Tiesittekö pyöräilijät että polkupyörässä pitää olla etuvalo mutta myös takavalo?
Kommentit (86)
Autoilijana kyllä nostaa hattua noille takavaloille ainakin maaseudulla ja missä niin valaistuja teitä.
Noista sakotetaankin. Uudistus taisi tulla voimaan viime syksynä. Edessä keltainen, ei vilkkuva valo ja takana punainen valo.
Minulla on etuvalo enkä lyödä sitä
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Ja myös käytän.
Mielestäni melkein kaikilla näyttäisi olevan.
Takana punainen heijastava vakiona. Riittääkö?
Tiedän. En ole saanut aikaiseksi kiinnittää takavaloa, etuvalona on otsalamppu.
Vierailija kirjoitti:
Takana punainen heijastava vakiona. Riittääkö?
Ei riitä, täytyy olla valo.
Ei ole kumpaakaan, eikä huvita hankkia. Haluaisinpa nähdä jonkun valvovan tätäkin "lakia".
Taajamassa ei tarvii olla valoja.
Molemmat löytyy teinin pyörästä (hän pyöräilee läpi talven). Mullakin on, mutta tällä hetkellä eteisen korissa vielä paketissa, ei ole tullut tarvittua vielä kun en ole pyöräillyt pimeän aikaan.
Tiesin, ja on tietysti molemmat.
Vilkkuva valo on sallittu. Edessä valkeaa ja takana punaista. Sähköpotkulaudoissa valot on valioka. Niistä voisi pyörävalmistajat ottaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. En ole saanut aikaiseksi kiinnittää takavaloa, etuvalona on otsalamppu.
Otsalamppu ei lain mukaan riitä. Etuvalon täytyy olla pyörässä kiinni. Takavalo voi olla irrallinen esim. repussa roikkuva. Itse omistan kolme pyörää ja kaikissa on valoasiat kunnossa.
Eihän pyöräiliöitä lait koske mutta he vaativat kyllä täydellistä lain noudattamista. Esimerkkinä voisi sanoa tuo STOP liikenne merkin jota ei kilpapyörillä tarvitse noudattaa kun pysähtyminen on niin hankalaa. Lait ei koske kaikkia
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Noista sakotetaankin. Uudistus taisi tulla voimaan viime syksynä. Edessä keltainen, ei vilkkuva valo ja takana punainen valo.
Ei vaan viime kesäkuun alusta piti olla pyörissä punainen takavalo. Tiesin asian ja minulla on.
Porissa pyöräilijät eivät tiedä edes sitä, että pitäisi olla etuvalo, takavalosta nyt puhumattakaan 😒
Ei, en tiennyt, enkä halua tietää koska minua ei kiinnosta, eikä teitä!