Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi maailmalla: Muumit ja Tom of Finland

Vierailija
20.11.2014 |

Pientä ironian hajua ilmassa. Samana päivänä kun kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliitosta torpataan valiokunnassa, julkaisee Finlayson uuden rohkean tuotesarjansa:

http://www.finlayson.fi

Aihe on sama kuin kuuluisiksi tulleissa postimerkeissä eli Tom of Finlandin homoeroottiset piirrokset. Maailmalla varmaan tunnetuimmat suomalaisiksi tunnistettavat brändit ovat nyt Tove Janssonin (homoseksuaali) muumit ja Touko Laaksosen Tom of Finland - tuotanto.

Suomi on tunnettu homoseksuaalien taiteilijoidensa ansiosta!

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]Minua vaivaa asia sentakia koska ette voi hyväksyä tosiasioita. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, silmät kirkkaana täällä jauhetaan pelkkää shaissea. [/quote] Muakin vaivaa, se että toiset osaa osoittaa asioita esim. linkittämällä uutisia ja toiset vain jankkaa samaa vanhaa ilman mitään näyttöä. Kaveripiiri ei ole riittävä esimerkki...

[/quote]

Kovin on heikot näytöt, Yimo Soinistakin on enemmän juttuja ulkomaan mediassa, tunteeko hänet kaikki ja onko hän MAAILMANKUULU. Suhteellisuudentajua toivoisi, sitähän teillä ei näytä olevan yhtään.
[/quote]

Tältä jankkaajalta puuttuu itseltään suhteellisuudentaju. Maailmankuulu -termiä käytetään myös henkilöistä/asioista, jotka ovat tunnettuja ympäri maailman OMASSA GENRESSÄÄN. Esim. Maailmankuuluja oopperalaulajia, balettitanssijoita tai jääkiekkoilijoita eivät varmasti tiedä ihmiset, jotka eivät ole asiasta yhtään kiinnostuneita. Maailmankuuluksi voi kuitenkin tehdä omassa lajissaan tunnettuus ja paremmuus. Se on siis suhteellista. Ja Tom of Finland on kyllä omassa lajissaan ja piireissään maailmankuulu, sitä ei käy kiistäminen.

Vierailija
82/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:38"]Ottaako noin koville, että tämä äijä ei ole niin tunnettu kuin luulette. Yrittäkää jaksaa.
[/quote]

Varma merkki väittelyn häviöstä: ei muuta sanomista enää raukka keksinyt :D menehän nukkumaan, jos aamulla tulis joku hyvä argumentti mieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]

Minua vaivaa asia sentakia koska ette voi hyväksyä tosiasioita. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, silmät kirkkaana täällä jauhetaan pelkkää shaissea.

[/quote] Tama on ensimmainen postaukseni joten en ole "jankkaaja". Olen asunut USAssa vuosikymmenet ja minulla on kolme hyvaa homoystavaa, lisaksi pyorimme taiteilijapiireissa. Kertaakaan kukaan ei ole maininnut Tomin nimea tai 'taidetta'. Ensimmaisen kerran luin hanesta suomalaisessa mediassa.

Jos tekisin kotikadullani galluppia niin yksikaan ei tietaisi muumeja tai Tomia. Suomessa tehdaan helposti karpasesta harkanen. Ja minua aina naurattaa kun joku vahan menestyy USAssa se on tajunnanrajahdyttava tapahtuma Suomessa vaikka muuten maa on typerien, lukutaidottomien jenkkien paskamaa. :D

Vierailija
84/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]Minua vaivaa asia sentakia koska ette voi hyväksyä tosiasioita. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, silmät kirkkaana täällä jauhetaan pelkkää shaissea. [/quote] Muakin vaivaa, se että toiset osaa osoittaa asioita esim. linkittämällä uutisia ja toiset vain jankkaa samaa vanhaa ilman mitään näyttöä. Kaveripiiri ei ole riittävä esimerkki...

[/quote]

Kovin on heikot näytöt, Yimo Soinistakin on enemmän juttuja ulkomaan mediassa, tunteeko hänet kaikki ja onko hän MAAILMANKUULU. Suhteellisuudentajua toivoisi, sitähän teillä ei näytä olevan yhtään.
[/quote]

Tältä jankkaajalta puuttuu itseltään suhteellisuudentaju. Maailmankuulu -termiä käytetään myös henkilöistä/asioista, jotka ovat tunnettuja ympäri maailman OMASSA GENRESSÄÄN. Esim. Maailmankuuluja oopperalaulajia, balettitanssijoita tai jääkiekkoilijoita eivät varmasti tiedä ihmiset, jotka eivät ole asiasta yhtään kiinnostuneita. Maailmankuuluksi voi kuitenkin tehdä omassa lajissaan tunnettuus ja paremmuus. Se on siis suhteellista. Ja Tom of Finland on kyllä omassa lajissaan ja piireissään maailmankuulu, sitä ei käy kiistäminen.
[/quote]

Tää ois hyvä selitys, mikäli kyseinen henkilö kykenisi vastavuoroiseen keskusteluun tai ylipäätään vastaanottamaan informaatiota.

Vierailija
85/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]

Minua vaivaa asia sentakia koska ette voi hyväksyä tosiasioita. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, silmät kirkkaana täällä jauhetaan pelkkää shaissea.

[/quote] Tama on ensimmainen postaukseni joten en ole "jankkaaja". Olen asunut USAssa vuosikymmenet ja minulla on kolme hyvaa homoystavaa, lisaksi pyorimme taiteilijapiireissa. Kertaakaan kukaan ei ole maininnut Tomin nimea tai 'taidetta'. Ensimmaisen kerran luin hanesta suomalaisessa mediassa.

Jos tekisin kotikadullani galluppia niin yksikaan ei tietaisi muumeja tai Tomia. Suomessa tehdaan helposti karpasesta harkanen. Ja minua aina naurattaa kun joku vahan menestyy USAssa se on tajunnanrajahdyttava tapahtuma Suomessa vaikka muuten maa on typerien, lukutaidottomien jenkkien paskamaa. :D

[/quote]

Et ole jankkaaja, mutta tiedät silti että jos tekisit gallupin niin saisit tämän tuloksen? Haloo! Luulet olevasi ajatustenlukija vai? Se että sun kolme homokaveria ei oo sattunu puhumaan just sun kuullen homoeroottisesta taiteesta, kertoo koko kadun mielipiteen. Ihan loogista,nyt uskonkin kaiken :D

Vierailija
86/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]

[/quote]

Jep jep, uskotaan. Varmasti on homoystäviä ja taiteilijapiirejä, jollei peräti homotaiteilijaystäviä. Onneksi on paska suomi jota voi aina haukkua, riippumatta faktoista.

Vierailija
87/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tää ois hyvä selitys, mikäli kyseinen henkilö kykenisi vastavuoroiseen keskusteluun tai ylipäätään vastaanottamaan informaatiota.
[/quote]

Niinpä, vaan kuuroille korville kaikuu...

Vierailija
88/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"]

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
89/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"]

[/quote]

Juuri näin.
[/quote]

High-fiveä itsensä kanssa ei lasketa.

Vierailija
90/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"]

[/quote]

Juuri näin.
[/quote]

Niin no. Kaikki mun kolme kaveria kuuluu kirkkoon ja jos tekisin gallupin meidän kadulla, tulos olisi se että Jumala on olemassa.

Vierailija
91/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että USAnkin homopiirit on tosi keskittyneet. Esim Losissa on melko eri meininki kuin monessa muussa "kylässä"... jos asut Utahissa niin ei varmaan kauheasti homoilusta puhuta.

Vierailija
92/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun kaverit ollaan kuultu tompasta, sinä ja sun kaverit ette. Millä perusteella sun kokemus on validimpi?

Vierailija
93/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]

[/quote]

Jep jep, uskotaan. Varmasti on homoystäviä ja taiteilijapiirejä, jollei peräti homotaiteilijaystäviä. Onneksi on paska suomi jota voi aina haukkua, riippumatta faktoista.
[/quote]

No mutta hei KOLME homostävää! Ja yks kokonainen katu! Kyllähän se nyt kattavasti edustaa USAn kokoista maata ja sen väestöä! :D Paremmin kuin vaikka noi luetuimmat sanomalehdet!

