Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rokotekieltäytyjät hermostuvat, jos joku kertoo vakavasta sairastumistapauksesta? Minusta tuntuu, että rokotekieltäytyjät oikeasti pelkäävät tartuntaa?

Vierailija
30.09.2021 |

On ehkä vapauttavaa saada itsensä uskomaan, että kova sairastuminen ei voi osua omalle kohdalle, mutta valitettavasti sillä ei ole mitään tekemistä virologian kanssa ja esim. influenssa voi jysähtää omalle kohdalle kovana niin kuin kävi tautiin menehtyneelle rokottamattomalle tuttavalleni. :(

Miksi rokotekieltäytyjät syyttelevät pelottelusta, jos kertoo pahasta sairastumistapauksesta? Miksi he pelästyvät, jos eivät muka pelkää? Eikö sairastumisjutut pitäisi kuitata olankohtautuksella?

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä hermostu. En ole enkä aio ottaa rokotetta. Olen normaalipainoinen ja omaan hyvän vastustuskyvyn. Luotan mielummin siihen kuin rokotteeseen. Jos kuolen koronaan niin voi harmi.

Miksi tätäkin on alapeukutettu.

Itsekin olen sen hyväksynyt että jos kuolen koronaan niin ei voi mitään. Huono tuuri mutta enpä voi siitä ketään muuta syyttää.

Miksi niin moni yrittää jotenkin hallita ja syyllistää muita ihmisiä?

Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä ettekä voi hallita kaikkia ja kaikkea.

Mä en yhdellekään rokotteen ottaneelle ole kommentoinut asiasta mitään.

Sen sijaan monet rokotteen ottaneet uhkailee, haukkuu, syyllistää.

Sitä on alapeukutettu sen takia, että sama juttu toistuu jatkuvasti. Rokotevastustajan ylivertainen vastustuskyky koronaa vastaan. Hän on joka kerta täysin varma siitä, että korona ei voi juuri häneen tarttua ja perustelut ovat usein esim. normaalipaino, hyvä ruokavalio, raitis ulkoilma ja d-vitamiini. Voisin kuvitella, että se naurattaa niitä, jotka ovat koronan sairastaneet huonoin tuloksin ja ovat aikaisemmin pitäneet itseään terveinä. Radio puheessa haastateltiin pari päivää sitten tällaista naishenkilöä. Hän oli nimenomaan terve ja liikuntaa harrastava ja nyt kärsi pitkittyneistä hengitysvaikeuksista ja muista long covid-oireista.

Itse en ainakaan kuvittele että itselläni olisi ylivertainen vastustuskyky.

Juurihan sanoin että olen hyväksynyt sen että ihan itse olen valinnoistani vastuussa, eli jos sattuisin koronaan kuolemaan niin oma vikani.

Jännä juttu että kaltaisesi tuovat esille jonkun yhden tapauksen, mutta sama ei päde toisinpäin. Rokotteestahan on täysin mahdotonta saada vakavia sivuvaikutuksia, niitä ei ole teille olemassa.

"Kaltaiseni"? No, laitoin nyt tuon esimerkin, kun sitä radiosta kuuntelin, kun ajelin töistä kotiin. Onhan noita esimerkkejä ollut ihan korona alusta saakka, kun esim. Baba (Lybeck) ja miehensä sairastuivat ja mies pyörähti sairaalan kautta. Useinkin joku kertoo mediassa kokemuksistaan, mutta jotenkin rokotekriittinen sen ohittaa ilmeisesti valheena tai valtion tietoisena propagandana, tai jonain.

Sekin on ihan kansainvälisesti useiden oikeiden tutkijoiden toimesta todettu, että rokotteesta ei juuri ole haittoja, niin se nyt vain on. Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä? Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että se on vain ihan tavallinen rokote, joka suojaa hyvin koronan vakavia muotoja vastaan? Ja en minä usko, että sinä olet ollenkaan edes ymmärtänyt, minkälaisen vastuun olet ollut ottavinasi. Todella helppoa sanoa, että kuolet sitten ihan tyynesti koronaan, koska olet päätöksesi tehnyt aikanaan. Ei se niin tule menemään.

Niin, kaltaisesi, eli rokotteen ottanut kiihkoilija joka haluaisi hallita muita.

Ja on aivan yhdentekevää mistä sen esimerkkisi olet ottanut.

Rokotteista sairastuneet eivät kovin helposti edes pääse mediaan kertomaan kokemuksiaan.

Menihän siinä todella kauan ennen kuin edes sikainfluenssapiikistä sairastuneiden kokemuksista kerrottiin. Ja heitäkin pidetään lähinnä luulosairaina vieläkin. Rokotefanaatikot pitävät valheina jos kertoo saaneensa haittavaikutuksia. Kuten sanoin, teille ei niitä ole olemassa.

Sinä voit uskoa minusta mitä haluat, mutta on naurettavaa että kuvittelet tietäväsi miten sinulle täysin tuntematon ihminen toimii.

Et edes tiedä vaikka olisinkin ollut vastaavassa tilanteessa joskus.

Jos tarkoituksesi on patistaa rokotteen ottamiseen, voin kertoa että se on täysin turhaa. Koita ymmärtää että et voi hallita muita, et varsinkaan täysin vieraita ihmisiä.

Miksi et kykene hyväksymään että sinä olet päätöksesi tehnyt, samoin kuin minä, ja se on meidän oikeus ja täysin ok.

Jos taas se ei ole tarkoituksesi, niin mikä on?

😖 tirsk... taisi mennä kriitikolla tunteisiin.

T. Rokotettu.

Vierailija
182/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä joku rokotevastainen perusteli sillä "ettei halua vieraita aineita elimistöön". Ja sitten baariin vetämään kunnon kännit ja vähän tupakkaa päälle. Puhumattakaan kaikusta lisäaineista mitä jo perusruoassa on

Ottaakohan ne muita lääkkeitä? Ainesosat on kerrottu paketissa, mutta ymmärtääkö ne niitä?

Rokotuksen koostumus on helppo selvittää netistä. Jos vähänkään viitsii, hakee tietoa siitä aineesta mikä epäilyttää. Mikä tässä on vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on aivan turha spekuloida nyt. Tuleva talvi sitten näyttää, mitä ja kenelle tapahtuu ja mitä, kun toiset on rokotettu ja toiset eivät ja rajoitukset poistuvat.

Eli keväällä tavataan ja vertaillaan sitten kokemuksia. :)

Vierailija
184/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä hermostu. En ole enkä aio ottaa rokotetta. Olen normaalipainoinen ja omaan hyvän vastustuskyvyn. Luotan mielummin siihen kuin rokotteeseen. Jos kuolen koronaan niin voi harmi.

Itsekin olen sen hyväksynyt että jos kuolen koronaan niin ei voi mitään. Huono tuuri mutta enpä voi siitä ketään muuta syyttää.

Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä ettekä voi hallita kaikkia ja kaikkea.

Sitä on alapeukutettu sen takia, että sama juttu toistuu jatkuvasti. Rokotevastustajan ylivertainen vastustuskyky koronaa vastaan. Hän on joka kerta täysin varma siitä, että korona ei voi juuri häneen tarttua ja perustelut ovat usein esim. normaalipaino, hyvä ruokavalio, raitis ulkoilma ja d-vitamiini. Voisin kuvitella, että se naurattaa niitä, jotka ovat koronan sairastaneet huonoin tuloksin ja ovat aikaisemmin pitäneet itseään terveinä. Radio puheessa haastateltiin pari päivää sitten tällaista naishenkilöä. Hän oli nimenomaan terve ja liikuntaa harrastava ja nyt kärsi pitkittyneistä hengitysvaikeuksista ja muista long covid-oireista.

Juurihan sanoin että olen hyväksynyt sen että ihan itse olen valinnoistani vastuussa, eli jos sattuisin koronaan kuolemaan niin oma vikani.

Jännä juttu että kaltaisesi tuovat esille jonkun yhden tapauksen, mutta sama ei päde toisinpäin. Rokotteestahan on täysin mahdotonta saada vakavia sivuvaikutuksia, niitä ei ole teille olemassa.

"Kaltaiseni"? No, laitoin nyt tuon esimerkin, kun sitä radiosta kuuntelin, kun ajelin töistä kotiin. Onhan noita esimerkkejä ollut ihan korona alusta saakka, kun esim. Baba (Lybeck) ja miehensä sairastuivat ja mies pyörähti sairaalan kautta. Useinkin joku kertoo mediassa kokemuksistaan, mutta jotenkin rokotekriittinen sen ohittaa ilmeisesti valheena tai valtion tietoisena propagandana, tai jonain.

Sekin on ihan kansainvälisesti useiden oikeiden tutkijoiden toimesta todettu, että rokotteesta ei juuri ole haittoja, niin se nyt vain on. Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä? Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että se on vain ihan tavallinen rokote, joka suojaa hyvin koronan vakavia muotoja vastaan? Ja en minä usko, että sinä olet ollenkaan edes ymmärtänyt, minkälaisen vastuun olet ollut ottavinasi. Todella helppoa sanoa, että kuolet sitten ihan tyynesti koronaan, koska olet päätöksesi tehnyt aikanaan. Ei se niin tule menemään.

Niin, kaltaisesi, eli rokotteen ottanut kiihkoilija joka haluaisi hallita muita.

Rokotteista sairastuneet eivät kovin helposti edes pääse mediaan kertomaan kokemuksiaan.

Menihän siinä todella kauan ennen kuin edes sikainfluenssapiikistä sairastuneiden kokemuksista kerrottiin. Ja heitäkin pidetään lähinnä luulosairaina vieläkin. Rokotefanaatikot pitävät valheina jos kertoo saaneensa haittavaikutuksia. Kuten sanoin, teille ei niitä ole olemassa.

Sinä voit uskoa minusta mitä haluat, mutta on naurettavaa että kuvittelet tietäväsi miten sinulle täysin tuntematon ihminen toimii.

Jos tarkoituksesi on patistaa rokotteen ottamiseen, voin kertoa että se on täysin turhaa. Koita ymmärtää että et voi hallita muita, et varsinkaan täysin vieraita ihmisiä.

Miksi et kykene hyväksymään että sinä olet päätöksesi tehnyt, samoin kuin minä, ja se on meidän oikeus ja täysin ok.

T. Rokotettu.

Ja jos vain kuolisikin, sehän se helppoa on, mutta jos long covid iskee päälle, niin koko (pitkä) loppuelämä on yhtä vaivaa ja surkeutta, ei jaksa mitään muuta kuin kuin puuskuttaa ja maata sängyssä. Se oli tosi hyvä ponnin minulle mennä hakemaan kaksi rokotettani!

Vierailija
185/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastustaja on kuin entisajan juorukello. Käyttää valtaa manipuloimalla ihmisiä ja nauttii tästä vallan tunteesta. Todennäköisesti ottaa itse rokotteen että on turvassa, ja nauraa juttunsa uskojalle takanapäin. 

Parhaiten rokotevastustajista pääsisi, jos heidät jättäisi vain rauhaan. Sanoisi vain että tehkää mitä haluatte.

Mikäs ongelma tässä on?

No ei mitään ongelmaa kunhan vaan sairastuttuaan ei vie hoitopaikkaa joltain oikeasti sairaalta tämän "nuhakuumeen" takia. Ne, jotka on tätä mieltä niin älkää hakeutuko hoitoon influenssan tai koronan takia jos ette ota rokotetta. Kysehän on viattomasta taudista. Ei vaaraa joten potekaa kotona

Vierailija
186/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on aivan turha spekuloida nyt. Tuleva talvi sitten näyttää, mitä ja kenelle tapahtuu ja mitä, kun toiset on rokotettu ja toiset eivät ja rajoitukset poistuvat.

Eli keväällä tavataan ja vertaillaan sitten kokemuksia. :)

Ei varmaan tavata kaikkia, heikot sortuu🤣

Vierailija
187/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastustaja on kuin entisajan juorukello. Käyttää valtaa manipuloimalla ihmisiä ja nauttii tästä vallan tunteesta. Todennäköisesti ottaa itse rokotteen että on turvassa, ja nauraa juttunsa uskojalle takanapäin. 

Parhaiten rokotevastustajista pääsisi, jos heidät jättäisi vain rauhaan. Sanoisi vain että tehkää mitä haluatte.

Mikäs ongelma tässä on?

No ei mitään ongelmaa kunhan vaan sairastuttuaan ei vie hoitopaikkaa joltain oikeasti sairaalta tämän "nuhakuumeen" takia. Ne, jotka on tätä mieltä niin älkää hakeutuko hoitoon influenssan tai koronan takia jos ette ota rokotetta. Kysehän on viattomasta taudista. Ei vaaraa joten potekaa kotona

Joha täällä on sanottu monta kertaa että sopii. Mikäs ongelma tässä on?

Vierailija
188/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ongelma tässä on?

Niin etusija hoitoon voisi olla rokotetuilla ja niillä, jotka ei voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä.

Vierailija
189/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että rokotevastaiset todellakin pelkäävät kaikkea ja siksi työntävät pään saveen, jossa muutenkin heikko aivotoiminta lamaantuu entisestään.

Pelkäävät sairastuvansa, mutta kun pelkäävät myös rokotuksia.   Uhoavat ja uhoavat, jottei kukaan huomaa miten pieni poika siinä itkeä tuhertaa rokotepiikkiä katsoen.     

Ja puhun  nyt näistä älyllisesti lahjattomista 5-vuotiaan tasolle jääneistä, en niistä noin 2-3%sta ihmisä, joilla on oikea neulaphopia.  He haluaisivat rokotteen, mutta phobia on ongelma (jota tosin muualla hoidetaan menestysellisesti lyhytterapialla, Suomesta en tiedä).

Vierailija
190/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Rokotettu.

Ja jos kuolla tahtoo niin on olemassa monta nopeaa ja varmaa tapaa, joissa kituu vähemmän🤣

Vierailija
191/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuratkaas joskus näitä rokotekeskusteluja täällä.

Kun joku tekee aloituksen, rokotemyönteiset, eli enemmistö kansasta antaa yläpeukkuja rokotemyönteisille viesteille.

Puolen tunnin sisällä ilmestyy äkkiä rypäs alapeukkuja. Rokotevastaiset kulkevat laumoissa, kuin lampaat.

En tiedä minkälainen hälytyssysteemi heillä on. Olisi kiva kuvitella heidät istumaan puumajoissaan, seinillä maskeja joiden päällä on iso ruksi. Majojen väliin viritetty lankaa, ja nämä istuvat tyhjä säilykepurkki korvalla.

Mutta tuskin se on mitään yhtä viihdyttävää.

Olet siis salaliitoihin uskova hörhö.

Ps. Lam paita eivät ole rokotekriitiset, vaan ihan jotkut muut ja yhden sellaisen löydät kun katsot peiliin.

Ps. Me tiedetään sun peukuttamiset ja itkupotkualoitukset.

Vierailija
192/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni! Meneekö tunteisiin rokotepakottajalla?

Vierailija
193/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rokovastaiset on jotain yksinäisiä, jotka pelkäävät oikeasti kaikkea.. kuvitelmilla ja samaan ajatuksiin isomman porukan kanssa pelot vähenevät, mutta kuitenkin aiheuttavat käyttäytymisellään todellisen painajaisen itselleen jos tauti kohdalle osuu..

Kyllä rokotetut näyttäisivät olevan huomattavasti pelokkaampia.

Juu pelkään, että loukkaannun vakavasti vaikka kolarissa ja sinä makaat koronan takia letkuissa teholla ja minä tai läheiseni ei saa tarvittavaa hoitoa sinun viedessä resursseja oman tyhmyytesi takia.

Vierailija
194/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä keskustelen mieluummin jostain iloisista asioista kuin siitä, että joku random-henkilö on sairastanut vakavasti. Keskustellaan mieluummin vaikka siitä kuinka suuri osa ihmisistä on selvinneet koronasta ilman oireita tai vaikkapa kissanpennuista.

Vierailija
195/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskittomat ja rokottamattomat menevät jumalattomaan defenssitilaan. Paetaan uskomaan satuja, leikitään kaiken olevan valhetta, nauretaan muille ja haukutaan muita. Psyyke ei kestä todellisuutta. Siksi väkisinkin tunnen vähän sääliä heitä kohtaan.

Älä yleistä maskiton ei ole sama kuin rokottamaton. Itse otan kaikki rokotukset mutta en käytä maskia.

Vierailija
196/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä keskustelen mieluummin jostain iloisista asioista kuin siitä, että joku random-henkilö on sairastanut vakavasti. Keskustellaan mieluummin vaikka siitä kuinka suuri osa ihmisistä on selvinneet koronasta ilman oireita tai vaikkapa kissanpennuista.

No mene toiseen ketjuun. Tämä ei ole iloinen ketju. Täällä puolet kuolee koronaan ja toinen puoli rokotteeseen🤣🤣🤣

Vierailija
197/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt, etten sairastuisi ollenkaan tai olisin mitenkään ylivertainen terveydeltäni. Mutta en pelkää myöskään long covid oireita. Se on täysin OMA valintani olla rokottautumatta. Ja jos sairastun/kuolen niin se on silloin minun ongelmani. Ei se ole kenenkään teidän rokottautuneen ongelma mitä minulle käy. Miksi rokottautumatta jättäneisiin suhtaudutaan vihamielisesti rokottautuneiden osalta?

Vierailija
198/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.fox17online.com/news/coronavirus/grand-rapids-couple-dies-1…

On tehokas rokote.

FOX ei ole uutiskanava. Se on oikeuden kautta jo todettu, että sieltä tuleva materiaali ei ole faktaa ja jokaisen katsojan pitäisi se tajuta. Ts. he eivät ole vastuussa sisällön oikeellisuudesta, koska sitä ei kukaan voi uskoa.

Näin on. Oliko se noin 12000 valhetta joista Trump jäi tutkitusti kiinni kaudellaan ja Fox toitotti niitäkin faktana.

Mistä tuo luku on saatu ja miten kukaan voi edes laskea sellaista, kuinka monta kertaa Trump on valehdellut? Kuulostaa pikemminkin Trumpin ajojahdilta.

Ja mikä pahinta tämä jahti on epäonnistunut kun kukaan ei ole vielä osunut🤣

Vierailija
199/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedon merkki se rokote on. Pari asiaa kertoo sen todeksi. Nimittäin sen rokotteen painostus ja hullu viha rokottamattomia kohtaan.

Vierailija
200/214 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt, etten sairastuisi ollenkaan tai olisin mitenkään ylivertainen terveydeltäni. Mutta en pelkää myöskään long covid oireita. Se on täysin OMA valintani olla rokottautumatta. Ja jos sairastun/kuolen niin se on silloin minun ongelmani. Ei se ole kenenkään teidän rokottautuneen ongelma mitä minulle käy. Miksi rokottautumatta jättäneisiin suhtaudutaan vihamielisesti rokottautuneiden osalta?

MIKSI? Vastaan taas kerran, älä vie hoitopaikkaa muilta tehohoitoa tarvitsevilta potilailta oma tyhmyytesi takia🤪