Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu pienellä rahalla..?

Vierailija
21.11.2014 |

Miten joulun saa onnistumaan pienellä rahalla...hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Itse olen ihan stressaantunut ja mieli tekisi vaan nukkua koko joulun yli, mutta lasten takia täytyy yrittää jotain saada kasaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3. joulu kun lapset saavat vain pienet paketit, vähän luettavaa, vähän herkkua (ja purkkaa) ja pienet lahjakortit. Panaostan itse tehtyyn ruokaan, lainaan kirjastosta perhe-elokuvia ja ulkoillaan ja ehkä käydään kirkkokonsertissa. Itselläni lapset 10 ja 18veet. Ovat suhtautuneet hyvin. Sairauden takia menetin toimeentuloni, mutta olemme kiitollisia että saamme olla yhdessä. Hyvää joulua ja lämmintä mieltä jokaiseen kotiin.

Vierailija
22/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki niille, jotka ostavat joulukinkun. Jos pieni kinkku riittää, se kannattaa ostaa pakastimeen jo nyt. Esim. Citymarketissa on myynnissä jo. Joulun alla on jäljellä vain todella isoja. Kilohinta saattaa olla pienempi, mutta loput saattaa mennä hukkaan. Joulunpyhät ja viikonloppu on tänä vuonna yhteensä 5 päivää, joten ruokaa kuluu. Meillä ei jakseta kinkkua koko aikaa vaan laiteyaan eri ruoat tapanista eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyllä siinä joulussa on parasta se että vanhemmat ovat hyvällä tuulella, ei tapella tai huokailla rahan menosta.

Vierailija
24/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 09:55"]Hyviä vinkkejä. Ehkä tää on kuitenkin mahdollisuus panostaa siihen tunnelmaan. Teini tässä eniten stressaa, että miten suhtautuu, kun ei saakaan kaikkea mitä toivoisi.
Ap
[/quote]Onko sitten joskus saanut kaiken mitä toivoo? Jos näin on niin ei se lapsi siitä rikki mene, korkea aikakin jo oppia ettei kaikkea voi saada. Keskustelkaa etukäteen asioista.

Vierailija
25/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairastelu ja velkajärjestely joiden takia nyt rahat todella vähissä. Itsellä alkuvuodesta leikkaus tulossa.

Isovanhemmat ja kummit ostavat lapsille lahjat ja miehen kanssa jo sovittiin ettei toisillemme osteta.

Kinkku tulee tosiaan lahjana miehen työpaikalta ja muovikuusi ostettiin viime tammikuussa alesta.

Eihän tässä niin kauheeta hätää taida olla. Luon vaan itselleni turhaan paineita. :-) Ehkä teinikin ymmärtää kun jutellaan. Ensi vuoden jouluun osaan jo varautua paremmin, kun opin elämään tämän velkajärjestelyn kanssa.

Ap

Vierailija
26/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina akuutti rahapula joten tiedän joulun olevan myös tiukka. siksi ostan joulukoristeet seuraavaa joulua varten ed vuonna, ale jopa 80%. hankin kinkun pakkaseen etukäteen esim nyt. teen itse jouluruokia ja vain niitä mieluisia, en säästä mitään jos ruokaa jää yli kun se ei maistu esim rosolli. joulu tulee paljon tuoksuista joten piparinpaisto, edullista!, on myös listalla. lahjoja ostan myös jemmaan ja kierrän kirppareita vähän salaa, ei ole salaisuus että meillä on köyhähköä mutta en nyt leveilekään sillä että muksujen lahjaista osa on (vähänkäytettyjä) kirpparilta.

ja nämä tekemiset esim piparitaikina, koristelu, siivous (heh) ei maksa juuri mitään ja tekee paljon sitä "joulufiilistä" . telkku ja radio onneksi pursuaa joulumusaa ja -ohjelmaa. 

Vierailija
27/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa että se joulu menee kuitenkin äkkiä ohi, ja jos luotolla tekee joulun nii saa maksaa pahimmassa tapauksessa sitä joulua seuraavaan jouluun asti :-(

Vierailija
28/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:36"]

mulla on aina akuutti rahapula joten tiedän joulun olevan myös tiukka. siksi ostan joulukoristeet seuraavaa joulua varten ed vuonna, ale jopa 80%. hankin kinkun pakkaseen etukäteen esim nyt. teen itse jouluruokia ja vain niitä mieluisia, en säästä mitään jos ruokaa jää yli kun se ei maistu esim rosolli. joulu tulee paljon tuoksuista joten piparinpaisto, edullista!, on myös listalla. lahjoja ostan myös jemmaan ja kierrän kirppareita vähän salaa, ei ole salaisuus että meillä on köyhähköä mutta en nyt leveilekään sillä että muksujen lahjaista osa on (vähänkäytettyjä) kirpparilta.

ja nämä tekemiset esim piparitaikina, koristelu, siivous (heh) ei maksa juuri mitään ja tekee paljon sitä "joulufiilistä" . telkku ja radio onneksi pursuaa joulumusaa ja -ohjelmaa. 

[/quote]

Miksi ihmeessä pitää olla joka joulu eri koristeet? Muutin omilleni vuonna 1981, ostin silloin joulukoristeet ja samat koristeet on edelleenkin. Ja ihan jotain marketin joulukoristeita oli eikä mitään kalliita ikuisesti kestäviä.

Vierailija
29/29 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulukoristeita uupuu, niin kannataa nyt tsekata kirpparit ja kierrätyskeskukset. Hain just viikko sitten koristeita jouluasetelmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme