Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uniongelma - masennusta/ahdistusta?

Vierailija
28.11.2014 |

Kävin lääkärissä ja hän oli sitä mieltä että olen vakavasti masentunut. Itse en usko tähän, koen että iso ongelma on tällä hetkellä nukkuminen. Kun ei saa nukuttua alkaa ahdistaa, mieliala on matala, ei pysty tekemään oikein mitään, tulee epätoivoisia ajatuksia..

Toissa yönä sain poikkeuksellisesti nukuttua ( otin viinaryypyn ja se rentoutti sopivasti). Ja heti oli parempi olla, sain päivällä paljon aisioita tehtyä ja kävin jopa salilla. Mutta tänä yönä taas ei uni tullut..illalla oli rauhaton olo kun menin nukkumaan, huolet pyöri päässä. Aattelin, että kyllä se uni tulee sieltä..mutta hups, nyt kello on taas yli 5 ja ei silmänräpäystäkään unta, ahdistaa tosi paljon :/

Millä te muut saatte unen? Lääkäri määräsi melatoniinia - tästä ei mitään apua. Niin ja sitten niitä mielialalääkkeitä, josta en perusta..apua kaipaisin.

T:n25

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikko antaa mulle myös mieliala lääkkeitä? T:12v

Vierailija
2/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 05:31"]Voikko antaa mulle myös mieliala lääkkeitä? T:12v
[/quote]

En voi antaa. Ja alaikäset vois pysyä pois tältä palstalta..

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis et saa nukuttua? Huolettaako/ ahdistaako? Nythän tuossa tuntuu olevan kehä, jonka alkua ja loppua ei pysty hahmottamaan. Mieliala vaikuttaa nukkumiseen joka vaikuttaa mielialaan. Olisiko kauheaa kokeilla masennuslääkkeitä? Saatko mitään muuta apua lääkkeiden lisäksi? Luulisi masennukseen tarvittavan myös terapiaa.

Vierailija
4/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun mielessä pyörii ap? Voiko niille tehdä jotain niin unikin palaisi.

Itse sairaslomalla niin ei haittaa, oletko harkinnut sitä? Ei loputtomiin voi jaksaa ilman unta.

Vierailija
5/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Mietin vaan pitäisikö mennä lääkäriin, alkaa olemaan aika raskasta tää kun väsyttää ihan jumalattomasti mutta ahdistaa vaan ja uni ei tule. Tosi levoton ja hermostunut olo. Masentaakin kai. Musta alkaa tuleen ihan erakko, kun skippaan sali treenit ja ystävien kanssa tapaamiset kun oon vaan niin väsynyt.. Hyvä kun töihin pääsee, mutta sielläkin ihan zombina meen :D Sori mulla nyt ei mitään vinkkejä, mutta oli pakko avautua kun samat fiilikset täällä :/ 

Vierailija
6/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräilen aamuyöstä enkä tahdo saada unta enää sen jälkeen. Tiedän että tähän auttaisi stressin väheneminen, yritän sitä. Mutta sinunkin pitäisi saada pää sellaiseen kuntoon ettei tarvi pyörittää huolia mielessä koko ajan.

Vierailija
7/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 05:35"]Miksi siis et saa nukuttua? Huolettaako/ ahdistaako? Nythän tuossa tuntuu olevan kehä, jonka alkua ja loppua ei pysty hahmottamaan. Mieliala vaikuttaa nukkumiseen joka vaikuttaa mielialaan. Olisiko kauheaa kokeilla masennuslääkkeitä? Saatko mitään muuta apua lääkkeiden lisäksi? Luulisi masennukseen tarvittavan myös terapiaa.
[/quote]

Välillä mielessä pyörii oma elämä, kaikenlaista on tapahtunut viimesen vuoden aikana..asiat ei oo menny niin kun strömsössä. Ja nyt on vielä ongelmia parisuhteessakin. Tosin aina nää asiat ei pyöri mielessä kun menee nukkumaan, välillä vaan yleisesti ahdistaa. Ja tätä ahdistusta on myös päivisin.

Käyn juttulemassa terapeutilla, juurikin noihin ongelmiin liittyen. En oikein tiedä mitä tässä nyt sitten tekis..iso ongelmahan tää uni alkaa olla.

Vierailija
8/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, ap siis viestin 8 kirjoittaja!

-Ap

Vierailija
9/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kesti, ennen kuin lääkärit uskoivat, etten ole masentunut vaan huono nukkuja.  Nukuin kolmen tunnin pätkissä, valvoin puolitoista tuntia ja sitten taas kolmen tunnin unet.  Tämä oli lääkäreistä selvä masennuksen merkki ja sitten määrättiinkin mielialalääkkeitä joista ei ollut mitään apua nukkumisen suhteen.  Silloin tällöin kävinkin lääkärissä täyttämässä sen naurettavan depressiokyselyn ja tietenkin huonojen yöunien takia mieli olikin maassa ja ketutti.

Yksi lääkäri sitten vihdoin otti minut tosissaan kun vähän pontevammin toin asiaani esille ja ruvettiinkin hoitamaan unettomuutta.  Illalla 1 Ketipinor, puolikas Mirtazapin, joka on mielialalääke mutta pienenä annoksena toimii unettavasti ja 3 millin melatoniini.

Tällä sekoituksella menee yhtä kyytiä 8-9 tuntia.

Vierailija
10/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 05:40"]Mulla sama ongelma. Mietin vaan pitäisikö mennä lääkäriin, alkaa olemaan aika raskasta tää kun väsyttää ihan jumalattomasti mutta ahdistaa vaan ja uni ei tule. Tosi levoton ja hermostunut olo. Masentaakin kai. Musta alkaa tuleen ihan erakko, kun skippaan sali treenit ja ystävien kanssa tapaamiset kun oon vaan niin väsynyt.. Hyvä kun töihin pääsee, mutta sielläkin ihan zombina meen :D Sori mulla nyt ei mitään vinkkejä, mutta oli pakko avautua kun samat fiilikset täällä :/ 
[/quote]

Kuulostaa tutulta :/ Ja sitten alkaa ahdistaa se kun uni ei vaan tule, koko nukkumaan meneminen tuntuu välillä niin turhalta..Mutta suosittelen, että käyt lääkärissä, josko se osais jotain sanoa tuohon.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi