Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut taaskaan lomaa kuntouttavasta työtoiminnasta

Vierailija
21.11.2014 |

Lasten takia niitä hain, ja te-toimiston työntekijältä sama vastaus:" Eiks toi 5 tuntii päivässä oo vähän ku lomaa?" Ja seuraava fraasi sostyöntekijältä:" Mihin työtön lomaa tarvii?" Mitä helvetin älypäitä tuolla omkaan töissä? Otin kesällä omaa lomaa, ja hain lapset pois päiväkodista. Taitaa olla jouluna sama edessä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siellä itse päättää, milloin lomansa haluaa pitää? 

Vierailija
2/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut olivat lomalla ilmeisesti tunteja tehty sisään tai sopimus vain loppui. Ja rahatkin katkesi, vaikka työnhakuni oli koko ajan voimassa! Sopimus kuulemma velvoittaa. Eikä alle 3kk sopimuksia tehdä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
4/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:21"]

Jotkut olivat lomalla ilmeisesti tunteja tehty sisään tai sopimus vain loppui. Ja rahatkin katkesi, vaikka työnhakuni oli koko ajan voimassa! Sopimus kuulemma velvoittaa. Eikä alle 3kk sopimuksia tehdä! Ap

[/quote]

Eli olet vaan ihan itse sitten päättänyt, että minä lomailen nyt kun toisetkin lomailivat? Onnea vaan työnhakuun tuolla asenteella... 

Vierailija
5/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei nähtävästi tarvitse lomaa päiväkodista. Hitto kun kiehuttaa!! Ap

Vierailija
6/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavassa  tehdään vain 4 tunnin päiviä. Olen niin monet kerrat ollut ja missään ei ole ollut 5 tuntia. Ja vielä 6 vuoden aikavälillä. Työkokeilut sun muut on erikseen missä on enemmän tunteja. Ja todellakaan mitään lomia ei ole, paitsi kerran vuodessa voi pitää kuukauden sillain, kun uusitaan sopimus, niin välissä voi olla pois ja taas jatkaa. Jos pitää omaa lomaa (mikä ei kyllä ole kovinkaan mahdollista), niin menettää vaan rahaa ja joutuu tekemään selvittelyjä. Kuntouttavassa voi olla pois 3 päivää peräkkäin omalla ilmoituksella, jos siis on sairas, sen jälkeen pitää hakea sairaustodistus.

Vierailija
7/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:21"]

[/quote]

Eli olet vaan ihan itse sitten päättänyt, että minä lomailen nyt kun toisetkin lomailivat? Onnea vaan työnhakuun tuolla asenteella... 
[/quote] Hei joo, anteeks! Ihan muiden normaalien loma-aikojen puitteissa hain, eli kesälomaa kesällä jne. Aivan kuten työssäkäydessä. Kehtas vielä kertoa että kesällä varapäiväkoti on sitten x kilometrin päässä, et saanko lapset sitten vietyä sinne. No en vieny. Lomaa nekin haluaa.

Vierailija
8/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. ELINKAUTISVANGEILLAKIN on lomia vankilasta. Sen sijaan orjuutetuilla työttömillä ei. Miettikääkä sitä.

Vangit saavat lisäksi palkkaa työstään.

Vierailija
9/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:12"]

Saako siellä itse päättää, milloin lomansa haluaa pitää? 

[/quote]

Orjatyöstä ei kerry lomapäiviä eikä eläkettä.

Vierailija
10/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:21"]

[/quote]

[/quote]

Miten palkkatyötä etuineen voi verrata orjuuteen? Orjan ja vangin suoranainen velvollisuus on yrittää karata.

Vierailija
11/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot 4 tuntia päivässä töissä ja tarvit lomaa? Miks?

Vierailija
12/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:54"]

Oot 4 tuntia päivässä töissä ja tarvit lomaa? Miks?

[/quote]

Mitä luulet? Miksi ihmiset kaipaavat lomaa? Kysytkö samaa osa-aikaisena esimerkiksi kaupan kassalla PALKKAtyössä olevalta?

Vierailija
13/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kuntouttavassa työtoiminnassa? Mt-ongelmienko takia?

Vierailija
14/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:03"]Miksi olet kuntouttavassa työtoiminnassa? Mt-ongelmienko takia?
[/quote] Koska olen työtön. Sinne ei vajakit ja sairaat kelpaa. Ap

Vierailija
15/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:03"]

Miksi olet kuntouttavassa työtoiminnassa? Mt-ongelmienko takia?

[/quote]

Siihen voidaan pakottaa. Eikä sinne oteta muita kuin terveitä. Niin lukee laissa. Sana kuntoutus on pelkkää hämäystä.

Vierailija
16/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:54"]Oot 4 tuntia päivässä töissä ja tarvit lomaa? Miks?
[/quote] No lapset tarvii ainakin ja kyllä sellainen itsellekin kelpais. Ap

Vierailija
17/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu hyvä ihminen töihin niin ei tarvii täällä valittaa.

Vierailija
18/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:22"]

[/quote]

Joo ja niitä työpaikkoja on joka nurkan takana. Senkun vaan astuu sisään firmaan ja ilmoittaa että tuun nyt töihin.

Urpo...

-ei ap-

Vierailija
19/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:22"]

[/quote]

Joo ja niitä työpaikkoja on joka nurkan takana. Senkun vaan astuu sisään firmaan ja ilmoittaa että tuun nyt töihin.

Urpo...

-ei ap-

[/quote]

No käsitin että ap on ollut jo pidempään työttömänä, ainakin kesästä asti. Kyllä siinä vaiheessa pitäisi jo itse alkaa tekemään asialle jotain todellista.

Energiat pitäisi keskittää työnsaantiin, ei lomansaantiin.

Vierailija
20/57 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:22"]Hankkiudu hyvä ihminen töihin niin ei tarvii täällä valittaa.
[/quote]Olen jo töissä, mutta paskalla sopimuksella. Eikä siitä pääse heti eroon. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi