Sen sijaan superpelokkaita ovat nämä rokotetut ja juuri erityisesti keski-ikäiset naiset on pahinta laatua. Erityinen kasauma on näissä, jotka ovat olleet pian 1,5 vuotta etätöissä ja hallinneet elämäänsä ja kontaktejaan täydellisesti. Sitten ajatuskin normaalimmasta elämästä ja hallitsemattomista kontakteista ahdistaa kovasti. Sen sijaan miehet ja ihmistyötä päivittäin tekevät eivät pelkää niinkään. Monissa ammateissa on koko ajan nähty ihmisiä jopa täysin hallitsemattomasti ja kappas, ei se toinen ihminen olekaan tappavampi kuin aikaisemmin.
Eli minusta naiset ja erityisesti keski-ikäiset tarvisi nyt jotain psyykkistä hoitoa. Niin sekaisin ne on.
Tässä taas hienosti pistettiin kaikki rokotteesta kieltäytyjät samaan nippuun.
Minä ainakin pelkään tartuntaa. Pelkään myös rokotetta tässä omassa tilanteessani. Onko tämä liian monimutkaista?