Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nuo opettajien ajatukset alanvaihdosta mukamasta työn kuormittavuuden takia

Vierailija
29.09.2021 |

Muutama tunti päivässä opetusta ja järkky pitkät lomat ja ajattelevat työnsä olevan jotenkin raskasta :D :D
Lähes kaikki muut tekee töitä tuplasti sen mitä nuo opettajat. Muutenkin kevyt sisätyö joka ei rasita edes fyysisesti.

Kommentit (733)

Vierailija
721/733 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että keskipalkka olisi 3.500. Itselläni on noin 3.000 ja olen opettaja eli en ole edes keskipalkkainen.

Vierailija
722/733 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tänne tulla kokeilemaan. Minulla on opetusta 5-6 tuntia päivässä. Yleensä olen niin väsynyt, että menen suoraan kotiin lepäämään ja teen kaikki kirjalliset hommat vasta illalla klo 18-21 välillä. Meteli, isot opetusryhmät ja erityistä tukea tarvitsevat oppilaat muun luokan joukossa tekevät työstä raskasta, ei työtunnit. Huollan ääntäni kerran viikossa laulutunneilla, koska menetin viime syksynä ääneni. Metelin läpi huutaminen väärällä tekniikalla saa edelleen äänen kireäksi ja joskus se saattaa päivän lopussa kadota, mutta onneksi enää harvoin.

Oletko apinatarhassa opettajana? Minun kouluaikanani oppilaat istuivat hiljaa ja opettaja puhui. Häiriköt olivat omassa luokassaan, tätä luokkaa kutsuttiin tarkkikseksi. Tarkkiksen opettaja oli entinen painija ja sellaisessa maineessa ettei hänelle vittuiltu.

Millä vuosikymmenellä toi tarkkis oli? Mä olen käynyt peruskoulun pääsisssa 90-luvulla ja siirtynyt lukioon 2003, josta kirjoitin 2006. Ei mun aikaan mitään tarkkista ollut.

Ainakin 80-luvulla oli tarkkiksia.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/733 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että keskipalkka olisi 3.500. Itselläni on noin 3.000 ja olen opettaja eli en ole edes keskipalkkainen.

Itse saan käteen tuon 3000, mutta olen silti alle keskipalkan tienaava.

Vierailija
724/733 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan käteen tuon 3000, mutta olen silti alle keskipalkan tienaava.

Mulla taas on tuo bruttopalkka 3.000  ja olen opettaja eli en ole keskipalkkainen.

Vierailija
725/733 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lukiossa opettajat saavat lisäpalkkaa jokaisesta "ylimääräisestä" naksahduksesta: yo-kokeiden korjaamisesta, kokouksista... ei se ole mitään ylityötä ohi opetustuntien, jos siitä maksetaan kelpo korvaus.

En silti haluaisi olla opettaja, en jaksaisi niitä kersoja. Mieluummin teen toimistotyötäni, mitä nyt teen, vaikka olenkin konttorilla 9 - 17 ja illalla teen usein ylitöitä kotona - kokonaispalkalla eli en saa korvausta (vapaata voi joskus saada jos ehtis pitämään).

Kokouksista ja valvonnoista ei makseta mitään. Yo-kokeiden arvioinnista maksetaan niin surkeasti, että mieluummin olisin arvioimatta.

Vierailija
726/733 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa? Taas ladellaan kommentteja, joita vain täydellisen tietämätön voi pitää huvittavina.

Vierailija
727/733 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta opettajat!

Tulkaapa oikeisiin töihin..kuten sairaanhoitajat tai rakennusalan ihmiset.

Viikko siellä niin johan taas maistuu turvatyöpaikkasi kunnassa..

Tämä.

Miks hoitajille pitäs kovempaa palkkaa olla, kun ei teillä ole kunnon koulutustakaan. Ja muistakaas se, että kun teidän vuoro on tehty, päivä on ohi. Ei ole mitään mitä pitäisi kotona tehdä työpäivän päätteeksi toisin kuin esim opeilla. Teillä ei myöskään ole sellaista vastuuta yhdellä perushoitajalla kuin vaikka luokanopettjalla. Teitä on monta tyyppiä siellä hoitamassa kakkavaippoja joten koittakaa pärjätä.

Eihän hoitaja kakkavaippoja hoida😂😂😂

Vierailija
728/733 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan opettajia ja arvostan heidän työtä. Ei todellakaan ole mikään kevyt kenttätyö. Isot luokat, monenlaiset haasteet erilaisten nuorten kanssa. Opettajat ovat opettajia, vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsi. Vanhemmuuteen ei ole käsikirjaa, opettaja on akateemisesti koulutettu. Käykää ihmeessä tutustumassa opettajan työhön.

Vierailija
729/733 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siin vaan tsittaa ja sippaa teetä samalla, kun vähän laajentaa nuorten mieltä. Onpas raskasta. Kaikki tieto on valmiina kirjoissa ja, jos sitä ei joku osaa sieltä katsoa, niin voi auttaa.

Sulla on tainnu jäädä koulu sikseen jo vuosia sitten. Et ollut koulussakaan penaalin terävin kynä. 

Vierailija
730/733 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei v****ttuilijat. Kuka teidät koulutti raskaaseen "oikeaan" työhön?

Vierailija
731/733 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vaihtamassa alaa, sillä rakastan työtäni lukion opettajana. Tällä viikolla olen kyllä tehnyt edellisen periodin arviointien vuoksi yli kymmentuntista päivää, ja olen ihan poikki. Itse asiassa lueskelen tässä juuri viimeisiä esseitä, istun junassa ja olen matkalla syysloman viettoon. Lomalla teen varmasti 3-5 tuntia päivässä töitä. Tuntuu se silti lomalta, kun saa olla mieluisassa paikassa ja nukkua pitkään.

Vierailija
732/733 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika on lisänny opettajien työtä myös sillä tavalla, että nyt on motivoitava opiskelijoita ottamaan koronrokotus. Tunti tunnin jälkeen on pitänyt antaa valistusta aiheesta ja jopa on autettava aikojen varaamisessa. Yksittäistä opiskelijaa ei saisi kovin paljon auttaa oppituntien aikana, sillä meille on tullut ohje, että opettajan pitää olla kaikkien opiskelijoiden käytössä koko ajan.  

Opiskelijat ovat usein pari päivää pois, kun ne on saanut ottamaan rokotuksen, koska tulevat kuulemma rokotuksesta niin kipeiksi.  Sitten jäävät jälkeen opinnoista.

No eipä ole opettajan tehtävä ”motivoida” rokotuksen ottamiseen. Oletkohan ihan oikealla alalla kun otat tuollaisia vapauksia?

Niin opettajan on noudatettava työnantajan antamia ohjeita. Olen töissä paikassa, jossa monet jättäisivät mieluusti rokotutkset ottamatta eli sen takia ehkä työnantaja on ottanut tällaisen kannan.

Tämä on laitonta toimintaa. Vain tietyissä ammateissa toimivilta voidaan edellyttää rokotteen ottamista.

Vierailija
733/733 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi