Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pääseekö kesärenkailla? -1 astetta

Vierailija
21.11.2014 |

Miinus yks astetta ja kuivaa. Voiko ajaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:20"]Nyt mammoille helppo pähkinä. Minä en vaihda toiseen autooni lainkaan talvirenkaita, en kitkoja en nastoja vaan ajan kesärenkailla läpi vuoden. Poliisi ei puutu tähän ollenkaan, miksi?
[/quote]

Kuorma-auto / bussi?

Vierailija
22/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:03"]

Että jos minut on nähty kaupungin keskustassa kurvailemassa nastoilla jo lokakuun lopussa, niin se johtuu siitä, että ilman niitä nastoja en olisi kotoani päässyt ensimmäistä 5 km joutumatta ojaan. Tiekin kun on niin huonossa kunnossa, että viettää reunoihin.

[/quote]

Olisit sinä kitkarenkaillakin päässyt, ei vain nastoilla. Itsellä kortti ollut 22v ja nyt viimeiset 5 talvea ajanut kitkoilla ja tyytyväinen olen ollut.

[/quote]

Jäällä nastat pitää paremmin kuin kitkat. Lumella ei niin suurta eroa. Ja talvella täällä meidän perällä on kaupungin kadutkin yleensä lumiset / jäiset, joten nastoilla mennään. Ei kahteen kertaankaan viitsi talvirenkaita vaihtaa (eli ensin kitkat ja sitten nastat).

http://www.hs.fi/autot/a1305886236489

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:20"]Nyt mammoille helppo pähkinä. Minä en vaihda toiseen autooni lainkaan talvirenkaita, en kitkoja en nastoja vaan ajan kesärenkailla läpi vuoden. Poliisi ei puutu tähän ollenkaan, miksi?
[/quote]

Kuorma-auto / bussi?
[/quote]

mautolla ajelee. Teini.

Vierailija
24/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:20"]Nyt mammoille helppo pähkinä. Minä en vaihda toiseen autooni lainkaan talvirenkaita, en kitkoja en nastoja vaan ajan kesärenkailla läpi vuoden. Poliisi ei puutu tähän ollenkaan, miksi? [/quote] Kuorma-auto / bussi?

[/quote]

Joo se on yli 3500kg kokonaispainoltaan oleva pakettiauto eli rekisteröity kuorma-autoksi. Tosin kirjoitin provosoivasti, kyllä siihen on vaihdettu, mutta laki ei sitä velvoita. Joku kirjoitti mauto? En ole tiennyt, että niihin ei tarvitse vaihtaa, no täytyy varoa niitä entistä enemmän.

Vierailija
25/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:20"]Nyt mammoille helppo pähkinä. Minä en vaihda toiseen autooni lainkaan talvirenkaita, en kitkoja en nastoja vaan ajan kesärenkailla läpi vuoden. Poliisi ei puutu tähän ollenkaan, miksi? [/quote] Kuorma-auto / bussi? [/quote] mautolla ajelee. Teini.

[/quote]

Tuollahan sitä kannattaa rehvastella. Tuolla muovikipollasi kun törmäät oikeaan autoon, niin todennäköisesti autossa olijat eivät edes huomaa mitään, mutta omasta kyydistäsi on jäljellä vain muovin palasia....

Vierailija
26/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne etelä-suomeen on luvattu päiväruuhkan aikaan alkavaksi kunnon lumimyräkkä. Toivottavasti saan lapseni ehjänä koulusta kotiin ennen kuin kesärengasliukastelijat tuuppivat muita kumoon.

Vierailija
27/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on parempi, että jätä sen autoilun kokonaan, jos et itse kykene arvioimaan kelin vaatimia olosuhteita. Vielä parempi olisi kun antaisit ajokorttisikin pois, niin et aiheutaisi vaaratilanteita muille tiellä liikkujille

Vierailija
28/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Kanadassa ei ole talvirengaspakkoa (jotkut tietty vaihtaa) ja monet ajavat siellä all-season renkailla läpi vuoden. Ainakin tuon videon mukaan ne on käytänössä lähes kesärenkaat. Tapahtuukohan siellä paljon onnettomuuksia, vai onko ne vaan niin tottuneet siihen, että ajavat todella varovaisesti ja rauhallisesti?

Tuossa videossa kohdasta 3.25 eteenpäin kertoo ja ihan suomeksi...