Vierailija
94/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:52"]Minä ja mun kaverit ollaan kuultu tompasta, sinä ja sun kaverit ette. Millä perusteella sun kokemus on validimpi?
[/quote]

Toiset onkin osannu jakaa täällä mm. linkkejä valtamediaan ja näyttää merkittävien kulttuutilaitosten olevan kiinnostuneita ko. taiteesta. Toiset vaan inttää että heidän kaverit ei oo kuullu.

Vierailija
95/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"High-fiveä itsensä kanssa ei lasketa."

Wasn't me, was some other guy. Elamasi on varmasti kurjaa juuri nyt kun kavi ilmi etta idolisi ei olekaan suuren yleison tuntema henkilo.

Vierailija
96/102 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:52"]Minä ja mun kaverit ollaan kuultu tompasta, sinä ja sun kaverit ette. Millä perusteella sun kokemus on validimpi?
[/quote]

Toiset onkin osannu jakaa täällä mm. linkkejä valtamediaan ja näyttää merkittävien kulttuutilaitosten olevan kiinnostuneita ko. taiteesta. Toiset vaan inttää että heidän kaverit ei oo kuullu.
[/quote]

Jep, vähän väsynyt meininki on. Hupaisaa tässä tietysti on se, että uskovaisten tapaan tuo henkilö kuvittelee tietenkin voittaneensa väittelyn, vaikkei ole edes vaivautunut vastaamaan hänelle esitettyihin argumentteihin. Joten taidan lopettaa tuulimyllyjä vastaan taistelun tältä illalta, vaikka viihdyttävää olikin ;)

Vierailija
97/102 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:58"]"High-fiveä itsensä kanssa ei lasketa."

Wasn't me, was some other guy. Elamasi on varmasti kurjaa juuri nyt kun kavi ilmi etta idolisi ei olekaan suuren yleison tuntema henkilo.
[/quote]

Vitko määritellä suuren yleisön? Nivalan Tuiskulassa tai jossain tennesseen kyläpahasessa se olisi 60 henkeä. Painu nukkumaan, jos et keksi enää mitään oikeita argumentteja. Olen valmis keskustelemaan sitten.

Vierailija
98/102 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:21"]Toven alkuperäiset muumit olivat melkoisen anarkistisia. Kapinoivat vallitsevia arvoja vastaan. Siinä lienee syy siihen, että ne eivät levinneet samalla tavalla maailmalla kuin Lindgrenin perinteisiä arvoja korostavat teokset.

Näistä ajoista on jo melko kauan, mutta samanlaista ahdasmielisyyttä ihmisissä tuntuu edelleenkin olevan.
[/quote]

Eivät Astridin kirjat edusta perinteisiä arvoja: vahvoja tyttöjä ja herkkiä poikia; lapsen kuolema; kiltteys voittaa, ei urotyöt; kiroilua yms. Astrid oli omalla tavallaan myös anarkisti ja rikkoi lastenkirjojen sääntöjä.

Vierailija
99/102 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:58"]"High-fiveä itsensä kanssa ei lasketa."

[/quote]

Uskon vielä ihmiskuntaan sen verran, etten usko että tähän ketjuun vastaa yhtä aikaa kaksi samoin kirjoittavaa ja yhtä erikoista päättelyä harjoittavaa tyyppiä. Sun elämä on varmasti kurjaa kun niin monet voivat osoittaa sinun olevan väärässä.

Vierailija
100/102 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:02"]

Hei ei-voi-olla-tunnettu-kun-en-ole-kuullut-jankkaaja: tuli jo selväksi että mikään mitä sinulle sanotaan ei voi muuttaa mieltäsi. Onneksi totuus ei ole riippuvainen siitä mitä sinä satut uskomaan.

[/quote]

Kun huomaa että keskustelu jostakin nimenomaisesta mielipiteestä muuttuu jankkaukseksi niin kannattaa jättää kyseiset viestit kommentoimatta. Jankkarit saavat huomionsa nimenomaan siitä, että niille vastaillaan.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän